Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
jeweetnix Gepost door jeweetnix op woensdag 02-06-2010 om 19:37:55
Gisteren heeft de 1e kamer ingestemd met een wet die alle krakers crimineel verklaard en strafbaar maakt. Dit is van de zotte!! Kraken zal echter door blijven gaan, verbod of niet, omdat wonen metr een bivakmuts op nog altijd beter is dan slapen onder een brug. Ik kwam deze tegen op kraak-forum en wilde jullie hem niet onthouden. Politieke hiphop..

https://www.youtube.com/watch?v=DX4qDmAsa7Q
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op woensdag 02-06-2010 om 19:39:37
Doe maar niet. Is eigendom van anderen
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
Nickert
boss
Gepost door Nickert op woensdag 02-06-2010 om 19:44:14
Ga je haar eens wassen.
dap
038
Gepost door dap op woensdag 02-06-2010 om 19:46:18


goddamm hippies
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op woensdag 02-06-2010 om 19:48:01


Ik zie jullie
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
RVR_
KenJeDat.net
Gepost door RVR_ op donderdag 03-06-2010 om 12:10:49
Ga iets met je leven doen.
Werken en een huis kopen of huren enzo.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-06-2010 @ 12:11:00 ]

----------------------------------------
I havent got a clue what's going on.
Jspr
Gepost door Jspr op donderdag 03-06-2010 om 12:13:35
Wel fucked up, maat van me kreeg net in z'n eentje de beschikking over een 4 etages tellend kraakpand. En nu dit.

Maar het blijven zwervers. Slapen kun je ook in het slaaphuis.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Buster
Worms inside ma Face!
Gepost door Buster op donderdag 03-06-2010 om 12:18:16
Quote:
jeweetnix schreef op 02-06-2010 @ 19:37
Kraken zal echter door blijven gaan, verbod of niet


Vooral lekker doen, wel niet huilen als je klappen met de gummiknuppel krijgt hé?
----------------------------------------
We don't stop playing because we get old
We get old because we stop playing...
melle
Gepost door melle op donderdag 03-06-2010 om 12:19:49
Kraken als stok achter de deur tegen speculatie is niets mis mee, het is alleen jammer dat veel krakers de panden helemaal uitleven.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Jspr
Gepost door Jspr op donderdag 03-06-2010 om 12:37:24
Dat is dus ook het grote probleem. En dat ze niet oprotten als hun tijd erop zit. Heb ooit eens naast een ontruiming gestaan (toen was ik 11, 1e klas). Smerige poepbommen naar beneden gooien op de ME, bah. En dat niet allee, tegels, verf, en weet ik wat nog meer.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-06-2010 @ 12:37:47 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op donderdag 03-06-2010 om 12:42:01
Quote:
melle schreef op 03-06-2010 @ 12:19
Kraken als stok achter de deur tegen speculatie is niets mis mee, het is alleen jammer dat veel krakers de panden helemaal uitleven.


wordje

veel subtiele reacties verder in dit topic (al vraagt de OP er ook wel een beetje om)
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op donderdag 03-06-2010 om 12:45:05
nummers van immortal technique verkrachten is sowieso fout
Jspr
Gepost door Jspr op donderdag 03-06-2010 om 12:47:43
Vip, jij doet liever genuanceerd je verhaal? Dat heeft bij die mensen volgens mij niet zoveel zin gezien hun manier van doen en laten.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op donderdag 03-06-2010 om 14:12:35
gaat anti-kraak dan ook de deur uit? das dan wel jammer.
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op donderdag 03-06-2010 om 17:24:47
Ik haat hippies.
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 03-06-2010 om 17:40:38
Quote:
deking schreef op 03-06-2010 @ 14:12
gaat anti-kraak dan ook de deur uit? das dan wel jammer.


Denk het niet. Bewoning is altijd beter dan leegstand, voor de staat van het pand.

Vent
Gepost door Vent op donderdag 03-06-2010 om 17:48:07
klopt die anti-kraak shit gaat door!!!
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op donderdag 03-06-2010 om 18:35:32
Kraakpanden zijn vaak ook culturele bolwerken. Het zou zonde zijn als dit soort plekken verdwijnen. Sommige reacties hier zijn ook een beetje treurig, want jullie profiteren vaak zat van projecten die krakers zijn begonnen
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
EsX
Gepost door EsX op donderdag 03-06-2010 om 18:43:00
Daar heeft 'ie wel een punt.

livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 03-06-2010 om 18:49:18
Tja krakers zijn net marokkanen.
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op donderdag 03-06-2010 om 19:30:04
Een haiku over krakers.

Idealisme,
Het is slechts de verpakking,
Eigen belang heerst

Swike
Newskool
Gepost door Swike op vrijdag 04-06-2010 om 00:22:34
Sowieso vind ik dat bij veel linkse idealisten, doorgedraaide egoïsten @strijker.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
RVR_
KenJeDat.net
Gepost door RVR_ op vrijdag 04-06-2010 om 00:44:27
Quote:
MuSS070 schreef op 03-06-2010 @ 18:35
Kraakpanden zijn vaak ook culturele bolwerken. Het zou zonde zijn als dit soort plekken verdwijnen. Sommige reacties hier zijn ook een beetje treurig, want jullie profiteren vaak zat van projecten die krakers zijn begonnen


Ben toch nieuwsgierig wat dan?

En idd naar wat Jspr zegt, bij het uitzetten van krakers in Nijmegen was ook een heel gedoe, vorig of twee jaar geleden.

Er zitten vast hele toffe gasten tussen met 'goede' woningen/ideeën en die normaal met spullen omgaan maar ook een hoop die dit niet doen. En het voor de rest vd krakers dus gewoon verpesten.
----------------------------------------
I havent got a clue what's going on.
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op vrijdag 04-06-2010 om 10:31:47
Denk bijvoorbeeld aan Korzo, Melkweg, Paradiso, Tivoli etc..

Allemaal begonnen als kraakpand.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 04-06-2010 om 10:56:33
Wat wil je daar mee zeggen? Respect aan de krakers anders had het gebouw nog langer leeg gestaan zonder functie?

[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-06-2010 @ 10:57:05 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op vrijdag 04-06-2010 om 11:05:25
Ik wil daarmee zeggen (zoals ook in mijn vorige post staat) dat er ook veel goeds is ontstaan uit de krakersscene. Het heeft een grote bijdrage geleverd aan de huidige cultuur en waarborgt deze ook/ Het is zonde te zien dat, naast de "slechte" krakers, ook de culturele bolwerken vernietigd worden. Dat in Den Haag bijvoorbeeld De Illusie gesloten wordt. is een doodzonde.

Het is net als met marokkanen.. Niet elke marokkaan is een tasjattende, scooterrijdende, vrouwlastigvallende analfabeet.

Dus zeker respect voor krakers met goede bedoelingen. Leegstand is achteruitgang.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op vrijdag 04-06-2010 om 11:08:01
Quote:
MuSS070 schreef op 04-06-2010 @ 11:05
Het is net als met marokkanen.. Niet elke marokkaan is een tasjattende, scooterrijdende, vrouwlastigvallende analfabeet.


Ze dragen wel allemaal een te klein petje
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 04-06-2010 om 11:10:48
Ik snap je verband niet. Dus bewoning door krakers is goed want achteraf levert het leuke discotheken op.

Of: bewoning door krakers is goed want dan gaat de overheid sneller bezig om ze eruit te kicken en er een functie aan te geven.

2e valt wel wat voor te zeggen maar alsnog vind ik het een raar verband, want als een gebouw leeg staat en een projectontwikkelaar heeft een idee dan wordt dat toch niet gebaseerd op de aan- dan wel afwezigheid van krakers? Lijkt me juist dat een pand (in veel gevallen) meer onderhoud nodig heeft na bewoning dan na verstoffing.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op vrijdag 04-06-2010 om 11:19:01
Je begrijpt er inderdaad niks van. Neem als voorbeeld De Melkweg.

Dat gebouw was een leegstaande fabriek en die heeft een theatergroep gekraakt om daar een voorstelling te geven. Vervolgens is er een culturele ontmoetingsplaats van gemaakt voor kunstenaars e.d.. Er waren filmvoorstellingen te zien, theaterproducties en ook muziekfeesten en uiteindelijk is dit uitgegroeid tot wat De Melkweg nu is.

Ongeveer hetzelfde verhaal voor de andere plekken die ik noemde.


----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 04-06-2010 om 11:22:56
Niet echt een reden om kraken globaal toe te laten of te verbieden.
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 04-06-2010 om 11:27:37
Ok, dat klinkt allemaal al een stuk toffer. Alsnog zie ik het als innemen van terrein waar je niets te zoeken hebt. Ze hadden hun toneel ook op straat of bij een afgehuurd ding kunnen doen. In dit geval wel een leuk gevolg dus, maar de krakerspanden (en ze zijn erg beroerd) hier in de stad worden vrijwel allemaal bewoond door viezerikken met bakbromfietsen. daarbij komt dus mijn ervaring met de uitzetting van zo'n pand en helaas is daar de conclusie: weg met krakers.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-06-2010 @ 11:28:10 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op vrijdag 04-06-2010 om 11:27:50
Ik gaf dit ook enkel aan omdat er hier direct gereageerd werd in de trant van smerige hippies. Ga douchen etc. Terwijl genoeg van de mensen hier regelmatig profiteren van wat krakers in het verleden en heden hebben gerealiseerd.

Ik ben tegen het kraakverbod. Verder heeft iedereen recht op zijn mening, maar wees niet al te kort door de bocht.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 04-06-2010 om 11:34:54
Vooral het verleden ja. Wat ik nu zo op internet lees is dat allang niet meer zo. In de jaren 60 stonden veel meer gebouwen leeg, en werden ze ook nog overgedragen aan de nieuwe bewoners zonder daarbij gepaarde ME-optredens. Tegenwoordig is het vanuit egoïstisch oogpunt en vertrekken ze niet zodra er bestemming is gevonden, dus niks idealistisch maar gewoon lekker aan jezelf denken.

Ook noemt iedereen Paradiso & De Melkweg slechte voorbeelden, omdat dit dus al veel te lang geleden is en de ideologie anders was.

Dat idealistische wordt er tegenwoordig alleen maar bij gezegd om het kraken zelf goed te praten krijg ik het idee, daarna verpauperd vrijwel elk gekraakt pand.

3 grote panden in NL op dit moment:

Vogelenburcht @ Utrecht, krakers willen niet weg ondanks dat het gebouw voor slopen geregistreerd staat.

Slaakhuys te Rotterdam: Wel functie:

Quote:
In 2003 werd het pand gekraakt en gedeeltelijk bewoond. Andere delen van het pand werden gebruikt voor filmavonden, vergaderingen van verschillende organisaties, vegetarische eetavonden, concerten, Nederlandse les, kung-fu les en een weggeefwinkel. Daarnaast had een groep kunstenaars er een atelierruimte gecreëerd.


Landbouwbelang in Maastricht: Zelfde verhaal als Slaakhuys. Goeie zaak, zolang ze maar weggaan als het nodig is. Helaas is dat volgens mij het grote probleem en is het verbod er daarom, als ze gewoon vertrokken dan zou er vast geen verbod zijn gekomen. Als mijn buurman mijn fiets leent zou ik hem ook graag een keer terug krijgen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-06-2010 @ 11:40:59 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op vrijdag 04-06-2010 om 11:45:04
Daar is niks van waar.

In Den Haag heb je bijvoorbeeld nog steeds De Illusie. Een pand dat in 1990 gekraakt is en als woon/werkplaats gebruikt wordt. Ook daar worden voorstellingen gegeven, zijn feesten en worden bovendien beginnende creatieve bedrijven gehuisvest. Het is een prima opstapplek voor beginnende creatievelingen en bovendien een wereldwijd gerespecteerd alternatief podium.

Ik zou het zonde vinden als het verdwijnt, maar het gaat waarschijnlijk gesloopt worden, zodat de Universiteit Leiden er een nieuw gebouw neer kan zetten. Dus onderstaand pand wordt nieuwbouw....



In mijn ogen is dat zonde, want het geeft je stad ook een heel ander aanzicht.

En zo zijn er veel meer voorbeelden.


Edit

Het slopen is ook een groot probleem jspr. Wat als er straks alleen nog maar nieuwbouw is en al die schitterende gebouwen weg zijn?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-06-2010 @ 11:47:06 ]

----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Vent
Gepost door Vent op vrijdag 04-06-2010 om 11:48:51
ojee dan ziet de wereld er weer een beetje anders uit
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 04-06-2010 om 11:49:35
Ziet er zo erg mooi uit inderdaad. Wat is de reden van sloop, te oud of willen ze er gewoon een nieuw gebouw neerplempen? Ik ben niet echt cultureel aangelegd maar ik vind wel dat het met nieuwbouw zo af en toe wat rustiger aan mag, zeker bij sloop van dit soort panden. Als het gebouw te oud is, dus onveilig, dan lijkt het me realistisch dat de krakers weggaan; het is namelijk leuk en aardig wat ze er doen, ze wonen er wel gratis.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op vrijdag 04-06-2010 om 11:55:32
Er is niks mis met het gebouw. Alleen de Leidse Universiteit wil er een nieuwe faculteit neerzetten. Het is om de hoek bij hun andere gebouw in Den Haag.

En het draait mij niet alleen om het gebouw. Maar ook om kansen die ze geven aan jong creatief talent.

Maar goed, mijn punt is wel duidelijk hier.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 04-06-2010 om 12:03:37
Opzich zonde, maar goed. Onderwijs gaat voor op cultuur in mijn ogen.

Kunstenaars zijn sowieso mensen die vaak zeggen "ik wil een uitkering, want ik maak kunst en dat blijf ik doen ondanks dat ik er niet genoeg mee verdien". Jij zult er wel anders over denken maar dat is geen discussiepunt.

Ik ben wel benieuwd wat nu de reden van de UL is om te slopen en niet gewoon flink te renoveren.

Dat wordt dus het slaaphuis voor de krakers? Ik vind het ook raar dat hier in de stad de afgelopen paar maand al een aantal panden zijn ontruimd/zijn leeg komen te staan. Gelukkig is er nog zo'n gekraakt kamp hier met allemaal piratenvlaggen enzo, daar kunnen ze vast wel terecht. Maar gezien de gebouwen waar ze hebben gewoond is het hier wel hun eigen schuld.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-06-2010 @ 12:06:45 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op vrijdag 04-06-2010 om 12:34:26
Krakers snuiven en stinken allemaal, serieus.
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
ChillingSkills
Gepost door ChillingSkills op vrijdag 04-06-2010 om 12:39:34
Zeg het ze!
jeweetnix Gepost door jeweetnix op vrijdag 04-06-2010 om 13:27:02
Oké, nu er een beetje serieuzer wordt gesproken..

Wat men leest zijn de 'sensatie'gevalletjes, ontruimingen met verzet (minder dan 1 op de 200).

anti-kraak wonen = afstand doen van vele verworven huurrechten, je doet afstand van, privacy, woonrecht, huisvrede etc..

Leegstand is het slechtste wat je voor een pand kan hebben.

Ik heb geeneens haar.

Woningbouw heeft hier een wachtlijst van 7 jaar maar laat diverse panden leeg staan omdat die over meer dan 5 jaar eens plat moeten.
Als alternatie stuurt wat eens de 'sociale' woningbouw was je naar de 'vrije sector'. Hier betekend dat 450,00 voor 20m2.

Door de nieuwe wet is de smeris zowel de handhavende als de uitvoerende macht, een verstrengeling van de trias politica.

Door de nieuwe wet moeten gemeentes zich op leegstand storten, daar krijgen ze in een tijd van bezuinigen geen geld voor, zal dus niet gebeuren.

Politie, G4, K28, de NVG en de Raad van State hebben zich allemaal uitgesproken tegen de wet.

De wet is enkel door de 2e kamer gekomen door pvv om te kopen met straf verzwaring, ruim 2 jaar ipv 4 maanden.

Iedereen die zeurt over eigendom moet ook zijn/haar visie op graffiti ff checken.

Check ook even bij de vele grote namen die we in de hiphop scene treffen en vraag eens wat hun aan kraken hebben gehad, bijv. een podium om te beginnen.. (opgezwolle, dac, engel, mikel, jawat, OP etc..)

Trouwens, als er nog 'gangster' verheerlijkende types tussen zitten hier, wat is je grens..?

ik vond de vergelijking met een fiets wel treffend... Tuurlijk geef je dat ding ook weer terug, maar niet als je nog vele km moet en dat ding gewoon tegen een hek komt te staan.

ik begrijp dat kraken niet voor iedereen is weggelegd. Iedereen die denkt dat kraken gratis wonen op a locatie's is zit ernaast. Vaak zal er door de leegstand eerst een hoop aan het pand moeten gebeuren en is het afzien (keuze gemaakt dus wordt niet gezeurd) daarnaast heb ik altijd alles betaald (nuts, belastingen etc) op hypotheek of huur na.

'Krakers steeds geweldadiger' ? volgens onderzoek van de VU is dit niet waar en is er sprake van een gepacificeerde beweging.

Ookal ben je tegen kraken is het goed om eens te zien hoe deze wet tot stand is gekomen, niet vanuit feiten en noodzaak maar uit onbeargumenteerde aannames's, onwaarheden en veronderstellingen. Wat door de indieners als feit wordt gepresenteerd werd nooit onderbouwd, kan ook niet want niemand houdt het bij.

Nu gaat het om kraken, maar deze wet heeft een vernietigend effect op de rechtstaat, einde triaspolitica, einde van vele grondrechten. Nu er een meerderheid is om tot repressie over te gaan wordt deze gegrepen.. Welke minderheid komt hierna..?


En maak jullie maar geen zorgen hoor, die gummi zal ik koppen...

trouwens, de opmerking dat OP er wel een beetje om vroeg ontgaat me...
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 04-06-2010 om 13:41:49
Quote:
<b>jeweetnix schreef op 04-06-2010 @ 13:27</b>
Ok&eacute;, nu er een beetje serieuzer wordt gesproken..

Wat men leest zijn de 'sensatie'gevalletjes, ontruimingen met verzet (minder dan 1 op de 200).

anti-kraak wonen = afstand doen van vele verworven huurrechten, je doet afstand van, privacy, woonrecht, huisvrede etc..

<b>je betaalt ook geen huur</b>

Leegstand is het slechtste wat je voor een pand kan hebben.
<b>Hangt van de krakers af. En je zou ook eens wat anders zeggen als kraker</b>

Ik heb geeneens haar.


Woningbouw heeft hier een wachtlijst van 7 jaar maar laat diverse panden leeg staan omdat die over meer dan 5 jaar eens plat moeten.
Als alternatie stuurt wat eens de 'sociale' woningbouw was je naar de 'vrije sector'. Hier betekend dat 450,00 voor 20m2.
<b>Dat hangt van jezelf af, huren bij een particulier is stom want je betaalt veel en de service is vaak ondermaats (uit eigen ervaring).</b>

Door de nieuwe wet is de smeris zowel de handhavende als de uitvoerende macht, een verstrengeling van de trias politica.
<b>Jeetje</b>

Door de nieuwe wet moeten gemeentes zich op leegstand storten, daar krijgen ze in een tijd van bezuinigen geen geld voor, zal dus niet gebeuren.
<b>De wet is er juist om te voorkomen dat er gedoe ontstaat bij het uitvoeren van orders toch? Niet om het tegengaan van leegstaan te bevorderen. Als dit niet zo is, komt dit omdat ik van de aanleiding niet precies op de hoogte ben. Kan me er echter heel goed wat bij voorstellen.</b>

Politie, G4, K28, de NVG en de Raad van State hebben zich allemaal uitgesproken tegen de wet.

De wet is enkel door de 2e kamer gekomen door pvv om te kopen met straf verzwaring, ruim 2 jaar ipv 4 maanden.
<b>Lijkt me erg sterk.</b>

Iedereen die zeurt over eigendom moet ook zijn/haar visie op graffiti ff checken.
<b>Appels en peren, blabla...</b>

Check ook even bij de vele grote namen die we in de hiphop scene treffen en vraag eens wat hun aan kraken hebben gehad, bijv. een podium om te beginnen.. (opgezwolle, dac, engel, mikel, jawat, OP etc..)
<b>Elk nadeel heb z'n voordeel</b>

Trouwens, als er nog 'gangster' verheerlijkende types tussen zitten hier, wat is je grens..?

ik vond de vergelijking met een fiets wel treffend... Tuurlijk geef je dat ding ook weer terug, maar niet als je nog vele km moet en dat ding gewoon tegen een hek komt te staan.
<b>Ik beslis zelf wel of ik die fiets tegen een hek aanzet, stuklas of van een brug afgooi.</b>

ik begrijp dat kraken niet voor iedereen is weggelegd. Iedereen die denkt dat kraken gratis wonen op a locatie's is zit ernaast. Vaak zal er door de leegstand eerst een hoop aan het pand moeten gebeuren en is het afzien (keuze gemaakt dus wordt niet gezeurd) daarnaast heb ik altijd alles betaald (nuts, belastingen etc) op hypotheek of huur na.
<b>Belastingen zijn verplicht lijkt me, en nuts is eigen keus? Ik heb ook genoeg verhalen gehoord over koken op butaanflesjes, kaarsen, etc</b>

'Krakers steeds geweldadiger' ? volgens onderzoek van de VU is dit niet waar en is er sprake van een gepacificeerde beweging.
<b>Waarom zijn er dan toch vaak schermutselingen bij ontruimingen? Dit is juist een tak waarin je moet accepteren dat je weg moet op het moment dat dit ge&euml;ist wordt.</b>

Ookal ben je tegen kraken is het goed om eens te zien hoe deze wet tot stand is gekomen, niet vanuit feiten en noodzaak maar uit onbeargumenteerde aannames's, onwaarheden en veronderstellingen. Wat door de indieners als feit wordt gepresenteerd werd nooit onderbouwd, kan ook niet want niemand houdt het bij.

Nu gaat het om kraken, maar deze wet heeft een vernietigend effect op de rechtstaat, einde triaspolitica, einde van vele grondrechten. Nu er een meerderheid is om tot repressie over te gaan wordt deze gegrepen.. Welke minderheid komt hierna..?


En maak jullie maar geen zorgen hoor, die gummi zal ik koppen...

trouwens, de opmerking dat OP er wel een beetje om vroeg ontgaat me...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-06-2010 @ 13:42:25 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
jeweetnix Gepost door jeweetnix op vrijdag 04-06-2010 om 14:26:20
Nogmaals, schermutselingen en verzet is minder dan 0,5% van de ontruimingen.

zonder strafverzwaring had de pvv in de 2e kamer tegen gestemd, zoek maar na..

Klopt, nuts is een keuze..

kraken en graffiti hebben beide te maken met eigen inrichting en eigendomsrecht

Bij anti-kraak betaal je inderdaad geen huur, dat mogen ze zo niet noemen, er wordt dan gesproken van bemiddelings- administratiekosten of wat dan ook. de bedragen die betaald worden zijn vaak wel zo hoog dat er wettelijk sprake zou zijn van huur. Als ze het huur zouden noemen moeten ze je namelijk ook de bijbehorende rechten verlenen.

en huren bij particulierenn is inderdaad fokkin duur en ondermaats, ik heb die ervaringen ook. Wat ik bedoelde is dat als je hier bij de woningbouw aanklopt je 7 jaar moet wachten en dat ZIJ je adviseren de vrije sector op te gaan.

En over de verstrengeling van de trias politica, als de smeris je aan mag houden maar ook meteen een straf op legt heb je geen rechter meer nodig. Het grondbeginsel dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen komt dan te vervallen. begrijp me niet verkeerd, ik ben schuldig als hell..

De wet is echter zo dat als ik de smeris bel en zeg dat op een gehuurd adres gekraakt wordt de smeris de huurder er uit zal moeten trekken en de boel leeg gooien..

Waarom zijn er eigenlijk wachtlijsten en de vrije sector zo duur? Marktwerking. Als alles wat leeg staat (veel daarvan is ook niet te koop of huur) op de markt komt zal de prijs dalen en de mogelijkheid voor iedereen iets betaalbaars te fixen stijgen.

Alleen al in a'dam is er een tekort van 60.000 sociale woningen, de vraag stijgt 24%, het aanbod 4%. 15% van alle kantoren staat leeg. 10% van de winkelruimtes staat leeg.

oh ja, de bepaling dat er niet alleen iets aan kraken moest gebeuren maar ook aan leegstand is pas later in het wetsvoorstel verschenen omdat er anders helemaal geen steun voor de wet was geweest.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-06-2010 @ 14:30:17 ]
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 04-06-2010 om 19:31:17
Volgens mij wordt de Illusie niet gesloopt hoor Frenkel, dat moet wel onder monumentenzorg of beschermd stadsgezicht vallen.
omebob
AFCA
Gepost door omebob op zaterdag 05-06-2010 om 20:38:33
kk krakers, ga is werken en je bek wassen
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 07-06-2010 om 09:31:46
Quote:
livio schreef op 04-06-2010 @ 19:31
Volgens mij wordt de Illusie niet gesloopt hoor Frenkel, dat moet wel onder monumentenzorg of beschermd stadsgezicht vallen.


Quote:
Op de hoek Casuariestraat/Schouwburgstraat in Den Haag staat een 19e eeuws monumentaal pand. Na jarenlange leegstand werd het pand in 1990 gered van verwaarlozing en verval door een groep kunstenaars. De groep nam het pand als woon/ werkruimte in gebruik. Als dit niet was gebeurd zou het beschermde stadsgezicht binnen enkele jaren zijn gesloopt. Nu echter, kreeg het pand onder de naam "de Illusie" een tweede leven. En wat voor één!

De Illusie is een ontmoetingsplek geworden van en voor de creatievelingen van Den Haag, en internationaal heeft de Illusie inmiddels ook een fanbase, van heinde en verre weten muzikanten, travellers, filmmakers, dichters en zelfs een monniken-koor de Illusie te vinden. De illusie is een inspirerende en motiverende omgeving met een ongedwongen sfeer, waar lowbudget mogelijkheden worden geboden om een ruimte te gebruiken voor expositie, cursus, workshop of optreden. De Illusie heeft een tiental ateliers die gebruikt worden door zowel beginnende als gerenommeerde kunstenaars. En heeft door de jaren heen uiteenlopende bedrijven gehuisvest zoals de grafisch ontwerp werkplaats Underware en het beroemde underground platenlabel Bunker records. Ook mensen die nu betrokken zijn bij onder andere Galerie West aan het Groenewegje, of de DCR aan het de Constant Rebecque-plein, hebben in de Illusie gewerkt en georganiseerd.

De Illusie wordt permanent bewoond door zo'n 25 mensen, die gezamenlijk het pand gebruiken en beheren. Als podium weten programmeurs al jarenlang een trouw en breed publiek naar deze locatie te trekken door een verademend alternatief te bieden voor grotere mainstream podia en de uitgaansgelegenheden rond het Plein en Grote Markt.

Waarom deze oproep?

Als het aan de Gemeente Den Haag, de Universiteit Leiden en Domeinen ligt, moet de Illusie voorgoed verdwijnen. Deze drie partijen zijn onderling overeengekomen dat de Universiteit Leiden, met behulp van een miljoenensubsidie van de gemeente, het pand onderhands van Domeinen kan kopen, rigoreus het prachtige gebouw kan slopen en verbouwen om er vervolgens de Haagse campus te vestigen. De bewoners van de Illusie, de oefenruimte/atelier-gebruikers, de concert bezoekers, de spannende-locatie scouts, de kunstliefhebbers en pril afgestudeerden van de kunst-academie worden verzocht hun heil elders te zoeken.

Dit betekent enerzijds dat de woonfunctie van het pand zal verdwijnen. Een groot verlies voor de levendigheid van deze in het centrum gelegen wijk, die verder voornamelijk uit kantoorpanden bestaat. Daar komt nog bij dat een aantal van deze panden in de wijk nu al lange tijd leegstaan. Anderzijds verdwijnt ook de culturele functie en daarmee de culturele driehoek, die in dit gebied gevormd wordt met het Nationale Toneel en de Koninklijke Academie. Een perfecte locatie voor een woon/werkpand met culturele activiteiten zal zo verloren gaan.

De gemeente zou er voor moeten kiezen om deze locatie een permanente bestemming als broedplaats te geven, of ervoor te zorgen dat deze groep haar rol in de bijzondere Haagse cultuur scene kan blijven vervullen door een vergelijkbare locatie aan te bieden. Het is onbegrijpelijk dat er nog geen concreet gesprek is geweest met de bewoners en gebruikers over de toekomst van de illusie. Het lijkt erop dat de gemeente onze woon/werkgroep met al haar activiteiten de straat op wil zetten, zonder enig alternatief te bieden. We hebben de afgelopen 20 jaar altijd opengestaan voor de talloze (bouw)onderzoeken, inspecties en overleg. In onze ogen moet het dan ook geen probleem zijn om samen met ons te zoeken naar een realistische oplossing.

Met deze oproep vragen wij steun voor onze stelling:

De Illusie maakt een onmisbaar onderdeel uit van de Haagse cultuur en is een plek die behouden moet worden.

Jetta Klijnsma (ex-wethouder kunst en cultuur) was van onze situatie op de hoogte tijdens haar ambtstermijn. Behalve haar beloftes hebben we verder nog weinig tot niets van de gemeente gehoord. We hopen te bereiken dat de betrokken partijen op korte termijn met ons rond de tafel gaan zitten om er daadwerkelijk voor te zorgen dat de Illusie blijft.

Den Haag, een Illusie rijker!

Steunbetuigingen kunnen gestuurd worden naar:

De Illusie moet blijven

Schouwburgstraat 2
2511 VA Den Haag
post@illusie.org

Of steun ons door de steunbetuiging online te tekenen.

Voor andere vormen van contact: 070-3658656



http://www.illusie.org/oproep.php
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Pavlove
Gepost door Pavlove op woensdag 09-06-2010 om 23:38:47
Damn yo, echt beschamend hoe er door sommige gasten op een hiphop-forum gereageerd wordt op kraken/krakers.

Ik dacht dat hiphop mede ging om the community, delen enzo. Wat er nu gaat gebeuren (omdat kraken verboden is), is speculatie en dus leegstand. De mensen die panden leeg hebben staan, terwijl best veel mensen zoeken naar fatsoenlijke woonruimte, kunnen dat nu ongehinderd doen. Het mooie ervan was juist het zelfregulerende systeem. Je kunt echt niet zomaar alles kraken, moet een jaar leegstaan, opslag is ook gebruik (als ik correct ge&iuml;nformeerd ben) en geen leegstand. Het is echt wat anders dan gratis/makkelijk woonruimte fiksen.

Het nut van anti-kraak ontgaat me door deze wet ook volledig. Dat was bedoeld om, de naam zegt het, kraak te voorkomen. Omdat dat nu sowieso illegaal is, hoeft anti-kraak dus ook niet meer. Wordt de vraag (naar woonruimte) nog wat groter en het aanbod nog wat kleiner.

En mensen die 'het is niet je eigen bezit' als argument gebruik, check inderdaad je mening over graff. Precies hetzelfde idee. Je zet toch ook je piece op een bak of een muurtje langs de snelweg, en niet in je eigen achtertuin.
Het claimen van de al dan niet openbare ruimte, omdat die anders wel opgevuld wordt door reclame en andere lelijke shit. We the people enzo. Zelfde geldt wat mij betreft voor kraken.

Los van dat alles, en wat ook al gezegd is; het culturele ding eraan. (Niet alleen concrete gevallen als Melkweg, Paradiso, Roosje (ook toch e.d., maar algemener) Als we in onze samenleving alleen prioriteit gaan geven aan wat winstgevend is, denk ik dat velen van jullie nog wel even op je mening over een hoop dingen terug moeten gaan komen. Dat vind ik echt buitengewoon dom om &uuml;berhaupt al te opperen.

Kortom, ik schrik d'r echt van, de na&iuml;ve en vooringenomen mening van een hoop gasten hier.
----------------------------------------
Owkee, maar ken je Fróns?
Naomi
nee gek
Gepost door Naomi op donderdag 10-06-2010 om 00:29:19
Woord naar hierboven en props naar de topicstarter die de moeite neemt om inhoudelijk te reageren op de geenstijlachtige reacties. Op die manier wordt ook meteen duidelijk dat die mensen zich niet verdiept hebben en gewoon populair willen doen haha.
----------------------------------------
ben net als domo, langlekker man
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op donderdag 10-06-2010 om 00:36:12
Als je daar van schrikt ben je ook achterlijk, als je dit forum een beetje kent zie je zulke reacties in elk topic verschijnen.
Masahiro
Gepost door Masahiro op donderdag 10-06-2010 om 15:51:44
wat pavlove zegt. ik kan geen reden bedenken om tegen kraken te zijn. ja het imago van sommige krusties.. maar das wel kenker narrow minded.
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0164 sec.