Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
EchteShit
EchteShit
Gepost door EchteShit op zondag 27-06-2010 om 13:07:16
Hiphop is toch ook een vorm van vrije mening uiting en vrije expressie en niets onder dwang?

Antwoord de vraag en onderbouw.

Dankje!
----------------------------------------
Topics met interviews en Music van real Peeps?Rappers?zanger/res Echte BazenWij Brengen alleen maar echte shit dus tracks met inhoud!
Rappers die staan voor wat ze zeggen! Dus wanneer wij ze gaan interviewen zal het er niet mild aan toe gaan! Face Echte Shit
unavailable Gepost door unavailable op zondag 27-06-2010 om 13:11:57
Hiphop is gewoon een muziek genre, sommige gaan er te diep in, leuk voor hun, ofzo.
Net zoals met rock muziek, dat mensen opeens met lang haar en zwarte band shirts gaan rondlopen heb je met hiphop mensen die dan opeens bij de britain petjes moeten halen en sweaters willen dragen om hiphop te zijn. Ik noem het het vullen van een leegte.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-06-2010 @ 13:13:52 ]
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zondag 27-06-2010 om 13:36:45
Echte of neppe hiphop bestaat niet. Hiphop is, net als andere muziek, een kunst. Je uit jezelf. De één doet dat door te gaan rappen over hoe kut zijn leven wel niet is. De ander praat over zijn bitches, die hij tig keer neukt.

Hiphop is kunst. De 'commerciële' rap is ook kunst. Face it.

It's all good.
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Weazel
Gepost door Weazel op zondag 27-06-2010 om 14:12:36
Quote:
<b>unavailable schreef op 27-06-2010 @ 13:11</b>
Hiphop is gewoon een muziek genre
<b>Helder.</b>
Sommige gaan er te diep in, leuk voor hun, ofzo.
<b>Hobby?, of een liefhebber misschien?.</b>
Net zoals met rock muziek, dat mensen opeens met lang haar en zwarte band shirts gaan rondlopen heb je met hiphop mensen die dan opeens bij de britain petjes moeten halen en sweaters willen dragen om hiphop te zijn.
<b>Dus een gewone spijkerbroek is blijkbaar wel origineel..</b>
Ik noem het het vullen van een leegte.
<b>Ik noem het een cultuur.</b>




Toen ik een jaar of 17/18 was liep ik ook met van die wijde Wu Tang broeken, en aan bijna elke trui zat wel een capuchon.
Alle kleding wat ik droeg ademde Hip Hop uit, niet omdat het een hype was.
Want toen ik een 10/11 jarig jochie was liep ik al in t-shirtjes van Public Enemy en De La Soul.
Gewoon omdat ik blijkbaar een fan was van het genre Hip Hop en de cultuur wat het met zich meebracht.
Nu als een toch al wat ouder jochie van 30 is lang niet alle kleding meer zo wijd en baggy als vroeger.
En al ben ik geen rapper of wat dan ook, ik voel me nog elke dag net zo hip hopperig als in voorgaande jaren.
Hel, ik zit nu zelf in een West Side Connection shirt

[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-06-2010 @ 14:17:50 ]
Buster
Worms inside ma Face!
Gepost door Buster op zondag 27-06-2010 om 15:39:28
Een W.S.C. shirt? Damn, de ekte hiphoppers lopen in The Hundreds shirts, het liefst gecombineerd met groen/roze nikies, jwz
----------------------------------------
We don't stop playing because we get old
We get old because we stop playing...
waterfiets
Baas vd waterfietsen
Gepost door waterfiets op zondag 27-06-2010 om 15:53:58
Hiphop is geen muziekgenre, rap is een muziekgenre.
Hiphop is het geheel van breakdancen, rap, graffiti, enz.
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op zondag 27-06-2010 om 21:12:52
Hiphop is urban jonge
----------------------------------------
myspace
DirtMcGirt
Ronald McAkuma
Gepost door DirtMcGirt op zondag 27-06-2010 om 21:46:51
Echte/neppe hip-hop is een kwestie van mening. Als iemand een boodschap, goede inhoud en lyrische virtuositeit de beginselen van hip-hop noemt is dat voor die persoon echte hiphop. Maar als meerdere mensen het hierover eens zijn maakt dat nog geen absolute definitie van echte hip-hop. Het tegenovergestelde van de beginselen hoeft om dezelfde redenen ook geen neppe hip-hop te zijn.

Ik vind onderscheid maken tussen echt en nep vaak leiden tot elitair en neerbuigend gedrag en segregatie in de scene maar da's mijn mening.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-06-2010 @ 21:47:13 ]

----------------------------------------
Fock jullie gasten, ik ga naar huis
WilleWa
JK
Gepost door WilleWa op zondag 27-06-2010 om 21:51:26
nutteloze discussie zoals sommigen hier ook al ongeveer zeggen.. wat maakt het uit.. tis maar muziek. je houdt ervan of niet.. zo niet luister je het gewoon niet.. waarom energie verspillen en zeiken over dat wat je niet zo mooi vind.. negativiteit opzoeken vind ik dat..
----------------------------------------
Check voor beats >> http://microphone-colossus.hyves.nl
Weazel
Gepost door Weazel op dinsdag 29-06-2010 om 17:20:29
Hoeft niet perse nutteloos zijn, ik kan met bepaalde gasten uren over Hip Hop lullen.
Al ken ik diezelfde personen al jaaaren.

ChillingSkills
Gepost door ChillingSkills op dinsdag 29-06-2010 om 20:00:09
Urrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrban


Om ook nog ff een beetje serieus te komen:

Dirt (en de rest), ik vind onderscheid maken in hiphop gewoon kan (het boeit me alleen geen kk), feit is gewoon dat er goede en slechte hiphop is en daarin is duidelijk een onderscheid te maken. Er komt natuurlijk segregatie, maar die moet juist kwalitatief zijn. Om nou met termen zoals nep en echt te gaan gooien is onzin. Muziek (hiphop in dit geval) is een gevoelskwestie en dat wordt beoordeelt met goed en slecht (dit kan natuurlijk nog verfijnder beoordeelt worden maargoed) en niet met nep of echt, waarover praten we, polo's van de markt?.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-06-2010 @ 20:15:53 ]

KannibalTerry
Kannibal Records
Gepost door KannibalTerry op woensdag 30-06-2010 om 20:32:04
Hiphop is een &quot;cultuur&quot;.
----------------------------------------
Ik ontmaagde je zusje op dr 6e verjaardag
DirtMcGirt
Ronald McAkuma
Gepost door DirtMcGirt op vrijdag 02-07-2010 om 13:19:13
Quote:
<b>ChillingSkills schreef op 29-06-2010 @ 20:00</b>

Dirt (en de rest), ik vind onderscheid maken in hiphop gewoon kan (het boeit me alleen geen kk), feit is gewoon dat er goede en slechte hiphop is en daarin is duidelijk een onderscheid te maken. Er komt natuurlijk segregatie, maar die moet juist kwalitatief zijn. Om nou met termen zoals nep en echt te gaan gooien is onzin. Muziek (hiphop in dit geval) is een gevoelskwestie en dat wordt beoordeelt met goed en slecht (dit kan natuurlijk nog verfijnder beoordeelt worden maargoed) en niet met nep of echt, waarover praten we, polo's van de markt?.


Ik ben het wel met je eens over het feit dat er goede en slechte hiphop bestaat waartussen een duidelijk onderscheid te maken is. Ik vind deze twee ook beter om de kwaliteit van hiphop naar te meten, echter blijft het voor mij wel een deels subjectief iets want ook hier kan de perceptie verschillen (vandaar ook misschien dat het nog verfijnder te beoordelen is zoals je zei).

Ik zelf vind wel dat er een paar absolute (in de zin van, die horen er gewoon bij)/objectieve dingen zijn waar je de kwaliteit van hiphop naar kunt beoordelen zoals algemene beheersing van rijmtechniek, harmonie tussen beat en rapper, flow etc en enige inhoudelijkheid/creativiteit.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-07-2010 @ 13:21:28 ]

----------------------------------------
Fock jullie gasten, ik ga naar huis
Replay
...
Gepost door Replay op vrijdag 02-07-2010 om 22:31:46
&quot;vraagje voor echte hiphoppers&quot;

wats dat dan?
----------------------------------------
....
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0091 sec.