Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
FaffyXL Gepost door FaffyXL op donderdag 01-07-2010 om 14:35:58
Hey,

ik rap nu ongeveer een half jaar(ik zal wel eens wat audio uploaden), maar elke keer als ik nu ongeveer een dik half uur achter elkaar rap krijg ik een soort brandend gevoel in mijn keel.
Ik merk zelf ook dat ik zeg maar mijn keel wat aanspan.

Hebben jullie enige tips oid? Ik heb al gegoogled op 'Stemgebruik rappen' en 'Stemgebruik', maar daar word ik niet heuul veel wijzer van.

alvast bedankt :7
Wazaa Gepost door Wazaa op donderdag 01-07-2010 om 16:25:47
Af en toe een slok water nemen?
Snaba_Dog
Crack!
Gepost door Snaba_Dog op donderdag 01-07-2010 om 21:45:05
Je zoekt het ook veels te specefiek, het is gewoon dat je je stembanden een lange tijd (intensief) gebruikt..
Is heel normaal dat je dat gevoel krijgt


http://praktijk-voor-logopedie-en-coaching.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=53&Itemid=34



----------------------------------------
Ik ben kort door de bocht als Sven Kramer
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op donderdag 01-07-2010 om 21:51:40
het kan ook zijn dat je je throat samenknijpt, en daardoor zon stem krijgt, of je rapt te hard

als je een album opneemt zou je toch een half uur achter elkaar kunnen moeten rappen

maar dat neemt niet weg dat het niet hóeft te liggen aan het feit dat je je keel misschien te veel aanspant

het kan ook gewoon intensief gebruik zijn
FaffyXL Gepost door FaffyXL op vrijdag 02-07-2010 om 12:21:48
Ik span inderdaad mijn keel wel iets aan, omdat ik dan een ruigere stem krijg.
Misschien rap ik inderdaad wel te hard. Ik zal eens wat uitproberen .
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op zaterdag 03-07-2010 om 19:12:56
ja dat kan je dus beter niet doen

gewoon je eigen stem gebruiken
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0121 sec.