Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Internet en computer /
cml.exe
Gepost door cml.exe op vrijdag 30-07-2010 om 21:43:50
Onlangs crashte mn PC. Ik heb hem uitelkaar gehaald, alle kabels losgemaakt, en al het stof eruit verwijderd. Maar nu weet ik niet meer waar en hoe die kabels in de hardware zaten. Wat moet waarin? Er zijn een aantal stekkers die in de harde schijf moeten, floppy drive en de CD-drive.

Er zijn ook een vijf stekkers. Deze: P3, P5, P6, P8, P9

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.


Als ik deze PC niet meer kan maken ben k 20GB muziek kwijt, jammer van al die muziek, maar die luisterde ik al 5 jaar en kwam toch mn strot uit.

Toch moet ik wel een nieuwe PC kopen, ik heb deze samengesteld:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?l....product%5B225309%5D=1&product%5B7517%5D=1

Is het een beetje goed voor de prijs? Zal alleen worden gebruikt voor school, muziek, paar andere niet zware programma's
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 30-07-2010 om 21:48:45
P kabeltjes zijn gewoon stroom die kunnen overal. Uiteinde van die andere kabels voor je harddisk en cd/dvd speler. Kunnen op 2 manieren, maar kan niks kapot gaan als je het verkeerd om doen. Dus dat heb je zo weer goed
cml.exe
Gepost door cml.exe op vrijdag 30-07-2010 om 21:53:32
Oke, maar ze zijn alle drie dezelfde. Welke moet dan in de floppy drive? De groene, gele of grijze?
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op vrijdag 30-07-2010 om 21:58:00
maak nie echt uit, gewoon erin drukke. al die kabels hebben dezelfde aansluiting. Merkt vanzelf wel of het werkt, en zo niet draai je et om
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op vrijdag 30-07-2010 om 22:57:42
De smalle grijze is voor de floppy, das ook de enige die past
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Finger
Gepost door Finger op zaterdag 31-07-2010 om 10:04:12
Haha hij zei floppy.
EsX
Gepost door EsX op zaterdag 31-07-2010 om 14:34:12
Quote:
Finger schreef op 31-07-2010 @ 10:04
floppy.




cml.exe
Gepost door cml.exe op zaterdag 31-07-2010 om 17:59:15
De kabels aansluiten was gelukt. Maar het verwijderen van de stof heeft niet mogen baten. Pc is gewoon deaud.

Ik heb net een PC gekocht bij een winkel. 329 euro, volgens mij een betere deal dan hetgeen wat ik had samengesteld. Hoe kan ik het best bestanden overzetten vanaf mijn HD van de kapotte PC als ik die eruit haal?


----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
94_guus Gepost door 94_guus op dinsdag 17-08-2010 om 19:34:59
gewoon oude hard disc in nieuwe computer geloof ik,
je moet ffe de kabel waar-ie aan vast zat in je nieuwe computer hangen (aansluiting zit vaak naast het grote koelblok (de processor of cpu))

owja, achterop zit vaak een soort schakelaartje, zo,n plugje die je eruit kan halen en er weer inzetten, zorg ervoor dat die op slave of sl staat

doet je computer het niet meer daarna moet je de delete knop ingedrukt houden bij het opstarten, dan kom je in een blauw menu en dan ga je naar zoiets als advanced settings==>boot seqeunce, zorg dat de orginele harde schijf op nummer 1 staat.
sorry voor late reactie maar ik zag je post net pas

peace.
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op dinsdag 17-08-2010 om 19:40:30
Idd, als je schijf niet kapot is, dan moet dat lukken. Zorg alleen dat je windows niet op die schijf installeert
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
cml.exe
Gepost door cml.exe op dinsdag 17-08-2010 om 20:26:03
Quote:
94_guus schreef op 17-08-2010 @ 19:34
gewoon oude hard disc in nieuwe computer geloof ik,
je moet ffe de kabel waar-ie aan vast zat in je nieuwe computer hangen (aansluiting zit vaak naast het grote koelblok (de processor of cpu))

owja, achterop zit vaak een soort schakelaartje, zo,n plugje die je eruit kan halen en er weer inzetten, zorg ervoor dat die op slave of sl staat

doet je computer het niet meer daarna moet je de delete knop ingedrukt houden bij het opstarten, dan kom je in een blauw menu en dan ga je naar zoiets als advanced settings==>boot seqeunce, zorg dat de orginele harde schijf op nummer 1 staat.
sorry voor late reactie maar ik zag je post net pas

peace.


Thanks voor de uitleg! Ik zal het proberen wanneer ik terugkom van vakantie. (ik ga donderdag)
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
 Index / Internet en computer /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.012 sec.