Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
Keko Gepost door Keko op dinsdag 10-08-2010 om 22:22:27
1e Post, graag feed, want zou binnekort graag willen weten hoe het klinkt als ik het "rap".

Kak zie nou ook dat ik het op de verkeerde plaats heb neergezet :S, als iemand het kan verplaatsen? thx

De dagen blijven komen en de dagen blijven gaan,
Je kunt wel dag-dromen, maar ooit moet je er tegenaan
Moet je werken voor je centen en een baan
Voor je toekomst moet je knokken, maar ik, ik heb er schijt aan,
Heb geen diploma, ben 2 keer van een school gekicked,
De man die je toen zag,.. DAT was de echte ik
Ik zeg het je nu, ik ben niet de slechterik.
Ik ben een goeie jongen, moment, heb je een ogenblik?

[i]Sorry dat was gelogen, ik ben de liefste niet,
Ik maak van je leven een hel als je mij als vijand ziet[/i]

Maar ik ga verder met m’n eigen story,
Die meid wilde me niet, dus ik zeg: je spoort niet!
Nu wil ze me terug en ben ik degene die zegt: mooi niet!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-08-2010 @ 22:28:42 ]
Hyreme
Gepost door Hyreme op dinsdag 10-08-2010 om 23:10:21
Hoelang ben je al bezig als ik vragen mag.. het is wel redelijk op zich. De inhoud is 13 in een dozijn maar beter dan het gros van wat ik hier zie van noobs ( niet wetend of jij wel of niet beginner bent dan )..

Bij de eerste 2 zinnen dacht ik, ohw hij komt wel ff met leuke rijm schemas maar dat valt vies tegen. Ik denk dat het opzich wel te flowen is, maar het niet lekker klinkt omdat er naar mijn inziens te weinig rijm in zit. Daar naast zal er vrij weinig mensen hier positief over zijn als je het gaat opnemen want het is niet echt origineel. Vrij weinig diepgang, erg oppervlakkig dus. Elke zogenaamde probleem jongere die gaat rappen heeft wel wat te vertellen dat hij niet goed leert of zo, maak er iets unieks en persoonlijks van.. iets wat anderen niet hebben.. het onderscheidende mis ik..

mja focus je vooral op het laatste en ook wat meer op rijm.. want echte ik slechterik is nog wel ok.. maar ben er nie kapot van..

succes
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Keko Gepost door Keko op dinsdag 10-08-2010 om 23:43:21
Haha thanks,

Heb wel het een en het ander geschreven, maar ben er nooit echt serieus mee bezig geweest.. Dus ik dacht: nooit gewaagd, nooit gewonnen.

Nouja dat opnemen gaat dan niet per se over dit stuk he, is dan meer puur omdat ik weet hoe mijn stem dan klinkt.

Over de rijm, ja wilde het eigenlijk niet te simpel maken, want je ziet hier zo vaak van die gedichtjes over:

"Ik wil je nooit meer kwijt
Ik heb van alles spijt
ik wil je graag weer zien
Liever jij dan tien"

dat is zooo afgezaagd,

Ik zat er ook al mee dat die zinnen niet even lang waren etc, maar zat hier bij: drop je audio - snippets en dan dat 2e nr van die Webs, daar past deze dan precies op zeg maar,
met sound is de vormgeving al heel anders,


maar ik zal eens kijken of ik wat meer met die rijm kan doen!
thx
Hyreme
Gepost door Hyreme op dinsdag 10-08-2010 om 23:49:58
als ik jou was zou ik eerst tekstueel verbeteren voordat je gaat beginnen aan audio.. in ieder geval nog niet droppen op internet.
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0083 sec.