Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
RedangBeats Gepost door RedangBeats op dinsdag 31-08-2010 om 08:39:57
Red Cafe ft Billionz & Joell Ortiz - "They Shootin" Redang Remix.

WilleWa
JK
Gepost door WilleWa op dinsdag 31-08-2010 om 11:27:50
Ik vind em nice man, alleen ik digg die kick totaal niet. Ik zou daar een andere kick voor nemen of gewoon iets zachter doen.
----------------------------------------
Check voor beats >> http://microphone-colossus.hyves.nl
RedangBeats Gepost door RedangBeats op woensdag 01-09-2010 om 15:22:21
Oh.. Ik zal eens kijken of ik wat anders kan verzinnen voor de kick dan.
KingOdin
King.
Gepost door KingOdin op donderdag 02-09-2010 om 20:15:36
Je kick overheerst inderdaad heel erg, hij is ook gewoon heel erg lelijk en het lijkt erop dat ie veel te hard staat en door de bass wordt weggedrukt en telkens in t spectrum naar voren komt als de bass wegvalt. Je kan proberen de bass en de kick te sidechainen via compressie (welliswaar een andere kick). Die sidechain kun je dan gebruiken voor 'ducking'. Je zorgt er dan voor dat andere geluiden even 'weggedrukt' worden bij elke kick. Dat helpt ook enorm om je kick meer punch te geven en natuurlijk ook andersom of voor een beter balans of geheel. Normaalgesproken beinvloedt een compressor het volume op basis van het input signaal, maar als je een sidechain input hebt, gebruikt ie die om het volume te 'meten'. Er zijn compressor plugins die een sidechain hebben, zoals bijvoorbeeld de compressor van TC Works Native Bundle.

Je kick is ook erg kort, dit kan je verhelpen door gebruikt te maken van synthese. Er zijn softwarematige ASDR plugins waarmee je bijvoorbeeld een kick kan maken met een sample lengte van 0.43 seconden. De kick mplitude envelope is tot 0.12 seconden stabiel, daarna zakt het naar 0. Als je nou een synthese synth hebt met enveloppe en dergelijke kan je de amplitude aanpassen van de kick. We weten dat de kick 0.43 seconden duurt, tweak envelope 1 naar een attack van 1ms, decay van 430ms, sustain van 0% en release van 430ms. De kick zal nu een stuk korter klinken. Waarom? Het komt door punchy envelopse. Decay en Release vallen een stuk sneller in waarden naar beneden dan bijvoorbeeld een Roland 808 (typisch jaren 90 hiphop drummachine). Als je de envelope decay en release verhoogt naar 880 ms zal de lengte van de sample langer worden en heb je een langere dreun, maar met dezelfde punch als tevoren.

De kracht van de Roland 808 was dat elke kickdrum elke keer als je m aansloeg anders klonk, dat kwam door het analoog circuit. Zo zat er een verschil in de pitch van de drum elke keer, wat het geheel meer levendiger maakt. Het kost niet veel werk om je drums te laten leven met een synthese drummachine. Voeg noise toe aan je ASDR (13 en voeg 'm toe aan de derde modulator in je oscillator 1. Een depth van 16.00 semitones zal ongeveer goed klinken en 'm elke keer anders laten klinken. Om onnodig hoge geluiden weg te halen (wat zal gebeuren als je 'm 16.00 semitones laat pitchen elke keer), voeg je een filter cutoff frequencer toe met 62%.

Nu zal je denken, wat moet ik met al deze kanker informatie? Ga er eens mee aan de slag, misschien lukt het wel helemaal niet meteen om een vette drumkick te maken, maar des te meer informatie je hebt over hóe je bepaalde geluiden kunt maken, des te meer je dit kunt implementeren in je tracks. Blijf zo veel mogelijk oefenen, draai aan de knoppen en luister goed wat er allemaal gebeurt. Niet alles waar je aan begint hoeft tot een beat of hit te leiden, alles wat je doet is een leer proces en alles wat je leert zal zich ooit uiten in die vette beat waar je naar werkt!
RedangBeats Gepost door RedangBeats op vrijdag 03-09-2010 om 09:18:02
wow! dank je wel.

Er zijn heel wat zaken waarnaar ik nog onderzoek moet doen blijkbaar.
Veel termen klonken onbekend, maar zoals je zegt alles is een leerproces en dus zal ik ook dit zo bekijken.

Bedankt.
Vitamine_C
Gepost door Vitamine_C op zaterdag 04-09-2010 om 03:02:21
waarschijnlijk heb je niet eens een kick gepakt, maar eerder een soort lichte tom of een sidestick hehe. maar is een leuk verhaaltje wat hier boven staat, zeker interessant.


verder trouwens leuk stukje instrumentaal
L2N
twezus
Gepost door L2N op zaterdag 04-09-2010 om 23:51:00
kingodin wil je mij ook feeden??
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
RedangBeats Gepost door RedangBeats op maandag 06-09-2010 om 11:07:16
Ja toch wel, ik heb een kick genomen, weet ook al niet meer welke hoor.
maar ik heb er heel wat EQ op gedaan, tot ik dit (slechte) resultaat bekwam.

Maar ach, oefening baart kunst
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0077 sec.