Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
mixxman
Gepost door mixxman op zondag 19-09-2010 om 12:55:33
PES belooft hard te worden. Heb een aantal games gespeeld van de demo-versie en het bevalt me erg goed. De passing is veeeel beter af te stellen, ballen komen nu
precies waar je ze wilt hebben (met wat oefening uiteraard). Dus om een bal diep te geven hoef je niet meer per se de steekpass knop in te drukken, word ik blij van.

Speltempo ligt een tandje lager. Dus denk dat spelers die bij de pes2010 met aguero, messi etc. een heel elftal probeerden uit te spelen, het lastig gaan krijgen. De AI van de tegenstander lijkt te zijn verbeterd. Ze wisten altijd wel een opening te vinden en maakten eigenlijk geen vreemde beslissingen. Verdedigend oogde het ook meer solide, maar dat kan ook een gevolg zijn van het lagere speltempo.

Strategie instellen is echt HEERLIJK. Ik ben iemand die altijd uitgebreid loopt te kutten met opstellingen etc. Het nieuwe menu werkt veel sneller qua de posities van spelers op het veld veranderen. Dat kan je namelijk direct doen zodra je het strategie menu opent (love it). Daarnaast zijn er wat nieuwe instructies bijgekomen met betrekking tot hoe je, je team wil laten spelen.

De herhalingen zien er tof uit met bewegingsonscherpte waardoor het net ff wat intenser over komt. Menu is duidelijk gepimpt. De nieuwe stijl is een stuk strakker.

Scheidsrechter lijkt trouwens nog steeds vage beslissingen te maken, maar ja met wat ik tot nu toe heb gezien ben ik al helemaal tevreden. Ben benieuwd naar de rest, met name het online gedeelte en de masterleague. Ik vind het vooral tof dat het weer een hardcore footie aan het worden is. Door de nieuwe gameplay is de moeilijkheidsgraad hoger dan afgelopen jaar en is er weer wat meer realisme.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op zondag 19-09-2010 om 14:00:39
Het enige bezwaarpunt dat ik tot nu toe heb (met de demo) is inderdaad de scheids. Als je schuin van achter een tackle voor de bal maakt, dus de man struikelt met bal en al over je heen, dan fluit die altijd, terwijl je toch echt alleen de bal speelt...
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Hyreme
Gepost door Hyreme op zondag 19-09-2010 om 18:38:44
Ik ben benieuwd welke uiteindelijk beter zal zijn PES of Fifa
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zondag 19-09-2010 om 21:26:07
ik ben fifa gewend sinds dit jaar en moet zeggen dat ik wel moeite had weer om de demo van pes 11 te spelen, en dat terwijl ik die denk ik zon 7 jaar gespeeld heb
dap
038
Gepost door dap op zondag 19-09-2010 om 21:52:18
straks die demo maar eens checken, PES hele tijd terug voor het laatst gespeeld.
Snacky Gepost door Snacky op maandag 20-09-2010 om 19:29:23
@brandt; Het is altijd lastig om een nieuwe pes te spelen, om een of andere reden is het altijd 'anders' waardoor iedere speler weer moet wennen.

Ik vind het wel redelijk wack dat pes nu meer de fifa kant op gaat (je moet toch met de rechter analoge trucjes doen. Wat bedoel je precies met meer realisme? In vergelijking met 2009 is 2010 al een stuk echter, je schiet niet meer uit elke hoek een vrije trap erin, maar toegegeven, als je een bal met je binnenkant schiet je wel uit elke hoek raak.

Wel beter dat het tempo lager is, een vriend van mij die kan met kaka en aguero (messi heeft hij vreemd genoeg niet onder controle..) hele elftallen dol draaien, 3x je keeper heen en weer laten springen (ook al staan er nog 4 verdedigers omheen) en vervolgens de bal over de lijn wandelen, zwaar frustrerend.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
mixxman
Gepost door mixxman op maandag 20-09-2010 om 19:42:35
De gameplay is dit jaar daadwerkelijk aangepast, dus dit jaar is het verschil groter.
Met meer realisme bedoel ik: het spel tempo, mede hierdoor is dat gepingel dus
een stuk minder effectief, de passing (L)

De passing is zoveel verbeterd. Je voelt je nu echt vrij in je spel. Waar ik het voorgaande
jaar menig keer heb gevloekt, omdat de bal naar een speler ging die ik niet bedoelde.
De passing was toen namelijk aan de ontvangende speler gebonden en dat is nu
niet meer weer zo wat echt awesome is.

En ach met die trucjes vind ik niets mis. Het is leuk voor spelers die ervan houden.
Ik geil meer op snelle tik aanvallen en geniale steekballen. Denk ook niet dat
een trukendoos je echt snel kan dollen. Veldspel, strategie etc zijn veel doorslaggevender.
Die trucjes zijn gewoon een leuke toevoeging, niet een key element in de gameplay.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-09-2010 @ 19:43:09 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Snacky Gepost door Snacky op maandag 20-09-2010 om 20:07:55
Dan zijn we het zowaar ergens over eens

Ik ben ook van de steekpassen en snel tikken, als je het aardig onder de knie hebt kan je heerlijke steekpassen geven met pes 10, maar indd. ik heb ook menig maal zitten schelden op mijn pc/xbox (ligt eraan, soms speel ik pes op de pc, dat speelt gewoon lekkerder).

Het gaat niet eens om de trucjes, als iemand op volle snelheid is met kaka of aguero en hij kan er ook goed mee overweg, dan is het bijna onmogelijk om hem af te stoppen, je bent telkens een stap te laat als hij goed anticipeert.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
mixxman
Gepost door mixxman op maandag 20-09-2010 om 20:33:40
Hehe refreshing.

Ja is ook zo, je bent vrij kansloos in een-tegen-een situatie. Collega van me is ook king met Aguero, maar verliest wel standaard van mij. Zijn veldspel is gewoon een stuk minder en je kunt je tactisch redelijk indekken tegen dat soort spelers, maar goed bij 2011 zullen dat soort gasten het erg lastig gaan krijgen. Het is veel lastiger geworden om verdedigers te passeren.

Iniesta vind ik trouwens echt heel erg fijn in de demo.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Hyreme
Gepost door Hyreme op maandag 20-09-2010 om 21:40:51
Ik vind die demo wat minder. Ik mis de briljante ervaring van pes 2006.. het komt nog steeds niet zo vloeiend over als fifa, waar je naar mijn inziens WEL die 360 graden hebt. Het komt hier nog te hoekig over.
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op dinsdag 21-09-2010 om 11:14:47
Het mag van mij best wat hoekig zijn, als het spel maar klopt.

Bij FIFA heb ik altijd het idee dat ik een arcade game aan het spelen ben. het is te simpel en standaard.

Bij PES voel ik dat ik nieuwe dingen kan doen, dat je elke keer weer combinaties doet, die nieuw zijn.

Maar bij PES kan ik niet online, bij FIFA wel...
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op dinsdag 21-09-2010 om 12:44:54
Quote:
Brandt schreef op 19-09-2010 @ 21:26
ik ben fifa gewend sinds dit jaar en moet zeggen dat ik wel moeite had weer om de demo van pes 11 te spelen, en dat terwijl ik die denk ik zon 7 jaar gespeeld heb


idem dito hier. kon niet echt wennen aan het spel denk dat ik toch weer fifa ga kopen, sinds 2008 ben ik van pes af
Jspr
Gepost door Jspr op dinsdag 21-09-2010 om 16:53:39
Ik was even onder de indruk, muss zei het al; het is minder voorspelbaar. Dit komt gewoon omdat 9 van de 10 ballen niet helemaal aankomen zoals ik het bedoel. Zal wel zijn omdat ik manuele Fifa gewend ben, maar ik weet zeker: PES zal ik ook dit jaar niet kopen.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 21-09-2010 om 17:26:42
Ik heb heel even fifa geprobeerd. Ik vind het toffer dan voorgaande jaren, maar qua
aanvallen, en dan met name de passing, blijft pes voor mijn gevoel veel vloeiender. Waar je met pes mooie steekballen en diepte-passes kan geven, moet het bij fifa veel meer met direct tikwerk, wat de snelheid uit aanvallen haalt. Aan het afwerken bij pes moet ik nog even wennen, wat dat betreft vond ik fifa wat fijner, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van finetuning.

Ook dit jaar zal pes weer in mijn laptop te vinden zijn. Moet zeggen dat fifa verbeterd is, maar het zal bij mij nooit het gevoel van pes teweeg kunnen brengen.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Jspr
Gepost door Jspr op dinsdag 21-09-2010 om 17:29:11
Disagree, maar dat komt omdat PES standaard op handmatig staat. Ik merkte het net goed met passen, maar ik heb geen zin om die hele stijl aan te wennen. Met Fifa kan het ook én kan ik voor mijn idee juist veel sneller een aanval opzetten. Probeer die demo eens op handmatig, ik ben benieuwd hoe je Fifa dan vindt.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Snacky Gepost door Snacky op dinsdag 05-10-2010 om 20:40:34
Het nieuwe systeem vond ik echt irritant, ik moest (en moet) er echt aan wennen dat de passing zo is geworden, elke bal eindigt precies waar je heen stuurt, waar het bij voorgaande jaren naar de speler ging waar je heen stuurden.
Opzich ben ik wel gewend geraakt aan normale passes, maar steekpassen die belanden 9/10 keer over de zijlijn of per ongeluk in de voeten van een andere speler.
Verder vond ik het echt zwaar irritant dat de camera schuin boven het veld hangt, waardoor je op een hele onnatuurlijke wijze moet mikken als je op doel gaat schieten, ik heb ook geen flauw idee meer hoe ik moet scharen, dubbel R2 is niet genoeg maar het voelt wel een stuk natuurlijker om een man te passeren en schijnbewegingen te maken.

Nu ik er gewend aan ben, vind ik het sinds 2008 eindelijk weer een waardige PES titel. Het voelt heel realistisch aan, je kan niet als een kip zonder kop met een Messi of Ronaldo de bal aannemen en gaan dribbelen, je kan wel op snelheid langs je man rennen en (net als in het echt dus) op de achterlijn erlangs kruipen en voorgeven/schieten.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar een eigen stadion bouwen is natuurlijk wel dope.

PES moet je van houden, en zoals Urby het al aangaf op de persconferentie van EA ; Fifa is iets minder dan ik bij PES gewend ben
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Jspr
Gepost door Jspr op dinsdag 05-10-2010 om 23:03:16
Scharen is met rechterpookje, kwart rondjes geloof ik. Was hetzelfde als in Fifa.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op woensdag 06-10-2010 om 08:50:07
ik wil deze shit spelen
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
Snacky Gepost door Snacky op woensdag 06-10-2010 om 12:02:18
Quote:
Jspr schreef op 05-10-2010 @ 23:03
Scharen is met rechterpookje, kwart rondjes geloof ik. Was hetzelfde als in Fifa.


En als je op de pc speelt ?
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Vent
Gepost door Vent op woensdag 06-10-2010 om 14:34:32
kun je nix
Jspr
Gepost door Jspr op woensdag 06-10-2010 om 17:18:30
Inderdaad, dan moet je even zorgen dat je met een controller op je pc zit.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 06-10-2010 om 19:16:09
Ik mag hopen dat ik deze morgen binnen heb. De game wordt afgeleverd op mijn werk, maar die zijn toevallig deze week aan het verhuizen naar een andere locatie dus dat zal wel niet soepel verlopen.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op woensdag 06-10-2010 om 19:19:40
Gekocht. Top!
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
mixxman
Gepost door mixxman op zondag 10-10-2010 om 14:47:10
Verslaafd. Ik vind het echt geweldig. Hoe heerlijk is die ML wel niet geworden, damn.
Ik ben Arsenal speel op topspeler en sta 1 in de competitie en zit nog in de CL. Wel
uit de beker.

Aan het begin een Nederlandse verdediger gekocht van de Buurd ofzo. Zal wel door het spel zijn aangemaakt. De beste jongen is 20 jaar en heeft 95! als cv. Gekocht voor 6 miljoen ofzo, real en bayern bieden al meer dan 20 miljoen

Ik vind trouwens de balans tussen aanvallen en verdedigen beter als in de vorige versie. Passing is heerlijk.

Minpuntjes:
Je loopt de bal regelmatig over de zij- of achterlijn, terwijl dat volgens mij niet nodig is. De speler loopt bij de aanname dan direct naar voren zeg maar.

Scheidsrechter, wel iets verbeterd, maar fluit toch regelmatig voor tackles die zuiver op de bal zijn. Heeft me al wat penals gekost.

Strafschoppen. Wie kan me het systeem uitleggen? Wat lopen de ontwikkelaars daar toch de hele tijd mee te kutten man. Laat dat gewoon standaard hetzelfde. Ik wil gewoon op een knopje drukken en met de stick in de richting bewegen waar ik die bal wil hebben.


Tutorial penals:
https://www.youtube.com/watch?v=RIqVZyo06Ys

*Lol, dus om naar rechts te schieten duw je de stick naar beneden en voor links omhoog. Haha wat een mongolen. Waarom niet gewoon links=links, rechts=rechts.
Naja
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-10-2010 @ 14:53:40 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Snacky Gepost door Snacky op maandag 11-10-2010 om 21:33:42
Heel simpel toch, je bekijkt de penalty van de zijkant, dus als je de pijltjes letterlijk neemt is naar boven rechts en naar onder links, dus opzich hebben ze dat wel logisch bekeken.

De scheids erger ik me echt dood aan, je maakt een sliding op de bal, en hij fluit, ik maak een fake shot in de 16, omspeel de keeper, die haakt mij vervolgens (1000% penalty) en hij laat doorspelen, heel vreemd.

Het systeem speelt wel briljant moet ik zeggen, ik kan nu precies de steekpassen geven die je in voorgaande delen net niet de juiste curve kon meegeven, ik heb net mijn eerste cl titel, beker én landskampioenschap binnen gehaald met Barcelona uiteraard, Iniesta en Xavi zijn eindelijk zo goed in het spel als in het echt, in 2010 heb ik mij menig maal verbaasd over hoe makkelijk iniesta soms van de bal werd gelopen of hoe slecht sommige pasjes van Xavi waren.

Die vanbuuren ofzo heb ik ook gekocht samen met een keeper van gemiddeld 95 Inestova of whatever, ook heb ik c.ronaldo en silva erbij gehaald aardig team al zeg ik het zelf.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
mixxman
Gepost door mixxman op maandag 11-10-2010 om 22:13:31
Haha jezus man dat is niet meer eerlijk voor je tegenstanders gewoon

Ik moet ook nog ff een keepertje aantrekken. Mijn aankopen:
Lahm, Xabi alonso, vandebuurd en Higuain. Moet Higuain en alonso nog krijgen btw.
Eigenlijk wil ik ook cissokho halen, maar die lijer mag niet weg van zijn club.

Speel nu halve finale championsleague tegen real en in de competitie sta ik
acht punten los van chelsea. Op zich niet verkeerd als je kijkt naar het verschil
in kwaliteit van spelers tussen bijvoorbeeld arsenal en chelsea. Hoewel mijn team ook wel aardig begint te worden zo.
Arashavin is trouwens echt een aanrader. Damn wat speelt die gast van fijn.
Maar ja daar heb jij ene lionel messi lopen denk ik

Scheids ben ik ook niet kapot van en die penals gaan me nog steeds bar slecht af.
Duurde bij de vorige pes ook een tijd voordat ik die fatsoenlijk binnen kon schieten
dus misschien ligt het ook deels aan mij ofzo. Ik ben ook verliefd op het systeem.
Het is gewoon weer geweldig en heb hele hoge verwachtingen voor volgend jaar
als de schoonheidsfoutjes zijn weggewerkt.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-10-2010 @ 22:15:07 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Snacky Gepost door Snacky op woensdag 13-10-2010 om 22:06:27
Haha, ja het is niet echt een uitdaging, ik speel wel op het hoogste niveau though, dus soms is het nog wel lastig.
Inmiddels zit mijn 1e seizoen erop, en heb ik alles gewonnen, 60mil+, de 5 beste spelers in de uefa en met een schandalige 103 punten kampioen geworden.
Ook heb ik Hamsik erbij gehaald, mijn pogingen om (toevallig) cissokho te halen liepen ook op niets uit, maar ach, voorlopig is Maxwell ook wel een leuke linksback en ja, Messi is indd. wel een leuke speler gemiddeld 101 is die nu, Ibra 97 en ronaldo 98, ik irriteer me alleen dat ik niet kan scharen, ik kan alleen r2 gebruiken op een toetsenbord en dan kan je eigenlijk alleen maar kappen en fakeshots doen.

Het schieten heb ik nog niet echt onder de knie, soms dan loop ik 20 meter van het doel af en denk ik ''ach ik schiet maar'' en plant ik de bal vol in de kruising, en soms schiet ik over 5 meter voor het doel (te enthousiast vol op schieten drukken denk ik) vrije trappen eindigen soms ook briljant in het doel, en soms beschamend ver het stadion uit, penalty's gaan me wel goed af vreemd genoeg, dat was ook een handicap van mij..

De kleine foutjes erger ik me niet echt aan, alhoewel ik soms dingen zie die niet kloppen, zoals een keeper die een bal uit zijn handen laat vallen als de scheids affluit, en dan nog net doen alsof die een uittrap maakt, of spelers die een bal per ongeluk in hun voeten gespeeld krijgen, 2 stappen zetten, en daarna zonder bal doorlopen, wel vreemd dat je dan niet automatisch die speler krijgt, maar ach, zoals je al zei, als die kleine dingen volgend jaar weg zijn gewerkt dan heb je een briljant voetbalspel


FUCK FIFA!!
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Hyreme
Gepost door Hyreme op donderdag 14-10-2010 om 00:31:18
fuck pes !! fifa rocks
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Snacky Gepost door Snacky op donderdag 14-10-2010 om 15:27:00
Quote:
Hyreme schreef op 14-10-2010 @ 00:31
fuck pes !! fifa rocks


Bannen die hap!
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.01 sec.