Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 ]
Supreme
Gepost door Supreme op maandag 04-10-2010 om 23:05:19
Niks mis met mannen die chocolade eten, eerder met vrouwen die geen chocolade lusten.

----------------------------------------
Love will come set me free, i do believe.
aapje
Gepost door aapje op maandag 04-10-2010 om 23:06:31
Waarom zou daar iets mis mee zijn?
Swike
Newskool
Gepost door Swike op maandag 04-10-2010 om 23:06:49
Haha, gaypost van het jaar.
@Schaduw's chocopost dus.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-10-2010 @ 23:09:15 ]

----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Schaduw Gepost door Schaduw op maandag 04-10-2010 om 23:09:35
In dat geval wil ik genomineerd zijn voor de Oscar´s!
aapje
Gepost door aapje op maandag 04-10-2010 om 23:12:14
Oke, herinner me er tegen die tijd nog even aan.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 04-10-2010 om 23:12:21
-pascool- noteer 'm even toch alweer bijna tijd voor
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
cml.exe
Gepost door cml.exe op maandag 04-10-2010 om 23:14:42
Quote:
Supreme schreef op 04-10-2010 @ 23:05
Niks mis met mannen die chocolade eten, eerder met vrouwen die geen chocolade lusten.


Word!
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op maandag 04-10-2010 om 23:33:13

----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
b-tot-de-art
Gepost door b-tot-de-art op maandag 04-10-2010 om 23:36:54
met maple story screenshots
----------------------------------------
i am not naugthy , iam nasty by nature
KingOdin
King.
Gepost door KingOdin op maandag 04-10-2010 om 23:41:38
eheh
Swike
Newskool
Gepost door Swike op maandag 04-10-2010 om 23:48:01
Hey, Odin:

----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
KingOdin
King.
Gepost door KingOdin op maandag 04-10-2010 om 23:53:09
he swike, wat probeer je er mee te zeggen? moet ik um feeduh
Swike
Newskool
Gepost door Swike op maandag 04-10-2010 om 23:55:37
Yes please.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
KingOdin
King.
Gepost door KingOdin op dinsdag 05-10-2010 om 00:13:02
Ik moet je eerlijk bekennen dat het concept gruwelijk tof is en erg goed is neergezet, lekker met dat pannen van links naar rechts en een fijne overall sounds, ben alleen niet helemaal fan van de kick, die is wellicht iets te kort. Even in een ander topic gespiekt naar een reactie van mij en het enige wat ik je daarover op het moment kan meegeven is dat je dit kan verhelpen door gebruik te maken van synthese. Er zijn softwarematige ASDR plugins waarmee je bijvoorbeeld een kick kan maken met een sample lengte van 0.43 seconden. De kick mplitude envelope is tot 0.12 seconden stabiel, daarna zakt het naar 0. Als je nou een synthese synth hebt met enveloppe en dergelijke kan je de amplitude aanpassen van de kick. We weten dat de kick 0.43 seconden duurt, tweak envelope 1 naar een attack van 1ms, decay van 430ms, sustain van 0% en release van 430ms. De kick zal nu een stuk korter klinken. Waarom? Het komt door punchy envelopse. Decay en Release vallen een stuk sneller in waarden naar beneden dan bijvoorbeeld een Roland 808 (typisch jaren 90 hiphop drummachine). Als je de envelope decay en release verhoogt naar 880 ms zal de lengte van de sample langer worden en heb je een langere dreun, maar met dezelfde punch als tevoren.

De kracht van de Roland 808 was dat elke kickdrum elke keer als je m aansloeg anders klonk, dat kwam door het analoog circuit. Zo zat er een verschil in de pitch van de drum elke keer, wat het geheel meer levendiger maakt. Het kost niet veel werk om je drums te laten leven met een synthese drummachine. Voeg noise toe aan je ASDR (13 en voeg 'm toe aan de derde modulator in je oscillator 1. Een depth van 16.00 semitones zal ongeveer goed klinken en 'm elke keer anders laten klinken. Om onnodig hoge geluiden weg te halen (wat zal gebeuren als je 'm 16.00 semitones laat pitchen elke keer), voeg je een filter cutoff frequencer toe met 62%.

Daarnaast een klein puntje over je hihat, zodra deze erin komt hoor je duidelijk dat het hoog van de hihat overheerst en het overige spectrum wegdrukt. Wat je kan proberen in deze is om het overall volume omlaag te schroeven, maar dit gaat ten koste van je dynamiek. Dit wil je natuurlijk vermijden, dus er zit maar één ding op: compressie.

"Brick Wall Limiting" heeft een erg hoge ratio en een erg snelle attack. Met deze instellingen zorg je er voor, in theorie, dat het volume van de sporen die in je compressor staan niet harder kunnen gaan dan de amplitude van je ingestelde threshold. Ratios vanaf 20:1 tot 0:1 zijn in het algemeen genoemd brick wall. Smijt 2 Waves L2 compressors achter elkaar door over de drumtrack heen. Stel 't net wat verschillend in. Anderen zijn ook goed, als ze maar strak (en niet pompend) compressen. Snij alle stukjes van de drums af die je niet nodig hebt. Vooral bij een versnelde of vertraagde drumloop kan wat je niet direct hoort voor rotzooi zorgen. De equalizer haalt weg wat je niet gelijk hoort maar wat wel "aankoekt" of zich opstapelt als je meerdere samples over elkaar heen legt (layering).

Probeer je drums op te nemen zonder keihard te quantizen (of neem ze niet allemaal met quantizing op). In sommige sequencers lastig omdat je daar zo makkelijk 16 of 64 stappen kunt maken. Probeer desnoods lege stukjes op te nemen voor een paar van de samples en gebruik een subtiele swing/shuffle (51% oid), of zet de samples net een klein stukje vooruit/achteruit; of zet de quantizing helemaal uit en probeer gewoon of je zelf een goed ritme in kan trommelen. Wederom in de historie: de originele TR-808 had een paar elektrische nadelen, waaronder dat als er drums tegelijk werden getriggerd de computer 't niet allemaal exact meer kon bijhouden, dus werden drums net iets eerder of later getriggerd dan eigenlijk de bedoeling. De MPC-60 heeft ook zo'n legendarische groove maar wordt tegelijkertijd geroemd om z'n strakke sequencing.

Ik zou ook proberen variatie in je basslijn aan te brengen, je huidige arrangement is niet erg spannend wat dit betreft.
aapje
Gepost door aapje op dinsdag 05-10-2010 om 00:18:31
Dit hebben jullie ingestudeerd.
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op dinsdag 05-10-2010 om 00:20:09
tl;dr
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
Supreme
Gepost door Supreme op dinsdag 05-10-2010 om 00:22:08
Ik heb verstand van alles maar dit gaat me pet te boven.
Al snap ik het eigenlijk wel al tot de 2e alinea
----------------------------------------
Love will come set me free, i do believe.
KingOdin
King.
Gepost door KingOdin op dinsdag 05-10-2010 om 00:24:16
Quote:
aapje schreef op 05-10-2010 @ 00:18
Dit hebben jullie ingestudeerd.


Ik beloof van niet.
aapje
Gepost door aapje op dinsdag 05-10-2010 om 00:24:43
Wil je mij dan ook feeden KingOdin?
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op dinsdag 05-10-2010 om 00:25:27
Ik wil je feeder wel zijn.
Moet je het wel zelf betalen, ik ben skeer, jwz.
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
aapje
Gepost door aapje op dinsdag 05-10-2010 om 00:26:08
Oké, je weet hoe ik mijn lasagne eet. Kook jij?
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op dinsdag 05-10-2010 om 00:28:38
Ok.
Maar je moet wel vlees gaan eten, dan gaat het sneller.
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
aapje
Gepost door aapje op dinsdag 05-10-2010 om 00:29:45
Ja. Keep on dreaming.
Swike
Newskool
Gepost door Swike op dinsdag 05-10-2010 om 00:33:39
Quote:
KingOdin schreef op 05-10-2010 @ 00:13
Ik moet je eerlijk bekennen dat het concept gruwelijk tof is en erg goed is neergezet, lekker met dat pannen van links naar rechts en een fijne overall sounds, ben alleen niet helemaal fan van de kick, die is wellicht iets te kort.
(...)
Ik zou ook proberen variatie in je basslijn aan te brengen, je huidige arrangement is niet erg spannend wat dit betreft.

Wow, damn.
Thanks man, hoe kom je aan al die kennis?
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
KingOdin
King.
Gepost door KingOdin op dinsdag 05-10-2010 om 00:39:24
Ik ben een lekkerding, dan krijg je alles
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-10-2010 @ 00:39:34 ]
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op dinsdag 05-10-2010 om 00:40:48
Ik ben ook vrij lekker al zeg ik het zelf, toch beschik ik niet over die kennis.
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
KingOdin
King.
Gepost door KingOdin op dinsdag 05-10-2010 om 00:42:04
Ik heb halflang haar en ga uit in de Jimmy Woo, daar vertelt Doutzen Kroes' vriendje me al die informatie.
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op dinsdag 05-10-2010 om 00:43:04
Ah.
Half lang haar.
Dat zal het zijn dan.
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
KingOdin
King.
Gepost door KingOdin op dinsdag 05-10-2010 om 00:43:57
En DJ NEGER natuurlijk. Ik ben zn naam even kwijt. Sunnurie Jeems.
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op dinsdag 05-10-2010 om 00:45:59
How many of you have fucked a midget?
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
KingOdin
King.
Gepost door KingOdin op dinsdag 05-10-2010 om 00:48:03
Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.
Kadee
Gepost door Kadee op dinsdag 05-10-2010 om 00:48:17
Quote:
KingOdin schreef op 05-10-2010 @ 00:13
Ik moet je eerlijk bekennen dat het concept gruwelijk tof is en erg goed is neergezet, lekker met dat pannen van links naar rechts en een fijne overall sounds, ben alleen niet helemaal fan van de kick, die is wellicht iets te kort. Even in een ander topic gespiekt naar een reactie van mij en het enige wat ik je daarover op het moment kan meegeven is dat je dit kan verhelpen door gebruik te maken van synthese. Er zijn softwarematige ASDR plugins waarmee je bijvoorbeeld een kick kan maken met een sample lengte van 0.43 seconden. De kick mplitude envelope is tot 0.12 seconden stabiel, daarna zakt het naar 0. Als je nou een synthese synth hebt met enveloppe en dergelijke kan je de amplitude aanpassen van de kick. We weten dat de kick 0.43 seconden duurt, tweak envelope 1 naar een attack van 1ms, decay van 430ms, sustain van 0% en release van 430ms. De kick zal nu een stuk korter klinken. Waarom? Het komt door punchy envelopse. Decay en Release vallen een stuk sneller in waarden naar beneden dan bijvoorbeeld een Roland 808 (typisch jaren 90 hiphop drummachine). Als je de envelope decay en release verhoogt naar 880 ms zal de lengte van de sample langer worden en heb je een langere dreun, maar met dezelfde punch als tevoren.

De kracht van de Roland 808 was dat elke kickdrum elke keer als je m aansloeg anders klonk, dat kwam door het analoog circuit. Zo zat er een verschil in de pitch van de drum elke keer, wat het geheel meer levendiger maakt. Het kost niet veel werk om je drums te laten leven met een synthese drummachine. Voeg noise toe aan je ASDR (13 en voeg 'm toe aan de derde modulator in je oscillator 1. Een depth van 16.00 semitones zal ongeveer goed klinken en 'm elke keer anders laten klinken. Om onnodig hoge geluiden weg te halen (wat zal gebeuren als je 'm 16.00 semitones laat pitchen elke keer), voeg je een filter cutoff frequencer toe met 62%.

Daarnaast een klein puntje over je hihat, zodra deze erin komt hoor je duidelijk dat het hoog van de hihat overheerst en het overige spectrum wegdrukt. Wat je kan proberen in deze is om het overall volume omlaag te schroeven, maar dit gaat ten koste van je dynamiek. Dit wil je natuurlijk vermijden, dus er zit maar één ding op: compressie.

"Brick Wall Limiting" heeft een erg hoge ratio en een erg snelle attack. Met deze instellingen zorg je er voor, in theorie, dat het volume van de sporen die in je compressor staan niet harder kunnen gaan dan de amplitude van je ingestelde threshold. Ratios vanaf 20:1 tot 0:1 zijn in het algemeen genoemd brick wall. Smijt 2 Waves L2 compressors achter elkaar door over de drumtrack heen. Stel 't net wat verschillend in. Anderen zijn ook goed, als ze maar strak (en niet pompend) compressen. Snij alle stukjes van de drums af die je niet nodig hebt. Vooral bij een versnelde of vertraagde drumloop kan wat je niet direct hoort voor rotzooi zorgen. De equalizer haalt weg wat je niet gelijk hoort maar wat wel "aankoekt" of zich opstapelt als je meerdere samples over elkaar heen legt (layering).

Probeer je drums op te nemen zonder keihard te quantizen (of neem ze niet allemaal met quantizing op). In sommige sequencers lastig omdat je daar zo makkelijk 16 of 64 stappen kunt maken. Probeer desnoods lege stukjes op te nemen voor een paar van de samples en gebruik een subtiele swing/shuffle (51% oid), of zet de samples net een klein stukje vooruit/achteruit; of zet de quantizing helemaal uit en probeer gewoon of je zelf een goed ritme in kan trommelen. Wederom in de historie: de originele TR-808 had een paar elektrische nadelen, waaronder dat als er drums tegelijk werden getriggerd de computer 't niet allemaal exact meer kon bijhouden, dus werden drums net iets eerder of later getriggerd dan eigenlijk de bedoeling. De MPC-60 heeft ook zo'n legendarische groove maar wordt tegelijkertijd geroemd om z'n strakke sequencing.

Ik zou ook proberen variatie in je basslijn aan te brengen, je huidige arrangement is niet erg spannend wat dit betreft.

dit dus maar dan verder dope
----------------------------------------
http://www.binnenlandsefunk.nl
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op dinsdag 05-10-2010 om 00:48:51
I'm not a player I just fuck a lot.

Up in smoke blijft tof.
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
aapje
Gepost door aapje op dinsdag 05-10-2010 om 00:49:56
Ehhhh. Oke. Doutzen kroes haar vriendje trad laatst nog voor me op.
KingOdin
King.
Gepost door KingOdin op dinsdag 05-10-2010 om 00:51:34
Ik vind dat echt zo een sufferd, maarja. DJ's zijn hip he, plaatjes mixen van iemand anders en zelf shabby remakes maken van jaren 90 hits met een typerend 3/16e bubbling snare. VET.
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op dinsdag 05-10-2010 om 00:51:40
Heus niet, toen was ik gewoon thuis.


HAAHHAHJA ik doe of ik het vriendje van Doutzen Kroes ben, maar dat ben ik natuurlijk niet. JJHAHJAHHAHA
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
KingOdin
King.
Gepost door KingOdin op dinsdag 05-10-2010 om 00:52:41
HahahAHAHahahaHAHAHahAHAHA
aapje
Gepost door aapje op dinsdag 05-10-2010 om 00:54:43
Quote:
KingOdin schreef op 05-10-2010 @ 00:51
Ik vind dat echt zo een sufferd, maarja. DJ's zijn hip he, plaatjes mixen van iemand anders en zelf shabby remakes maken van jaren 90 hits met een typerend 3/16e bubbling snare. VET.


Ja daar kan ik niet over meepraten want ik heb eigenlijk niet echt geluisterd maar ik weet wel dat hij op het podium stond.

Mijn vader dacht dat ik op de cover van Grazia stond, maar dat was Doutzen. Willen jullie nu verkering met me?
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op dinsdag 05-10-2010 om 00:56:29
Nee, alleen seks.
Verkering is voor mietjes.
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
aapje
Gepost door aapje op dinsdag 05-10-2010 om 00:58:35
Oke, maar dan moet je wel eerst met me trouwen en je zegt net dat je geen geld hebt om me te voeden dus hoe moet je dan ooit een trouwring kopen?
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op dinsdag 05-10-2010 om 01:00:08
Kermis?
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
Supreme
Gepost door Supreme op dinsdag 05-10-2010 om 01:07:30
Doutzen is toch helemaal niet zo knap?
Ze kijkt altijd zo dom uit der ogen en haar stem is ook echt vreemd.
En wat is er met haar lippen? Botox ofzo?

Wie is haar vriendje dan?
----------------------------------------
Love will come set me free, i do believe.
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op dinsdag 05-10-2010 om 01:08:37
Niet zo jaloers doen jij.
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
aapje
Gepost door aapje op dinsdag 05-10-2010 om 01:33:28
Ja, Doutzen is seeeeexy.
Supreme
Gepost door Supreme op dinsdag 05-10-2010 om 01:49:02
Hm, ik zie het niet.
----------------------------------------
Love will come set me free, i do believe.
EsX
Gepost door EsX op dinsdag 05-10-2010 om 09:53:03
Koffie! Met honing.

'Mornin

MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op dinsdag 05-10-2010 om 10:06:46
Afstudeeropdracht goedgekeurd!

Zou het dan toch zo mogen zijn dat ik in december af ga studeren?!
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
EsX
Gepost door EsX op dinsdag 05-10-2010 om 10:26:48
Lijkt me sterk.

Wat doe je voor studie Muss?

MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op dinsdag 05-10-2010 om 10:34:37
Communicatie.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
EsX
Gepost door EsX op dinsdag 05-10-2010 om 10:47:48
Daar zijn Hagenezen wel sterk in, volgens mij
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0234 sec.