Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
KannibalTerry
Kannibal Records
Gepost door KannibalTerry op dinsdag 12-10-2010 om 16:22:40

Freestyle v/d Grap 2010 is gecanceld i.v.m met te weinig aanmeldingen. Ze zochten 8 duo's, bestaan er dan niet eens meer 16 MC's die kunnen freestylen..? Wtf man..
----------------------------------------
Ik ontmaagde je zusje op dr 6e verjaardag
Buster
Worms inside ma Face!
Gepost door Buster op dinsdag 12-10-2010 om 17:31:12
Had jij je aangemeld?
----------------------------------------
We don't stop playing because we get old
We get old because we stop playing...
Finger
Gepost door Finger op dinsdag 12-10-2010 om 18:15:26
Was het geen grapje dan?
Teh_Jordy
brr
Gepost door Teh_Jordy op dinsdag 12-10-2010 om 18:33:43
jammer dat 't niet doorgaat.
----------------------------------------
Ah, the Canibus Era, when men were men and rappers were nuclear warheads with twin lyrical Pentium chips. Lyrically.
-soul khan
Nickert
boss
Gepost door Nickert op dinsdag 12-10-2010 om 18:44:33
Hiphop is dead.
Teh_Jordy
brr
Gepost door Teh_Jordy op dinsdag 12-10-2010 om 18:54:01
29 oktober freestyle battles in alkmaar
7 november punchout battles in rotterdam

het leeft nog wel hoor
----------------------------------------
Ah, the Canibus Era, when men were men and rappers were nuclear warheads with twin lyrical Pentium chips. Lyrically.
-soul khan
KannibalTerry
Kannibal Records
Gepost door KannibalTerry op dinsdag 12-10-2010 om 19:34:56
Die shit leeft wel degelijk ja. Toevallig had ik me aangemeld, maar als zou ik dat niet gedaan hebben zou ik het alsnog jammer vinden dat het niet doorgaat. Ik vond die 2 vs 2 shit echt nice. Vroeger gaven mensen een pijpbeurt weg om mee te mogen doen en nu zijn er gewoon te weinig aanmeldingen.
----------------------------------------
Ik ontmaagde je zusje op dr 6e verjaardag
Buster
Worms inside ma Face!
Gepost door Buster op dinsdag 12-10-2010 om 20:46:14
Hiphop is dead!
That's right i said it!
----------------------------------------
We don't stop playing because we get old
We get old because we stop playing...
Huussuh Gepost door Huussuh op dinsdag 12-10-2010 om 21:49:58
Quote:
Teh_Jordy schreef op 12-10-2010 @ 18:54
29 oktober freestyle battles in alkmaar
7 november punchout battles in rotterdam

het leeft nog wel hoor


Dus dat.
Ik denk dat het meer met de promotie van freestyle voor de grap te maken heeft. Punchoutbattles worden bijvoorbeeld zwaar gepusht, via de mailinglist, via 101barz, op youtube.. Zo hoort het ook. Van freestyle voor de grap lees ik af en toe een wervingstopic op een hiphopforum en vervolgens hoor ik, als ik er al iets van hoor, er pas achteraf weer van wanneer de battles al geweest zijn, en dan met van die gruizige filmpjes.
En ik vind overigens freestyle battles ook over het algemeen niet zo boeiend om te kijken. Niet dat ik zelf zulke geweldige freestyleskills heb, maar de cats die echt hard komen zijn op één hand te tellen in NL.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
KannibalTerry
Kannibal Records
Gepost door KannibalTerry op dinsdag 12-10-2010 om 22:21:50
Ze zijn nog op 1 hand te tellen na een amputatie van 2 vingers.

Maar daarom vind ik Punchout ook een goed iniatief om boys die niet 3 min lang harde punch's kunnen freestylen, maar wel een beetje kunnen replyen, hun skills te laten tonen weetje.. Arrghh khad me moeten inschrijven voor Punchout!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-10-2010 @ 22:30:20 ]

----------------------------------------
Ik ontmaagde je zusje op dr 6e verjaardag
Teh_Jordy
brr
Gepost door Teh_Jordy op woensdag 13-10-2010 om 09:57:11
kan nog steeds yo!
----------------------------------------
Ah, the Canibus Era, when men were men and rappers were nuclear warheads with twin lyrical Pentium chips. Lyrically.
-soul khan
Snacky Gepost door Snacky op woensdag 13-10-2010 om 13:35:12
Quote:
Buster schreef op 12-10-2010 @ 20:46
Hiphop is dead!
That's right i said it!


Of het ontwikkelt zich, steeds minder mc's met de behoefte om elkaar voor lul te zetten
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
RIEMIKS
San yu abi vanowtu na prinsipari sani
Gepost door RIEMIKS op woensdag 13-10-2010 om 16:38:00
Het heeft er meer mee te maken dat ipv gelijk te kunnen battlen je eerst een onderwerp ronde heb en een voorstel ronde dat is voor het publiek nou eenmaal minder spectaculair vooral omdat deze rondes langer duren dan de battles zelf.

Er is niet veel actie bij dat toernooi daarom is er zo weinig animo denk ik..
KannibalTerry
Kannibal Records
Gepost door KannibalTerry op woensdag 13-10-2010 om 16:58:14
Quote:
Teh_Jordy schreef op 13-10-2010 @ 09:57
kan nog steeds yo!


Als ik me inschrijf, Match jij me dan up? Hahahahhaha

Edit: @ Riemiks, Ja daar heb je wel een punt man. Had jij je ingeschreven trouwens?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-10-2010 @ 17:02:12 ]

----------------------------------------
Ik ontmaagde je zusje op dr 6e verjaardag
Teh_Jordy
brr
Gepost door Teh_Jordy op woensdag 13-10-2010 om 18:41:29
als je dope bent [:
----------------------------------------
Ah, the Canibus Era, when men were men and rappers were nuclear warheads with twin lyrical Pentium chips. Lyrically.
-soul khan
KannibalTerry
Kannibal Records
Gepost door KannibalTerry op woensdag 13-10-2010 om 19:28:27
Quote:
Teh_Jordy schreef op 13-10-2010 @ 18:41
als je dope bent [:


Hahah ja snap ik man Maar er zijn toch alleen nog league battles ofniet?
----------------------------------------
Ik ontmaagde je zusje op dr 6e verjaardag
Teh_Jordy
brr
Gepost door Teh_Jordy op woensdag 13-10-2010 om 23:01:28
aankomende event zijn 8 league battles en 4 'rode' kaart battles en daarna komen er weer try-out battles(tenminste, dat lijkt mij logisch)
----------------------------------------
Ah, the Canibus Era, when men were men and rappers were nuclear warheads with twin lyrical Pentium chips. Lyrically.
-soul khan
KannibalTerry
Kannibal Records
Gepost door KannibalTerry op donderdag 14-10-2010 om 15:54:57
Quote:
Teh_Jordy schreef op 13-10-2010 @ 23:01
aankomende event zijn 8 league battles en 4 'rode' kaart battles en daarna komen er weer try-out battles(tenminste, dat lijkt mij logisch)


Oke oke, Maar waaruit maken ze op of iemand dope is weetje.. Ik bedoel het is moeilijk om dat te beoordelen volgens mij. Je kan kijken naar vorige battles waar die personen aan hebben meegedaan, maar dat is vaak freestyle shizzle. En ik denk dat kijken naar tracks niet echt helpt bij een acapella (voorgeschreven) battle. Sowieso zijn er al best een paar blunders gemaakt als het gaat over kiezen of iemand dope genoeg is voor punchout. ( vind ik dan) Maar ik heb daar nog niet gestaan, dus ik mag in principe niet oordelen.
----------------------------------------
Ik ontmaagde je zusje op dr 6e verjaardag
Teh_Jordy
brr
Gepost door Teh_Jordy op donderdag 14-10-2010 om 21:24:59
het is een combinatie van factoren(voor mij dan) ik kijk naar wat voor ervaring ze hebben qua optreden/battles en het niveau daarvan en naar de kwaliteit van hun teksten en flows in tracks.

En soms pakt het goed uit, bijvoorbeeld huussuh is kankerdope op tracks maar had nog niet heel veel podium ervaring en zn punchout battle ging hem best aardig af. maar bijvoorbeeld een M-proud die best wel veel podium ervaring heeft(volgens z'n site dan) maar die kon niet diezelfde energie brengen als op 't podium met een beat.

Maar je kan mensen dus pas echt goed beoordelen als ze een battle hebben gedaan, omdat het een hele nieuwe soort ervaring is. Waar ze hopelijk lering uit trekken om de volgende keer doper te komen(als die kans zich aanbiedt). bijvoorbeeld een diggedy tony heeft teksten maar die was op battle gebied nog zo groen als een turtle, als hij terug komt zal hij een stuk steviger in zn schoenen staan en hopelijk zn geschreven shit zelfverzekerder brengen.

Al het is wel duidelijk dat de 'oude' garde deze overgang vrijwel probleemloos maakt.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-10-2010 @ 21:26:17 ]

----------------------------------------
Ah, the Canibus Era, when men were men and rappers were nuclear warheads with twin lyrical Pentium chips. Lyrically.
-soul khan
KannibalTerry
Kannibal Records
Gepost door KannibalTerry op vrijdag 15-10-2010 om 16:21:36
Quote:
Teh_Jordy schreef op 14-10-2010 @ 21:24
het is een combinatie van factoren(voor mij dan) ik kijk naar wat voor ervaring ze hebben qua optreden/battles en het niveau daarvan en naar de kwaliteit van hun teksten en flows in tracks.

En soms pakt het goed uit, bijvoorbeeld huussuh is kankerdope op tracks maar had nog niet heel veel podium ervaring en zn punchout battle ging hem best aardig af. maar bijvoorbeeld een M-proud die best wel veel podium ervaring heeft(volgens z'n site dan) maar die kon niet diezelfde energie brengen als op 't podium met een beat.

Maar je kan mensen dus pas echt goed beoordelen als ze een battle hebben gedaan, omdat het een hele nieuwe soort ervaring is. Waar ze hopelijk lering uit trekken om de volgende keer doper te komen(als die kans zich aanbiedt). bijvoorbeeld een diggedy tony heeft teksten maar die was op battle gebied nog zo groen als een turtle, als hij terug komt zal hij een stuk steviger in zn schoenen staan en hopelijk zn geschreven shit zelfverzekerder brengen.

Al het is wel duidelijk dat de 'oude' garde deze overgang vrijwel probleemloos maakt.


Ja idd dat ben ik wel met je eens. Toch merk ik wel dat veel boys een beetje last hadden van "podiumvrees" en daarom denk ik hun teksten vergeten. Ze zullen heus wel wat uurtjes voor de spiegel hebben geoefent. Zoals die Dado. Toen die battle afgelopen was schoten ze lines hem ineens te binnen. Toch wel lullig, zo jong en nu al dement..
----------------------------------------
Ik ontmaagde je zusje op dr 6e verjaardag
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0142 sec.