Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
TisRizky Gepost door TisRizky op donderdag 16-12-2010 om 00:00:08
Heel veel mensen vragen zich af wat een goede setup heb.
Met 15.000 euro heb jij een meesterlijke studio zonder onzin.

Deze setup met wat andere dingetjes erbij heeft een vriend van mij in zijn home studiotje en klinkt STUKKEN beter dan de kwaliteit van BLM THC en nog veel meer bekende en hun hebben goede kwaliteit.




Neumann mic van 2500 eu.
Avalon pre amp van 2500 eu.
monitors genoeg goede hoeft niet te duur(geen beeldschermen lol)
Goede interface zijn allemaal opzich wel goed zover ik weet boven de 1000 iig.
Mixer?? Nee doe maar niet verpest 99% vaak je kwaliteit door niet wetende maar zelfs ook vaak door professionals (tenzij je opgeleid bent).
Een booth heel belangrijk voor kwaliteit (ruis, geluidjes, echo etc)

En let goed op voor je iets koopt prijs betekent niet kwaliteit genoeg mics van 300 die beter zijn dan die van 700.

De avalon is zeer belangrijk voor je studio en een must.
Dit maakt je stem warmer, realistischer en prettiger om te horen.
En nog veel meer dingetjes wat je ermee kan doen.
Interface is ook heel belangrijk.

Mic is minder belangrijk dan deze 2 maar moet ook goed zijn wil je deze 2 goed zijn werk laten doen.


Als muziek niet in je hart zit moet je het houden bij je usb mic.
Zit muziek wel in je hart leef je uit inversteer en doe wat je moet doen en follow ur dreams.
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op donderdag 16-12-2010 om 00:04:40
He bedankt he !
----------------------------------------
clonebabybeats baby
Supreme
Gepost door Supreme op donderdag 16-12-2010 om 00:29:10
15.000 euro, BAM!
----------------------------------------
Love will come set me free, i do believe.
Nickert
boss
Gepost door Nickert op donderdag 16-12-2010 om 00:35:48
Quote:
Goede interface zijn allemaal opzich wel goed


Sadar
Gepost door Sadar op donderdag 16-12-2010 om 00:38:35
mic van 2500? Als je zo goed bent, moet je gebruik maken van iemand anders zijn studio yo en hem bedanken op je cd die in de FRS ligt.
----------------------------------------
son get wrec
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op donderdag 16-12-2010 om 09:38:39
word, ik heb een mic van maar 230, bij mij zit die shit maar amper in m'n hart tooch

oh em djie! https://forum.nlhiphop.nl/topic/33896 dit ben jij en je hebt 15 duizend hiervoor uitgegeven?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-12-2010 @ 09:40:20 ]

----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Gizzle
Onid/Flowëtisch
Gepost door Gizzle op donderdag 16-12-2010 om 10:08:32
Een mic van Studio Projects is een aanrader. Die mic's zijn nog onder de €500,- en halen het niveau van een Neumann gemakkelijk.
Veel kwaliteit voor relatief weinig geld.

Oja, ik vind je kwaliteit op die track niet zo denderend man. Whaddap met dat?
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 16-12-2010 om 11:24:28
En wat wil je nu eigenlijk met dit topic,denk je nu echt dat mensen hier 15000 gaan uitgeven.
Allemaal dure onnodige shit en dan zeg je dat je monitoren niet duur hoeven te zijn.
En geen mixer??
En dan kom je ook nog met je opmerking: En let goed op voor je iets koopt prijs betekent niet kwaliteit genoeg mics van 300 die beter zijn dan die van 700.

15000 hou toch op man sjonge jonge.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Snacky Gepost door Snacky op donderdag 16-12-2010 om 15:27:24
Gast, een avalon word gebruikt in prof. studios, het is de reden dat Killing Skills amper iets met een stem hoeft te doen in de mastering (waarom zou je nog een mixer kopen als je dat hebt en een Neumann mic? Voel je je wel lekker?

Je praat net alsof hier monchols zitten die niks kunnen, het draait niet om je setup, maar om je skills.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op donderdag 16-12-2010 om 18:22:13
Quote:
Gizzle schreef op 16-12-2010 @ 10:08
en halen het niveau van een Neumann gemakkelijk.

nee
----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
TisRizky Gepost door TisRizky op donderdag 16-12-2010 om 20:40:12
Ojeeh vatten ze het weer verkeerd op.
Bedoelde niet van als je een goedkope mic heb dat muziek niet in je hart zit.
Bedoelde ermee te zeggen dat je geen dure spulen nodig hebt als het je droom niet is omdat je dan veel geld verspild.

Zelf heb ik helemaal geen studio of mic of iets anders zou ik mezelf ook neer halen.

En avalon word niet gebruikt in pro studios, in pro studios hebben ze een preamp van 50.000 zoals dmi recordz etc.

Dit is alleen slechts een goede homestudio settup wel aan de dure kant maar voor de kwaliteit liefhebbers.

En je hebt gelijk skils is belangrijk maar als ik bijv een rapper als uuhm Eminem of Nas of andere goede rappers op een laag kwaliteit zou horen kunne ze de beste van de wereld zijn maar ik zal ze niet luisteren en vele andere ook niet sommige wel natuurlijk maar het gaat erom dat je het grote publiek pakt.

Ik neem aan dat er wel veel mensen hier zijn die iets met hun ding willen bereiken zoasl tv of label etc, dan zal je wel een harde setup moeten hebben wil je dat hun de moeite nemen te luisteren.

En voor het geval jullie deze text ook verkeerd opvatten, niet mijn bedoeling mensen!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-12-2010 @ 20:47:18 ]
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 16-12-2010 om 20:44:45
Wrong,als je wilt dat mensen moeite nemen om te luisteren,moet je goede muziek maken.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
TisRizky Gepost door TisRizky op donderdag 16-12-2010 om 20:48:34
Quote:
aprofourz schreef op 16-12-2010 @ 20:44
Wrong,als je wilt dat mensen moeite nemen om te luisteren,moet je goede muziek maken.


Daar heb je wel gelijk in, maar kwaliteit maakt alles prettiger om te horen en kan je gebruiken voor commerciele doeleinde snap je wat ik bedoel
Snacky Gepost door Snacky op donderdag 16-12-2010 om 20:56:14
Dan zal ik de enige zijn die het Infinite album van Em een van zijn beste albums vind.

Maar, Software kan echt veel voor je betekenen, ik wil je mijn muziek nog niet laten horen, maar het is echt met de meest basic setup gemaakt en ik denk dat jij er niet snel aan afhoort dat het een mic van 300e betreft.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
TisRizky Gepost door TisRizky op donderdag 16-12-2010 om 21:05:11
Quote:
Snacky schreef op 16-12-2010 @ 20:56
Dan zal ik de enige zijn die het Infinite album van Em een van zijn beste albums vind.

Maar, Software kan echt veel voor je betekenen, ik wil je mijn muziek nog niet laten horen, maar het is echt met de meest basic setup gemaakt en ik denk dat jij er niet snel aan afhoort dat het een mic van 300e betreft.


Neej ik ben ook niet de moeilijkste kwa kwaliteit bedoelde meer het voor het commerciele doeleinde zal je wel goede kwaliteit moeten hebben anders kom je niet op tv. Maar afmixing scheeld ook eenhoop. Studio van 1000 euro met perfecte afmixing klinkt stukken mooier dan studio van 10.000 euro met slechte afmixing
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 16-12-2010 om 21:28:35
Hahaha, figuur.
Eclips073 Gepost door Eclips073 op zaterdag 22-01-2011 om 15:27:26
zorg gewoon dat je een redelijk goede mic hebt

bijv. een Behringer b2 pro

zorg voor 1 mixer om op te nemen
en 1 mixer waarmee je je output regelt van je muziek

en eventueel een preamp

meer heb je niet nodig voor een goede sound,

nja geduld om alles uit te vogelen.

!
Rilo
Gepost door Rilo op zondag 23-01-2011 om 12:53:31
Zeer oppervlakkig topic dit... ook nog gestart door iemand die geen Studio of Mic thuis heeft...

En waarom geen mixer gebruiken? Als je een studio hebt met veel externe apparatuur zoals, samplers. synths, effectenproccessors ed. dan is dit wel een must..

Naja zitten veel haken en ogen aan hoe je een home studio opbouwd en dit is naar mijn weten niet HET antwoord zoals de topic titel doet vermoeden...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-01-2011 @ 12:56:05 ]

----------------------------------------


http://myspace.com/rilobeats
tagoth
vind je verder heel normaal..
Gepost door tagoth op woensdag 26-01-2011 om 12:09:16
ik heb niet zoveel tijd maar ik kan je een tip geven

zoek je kanaal controle, dan zou ik voor een mixer gaan ipv een pre-amp, wil je betere geluidskwaliteit ga dan voor een pre-amp

P'z
----------------------------------------
http://www.tagoth.hyves.nl/

P'z
anybeats
Anybeats
Gepost door anybeats op woensdag 26-01-2011 om 23:44:02
Quote:
Rilo schreef op 23-01-2011 @ 12:53
Zeer oppervlakkig topic dit... ook nog gestart door iemand die geen Studio of Mic thuis heeft...

En waarom geen mixer gebruiken? Als je een studio hebt met veel externe apparatuur zoals, samplers. synths, effectenproccessors ed. dan is dit wel een must..

Naja zitten veel haken en ogen aan hoe je een home studio opbouwd en dit is naar mijn weten niet HET antwoord zoals de topic titel doet vermoeden...


helemaal mee eens!
Je schaft apparatuur aan, aan de hand van het soort muziek dat je maakt en het doel wat je voor ogen hebt. Voor €15000,- een thuis studio maken.... dat is echt een berg geld. Ik ken genoeg mensen die nog niet een kwart van dit budget hebben uitgegeven en dat kwalitatief beter is dan het gemiddelde dat ik hoor van de meeste rappers. Dit is omdat hij zijn audio gewoon goed af mixt en weet hoe het spelletje werkt. Daar in tegen geloof ik best dat je een mooi lijstje heb samengesteld voor €15000,- maar je hebt zelf geen studio, geen mic en ik betwijfel of je überhaupt muziek maakt als je met dit soort onzin aan komt zetten.
Mijn advies: Stel is een lijstje samen met kwalitatief gemiddelde apparatuur want op deze site komen geen professionals dus waarom dure apparatuur als je nog niet eens fatsoenlijk muziek kan maken?

ablrecords
Gepost door ablrecords op dinsdag 12-04-2011 om 21:25:59
Hmm, ik doe het gewoon met als microfoon de Rode NT1-A, als mixer Tapco Blend 6 en een geluidskaart in m'n pc, de M-Audio Audiophile 2496, ik hoor geen ruis en het klinkt gewoon goed als je er een beetje voor gaat zitten met het afmixen.
TheMariachi Gepost door TheMariachi op zondag 01-05-2011 om 22:08:51
Als je goed ken afmixen zoals ik, dan kom je al heeeeeeeel ver met een mic van 125euri SE Eltronics
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0092 sec.