Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Randddebiel Gepost door Randddebiel op vrijdag 31-12-2010 om 20:07:04
Kay zit me te vervelen op m'n werk in DL tijdens oud en nieuw en zat te denken aan Holland en all m'n homeboys uit Nimma en hoe ze het nu leuk hebbe en zo.

Nou ga ik jullie lastig vallen met wat clips die ik heb ontdekt hiero en moet zegge dat ik het very nice vind; deze gangsta shit van onze oosterbure. Lets go:



Beste newcomer dit jaar...





Gejatte beat maar echt gangster. Deze gast zit atm vast voor een goudtransport roof twv 1.8 miljoen.



Nog en gejatte beat maar nog een echte gangster.



Wat een mooie poetische taal is dat Duits tog eigenlijk. De taal van Goethe, Brecht en zo...



RAAAAAUUUUUUUUWWW!!!!



Serieus zieke coke onzin rap...maar kreatieve text...lol



Diep...



Ignoreer die eerste part...die beat daarna is zo heerlijk...


North Carolina Crunck uit Tiergarten...(veel ex GI's uit die streek hiero)



Feat g-rap legende Kool-G-Rap en High Pitch Kenny Rogers geloof ik...lol



En hier mijn neefie Crackaveli met z'n niewste clip van z'n album Jugo Betrugo, plz koop hij heb het nodig; 024 to 361 Tsigan Bastard Bulibashi!!!



Thoughts?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-01-2011 @ 12:37:00 ]
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op vrijdag 31-12-2010 om 20:19:22
best wel wack eigenlijk.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Randddebiel Gepost door Randddebiel op vrijdag 31-12-2010 om 20:25:03
Quote:
aprofourz schreef op 31-12-2010 @ 20:19
best wel wack eigenlijk.


Devill Gepost door Devill op zaterdag 01-01-2011 om 17:46:49
kankergoed toch?
----------------------------------------
[url]http://soundcloud.com/zakalulu[/url]
Outshining Gepost door Outshining op zaterdag 01-01-2011 om 18:08:42
Sowieso, "kankergoed"? The fuck?
----------------------------------------
Sabr
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 01-01-2011 om 18:17:48
ik heb door splash een permanente haat voor duitse rappers ontwikkeld. Neppe shit met die gejatte beats.
Gizzle
Onid/Flowëtisch
Gepost door Gizzle op zaterdag 01-01-2011 om 19:35:30
Quote:
dap schreef op 01-01-2011 @ 18:17
ik heb door splash een permanente haat voor duitse rappers ontwikkeld. Neppe shit met die gejatte beats.


De Duitse Hiphop scene is big as fuck.
Dit vind je misschien wel wat doper dan die gangsta meuk.





[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-01-2011 @ 19:36:37 ]

----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 01-01-2011 om 21:26:03
oja er zijn zeker wel toffe duitse dingen, maar bijvoorbeeld die hiphopacts op splash doen bijna allemaal standaard wat op een dre beat. Behalve kempi zie ik dat hier in NL niet echt gebeuren.
Leyla
Gepost door Leyla op zaterdag 01-01-2011 om 22:00:09
Duits is gewoon kenkerlelijk
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zaterdag 01-01-2011 om 22:05:55
Nederlands ook als het op muziek aankomt.
Mindstate
Gepost door Mindstate op zaterdag 01-01-2011 om 22:05:57
Quote:
Leyla schreef op 01-01-2011 @ 22:00
Duits is gewoon kenkerlelijk


dusdat.
Randddebiel Gepost door Randddebiel op zondag 02-01-2011 om 11:02:48
Quote:
Leyla schreef op 01-01-2011 @ 22:00
Duits is gewoon kenkerlelijk

Smaaken verschillen maar Duits heeft erg poetische en rauwe klanken at the same time, wat IMHO goed bij gangsta-rap past.




Weet wel dat de gemiddelde Nederlander met heel wat bias tegen DL opgroeid. In andere delen van de wereld denkt m'n in het algemeen tog wat anders. Ben een halve Zigeuner die 10+ jaar cross continent in the rail-bouw werkt en ook veel mensen direkt uit USA, Midden-Oosten, Africa, Asia kent, dus ik weet....

@Over beats

Ja, er is veel gejat, maar waar niet vraag ik? Maar een DL heb ze ook een eigen stijl die ik best wel dope vind(reffering to de Dean Dawson/Deso Dogg track gepoost hier of die Massaka dingen; very duister en elctronsiech oftewell very Duits/Gotisch).

@In iedergeval vind ik de scene daar beter dan in NL(maar Rosco&Hayze pawne alles), on par met France.

@Kempi is OK. Veel slechte tracks maar ook goeie. Voel in ieder geval z'n struggle, en heb wel z'n eigen NL stijl met z'n gezang-style at times.

@En ja "Rücksackrap": ider z'n ding, maar voor jongens als ik van de onderkant is het in het algemeen niet erg aansprekent. Vergis je niet dat g-rap ook bootschappen kan dragen. Kijk tog naar deze zieke wereld en hoe alles zelfs in Europe erger en erger word en op all levels...old-school sociaal-democratie FTW!!!

"You cant have peace till my ... get a peece".

En als je denkt hier is niet Amerika, dan bedenk eens dat miljoene Europeese Roma het hier slechter hebbe dan in any Amerikaanse ghetto. Het is hier gewoon anders maar de leugens, de hypocriecie, racisme, sociaale afbraak , ignorantie en onverschilligheid zijn de fucking same.

"Ich weiss Berlin is nicht Paris, aber Paris is nicht NY, NY is nicht LA, LA is nicht Rio, und Rio is nicht Capetown". Tierstar Andrez

[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-01-2011 @ 11:56:16 ]
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 02-01-2011 om 12:12:33
Dat anti-duits opgroeien is met de huidige generaties zolangzamerhand wel aan het doodbloeden. Ik vind Duits een vieze taal, dat zal Nederlands voor een buitenlander ook vast wel zijn, maar laat dat nou net mijn moedertaal zijn. En Duits dus niet.

En daarnaast, optreden op een festival met een geripte beat is not-done. Ongeacht wie of wat je bent. Als je de mogelijkheid hebt om aan zoiets deel te nemen, waarom dan niet de moeite om iets neer te zetten.

De vergelijking met Amerika en alle ghetto-verhalen begrijp ik niet.

Leyla
Gepost door Leyla op zondag 02-01-2011 om 13:23:50
Quote:
livio schreef op 02-01-2011 @ 12:12
Dat anti-duits opgroeien is met de huidige generaties zolangzamerhand wel aan het doodbloeden. Ik vind Duits een vieze taal, dat zal Nederlands voor een buitenlander ook vast wel zijn, maar laat dat nou net mijn moedertaal zijn. En Duits dus niet.

Precies!
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
rame
Gepost door rame op maandag 03-01-2011 om 11:50:34
Ik heb er ook even naar geluisterd maar op de lange termijn is het niet zo interessant.
Zelfde met franse rap.

Doe mij maar iets wat ik ook kan verstaan.
Randddebiel Gepost door Randddebiel op donderdag 06-01-2011 om 01:45:53
Quote:
livio schreef op 02-01-2011 @ 12:12
Dat anti-duits opgroeien is met de huidige generaties zolangzamerhand wel aan het doodbloeden. Ik vind Duits een vieze taal, dat zal Nederlands voor een buitenlander ook vast wel zijn, maar laat dat nou net mijn moedertaal zijn. En Duits dus niet.

En daarnaast, optreden op een festival met een geripte beat is not-done. Ongeacht wie of wat je bent. Als je de mogelijkheid hebt om aan zoiets deel te nemen, waarom dan niet de moeite om iets neer te zetten.

De vergelijking met Amerika en alle ghetto-verhalen begrijp ik niet.


1)Ja dat is zo. In the jaaren 80 was het echt erg. We hadden een Duitse vrouw met een jong kind in de buurt hiero, en ze werd regelrecht de buurt uitgetreiterd door de Nederlandse tokkie jeugd hiero tijdens EK88 alleen om dat ze Duitse was, tuurlijk begeleid met leuzens als "kankermof" en "Nazi" etc. Maar aan de andere kant, dat soort dinge deden ze bij Maroks en andere buitenlanders ook toen. Nou wonen er geen Nederlanders meer..lol

Maar toch denk ik dat het toch wel speelt een beetje, dat soort dingen sterven niet zomaar. Ik weet dat ze in Polen de Duitse taal ook haten etc, maar bv in UK of Zweden of Asie is het t tegendeel. Natuurlik is Duits niet zo bloemig en melodisch als standaard Italiaans maar Italiaanse rap klinkt nog erger...geloof me.

2)Ik kan niet zeggen dat je gevoelens deel, als ze maar ook eigen dingen doen. Het is gewoon zo dat veel gasten in Europa voor hun mixtapes geen geld voor top-producers hebben en dus maar over kwaliteits US-beats rappen. Kan er mee leven zolang ze maar niet claimen dat het van hun is.

3)Nou ja in response tegen die post met "Rücksackrappers" zoals F4 of Deichkind. Ieder z'n ding en sommige daarvan zijn ook lagge, maar ik vind dat "gangsta-rap" door sommigen als niet meesten erg snel in een hoek word geschroven alsof het alleen maar om posen en schieten gaat. Tuurlijk kan ik het meeste van 50 niet uitstaan maar 2-pac bijvoorbeeld heb erg hoog zitten voor all the right reasons. In hip-hop ben ik altijd op zoek naar originaliteit en de verschillende belichtingen van thema's die mij persoonlijk aanspreken en als zogenaamde gangsta-rap dat doet..nou prima..het is sowieso een hypocriete boel overal.

Liefst heb ik natuurlijk Immortal Technique laatste tijd. Die gozer zit er boven op nadat hij het achter zich heeft kunnen laten en met volle legitimiteit kan oordelen over zogenaamde gangsters omdat hij weet waarover die preekt.

@Leyla

Maar hij kan mooie zinge in het Mofrikaans tog?



En Duitsers kunne ook beats.



@Rame

Tuurlijk, maar hier en daar wat afwisseling doet geen kwaat. Meeste van die clips gepoost heir zijn wel generic, maar die duistere dingen zijn tog wel orgineel en vind je niet zo snel in Fr of USA.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-01-2011 @ 12:52:35 ]
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0121 sec.