Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
b-shorty Gepost door b-shorty op woensdag 09-02-2011 om 21:21:29
Goedenavond forumleden!

Ik ben sinds een tijdje begonnen met het thuis opnemen van tracks.
Het correct aansluiten van mijn apparatuur wil maar niet lukken.
Hier de kabels apparatuur die ik bezit:

Behringer xenyx 1002
XLR condensator microfoon
een koptelefoon (met omvormer van 3,5 mm jack naar zo'n grote jack)
twee grote jack omvorm-pluggen naar tulp (heb er twee om zo stereo te creeren)
een wit/rode tulp kabel (beiden kanten is male)
een tulp naar 3,5 mm kabel die in de line-in zit, om op te nemen, deze heb ik in de
cd/tape out zitten. wat ook opnames oplevert
ik heb een 5.1 geluidsset van logitech, deze heb ik goed aangesloten zitten op mijn computer en werkt prima. ik heb ook een aux (wit/rood tulp) ingangen op mijn woofer zitten.

Mijn probleem:
ik krijg geen muziek door mijn koptelefoon, wel hoor ik het geluid wat ik door mijn microfoon spreek door mijn koptelefoon, deze heb ik ook aangesloten op phones.

De perfecte oplossing zou zijn:

de muziek, en het geluid wat je door de microfoon spreekt, beiden in de koptelefoon.
en het afzonderlijk aan/uit zetten van de speakers, want ik neem op in een enkele ruimte, en dat levert natuurlijk een slechte opname op wanneer er geluid mee wordt opgenomen wat uit de speakers komt.

wat doe ik hier allemaal fout? kom ik kabels te kort? heb ik de verkeerde kabels?

ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is wat ik hierboven getypt heb.

Groetjes Rutger
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-02-2011 @ 21:22:56 ]
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0064 sec.