Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
RBProductions
Gepost door RBProductions op maandag 07-03-2011 om 19:03:54
Ik heb de mogelijkheid een studio-tje te bouwen om muziek te maken en vocalen op te nemen. Het is alleen niet echt groot.. Ik heb een plattegrond toegevoegd voor een impressie.
Ik ben bang dat ik door de kleine ruimte problemen ga krijgen, vooral met het mixen van lage frequenties. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.Deze afbeelding is aangepast naar een formaat van 800px in de grootste lengte. Klik op de afbeelding voor de afbeelding in het volledige formaat.

aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op maandag 07-03-2011 om 19:38:49
Ik zou je aanraden om het op het synthforum te vragen, daar weten ze er veel vanaf.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
RBProductions
Gepost door RBProductions op maandag 07-03-2011 om 21:23:07
Thanks! Net geregistreerd alleen hebben ze nu een wachtlijst dus ben geregistreerd maar kan nog niet posten helaas..
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op maandag 07-03-2011 om 21:30:50
Rechte hoeken in je vocal booth? Ik hoorde dat het beter zou zijn om het 'op te breken' d.m.v. asymmetrische hoeken te maken. Op die manier krijg je geen echo's en reproduceert het geluid zichzelf niet, oftewel, een naturel geluid.
Tenminste, dat is wat ik hoorde..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-03-2011 @ 21:31:46 ]

----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
RBProductions
Gepost door RBProductions op maandag 07-03-2011 om 21:35:14
Daar heb je inderdaad een punt. Eigenlijk zou het hele hok a symmetrisch moeten zijn; geen muren recht tegenover elkaar.
Nou ben ik van plan om de gehele vocal booth te behangen met van dat schuim dus daar zullen niet veel reflecties meer zijn lijkt me.
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0081 sec.