Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
Boogiedownbreda
FREE OUTDOOR HIPHOP FESTIVAL 5 JUNI
Gepost door Boogiedownbreda op maandag 04-04-2011 om 15:50:15

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.Deze afbeelding is aangepast naar een formaat van 800px in de grootste lengte. Klik op de afbeelding voor de afbeelding in het volledige formaat.


Terwijl de datum van 1 april algemeen bekend staat als de dag van de grappen en grollen, maakt Stichting Boogiedown Nederland daarentegen vandaag in alle ernst de eerste 3 namen van de line-up van de vierde editie van het hiphop festival Boogiedown Breda bekend. De komende editie van Boogiedown Breda vindt dit jaar plaats op zaterdag 20 augustus, op de nieuwe locatie aan het Chasséveld te Breda.

Daar waar de afgelopen jaren rond deze tijd nog de volledige festival line-up naar buiten werd gebracht, licht de festivalorganisatie nu slechts een tipje van de Boogiedown sluier op. Met Timmietex, Fresku & Pariaz zijn de eerste namen van de artiesten die tijdens de vierde festivaleditie van zaterdag 20 augustus 2011 op het podium zullen staan namelijk bekend. Sommige bezoekers hebben vorig jaar tijdens de line-up release party al kennis kunnen maken met de rapper uit Tilburg, ondertussen heeft Timmietex heel wat carrière-moves gemaakt. Hij krijgt dus dit jaar een welverdiende plek op het hoogst haalbare hiphop podium van Nederland. Met het bekendmaken van de tweede naam wil de festivalorganisatie de overige acts die in 2010 op het Boogiedown podium stonden zeker niks te kort doen, maar Fresku was natuurlijk de live-sensatie van vorig jaar en is daarom ook dit jaar weer tijdens Boogiedown 2011 in Breda van de partij. De naam van de derde act doet op dit moment misschien nog niet bij iedereen een lampje branden, maar Pariaz belooft de hiphop revelatie van 2011 te worden. Dit Bijlmer Style monsterverbond uit Amsterdam Zuid-Oost, met in de gelederen niemand minder dan Kiddo Cee en Gikkels en Grote Prijs winnaars M.O. & Brakko en Dret & Krulle, zal over de beats van producers Killing Skills een ware hiphop hurricane over het Chasséveld in Breda laten razen.



Met het bekendmaken van deze eerste drie namen is vanaf vandaag ook de verkoop van de Early Bird tickets begonnen. Zoals reeds in een eerder stadium bekend is gemaakt, is Boogiedown Breda door de teruglopende subsidies en de explosieve groei van het festival genoodzaakt om tot kaartverkoop over te gaan. Maar dankzij o.a. hoofdsponsor CANNA en de Gemeente Breda biedt dit nagenoeg de garantie dat er uiteindelijk een supadupadope totaalprogramma gepresenteerd zal worden, dat de festivalprogrammering van de 3 voorgaande edities zal overtreffen, aldus een woordvoerder van de festivalorganisatie. Met de Early Bird tickets voor de prijs van slechts € 10,- (ex. € 1,75 servicekosten) krijgt iedere bezoeker gegarandeerd meer dan waard voor zijn of haar geld, belooft initiatiefnemer Maarten van Vugt. Hij raadt iedereen dan ook met klem aan zo spoedig mogelijk een Early Bird ticket aan te schaffen want er zijn er slechts 500 van beschikbaar. De Early Bird tickets zijn hier verkrijgbaar.


----------------------------------------
FRESKU // PARIAZ FT DRET & KRULLe, M.O. & BRAKKO, GIKKELS, KIDDO CEE // TIMMIETEX & MORE TO COME BOOGIEDOWN.NU
Jthag
De Voorzitter
Gepost door Jthag op zaterdag 20-08-2011 om 00:18:34
Gaat niemand?
ik ga wel ff checken morgen!
R.A. : o
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-08-2011 @ 00:18:51 ]

----------------------------------------
Ik eet MC's op; het is gesneden koek, ik zie je hebt de ezelsoren al op dus ik zet je in de hoek
Jthag
De Voorzitter
Gepost door Jthag op zondag 21-08-2011 om 12:44:35
Ik vond het gruwelijk.
Hoogtepunt voor mij natuurlijk R.A. the rugged man.
Maar ook de frisse kwam erg nice.
In principe waren alle shows dope, maar dat vond ik de twee uitschieters.
----------------------------------------
Ik eet MC's op; het is gesneden koek, ik zie je hebt de ezelsoren al op dus ik zet je in de hoek
Outshining Gepost door Outshining op zondag 21-08-2011 om 20:58:43
Naughty by Nature :+:+:+
----------------------------------------
Sabr
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0068 sec.