Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Internet en computer /
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op zondag 22-05-2011 om 17:18:05
Al sinds enkele weken krijg ik regelmatig de pop-up melding dat er onvoldoende schijfruimte is op de C-schijf van mn laptop (Vista). Ik heb al diverse grote program files verwijderd, al mn muziek/video op een externe schijf gezet, regelmatig schijfopruiming uitgevoerd, via internetopties cookies/geschiedenis etc verwijderd. Ik heb ook gegoogled en nog wat opties uitgevoerd, maar telkens komt de melding terug.

Heeft iemand nog suggesties voor me? Vast bedankt voor het meedenken.
EProductions
Beatbakker
Gepost door EProductions op zondag 22-05-2011 om 20:08:49
Een HD bijkopen
----------------------------------------
http://www.myspace.com/AlwaysBluntedProductions
dap
038
Gepost door dap op zondag 22-05-2011 om 20:22:46
en dan software of muzie van je C: naar je nieuwe schijf verplaatsen.
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op zondag 22-05-2011 om 20:40:22
Hoeveel gig zegt windows dat je vrij hebt op je schijf?
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op zondag 22-05-2011 om 21:49:24
Thanks voor reacties.

ik heb externe HD, daar staat ook bijna al mn shit op. C-schijf zou vrijwel leeg moeten zijn, maar toch had ik op het laatst nog maar 50 MB. Ik heb nu nog wat bestanden naar mn D-schijf verplaatst en daardoor nu 1 GB ruimte op C. De verdeling is 69,5 GB per schijf. D is nog vrijwel leeg.

Ik las op Google wel over een programma waarmee je ruimte van D naar C kan verplaatsen, maar ik ben te noob om het te snappen.

Ik denk dat het een virus is die mn C-schijf volgooit. Mn Anti-virus is verlopen en ik heb nu alleen (gratis) Avast. Als ik bv Norton aanschaf, zou die het probleem kunnen oplossen en de verloren schijfruimte terugwinnen?
dap
038
Gepost door dap op zondag 22-05-2011 om 21:55:13
nee, lijkt me sterk.

Als je wel weer veilig wil zijn dan zou ik niks kopen maar gewoon gratis van Microsoft zelf gebruiken: http://www.microsoft.com/nl-nl/security_essentials/default.aspx

[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-05-2011 @ 21:55:30 ]
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op maandag 23-05-2011 om 15:48:06
Zorg dat enkel je windows (ik raad zelfs aan om van vista naar windows 7 of xp te gaan, aangezien die niet ( zoveel ruimte innemen) en office op je C-schijf hebt geinstalleerd.
Je andere software kan normaal vanaf een andere schijf perfect functioneren.

Verder heb je ergens een mapje waar alle gedownloade windows updates staan, dat (denk ik) niet door de schuifopruiming wordt leeggemaakt. Als je dit nooit hebt leeggemaakt kan hier wel eens 500mb inzitten.

Ontvangen bestanden/downloads etc


----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
cml.exe
Gepost door cml.exe op maandag 23-05-2011 om 15:53:21
Je schijfruimte is vol gemaakt door Microsoft en zijn (onzinnige) updates. Zodra zij jouw schijf vol hebben, willen ze dat je een nieuwe computer aanschaft. Dit heet Planned Obscelence.
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op maandag 23-05-2011 om 19:55:21
Bedankt voor de reacties. Ik heb die gratis shit van Microsoft erop gezet, dat is al beter. Had wel een probleem omdat Flash player ineens niet meer werkte. Ik kon daardoor oa niet meer hier reageren en het lukte ook niet om Flash opnieuw te installeren. Na van alles tevergeefs geprobeerd, uiteindelijk verholpen door Firefox te installeren en daarop Flash opnieuw te installeren. Is nu gelijk mn standaardbrowser. Pffffffffffff
Finger
Gepost door Finger op maandag 23-05-2011 om 20:02:11
Als je partities hebt moet je gewoon ff partition magic gebruiken om je c groter te maken en je ander partitie kleiner.
Is super simpel gewoon ff een balkje verschuiven naar de gewenste groter en klaar.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-05-2011 @ 20:06:39 ]
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op maandag 23-05-2011 om 23:56:06
ga ik proberen, thanks.
 Index / Internet en computer /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.015 sec.