Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
A_PART Gepost door A_PART op maandag 06-06-2011 om 18:19:34
Ik doe een film/camera/editing opleiding en daarbij kan ik mijn muziek kennis ook goed gebruiken. de laatste tijd ben ik ook veel bezig met film muziek, wat ik erg leuk vind om te doen.
oh jah, Van der Meijde gebruik ik als alias voor mijn dance en film muziek
hier een voorproefje
alle instrumenten komen uit kontakt



ben benieuwd wat men ervan vind
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-06-2011 @ 18:19:54 ]
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 06-06-2011 om 18:30:42
Ik mis een climax.
A_PART Gepost door A_PART op maandag 06-06-2011 om 18:52:07
Quote:
livio schreef op 06-06-2011 @ 18:30
Ik mis een climax.


niet alles heeft een climax, het kan ook een bepaalde sfeer creeeren. maar ik snap je punt wel
Marsman Gepost door Marsman op vrijdag 10-06-2011 om 13:57:24
Hier zit zeker wel een spanningsboog in, dus een climax zit er ook in.. Vind de melodieen nog niet altijd even sterk.. Je mag ook nog meer met dynamiek spelen om je spanningsboog te benadrukken. Speel met stiltes. Alles tot aan de climax zit nu op hetzelfde niveau, en daar kan je nog veel meer uithalen.

Natuurlijk klinkt dit wel als veel orkestrale filmmuziek die tegenwoordig wordt gemaakt, maar zonder film erbij, zou ik het zelf nog geen filmmuziek noemen, omdat ik niet weet hoe dit zou werken bij film. Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf welke film en welke scene, welke omgeving, etc. Daarom zou ik zeggen; behandel dit stuk niet als muziek voor onder een film, maar als een stuk dat op zichzelf al sterk moet staan.
Vanaf 1:35 tot 1:40 zitten wat gekke noten. Ik weet wat je ermee wil bereiken, maar het is nog niet goed uitgewerkt, kijk er nog even goed naar.
A_PART Gepost door A_PART op vrijdag 10-06-2011 om 17:28:50
Quote:
Marsman schreef op 10-06-2011 @ 13:57
Hier zit zeker wel een spanningsboog in, dus een climax zit er ook in.. Vind de melodieen nog niet altijd even sterk.. Je mag ook nog meer met dynamiek spelen om je spanningsboog te benadrukken. Speel met stiltes. Alles tot aan de climax zit nu op hetzelfde niveau, en daar kan je nog veel meer uithalen.

Natuurlijk klinkt dit wel als veel orkestrale filmmuziek die tegenwoordig wordt gemaakt, maar zonder film erbij, zou ik het zelf nog geen filmmuziek noemen, omdat ik niet weet hoe dit zou werken bij film. Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf welke film en welke scene, welke omgeving, etc. Daarom zou ik zeggen; behandel dit stuk niet als muziek voor onder een film, maar als een stuk dat op zichzelf al sterk moet staan.
Vanaf 1:35 tot 1:40 zitten wat gekke noten. Ik weet wat je ermee wil bereiken, maar het is nog niet goed uitgewerkt, kijk er nog even goed naar.


bedankt voor je goede feedback.
spelen met stiltes is inderdaad een goede tip, als je naar de waveform kijkt is het ook vrij vlak. daar ga ik mee spelen. en ook zorgen dat er meer een climax in komt.
bij 1:35 tot 1:40 speel ik een nieuwe melodie die er in komt. misshien is dat een smaak ding?

ik ga ermee aan de slag, thx
Marsman Gepost door Marsman op maandag 13-06-2011 om 18:17:51
Er zitten hele harde (niet mooi-) dissonante intervallen tussen op dat stukje.. Mooi dat je een melodie erin gooit, maar het moet natuurlijk wel goed klinken.
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0066 sec.