Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Radio, televisie en film /
aapje
Gepost door aapje op dinsdag 05-07-2011 om 10:00:14

Quote:

Vincent Reinders bedacht een website om muziek op te luisteren en had binnen twee jaar ruim 30.000 bezoekers per dag.

Twee jaar geleden merkte Vincent Reinders dat een harde kern luisteraars van zijn [url=www.funxhiphop.nl]radioshow bij Lijn5[url], van de NPS, hem telkens vroeg om de nieuwste hiphopnummers. ‘Ik zei dan: ‘luister maar naar mijn show’, maar dat hielp niet.’

Dus maakte hij een eigen favorietenlijstje met de beste nieuwe hiphopnummers in plaats van een radioshow van twee uur lang. Bij Lijn5 zaten ook Dj Gomes (dubstep), Tom Trago (house) en Job de Wit (pop, disco, rock), die Reinders kende via State Magazine. ‘Zij hadden allemaal hun eigen expertises. Ik legde mijn idee aan hen voor en zij wilden het ook wel proberen.’ Reinders bouwde zelf de eerste site en zo ontstond 22tracks.com.

Muzieklijsten
Een korte uitleg van 22tracks. Op de website kun je 22 verschillende muzieklijsten luisteren, elk een ander genre. Dit zijn de nieuwste nummers in dat genre en deze worden telkens bijgewerkt door de dj die expert is in dat genre. Via Twitter en Facebook is het mogelijk je volgers en vrienden te laten weten wat je luistert. Elke week heeft de site een branded playlist, deze start automatisch bij het openen van de website, en wordt gesponsord. Deze week heeft North Sea Jazz een lijst samengesteld, bedrijven als Malibu en Nike en de film Rabat maakten eerder een lijst.


Vincent Reinders over 22 tracks

www.22tracks.com

Iemand die hier naar luistert / dit al gebruikt? Ik ontdek het nu pas, en zoals Britt zou zeggen... F*cking vettttt.
Nee, leuk. Ik ga het sowieso in de gaten houden. Moet wel een beetje bij de tijd blijven he.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-07-2011 @ 10:02:27 ]
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 05-07-2011 om 10:05:17
af en toe luister ik wel ja, van begin af eigenlijk. Maar moet eerlijk zeggen dat daar weinig regelmaat in zit. Ik ben misschien toch niet on-line minded genoeg, om muziek altijd maar te streamen, ipv direct van een geluidsdrager af.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op dinsdag 05-07-2011 om 12:54:16
Ik vind 22tracks af en toe wel handig, voor dnb en dubstep kan ik mooi wat onbekendere artiesten checken.
maar voor hiphop (zeker NL) vind ik het overgrote deel random muziek maar snap dat wel door de grote doelgroep
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op woensdag 06-07-2011 om 20:43:25
1 keer in de zoveel tijd denk ik 'oh ja! even checken'. Maar alweer snel zoiets van 'meh'
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 06-07-2011 om 21:38:48
Ze wisselen te weinig om het vaker te checken.
 Index / Radio, televisie en film /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0143 sec.