Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: [1] 2 ]
pspdude
If you like hiphop...
Gepost door pspdude op zondag 21-08-2011 om 11:13:21
Dit is een vraag die ik mijzelf dagelijks stijl. Op tv wordt alleen aandacht gegeven aan 'rappers' zoals Kleine Viezerik, die in mijn ogen geen talent heeft. Opgezwolle (waar ik vroeger een groot fan van was) is sell-out geworden en de Stropstrikkers zijn niet meer. Enigste Nederlandse shit die ik tegenwoordig nog luister is dit:

Is onderdeel van Zolarsem ofzo, gasten uit Zaandam volgens mij (kom zelf uit Heemskerk)... Vind het persoonlijk erg nice, dus wil het graag met veel mensen delen omdat deze gasten nog erg underground zijn, terwijl ze veel beter zijn dan het gros van de 'hiphop' die je op tv ziet! Laat ff weten wat je van mijn standpunt vind dan en check natuurlijk Zolarsem ff uit

Peace!
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op zondag 21-08-2011 om 11:40:47
Als dit geen zelfpromotie is, dan ben je behoolijk hypcriet bezig man.
Illuminati en dat soort bullshit is tegenwoordig een grotere hype aan het worden dan de blingblingrappertjes waar jij over praat.

Drop die video gwn in een topic dat daarvoor gemaakt is ipv zo'n corny schaamteloos verhaal wat nergens op slaat.
en zo goed is de track niet, ook niet voor underground values
pspdude
If you like hiphop...
Gepost door pspdude op zondag 21-08-2011 om 11:42:59
Lol ik ben gewoon een fan hoor.. dus zelfpromotie is het niet Promotie heet dat normaliter.

En ik snap niet waarom je gelijk zo aanvallend moet doen? 'Illuminati en bullshit'?
Waar heb ik het over Illuminati, sorry hoor maar mis ik hier iets?
En om nog even op die track terug te komen: dit is een track uit 2007....

EDIT: heb even je andere berichten gecheckt bij andere topics en heb al door wat voor typetje jij bent. Leuk he anderen afzeiken via internet
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-08-2011 @ 11:54:34 ]
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op zondag 21-08-2011 om 12:41:52
leuk he, spammen via internet


----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
dap
038
Gepost door dap op zondag 21-08-2011 om 12:45:30
je kan ook overdrijven pspdude, op tv is er nooit aandacht voor de 'echte' scene geweest. Vroeger was het vooral ali b, opposites en nu dus kleine viezerik en dio etc. Niks veranderd alleen de namen.









En dan heb ik er nog maar 10 seconden over nagedacht.. misschien ken jij gewoon niet genoeg
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-08-2011 @ 12:48:14 ]
pspdude
If you like hiphop...
Gepost door pspdude op zondag 21-08-2011 om 12:48:45
Precies, en dat is dus precies wat mij irriteert. Hiphop wordt vrij veel gehaat door mensen die er geen verstand van hebben, en dat komt dus omdat die mensen denken dat Kleine Viezerik etc hiphop is, terwijl dat valt onder hipPOP..
Ik wil dat gewoon proberen te veranderen, want ik ben er klaar mee.
Fuck al die commerciële bagger die nergens overgaat

En Gevallen Engel, als je niks boeiend te melden hebt zeg dan niks...
Misschien eerst eens opzoeken wat 'spam' is voordat je iets zegt
Vast geen opleiding gedaan....
dap
038
Gepost door dap op zondag 21-08-2011 om 12:50:22
Maar dan is je vraag "waar gaat het heen" toch niet terecht? Er is niks veranderd (behalve dat het beter is geworden).
pspdude
If you like hiphop...
Gepost door pspdude op zondag 21-08-2011 om 12:53:06
Nou, ik kan me nog wel tijden herinneren dat er gewoon dope muziek werd gedraaid op tv, zoals Zwarte Koffie. Natuurlijk werd er ook wat commerciële muziek gedraaid, alleen was dat vroeger wel ff wat anders dan nu. Kleine Viezerik is in mijn ogen een nieuw dieptepunt..

PS: thanks voor je inbreng btw ! Maar ik vind Zo Moeilijk en Kleine Jay súper slecht, maar dat is mijn mening voordat je boos gaat worden. En alles wat de mannen van Opgezwolle nu uitbrengen is toch niks meer vergeleken met hun oude albums (lees: Spuugdingen op de mic, Vloeistof/brandstof en Eigen Wereld) dus dat kan ik sowieso niet meer waarderen omdat ik weet waartoe ze in staat zijn..
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op zondag 21-08-2011 om 12:57:42
Quote:
pspdude schreef op 21-08-2011 @ 12:48
Vast geen opleiding gedaan....


Latijn moderne talen vriend
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-08-2011 @ 12:58:20 ]

----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
dap
038
Gepost door dap op zondag 21-08-2011 om 12:57:55
Ieder zijn smaakmening dat is prima uiteraard. Maar jij praat vooral over The Box waarschijnlijk. de hiphop die toen gedraait was werd door mensen zoals ons allemaal aangevraagd. Laat dat weg en er werd sowieso al nooit goeie hiphop gedraait.

Je had een paar hiphopshows, The Pitch, en pannekoek brainpower later maar that's it. Blijft mijn mening dat er niks veranderd is.
pspdude
If you like hiphop...
Gepost door pspdude op zondag 21-08-2011 om 12:58:20
Daar laat je dan niks van merken. Ik laat jou in je waarde, dus laat mij dan ook in mijn waarde. Bedankt.

EDIT: WAAROM KAN IK NIET 2 BERICHTEN ACHTER ELKAAR POSTEN?!?!?!?! F**king irritant....

EDIT 2:
Quote:
dap schreef op 21-08-2011 @ 12:57
Ieder zijn smaakmening dat is prima uiteraard. Maar jij praat vooral over The Box waarschijnlijk. de hiphop die toen gedraait was werd door mensen zoals ons allemaal aangevraagd. Laat dat weg en er werd sowieso al nooit goeie hiphop gedraait.

Je had een paar hiphopshows, The Pitch, en pannekoek brainpower later maar that's it. Blijft mijn mening dat er niks veranderd is.


Jup, veel is er niet veranderd. De situatie is in mijn ogen alleen verergerd en ik ben er klaar mee. Ik kan geen Justin Bieber meer zien, ik wil Immortal Technique! If you with me, spread the word, If you aren't, that's too bad..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-08-2011 @ 13:02:56 ]
dap
038
Gepost door dap op zondag 21-08-2011 om 13:05:11
Dat je niet snel achter elkaar kan posten is een beveiliging.

Anyhew, volgens mij zijn het de meeste mensen hier wel met je eens alleen klopt het niet echt met wat je beweerd in je topictitel.
pspdude
If you like hiphop...
Gepost door pspdude op zondag 21-08-2011 om 13:06:12
Nou, top dat je het met me eens bent Thanks voor de support!
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 21-08-2011 om 13:28:56
Waar zie jij eigenlijk hiphop op tv? TMF bestaat niet meer en MTV heeft alleen maar reality soaps.

Quote:
Hiphop wordt vrij veel gehaat door mensen die er geen verstand van hebben, en dat komt dus omdat die mensen denken dat Kleine Viezerik etc hiphop is, terwijl dat valt onder hipPOP..


Dat geldt voor ieder muziekgenre.
pspdude
If you like hiphop...
Gepost door pspdude op zondag 21-08-2011 om 13:36:11
Quote:
Nickert schreef op 21-08-2011 @ 13:28
Waar zie jij eigenlijk hiphop op tv? TMF bestaat niet meer en MTV heeft alleen maar reality soaps.

(...)

Dat geldt voor ieder muziekgenre.


Op TMF wordt gewoon Kleine Viezerik gedraaid hoor Maar wat bedoel je met: dat geldt voor ieder muziekgenre?
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 21-08-2011 om 13:42:36
Bij ieder genre zullen de liefhebbers van een muzieksoort vaak geen fan van de populaire bands in dat genre zijn. Dat gaat niet alleen voor hiphop op.

En naar mijn weten bestaat TMF niet meer.
pspdude
If you like hiphop...
Gepost door pspdude op zondag 21-08-2011 om 13:57:06
TMF bestaat zeker nog wel, maar niet meer via analoog, alleen nog via de kabel, maar dat wordt volgens mij ook binnenkort opgeheven. En dat van je genre's klopt misschien wel, maar zeker niet voor alle genres hoor.
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op zondag 21-08-2011 om 14:16:28
Misschien in het popgenre niet
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
pspdude
If you like hiphop...
Gepost door pspdude op zondag 21-08-2011 om 14:17:52
Dubstep ook zéker niet haha..
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op zondag 21-08-2011 om 16:45:03
Quote:
pspdude schreef op 21-08-2011 @ 11:42
Lol ik ben gewoon een fan hoor.. dus zelfpromotie is het niet Promotie heet dat normaliter.

En ik snap niet waarom je gelijk zo aanvallend moet doen? 'Illuminati en bullshit'?
Waar heb ik het over Illuminati, sorry hoor maar mis ik hier iets?
En om nog even op die track terug te komen: dit is een track uit 2007....

EDIT: heb even je andere berichten gecheckt bij andere topics en heb al door wat voor typetje jij bent. Leuk he anderen afzeiken via internet


ow ow research op internet hoe kansloos.
maar illuminati misschien gedacht aan al die bullshit wat er in dat youtube filmpje voorbij komt?
dus je komt hier een track uit 2007 promoten en de gehele scene afzeiken terwijl haast alle forum pappies de commerciele scene nauwelijks checken.
Misschien had je daar research naar moeten doen

maargoed iedereen zn ding
pspdude
If you like hiphop...
Gepost door pspdude op zondag 21-08-2011 om 16:53:51
Quote:
Bizzy_D schreef op 21-08-2011 @ 16:45
(...)

ow ow research op internet hoe kansloos.
maar illuminati misschien gedacht aan al die bullshit wat er in dat youtube filmpje voorbij komt?
dus je komt hier een track uit 2007 promoten en de gehele scene afzeiken terwijl haast alle forum pappies de commerciele scene nauwelijks checken.
Misschien had je daar research naar moeten doen

maargoed iedereen zn ding


Ik ga niet eens met jou in discussie, ga eerst eens correct Nederlands leren spellen .
Dan praten we verder.
Strauwki Gepost door Strauwki op zondag 21-08-2011 om 17:26:57
Heb ook wel zo'n punt gehad dat ik de scene niet uit kon staan. Toen bedacht ik me dat het geen kut uitmaakt of ik het er niet mee eens ben.

Sindsdien heb ik vrede voor alle muziek. Doe je eigen ding and it's all good. Luisteraars en niet-luisteraars, fans en geen-fans zal je altijd houden.
Swike
Newskool
Gepost door Swike op zondag 21-08-2011 om 17:35:38
Quote:
...maar niet meer via analoog, alleen nog via de kabel

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.Deze afbeelding is aangepast naar een formaat van 800px in de grootste lengte. Klik op de afbeelding voor de afbeelding in het volledige formaat.

----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zondag 21-08-2011 om 18:05:14
Quote:
Strauwki schreef op 21-08-2011 @ 17:26
Heb ook wel zo'n punt gehad dat ik de scene niet uit kon staan. Toen bedacht ik me dat het geen kut uitmaakt of ik het er niet mee eens ben.

Sindsdien heb ik vrede voor alle muziek. Doe je eigen ding and it's all good. Luisteraars en niet-luisteraars, fans en geen-fans zal je altijd houden.

Mooi standpunt, ik wist nog niet hoe ik me ging uiten, maar kan her wel in mee gaan.

Ieder zijn eigen ding, ik ga me niet druk maken om welk label waar aan hangt, of het nu hip-hop, hip-pop, hip-flop ow rock is.

Als ik het kan waarderen, luister ik het, en anders niet.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
June
Gepost door June op zondag 21-08-2011 om 19:34:15
Quote:
pspdude schreef op 21-08-2011 @ 12:48
Precies, en dat is dus precies wat mij irriteert. Hiphop wordt vrij veel gehaat door mensen die er geen verstand van hebben, en dat komt dus omdat die mensen denken dat Kleine Viezerik etc hiphop is, terwijl dat valt onder hipPOP..
Ik wil dat gewoon proberen te veranderen, want ik ben er klaar mee.
Fuck al die commerciële bagger die nergens overgaat


Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom het jou überhaupt zoveel kan schelen wat andere mensen van hiphop vinden en daar evt een kleine viezerik bij associëren. Als jij het tof vindt om wat meer underground hiphop te checken heb je daar toch niet de mening over dit genre van anderen voor nodig? En dat willen proberen te veranderen is een nobel streven maar een nooit te behalen doel. Dus je kunt je er oneindig aan irriteren maar daar schiet je niks mee op. Btw is natuurlijk niet alle underground hiphop per definitie dope en alle commerciële hiphop niet.
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op zondag 21-08-2011 om 20:19:43
Wat boeit het wat andere personen van hiphop vinden, of wat boeit het dat "andere hiphop" wordt gewaardeerd door de mainstream. Alle tijd en energie daarin steken om "te showen dat je real bent" ...althans, zo komt het op mij over.
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
dap
038
Gepost door dap op zondag 21-08-2011 om 20:24:20
KaleDop Gepost door KaleDop op maandag 22-08-2011 om 01:00:28
Los gezien van het feit of commerciële meuk nou slecht, of goed is. Of je er jezelf aan stoort, of het juist laat gaan. Ook commerciële rappers kunnen soms hard komen. Ik had vooral niet verwacht dat Ali B lyricaal tof kon komen. Refrein moet je skippen, haha!

Nummer was voor het programma; Op Volle Toeren, waarbij Winne en Ali B 32 jaar van Doe Maar moesten om toveren.



Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op maandag 22-08-2011 om 06:24:42
Quote:
dap schreef op 21-08-2011 @ 20:24
( YouTube )

Dap you just read my mind. Held.
pspdude
If you like hiphop...
Gepost door pspdude op maandag 22-08-2011 om 11:35:18
Thanks voor alle replies jongens en meisjes!
Maarja, mensen kunnen me altijd wel zeggen dat ik toch niks zou kunnen veranderen, maar met zo'n instelling veranderd er inderdaad niks.
Alle veranderingen moeten ooit beginnen he.
En Ali B goed, laat me niet lachen, die man schrijft niet eens zijn eigen teksten
Maar toch bedankt.
Xxx
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op maandag 22-08-2011 om 11:44:14
Door het wegvallen van TMF en al hun bullshit op de analoge TV worden er waarschijnlijk geen corny hitlijstjes (dagtop5 etc.)
meer gedropt dat de jeugd zo klakkeloos overneemt en wat meer op internet gaat zoeken en hopelijk verdiepen.
Voor de rest is de muzieksmaak van dik de helft van de mensen afhankelijk van TV en t geldt ook voor hiphop.
en dat verandert niet aangezien de grote labels MTV gewoon lekker blijven betalen voor exposure, independent artiesten kunnen dat niet.
KaleDop Gepost door KaleDop op maandag 22-08-2011 om 11:49:06
Quote:
pspdude schreef op 22-08-2011 @ 11:35
Thanks voor alle replies jongens en meisjes!
Maarja, mensen kunnen me altijd wel zeggen dat ik toch niks zou kunnen veranderen, maar met zo'n instelling veranderd er inderdaad niks.
Alle veranderingen moeten ooit beginnen he.
En Ali B goed, laat me niet lachen, die man schrijft niet eens zijn eigen teksten
Maar toch bedankt.
Xxx


Je trekt een conclusie uit het niets.

Ik citeer mezelf: ''Ook commerciële rappers kunnen soms hard komen. Ik had vooral niet verwacht dat Ali B lyricaal tof kon komen.''
De laatste zin spreekt toch boekdelen. Hierbij geef ik juist aan dat ik hem helemaal niets vind, maar dat ik hem daarentegen in dit nummer wel een keer tof vind komen.

Je wilt een standpunt maken, maar dit gaat ten koste van iedereen en vaak gebeurd dit ongenuanceerd. Op deze manier accepteren mensen je standpunt minder snel, al heb je gelijk.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-08-2011 @ 11:50:43 ]
pspdude
If you like hiphop...
Gepost door pspdude op maandag 22-08-2011 om 12:02:33
Quote:
Bizzy_D schreef op 22-08-2011 @ 11:44
Door het wegvallen van TMF en al hun bullshit op de analoge TV worden er waarschijnlijk geen corny hitlijstjes (dagtop5 etc.)
meer gedropt dat de jeugd zo klakkeloos overneemt en wat meer op internet gaat zoeken en hopelijk verdiepen.
Voor de rest is de muzieksmaak van dik de helft van de mensen afhankelijk van TV en t geldt ook voor hiphop.
en dat verandert niet aangezien de grote labels MTV gewoon lekker blijven betalen voor exposure, independent artiesten kunnen dat niet.


En ben jij het eens met deze manier van werken?
mixxman
Gepost door mixxman op maandag 22-08-2011 om 12:08:15
Waar maak je, je in godsnaam druk om? Ja er is hele slechte (cheesy) hiphop te vinden, maar ook nog steeds hele goede. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je luistert en de tv is wat betreft het luisteren van muziek aan gaat een achterhaalt medium. Je kunt je er druk om maken of het negeren en je tijd spenderen aan goede muziek en daarover praten. Lijkt mij een betere invulling van je tijd. Ik ken die kleine viezerik niet eens.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
pspdude
If you like hiphop...
Gepost door pspdude op maandag 22-08-2011 om 13:21:43
Quote:
mixxman schreef op 22-08-2011 @ 12:08
Waar maak je, je in godsnaam druk om? Ja er is hele slechte (cheesy) hiphop te vinden, maar ook nog steeds hele goede. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je luistert en de tv is wat betreft het luisteren van muziek aan gaat een achterhaalt medium. Je kunt je er druk om maken of het negeren en je tijd spenderen aan goede muziek en daarover praten. Lijkt mij een betere invulling van je tijd. Ik ken die kleine viezerik niet eens.


Nou sorry hoor dat ik me druk maak over hoe het in deze maatschappij eraan toegaat.....
Weazel
Gepost door Weazel op maandag 22-08-2011 om 13:44:01
De Nederlandse Hip Hop scene weet mij al vele jaren niet echt meer te boeien
(vroegaah) Osdorp Posse, West Klan, Zuid Oost Posse, dat was meer mijn ding
Als klein mannetje begon het met Amerikaanse Hip Hop (Public Enemy, De La Soul, etc etc)
Toen kwam ik via mijn broer aan een cassettebandje (jawel) van het 1ste album van de Osdorp Posse
Vanaf dat moment werd ik opeens een echte ''Nederhopper'', oftewel fan van Nederlandse Hip Hop
Na (letterlijk) 10 jaar O.P was het voor mij qua Nederhop wel weer genoeg geweest
Stapte weer volledig over naar Amerikaanse rap, niet dat ik dat ooit aan de kant had gegooid

Inmiddels waren veel van mijn jeugdvrienden wel zo'n beetje Hiphopper af, en ik had mezelf ervan overtuigd dat Nederlandse Hip Hop ook geen ene fuk meer voorstelde
Diezelfde (jeugd)vrienden zeiden mij dat die Amerikaanse rap ook niet meer alles was
Qua troep op tv & radio moest ik ze gelijk geven, maar voor wie een beetje zijn best deed vond nog genoeg kwaliteit
Dit ging ook op wat Nederhop betreft
Ik ontdekte (pas veel te laat) dat Opgezwolle eigenlijk best wel kwaliteit bracht
En zo waren er nog wel wat namen (meestal toch luitjes om Opgezwolle heen)
Anyway
Zowel in Amerika als hier werd veel troep uitgebracht, en de grootste losers werden sterren

Heb me daar best een tijd aan lopen storen moet ik zeggen
Vroegaah, waren er natuurlijk ook wel artiesten die ik niet goed vond
Maar dat was dan meestal gewoon een kwestie van smaak, vaak waren ze best goed
Tegenwoordig durf ik best te beweren dat er genoeg rappers zijn die ik slecht vind (die ook gewoon in en in slecht zijn)
De grootste miskleunen kunnen zo maar het hoogst staan in de ''hitlijsten''

1 grappig ding wat me opvalt

Kijk eens naar bijvoorbeeld mode verschijnselen
Eerst is iets in, dan is het uit, 20 jaar later is het opeens weer hip

Diezelfde cyclus zie ik ook in Hip Hop

Veel feest nummers & weinig inhoud te bekennen
Zo was (USA) Hip Hop grotendeels (jaren 80) ook
Vrij simpele rhymes op vrij basic beats, leuk voor op een feestje
In de jaren 90 lag de lat voor MC's al een stuk hoger, veel rappers met skills
Begin deze eeuw (computertijdperk) was het tijd voor een opfrisbeurt voor beats
Het bekende analoge/digitale verhaaltje

Wat ik zeggen wil

Anno 2011 lijkt Hip hop weer in zijn feest periode te zitten
Maar aangezien Hip Hop 20 jaar geleden positief in de lift zat
Zal het (gezien die 20 jarige cyclus) ook wel weer goed komen met Hip Hop muziek
Wat hopelijk de Hip Hop cultuur ook weer een beetje omhoog krikt, want die is inmiddels ook flink kadoek
mixxman
Gepost door mixxman op maandag 22-08-2011 om 14:28:39
Quote:
pspdude schreef op 22-08-2011 @ 13:21
(...)

Nou sorry hoor dat ik me druk maak over hoe het in deze maatschappij eraan toegaat.....


Als we met zijn allen volop kwalitatief goede hiphop gaan luisteren verdrijven we de duistere krachten die deze maatschappij beheersen. Doet me denken aan de south park aflevering met de pan flute bands.


----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
FaktorTaktloos
Gepost door FaktorTaktloos op maandag 22-08-2011 om 17:38:18
Interessant om te lezen allemaal, thanks.
pspdude
If you like hiphop...
Gepost door pspdude op maandag 22-08-2011 om 17:42:04
Quote:
Weazel schreef op 22-08-2011 @ 13:44
De Nederlandse Hip Hop scene weet mij al vele jaren niet echt meer te boeien
(vroegaah) Osdorp Posse, West Klan, Zuid Oost Posse, dat was meer mijn ding
Als klein mannetje begon het met Amerikaanse Hip Hop (Public Enemy, De La Soul, etc etc)
Toen kwam ik via mijn broer aan een cassettebandje (jawel) van het 1ste album van de Osdorp Posse
Vanaf dat moment werd ik opeens een echte ''Nederhopper'', oftewel fan van Nederlandse Hip Hop
Na (letterlijk) 10 jaar O.P was het voor mij qua Nederhop wel weer genoeg geweest
Stapte weer volledig over naar Amerikaanse rap, niet dat ik dat ooit aan de kant had gegooid

Inmiddels waren veel van mijn jeugdvrienden wel zo'n beetje Hiphopper af, en ik had mezelf ervan overtuigd dat Nederlandse Hip Hop ook geen ene fuk meer voorstelde
Diezelfde (jeugd)vrienden zeiden mij dat die Amerikaanse rap ook niet meer alles was
Qua troep op tv & radio moest ik ze gelijk geven, maar voor wie een beetje zijn best deed vond nog genoeg kwaliteit
Dit ging ook op wat Nederhop betreft
Ik ontdekte (pas veel te laat) dat Opgezwolle eigenlijk best wel kwaliteit bracht
En zo waren er nog wel wat namen (meestal toch luitjes om Opgezwolle heen)
Anyway
Zowel in Amerika als hier werd veel troep uitgebracht, en de grootste losers werden sterren

Heb me daar best een tijd aan lopen storen moet ik zeggen
Vroegaah, waren er natuurlijk ook wel artiesten die ik niet goed vond
Maar dat was dan meestal gewoon een kwestie van smaak, vaak waren ze best goed
Tegenwoordig durf ik best te beweren dat er genoeg rappers zijn die ik slecht vind (die ook gewoon in en in slecht zijn)
De grootste miskleunen kunnen zo maar het hoogst staan in de ''hitlijsten''

1 grappig ding wat me opvalt

Kijk eens naar bijvoorbeeld mode verschijnselen
Eerst is iets in, dan is het uit, 20 jaar later is het opeens weer hip

Diezelfde cyclus zie ik ook in Hip Hop

Veel feest nummers & weinig inhoud te bekennen
Zo was (USA) Hip Hop grotendeels (jaren 80) ook
Vrij simpele rhymes op vrij basic beats, leuk voor op een feestje
In de jaren 90 lag de lat voor MC's al een stuk hoger, veel rappers met skills
Begin deze eeuw (computertijdperk) was het tijd voor een opfrisbeurt voor beats
Het bekende analoge/digitale verhaaltje

Wat ik zeggen wil

Anno 2011 lijkt Hip hop weer in zijn feest periode te zitten
Maar aangezien Hip Hop 20 jaar geleden positief in de lift zat
Zal het (gezien die 20 jarige cyclus) ook wel weer goed komen met Hip Hop muziek
Wat hopelijk de Hip Hop cultuur ook weer een beetje omhoog krikt, want die is inmiddels ook flink kadoek


Nice post man!
En ik hoop dat je gelijk hebt qua cyclus en dat het allemaal 'gewoon' weer goedkomt.. Zou mij een gelukkig mens maken in ieder geval .
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 22-08-2011 om 20:08:43
Die modevergelijking is leuk maar snijdt geen hout. Hiphop is nooit weggeweest, sterker nog het is groter gegroeid dan ooit. Het enige wat je mist is je eigen referenriekader, dat vooral gevoed wordt door nostalgische gevoelens 'vroeger was alles beter/toffer'. Ik deel die gevoelens tot op zekere hoogte, maar een revival gaat niet komen. Ik hoop het niet in ieder geval wacke rijms op wacke beats hoeft van mij niet meer. Waarmee ik overligens niet de roots wil verloochenen, want het zijn ook mijn roots en ik heb er zeker geen spijt van. Maar muziek groeit en mijn muzikale smaak gelukkig ook.
Er is meer hiphop dan ooit dus doe er je voordeel mee en filter eruit wat je tof vindt en negeer de rest. Het is allemaal niet zo moeilijk. Hiphop is een woord, je moet je niets antrekken van hetgeen ermee wordt geassocieerd. Niemand interesseert zich ene moer in wat jij er van vind, dus verspil er geen energie aan.
pspdude
If you like hiphop...
Gepost door pspdude op maandag 22-08-2011 om 22:27:33
Quote:
livio schreef op 22-08-2011 @ 20:08
Die modevergelijking is leuk maar snijdt geen hout. Hiphop is nooit weggeweest, sterker nog het is groter gegroeid dan ooit. Het enige wat je mist is je eigen referenriekader, dat vooral gevoed wordt door nostalgische gevoelens 'vroeger was alles beter/toffer'. Ik deel die gevoelens tot op zekere hoogte, maar een revival gaat niet komen. Ik hoop het niet in ieder geval wacke rijms op wacke beats hoeft van mij niet meer. Waarmee ik overligens niet de roots wil verloochenen, want het zijn ook mijn roots en ik heb er zeker geen spijt van. Maar muziek groeit en mijn muzikale smaak gelukkig ook.
Er is meer hiphop dan ooit dus doe er je voordeel mee en filter eruit wat je tof vindt en negeer de rest. Het is allemaal niet zo moeilijk. Hiphop is een woord, je moet je niets antrekken van hetgeen ermee wordt geassocieerd. Niemand interesseert zich ene moer in wat jij er van vind, dus verspil er geen energie aan.


Thanks voor je inbreng, maar ik heb 1 vraag voor je: aangezien het toch niemand interesseert wat ik ervan vind, lijkt het mij vrij logisch dat het ook niemand interesseert wat jij ervan vind. Dus wat voor zin heeft het delen van jouw mening dan?
Strauwki Gepost door Strauwki op maandag 22-08-2011 om 22:30:13
"Sukkel!"

"Je bent zelf een sukkel!"
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 22-08-2011 om 22:55:16
Je mag me een antwoord geven zodra je erover hebt nagedacht in plaats van bijdehant reageren omdat je kennelijk de strekking van mijn post niet hebt begrepen.
pspdude
If you like hiphop...
Gepost door pspdude op maandag 22-08-2011 om 23:33:53
Quote:
livio schreef op 22-08-2011 @ 22:55
Je mag me een antwoord geven zodra je erover hebt nagedacht in plaats van bijdehant reageren omdat je kennelijk de strekking van mijn post niet hebt begrepen.


Ik doe niet bijdehand, ik stel je gewoon een vraag. Jij zegt mij dat niemand het boeit wat ik vind, waarom zou het mensen dan wel boeien wat jij vindt? Je spreekt jezelf gewoon keihard tegen. En ik zeg niet dat je geen gelijk hebt he, zal vast niet veel mensen boeien wat ik zeg maar met een instelling als: 'Ik doe maar niks want niemand boeit het toch' (die jij volgens mij hebt) bereik je niet veel in het leven. Dus ik denk dan maar altijd: verander de wereld en begin bij jezelf. En dat is dus precies wat ik doe.
dap
038
Gepost door dap op maandag 22-08-2011 om 23:46:02
Ik doe even de aanname dat Livio bedoeld dat het 'niemand van buiten het hiphopwereldje' interesseert. De grote boze commerciele buitenwereld dus. En dat is ook zo, zolang er geen geld te verdienen is zul je hiphop die wij hier luisteren niet normaal op radio en tv horen. Zo was het in 1995 en zo is het nu nog.
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op maandag 22-08-2011 om 23:54:59
Quote:
livio schreef op 22-08-2011 @ 20:08
Die modevergelijking is leuk maar snijdt geen hout. Hiphop is nooit weggeweest, sterker nog het is groter gegroeid dan ooit. Het enige wat je mist is je eigen referenriekader, dat vooral gevoed wordt door nostalgische gevoelens 'vroeger was alles beter/toffer'. Ik deel die gevoelens tot op zekere hoogte, maar een revival gaat niet komen. Ik hoop het niet in ieder geval wacke rijms op wacke beats hoeft van mij niet meer. Waarmee ik overligens niet de roots wil verloochenen, want het zijn ook mijn roots en ik heb er zeker geen spijt van. Maar muziek groeit en mijn muzikale smaak gelukkig ook.
Er is meer hiphop dan ooit dus doe er je voordeel mee en filter eruit wat je tof vindt en negeer de rest. Het is allemaal niet zo moeilijk. Hiphop is een woord, je moet je niets antrekken van hetgeen ermee wordt geassocieerd. Niemand interesseert zich ene moer in wat jij er van vind, dus verspil er geen energie aan.


100% Co-sign.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-08-2011 @ 23:56:05 ]
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op dinsdag 23-08-2011 om 06:48:27
weurd naar livio
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Gizzle
Onid/Flowëtisch
Gepost door Gizzle op dinsdag 23-08-2011 om 12:00:36
Om origineel te blijven, ook word naar Livio..

Inderdaad, er is genoeg Hiphop 'Hiphop' as we speak. Je moet het gewoon goed zoeken. Ergens op NLHH bestaat ook een topic van mij wat gaat over ´nog redelijk onbekende hiphopartiesten´ (wel veelal Engelstalig maargoed, forum.nlhiphop.nl/topic/30653).
Maar check zulke dingen en zoek verder, er bestaat genoeg.

Om af te sluiten, mensen moeten er niet van worden overtuigt dat commercieel per definitie slecht zou zijn, er zijn best wel dope dingen uitgekomen.
Mocht je het toch willen om hun mening te veranderen...inspireer ze dan en zet wat dope Hiphop tracks op.
Uiteindelijk blijft het toch een smaakverhaal.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-08-2011 @ 12:02:23 ]

----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
pspdude
If you like hiphop...
Gepost door pspdude op dinsdag 23-08-2011 om 12:05:00
Ik ben het helemaal met je eens dat er alsnog dope hiphop uitkomt, alhoewel dat in mijn ogen wel minder is geworden dan vroeger (komt ook omdat veel van mijn favoriete mc's al dood zijn).
Maar ik vind het vooral jammer dat gewoon vooral de ekte ekte slekte hiphop wordt gepusht en de mindere bekende (in mijn ogen betere) shit nooit wordt uitgezonden.. Gewoon érg jammer..
aapje
Gepost door aapje op dinsdag 23-08-2011 om 19:39:46
Lekker boeiend, hoe meer haters des te meer voor jou toch.

Blijkbaar ben jij het type dat zich nogal druk maakt over de labeltjes 'commercieel' en 'underground' dus waarschijnlijk zou je ook staan huilen als al die 15jarige NYpetjes en roze Nikes je underground hiphopfeestjes komen verknallen. Laaaaterrrr.
 Index / Muziek /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0105 sec.