Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Extrovagant Gepost door Extrovagant op vrijdag 02-03-2012 om 18:17:15
M'n tweede track. Wat meer boombap dit keer. Hoop vooruitgang geboekt te hebben sinds m'n vorige track! Feed is meer dan welkom!!



http://soundcloud.com/marnixkester/extrovagant-egotrip

Lyrics:

Dit is die track waar ik m'n ego stapel als lego,
Boombap hiphop, zakelijk credo,
Met hiphop maak ik nog geen dough,
Maar jongen geen nood,
Ik blijf underground als de metro,
Dus vandaar dat ik wreed flow.
Relaxt als een maandag tv-show,
Maar klaar voor de aanval stratego,
En onverbiddelijk, als het recht van Veto,
Maar nat achter de oren als mannen zonder deo,
't Begin van iets groots als een Call of Duty-demo,
Je geeft niet op me af, want ik ben geen facking depot.
Oke tijd voor een nieuw rijmschema,
Dat rook wel naar meer, als een meid met nivea,
't Is als je wijf in d'r bh, ik haal er uit wat er inzit,
Ik spit onstuimige lyrics, terwijl jij buig voor die gimmicks,
't Is stuitend maar dit is.....

Hiphop op en top
Zeg niet van niet jongen donder op
Met dit ben ik top noch flop,
Maar dat ik schijn als onweer daar zeg ik donder op
--> x2

't Is een spektakel, als een dikke bitch aan een hijskraan,
Ik kakel als een kip, maar ik blijf haan...
-tje de voorste, je was er als de kippen bij maar dat is bijzaak,
Het lot van de laatste doorboort je
De trots van m'n naaste gaat voor die van mij ja, dat is m'n lijfraad..
Het is stevig aanpoten, als Nikey SB's, (esbee's)
De kans is uitgelezen, ik blijf bij m'n leest
Zo neem ik een loopje met je,
Dus blijf bij de geest..
En nu vind ik m'n draai als cd's
Terwijl ik harder schrijf dan een harde schijf,
Vertik ik 't om jou te beluisteren, als een toetsenbord,
Verdikkeme, je wil weten hoe 't komt...
Omdat je facking wack bent, als 't beeld van een webcam...,
Dit is meer dan een track en...

Dit is hiphop op en top,
Zeg niet van niet jongen donder op,
Met dit ben ik top noch flop,
Maar dat ik schijn als onweer daar zeg ik donder op.

x2

Ik heb de game in control ook al was het niets,
En maak er een einde aan als control plus alt delete,
Noem me maar een mongool als ik pass op beats,
Die haat was een hele mond vol maar het bracht je niets
En ik blijf op de hoogte, doe d'r vooral niet uit.
't Is tijd om te oogsten, met hoe ik je overtuig,
De boer die verschoot z'n kruid, meestal
Door het nemen van een te vroeg besluit,
Dus ik overweeg het en ik voer het uit..

Dit is hiphop op en top,
Zeg niet van niet jongen donder op
Met dit ben ik top noch flop
Maar dat ik schijn als onweer daar zeg ik donder op

x2
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-03-2012 @ 18:17:44 ]
lg__
taLentje
Gepost door lg__ op vrijdag 02-03-2012 om 18:48:17
Ik vind je delivery en stemgebruik wel grappig. Iets meer overtuiging kan er wel in. Rijmtechnisch zit het best leuk in elkaar, en luistert opzich wel lekker weg.


Keep that up
----------------------------------------
Hart van Gout
Extrovagant Gepost door Extrovagant op vrijdag 02-03-2012 om 18:53:42
Delivery en stemgebruik, daar heb ik echt gigantische moeite mee dus als je weet hoe ik dat kan verbeteren sta ik daar zeker voor open! Na de 7e keer tapen was het dit, kan je na gaan wat de andere 6 keren waren. Ik tape het nu echt keihard (bijna schreeuwen), dus ik zou niet weten hoe ik meer overtuiging er in kan brengen..
Extrovagant Gepost door Extrovagant op zaterdag 03-03-2012 om 18:16:35
up!
FaktorTaktloos
Gepost door FaktorTaktloos op zaterdag 03-03-2012 om 20:03:05
Om de 1 of andere reden moet ik er erg om lachen, je accent maybe of je woordkeuze, dat bedoel ik niet op de verkeerde manier, zeker niet uitlachen. Misschien kan je helemaal niets met deze opmerking, maar thats it.
Extrovagant Gepost door Extrovagant op zaterdag 03-03-2012 om 20:42:34
Haha, ik begrijp het wel man. Ik heb gewoon een kutstem of ik gebruik hem verkeerd ofzo, 't klinkt nooit zoals ik het hebben wil. Ik moet daar echt op oefenen en tips voor hebben ofzo. Ik neem het nu echt keihard op, en nog krijg ik de hele tijd de opmerking dat de overtuiging mist en dat ik me inhoud. Iemand tips voor delivery/stemgebruik?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-03-2012 @ 20:42:56 ]
Greaza
Illuminati
Gepost door Greaza op zondag 04-03-2012 om 20:31:51
Rappen op de verkeerde beat? Of verkeerd flowen op de goede beat?

6 million ways to die, choose one!
Extrovagant Gepost door Extrovagant op zondag 04-03-2012 om 20:58:39
Licht toe?
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op zondag 04-03-2012 om 21:00:07
Je delivery en stemgebruik heeft potentie. Dat het misschien overtuiging mist, mwa.. het maakt het zo wel wat droger. Nonchalant stijltje.

----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Extrovagant Gepost door Extrovagant op zondag 04-03-2012 om 21:06:20
Eerste positieve reactie over m'n stem, bedankt, dat stemt me positief!
Greaza
Illuminati
Gepost door Greaza op zondag 04-03-2012 om 21:12:30
@ Extrovagant,

De beat is in mijn oren te feestelijk voor je lauwe flow een diepere beat zou je raps beter doen uitkomen, naar mijn mening.
Extrovagant Gepost door Extrovagant op zondag 04-03-2012 om 21:16:18
Oke, ik koos vooral voor een wat vrolijkere beat door de inhoud van de track, dus vandaar. Iets waar ik nu mee bezig ben is qua beat in ieder geval een stuk minder vrolijk, dus dat past er misschien beter bij
Extrovagant Gepost door Extrovagant op woensdag 07-03-2012 om 18:17:50
Ik stel de vraag even hier, aangezien het ook wel betrekking heeft op deze track: weet iemand een goedkope/gratis studio in de omgeving Den Haag? Ik zou m'n tracks graag in studiokwaliteit willen opnemen, zo komt het nog niet helemaal over vind ik, mic geeft een beetje een dof geluid.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-03-2012 @ 18:18:14 ]
Matglas Gepost door Matglas op donderdag 08-03-2012 om 11:43:16
Dof geluid kan je wel wegkrijgen met effecten in adobe. beetje equalizers er op en zo.
Ik heb hetzelfde als jou trouwens haha, soms heb ik iets in mn hoofd van hoe het moet klinken en dan klinkt het bij jezelf gewoon totaal anders dan je wilt.

Wat ik altijd doe is dan (voor mijn gevoel) overdreven dingen benadrukken met andere tonen of het op een totaal andere manier gaan spitten tot dat je beet hebt hehe
Extrovagant Gepost door Extrovagant op donderdag 08-03-2012 om 14:54:40
Bedankt voor je tips. Probleempje is dat ik faal met afmixen. Ik gebruik cool edit pro 2.1 en doe altijd hetzelfde. Eerst een noise reduction, dan een dynamics procession -> classic softknee (maakt alles even hard) en het filter 'kill the mic rumble' en 'mastering; heavy and narrow', dit doe ik bij al m'n tracks en verder kan ik niks

Dus er zal vast wel meer uit te halen zijn. Bij die equalizers opent er een schermpje met te veel nietszeggende mogelijkheden voor een leek als ik

Ga het nu waarschijnlijk een keer tapen bij een vriend die veel duurdere apparatuur heeft, dus misschien helpt dat al!
Rodgi Gepost door Rodgi op donderdag 08-03-2012 om 18:15:14
Vind die laidback flow/stem wel lachen hoor.
Met de tekst is het vooral veel oefenen, merk vooral dat je bij je rijmschema's een halve bar te weinig schrijft, waardoor je die pauze's krijgt dat je weer op de beat moet 'wachten' als je snapt wat ik bedoel.

Gewoon oefenen met die shit!

Refreintje mag ook wel aan gewerkt worden. Je spitt het hetzelfde als je verses zegmaar, waardoor het niet echt een refrein lijkt.

P'z
Extrovagant Gepost door Extrovagant op donderdag 08-03-2012 om 18:30:14
Bedankt voor de feed en bedankt voor 't compliment. Dat ik af en toe pauze heb is ook omdat ik anders naar adem ga happen en dan klinkt het nergens meer naar, maar het is wel doper als het doorloopt, dat ben ik volledig met je eens.

Over het refrein deel ik ook je mening, heb hem harder ingerapt en zou niet weten wat ik verder eigenlijk kan doen om het er uit te laten springen. Misschien had ik het volume een beetje omhoog moeten gooien bij 't refrein.
Rodgi Gepost door Rodgi op donderdag 08-03-2012 om 19:15:42
@Extrovagant
Als je de barz beter indeelt hoef je niet naar adem te happen. Je kan dat ook subtiel doen. Of eerst 8 barz opnemen en daarna de volgende 8 (heeft overigens niet mijn voorkeur, vind het doper als de verse in 1x is gespit). Je moet je verse ook veel oefenen voordat je hem spitt, dan gaat de ademhaling vanzelf ook wat beter.

Ja dat refreintje is naar mijn mening niet echt een refrein. Het klinkt zeg maar hetzelfde als je verses en er zit ook zo'n lange pauze in. Het is ook niet echt "catchy" als je snapt wat ik bedoel. Je hook moet tog blijven hangen. Luister gewoon veel naar andere refreintjes en probeer eens iets anders te flowen in een refrein of een effectje te gebruiken of iets meer melodieuze shit
Het gaat niet om het volume van de vocals iig.

P'z
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0088 sec.