Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Matglas Gepost door Matglas op zaterdag 03-03-2012 om 17:59:17
yoyo mensen,

ben nu enkele jaren in de hiphop . Na jarenlang luisteren ook sinds een jaartje of zo zelf wat opnemen.
Deed 't eerst bij een ander, die mixte ook alles voor me af. (van origine house producer, doet die nu ook weer daarom moet ik het nu zelf doen)
Ik heb vorige week wat hardware aangeschaft en adobe Audition cs 5.5 geinstalleerd.

Reden van dit topic is dat ik hoop dat mensen die verstand hebben van afmixen iets horen in m'n tracks en mij concrete tips kunnen geven. Misschien bepaalde effecten die jullie er altijd in gooien, volume van de vocals twijfel ik ook altijd over etc. etc.

Comments over de track inhoudelijk is natuurlijk ook welkom.

Hier onder mijn channel, de laatste twee tracks heb ik dus zelf mee geëxperimenteerd, de andere 4 tracks zijn alleen door mij gespit en verder heeft een ander de rest gedaan.

De mensen die nog actief zijn hierzo, laat wat van je horen man!!!

(channel: https://www.youtube.com/user/MatglasMusic/videos)


Tracks door mezelf:




track 1
track 2
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-03-2012 @ 18:09:14 ]
FaktorTaktloos
Gepost door FaktorTaktloos op zaterdag 03-03-2012 om 19:59:16
De eerste track klinken de vocals iets te scherp, misschien iets minder hoog doen? Wat ik ooit als tip heb gehoord: Pak een track die je lekker vindt klinken en vergelijk die met je eigen track, dat kan soms verhelderen.
Matglas Gepost door Matglas op zondag 04-03-2012 om 13:18:08
Quote:
FaktorTaktloos schreef op 03-03-2012 @ 19:59
De eerste track klinken de vocals iets te scherp, misschien iets minder hoog doen? Wat ik ooit als tip heb gehoord: Pak een track die je lekker vindt klinken en vergelijk die met je eigen track, dat kan soms verhelderen.


ja waar ik ook tegen aanloop is dat mensen soms zeggen dat de vocals juist te laag staan, dan zet ik ze hoger en dan klinkt het niet zo fijn meer. Als je één van de eerste 4 tracks luistert, die door een ander afgemixt zijn dan klinken die vocals heel anders.

vergelijken met anderen is idd handig.

Iemand misschien nog wt afmix tips?
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zondag 04-03-2012 om 20:14:55
Wat voor hardware heb je aangeschaft?

Mss had die vorige gozer die het voor je getaped had een andere geluidskaart/mic/monitors enz..

En voor als je nog een synth zoekt, ik heb nog een microkorg xl te koop(zwart)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-03-2012 @ 20:19:47 ]

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
mcfoadon
Gepost door mcfoadon op zondag 04-03-2012 om 20:19:40
Muziek maakt je leeg? Hoe bedoel je, in de vorm dat je je ziel niet meer voelt of dat dan je problemen weg zijn?
----------------------------------------
We dragen kleren met klasse, vragen negeren we door te passen.
Matglas Gepost door Matglas op maandag 05-03-2012 om 11:53:06
Heb een rode nt1a aangeschaft en yamaha audiogram er bij.
verder had ik alles al (monitoren,headphones plopfilter etc)



//
Ja muziek maakt me leeg in de vorm dat ik muziek gebruik om alle shit even te vergeten en te ontspannen.
Maar volgens mij komt dat redelijk duidelijk naar voren in de track hehe


Iemand nog feedback die ik kan verwerken in mijn volgende tape sessie?
Zoals effecten die jullie altijd toepassen of een routine?
alles is welkom !
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-03-2012 @ 17:23:23 ]
Rodgi Gepost door Rodgi op donderdag 08-03-2012 om 18:21:11
Record je ook met meerdere takes? Dat je 1 "mainvocal" pakt en 1 take op links zet en de andere op rechts. Dan krijg je ook een wat voller geluid.

Je kan er ook voor kiezen om je verse 2x op te nemen (wel twee afzonderlijke keren), dan klinkt de hele verse ook wat voller. Dan zet je de ene take wat zachter en pleur je daar een effectje op (flanger ofzo). Die andere take zet je dan op een hoger volume.
Dan heb je ook een vollere sound

P'z
Extrovagant Gepost door Extrovagant op donderdag 08-03-2012 om 18:28:25
Heb die track Fuck Egoïsten geluisterd en ik vind het wel hard man. Beat vind ik niet geweldig, maar je flow is wel hard en de lyrics zijn ook prima! Eerste verse vond ik wel een stukje harder dan de tweede qua flow en de tweede tekstueel doper, haha.

@Rodgi wat is een flanger, en met welk effect is dat te vergelijken? Heb geen flanger in mijn programma, maar ik wil m'n tracks ook wel wat voller laten klinken. Heb het nooit met meerdere takes gedaan, dus misschien dat ik dat eens ga proberen.
Rodgi Gepost door Rodgi op donderdag 08-03-2012 om 19:10:53
Ja, flanger vervormt je stem een beetje tg.
Gebruikte het in CEP, maar ben net overgestapt naar adobe. Daar moet ik alles nog ff uitzoeken

P'z
Extrovagant Gepost door Extrovagant op donderdag 08-03-2012 om 19:31:19
Oke, waar vind ik die flanger? Ik heb ook CEP, maar zie hem nergens staan..

@Matglas sorry dat ik zo off topic ga
Rodgi Gepost door Rodgi op donderdag 08-03-2012 om 21:18:13
@Extrovagant

Hij staat onder effects, en dan Delay effects. Daar vind je de Flanger.
Is dope om onder je tweede stem te gebruiken of voor je backing of als tweede stem in je refreintje. Zou het niet gebruiken als "main vocal".

P'z
Extrovagant Gepost door Extrovagant op donderdag 08-03-2012 om 21:51:50
Oke, bedankt. Ik heb nog nooit met meerdere takes gewerkt, maar ik zal het eens proberen.
Matglas Gepost door Matglas op vrijdag 09-03-2012 om 21:04:39
No problem main! haha
Ben al blij dat jullie de moeite nemen om te feeden!!!

Als je weet waar het in adobe audition staat , let me know!!!

Heb je feedback gelijk verwerkt in het masteren van mn nieuwe track, vandaa gonline gegooit!

Check 'm uit en let me know!!

Voor feedback op die nieuwe visit ff m'n nieuwe topic of gooi je feed onder m;n youtube viddy!



https://www.youtube.com/watch?v=O7JwLhKkEns
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-03-2012 @ 21:05:01 ]
Flowgysch
Flow is een baas
Gepost door Flowgysch op zaterdag 10-03-2012 om 18:10:28
Welke volgorde mix je Eerst eq compress of wat dan ook laat dat effe weten daar kan het ook aan liggen
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0088 sec.