Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
KaleDop Gepost door KaleDop op donderdag 12-04-2012 om 22:49:14


Boys,

Een tijdje geleden had ik ook al wat gepost. Nu ben ik een beginnende rapper en ben me dat dan ook bewust. Alle feedback is welkom!
ZatteZakZix
Hung like a Horse
Gepost door ZatteZakZix op zaterdag 14-04-2012 om 03:36:43
Lekker beatje. Je moet wel nog veel oefenen. Sowieso is heel die shit veel te kort. Daarnaast zit je heel melodieus te doen, overbodig. Monotoon is niks mis mee. sterker nog; dat hele melodietje in je rap is vrij irritant. loose it, schrijf wat meer bars en luister wat vaker naar rapmuziek. vergelijk het met je eigen shit. hoor je dat? probeer dat verschil te overbruggen.
----------------------------------------
May the Horse be with you!
KaleDop Gepost door KaleDop op zaterdag 14-04-2012 om 20:29:16
Thanks voor de feedback man.

Het waren idd maar een aantal Barz. Dit was vooral om te checken wat voor feed mensen op mijn stem, flow of wat dan ook hebben.
Vorige keer heb ik te horen gekregen dat ik te monotoon rapte en dat de flow ver te zoeken was. Hierdoor heb ik nu juist geprobeerd om meer melodie er in te brengen. Balen dat dan wordt aangegeven dat het too much is. Ik ga er iig wat mee doen man!
Matglas Gepost door Matglas op zondag 15-04-2012 om 11:54:23
Het klinkt gewoon niet natuurlijk.

Misschien dat meer naar hiphop luisteren en vaker shit opnemen en vaker schrijven dat verbeterd. Maar idunno
FaktorTaktloos
Gepost door FaktorTaktloos op maandag 16-04-2012 om 07:34:52
ZatteZitZak verwoord dat goed. Daar sluit ik me bij aan.
Matglas Gepost door Matglas op maandag 16-04-2012 om 09:54:05
luisterde m net nog een keer.
Het klinkt gewoon niet natuurlijk zoals je het melodieus probeert te doen, en doordat het niet natuurlijk is raak ik ook de draad kwijt in je track.

Probeer ook met backings te werken want die hoor ik ook niet.
KaleDop Gepost door KaleDop op maandag 30-04-2012 om 22:05:23


bedankt voor de feed! 2de poging, geen melodieuze rap. Beter?

Daarnaast ben ik nu met nummers bezig met meer barz. Maar eerst kleine stukjes überhaupt lekker kunnen spitten!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 30-04-2012 @ 22:06:23 ]
dap
038
Gepost door dap op maandag 30-04-2012 om 22:50:12
Mheh, het is niet fijn om naar te luisteren. Zo geforceerd hoger en dan weer lager en dan weer uitgerekt.

ik zou eerst eens nadenken of iemand anders hier echt naar zou willen luisteren, objectief gezien is het vrij slecht, belabberd saai deuntje op de achtergrond en ook nog opgenomen met een mic van de Aldi. Dat alles maakt dat dit gewoon niet goed is. Ga oefenen, laat het aan je vrienden horen, ga nog langer oefenen en zet het pas op internet als het dik klinkt met echte beats.
FaktorTaktloos
Gepost door FaktorTaktloos op dinsdag 01-05-2012 om 11:53:36
Inderdaad, kan me wel een beetje vinden in wat dap zegt: "Ga oefenen, laat het aan je vrienden horen, ga nog langer oefenen en zet het pas op internet als het dik klinkt met echte beats."

Het is soms wel lastig objectief naar je eigen shit te luisteren, dus daarom kan een forum als dit zeker helpen, als iedereen eerlijk zegt wat hij/zij er van vindt.
KaleDop Gepost door KaleDop op donderdag 03-05-2012 om 15:15:50
Quote:
FaktorTaktloos schreef op 01-05-2012 @ 11:53
Inderdaad, kan me wel een beetje vinden in wat dap zegt: "Ga oefenen, laat het aan je vrienden horen, ga nog langer oefenen en zet het pas op internet als het dik klinkt met echte beats."

Het is soms wel lastig objectief naar je eigen shit te luisteren, dus daarom kan een forum als dit zeker helpen, als iedereen eerlijk zegt wat hij/zij er van vindt.


Ik begrijp idd dat ik veel meer moet oefenen. Af en toe krijg ik juist het idee dat ik de verkeerde kant opga door het oefenen, maar kan ik er geen vinger op leggen. Hierdoor is het fijn om feedback te krijgen. Zeker ook omdat objectief luisteren veel moeite kost.
Extrovagant Gepost door Extrovagant op donderdag 03-05-2012 om 15:33:12
Je gaat nooit de verkeerde kant op door oefenen. Als je gewoon veel met hiphop bezig bent, veel luistert en veel schrijft dan ga je, zonder het zelf echt door te hebben, echt heel snel vooruit, dus blijf gewoon bezig.
M_V_H_1986
Flowsoof
Gepost door M_V_H_1986 op donderdag 03-05-2012 om 17:22:06
Ik sluit me aan bij alles wat hier wordt gezegd... Oefenen, oefenen. oefenen. Op een gegeven moment krijg je dan door wat er wel en niet werkt, ontwikkel je je eigen stijl en gaat alles ongeforceerd.

Ook gewoon VEEL hiphop luisteren, beproefde concepten herkennen en zelf uitproberen... Luisteren naar flow en delivery, boodschap etc.

Probeer gewoon ALLES!


----------------------------------------
http://soundcloud.com/flowsopher
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0074 sec.