Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
EA94 Gepost door EA94 op dinsdag 22-05-2012 om 09:27:05
Dit vrouw was gestoord in der hoofd, had keuzes gemaakt en der zelf beloofd
Liefde overwint alles, maar wat mensen raakte was het geld dat ze koos.
Ze waren teleurgesteld en boos,
En het leukste was dat ze zich altijd vermaakte met de dingen waar ze mee loog.
Karma raakte er het kan niet meer erger, ze kan het niet hebben.
De man op wie ze verliefd is, valt meer op weed en het liefst wilt die andere sletten
Daarom schrijf ik teksten, om mensen als jou weer te laten te denken ( ik ken ze )
Vroeg of laat, ga je beginnen met je zelf te haten en te gaan stressen.




Dit is mijn eerste tekst, kunnen jullie misschien me een paar tips geven? of vertellen wat ik fout doe.
Luminous Gepost door Luminous op dinsdag 05-06-2012 om 02:31:41
Goed onderwerp om over te schrijven, maar het is vaker gedaan (Fresku's Nos Baranka lijkt er op).

Het is te zien dat het je eerste tekst is, het heeft geen creatieve rijmvormen en alles wordt te letterlijk verteld, hierdoor is het niet interessant.

Tip is dan ook om eerst eens te luisteren naar andere rappers en te kijken hoe zij hun onderwerpen beschrijven.
FaktorTaktloos
Gepost door FaktorTaktloos op dinsdag 05-06-2012 om 09:39:55
Ik sluit me aan bij Luminous, mooi verwoord.
EA94 Gepost door EA94 op woensdag 06-06-2012 om 14:11:30
Bedankt voor je tip,
Het komt meer eigenlijk omdat ik jarenlang engelse teksten ging schrijven, maar ben de laatste tijden meer geinteresseerd om nederlandse teksten te schrijven.
Vandaar dat het nog niet goed is, hoop wel dat later alles goed komt.


[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-06-2012 @ 16:12:29 ]
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0082 sec.