Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Extrovagant Gepost door Extrovagant op vrijdag 20-07-2012 om 10:23:27
Ik ben gister begonnen aan een tekst waar ik zelf wel tevreden over ben, maar ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Het is een beetje een conceptuele track, heb het expres nog zo kort gelaten zodat het nog alle kanten op kan, maar ik heb wel zo'n beetje in m'n hoofd hoe ik het wil later eindigen, moet daar alleen op een geschikte manier naar toewerken. Heb het ook even opgenomen om een wat beter beeld te geven, het is nog maar heel kort:



Tekst:

Ik loop een stukje, zie plotseling een boom met vruchten.
Ik wil ze zo graag plukken, maar d'r zit een hoogte tussen.
Ik ben nieuwsgierig en ik wil de hoogte overbruggen,
Maar de boom groeit vlug door en ik hou me stug voor,
Toen ik niks van de boom wist was ik zo gelukkig.
Maar ik koop er niks voor, weet niet eens meer wat het woord geluk is,
Kan alleen maar hogerop in m'n dromen vluchten.
Maar zolang die boom me niet met rust laat, kan ik ook niet rusten.
-----
Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden, dus kritische feed of positieve feed is allemaal welkom!
FaktorTaktloos
Gepost door FaktorTaktloos op zondag 22-07-2012 om 11:14:59
Ik zou zeggen doe je ding en maak het af zoals je dat wil.

Volgens mij heb ik dat al eens gemeld, maar je hebt soms een beetje een funny accent, bij bijvoorbeeld "Zo lang" hoor je dat, maar daar kan je waarschijnlijk niks aan doen.
Matglas Gepost door Matglas op woensdag 25-07-2012 om 10:48:41
tekst is dope en je bent hard vooruit gegaan man
KwaliTyfus Gepost door KwaliTyfus op woensdag 25-07-2012 om 11:15:39
Je stem is bijzonder, ik weet niet helemaal wat ik er van moet vinden, maar ik denk dat wanneer je het dope afmixt met goede apparatuur, je een heel eind komt. Want de inhoud is prima.
Matglas Gepost door Matglas op vrijdag 27-07-2012 om 13:21:46
Vind je stem trouwens wel goed passen bij meer abstractere en cryptische teksten, zoals deze. Zou hier zeker mee door gaan zo.

Je stem heeft heeft ook iets sarcastisch er in dus misschien kan je daar wat mee doen op abstract niveau
Extrovagant Gepost door Extrovagant op zondag 05-08-2012 om 17:31:19
@Faktor ja dat heb je al eens gezegd inderdaad, kan het zelf niet horen. Ik kom uit Den Haag, zal er wel mee te maken hebben denk ik, heb het verder nog van niemand gehoord Bedankt voor je reactie

@Matglas Thanks man, fijn om te horen. Ja ik kan ook wat beter uit de voeten op beats waar je niet heel agressief op moet rappen heb ik gemerkt, dat kan m'n stem (nog) niet echt aan. Kan wel veranderen als die nog wat verder inzakt natuurlijk

@KwaliTyfus Thanks voor de reactie, hoor dat zelf niet echt van m'n stem, ben er niet zo blij mee eigenlijk Ik kan zelf inderdaad niet goed afmixen, het heeft nu ook een beetje een badkamer sound ofzo, plus ik heb niet echt een hele goeie mic dus de kwaliteit is niet super inderdaad!
M_V_H_1986
Flowsoof
Gepost door M_V_H_1986 op zondag 05-08-2012 om 20:09:25
Beetje 'Zo Moeilijk' style wat ik opzich wel waardeer. Professionelere apparatuur (mic) zou zeker wonderen kunnen doen, het klinkt nu allemaal nog net iets te cheap.

Lekker beatje overigens, eigen werk?

Ik ben benieuwd naar de rest in ieder geval
----------------------------------------
http://soundcloud.com/flowsopher
Extrovagant Gepost door Extrovagant op zondag 05-08-2012 om 20:46:59
Thanks, kwaliteit is slecht inderdaad, misschien zou het met een goede mix al een stuk professioneler klinken, maar dat kan ik niet haha. Beat is van Labmatik, ik kan zelf helaas geen beats maken..
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0118 sec.