Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Bliss Gepost door Bliss op zondag 22-07-2001 om 22:25:35
The battle of Seatle, zelfde in Göteborg en net nog in Genua. Wat vinden jullie ervan ? Geweldadige en niet-geweldadige acties tegen de kloof tussen Noord en Zuid, het Westen en de derde wereld, en tegen economische principes boven milieu/klimaat problemen ?
Ik heb grote sympathie voor deze protesten, ik heb ook contact met een meisje die sinds Göteborg,Praag en nu ook in Genua ertegen mee betoogde. Ze heeft me er veel over verteld en als ik het zo hoor is het inderdaad hoog tijd dat men aan de alarmbel trok en de politici porde om er iets aan te doen , en te laten zien dat het nu helemaal fout aan het gaan is. (verdrag van Kyoto geboycot door USA, kapitalisme dat de hele wereld opslokt, uitbuiting van de 3de wereld voor ons, etc)

Aan de andere kant... in Seatle hebben ze de top kunnen stilleggen. In Genua is er niks bereikt. Moeten we die vergaderingen laten doorgaan omdat er toch IETS moet afgesproken en geregeld worden ? Of zullen die tops van wereldleiders wel nooit iets oplossen en moeten we andere uitwegen zoeken ?

Stof tot nadenken...
creech
Limited Edition
Gepost door creech op maandag 23-07-2001 om 03:19:07
1e reactie (komen er meer)
FOK alle protesteerders die een puinhoop maken van de steden (goh hoe denk ik over sommige voetbal"supporters")
Probleem met dit onderwerp net als een heleboel andere is dat er te veel mogelijke oplossingen met allemaal te veel bijwerkingen.
De USA heeft liever ook dat ze in Afrika een beter leven hebben, al was het maar alleen omdat ze er geen vluchtelingen van willen opnemen etc.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Montague Gepost door Montague op maandag 23-07-2001 om 14:54:33
Protesten of geen protesten... wereldtop of geen wereldtop... De aarde gaat toch wel naar de kloten, kwestie van tijd.

SAVE THE EARTH, EXTERMINATE ALL HUMAN LIFE!
Maar wacht ff tot ik op een natuurlijke wijze gestorven ben...

Maar kom, of je nou protesteert of andere akties neemt, wereldleiders luisteren zelden. Die hebben al plans of their own...

Mt-Q
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op maandag 23-07-2001 om 15:48:28
het geheel is nogal nutteloos. Als de protesterende partij probeert de leidinggevende massa naar links te bewegen en er 2 in de leidinggevende massa naar rechts gaan kunnen ze er toch niets tegen doen.

Protesten uitvoeren is een recht en ik vindt dat er in bepaalde mate moet worden ingesteld dat er naar protesten, mits op de juiste wijze gebracht, geluisterd moet worden. Protesten waarbij geweld wordt gebruikt zijn bij voorbaat al mislukt en wat mij betrefd mogen ze de mensen die het geweld beginnen in de cel gooien met een hele grote enge man die luisterd naar de naam "Killer" en spreekt met zijn vuisten
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
Bliss Gepost door Bliss op maandag 23-07-2001 om 20:42:38
Quote:
het geheel is nogal nutteloos. Als de protesterende partij probeert de leidinggevende massa naar links te bewegen en er 2 in de leidinggevende massa naar rechts gaan kunnen ze er toch niets tegen doen.





Ehm.... er bestaat toch democratie in de landen van de G8 ?

Quote:
Protesten waarbij geweld wordt gebruikt zijn bij voorbaat al mislukt en wat mij betrefd mogen ze de mensen die het geweld beginnen in de cel gooien met een hele grote enge man die luisterd naar de naam "Killer" en spreekt met zijn vuisten

Geweldig idee. Geweld met geweld bestrijden ! Dŕt is et !!! NOT !!! violence breeds violence en welkom in de vicieuze cirkel !
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-07-2001 @ 20:47:24 ]
Montague Gepost door Montague op donderdag 26-07-2001 om 12:00:07
Akties werken niet zolang de regeringen er niks
aan kunnen verdienen. Die denken "cash",
begrotingen etc... Als wij een schonere wereld
willen moeten we ervoor betalen.
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op vrijdag 27-07-2001 om 11:20:44
Quote:

Ehm.... er bestaat toch democratie in de landen van de G8 ?



Heb jij op iemand gestemd die meelulde in de G8?

ik niet. Democratie is net als communisme een illusie.

Quote:

Geweldig idee. Geweld met geweld bestrijden ! Dŕt is et !!! NOT !!! violence breeds violence en welkom in de vicieuze cirkel !



Dit wordt al sinds het begin der tijden zo gedaan. Welkom to the human world where you life to kill your fellow human.

Quote:

Akties werken niet zolang de regeringen er niks
aan kunnen verdienen. Die denken "cash",
begrotingen etc... Als wij een schonere wereld
willen moeten we ervoor betalen.



Cash....hmz, volgens mij verdienen ze in de regering echt niet meer of minder als ze een schonere wereld laten bouwen hoor. Het principe is enkelt dat de lobby wereld op ze kop gaat waardoor er op andere manieren gelobbied moet worden en dit duurt weer te lang voor de heren en dames in de regering. In zekere zin draait het wel degelijk om cash, maar dan wel het zwarte geld (wat vreemd genoeg in de term lobbien wel weer "wit" is).
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
Yormaster
Vice-God
Gepost door Yormaster op donderdag 02-08-2001 om 17:41:29
Domme anarchisten die niks te melden hebben
Ze vervelen zich en dus gaan ze maar weer eens protesteren...
tja elke dag blowen in je kraakpandje wordt natuurlijk eens saai
----------------------------------------
#$%
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0079 sec.