Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
CrashBreakdown Gepost door CrashBreakdown op donderdag 12-12-2013 om 05:19:38
Hoi mensen,

Mijn naam is Danny, ben een 28 jarige, gare rockgast uit Brabant
Ik ben de laatste tijd meer begonnen met het HipHop genre, lekker uit mijn comfortzone met nieuwe dingen bezig zijn... heerlijk om te doen sowieso, en ook een flinke uitdaging
Ik dacht dit is wel een goede plek om feedback te krijgen op mijn track.

Mocht ik iets verkeerd doen qua forumregels, dan hoor ik het wel...dan fix ik het wel,.. het is laat ondertussen dus helemaal fit ben ik nu ook niet meer

Alvast bedankt voor het luisteren.

Greetz Danny

[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-12-2013 @ 13:02:22 ]
FaktorTaktloos
Gepost door FaktorTaktloos op donderdag 12-12-2013 om 11:00:26
Download doet het niet. Waarom gebruik je geen youtube/soundcloud zodat je het kan embedden op de site?
CrashBreakdown Gepost door CrashBreakdown op donderdag 12-12-2013 om 13:02:54
Bij deze gedaan, tnx voor de tip
FaktorTaktloos
Gepost door FaktorTaktloos op donderdag 12-12-2013 om 14:21:54
Veel energie, maar moet best wel moeite doen om het te verstaan. Ligt misschien aan de kwaliteit microfoon of type addlibs of manier van afmixen of geluid van de beat dat te dicht bij je stemfrequentie ligt? Ik ben persoonlijke niet zo van dit type distortiontonen, maar dat is smaak. Hoe dan ook succes met je ding.
CrashBreakdown Gepost door CrashBreakdown op donderdag 12-12-2013 om 15:01:37
Quote:
FaktorTaktloos schreef op 12-12-2013 @ 14:21
Veel energie, maar moet best wel moeite doen om het te verstaan. Ligt misschien aan de kwaliteit microfoon of type addlibs of manier van afmixen of geluid van de beat dat te dicht bij je stemfrequentie ligt? Ik ben persoonlijke niet zo van dit type distortiontonen, maar dat is smaak. Hoe dan ook succes met je ding.


Zal met meerdere dingen te maken hebben, afmixen heb ik sowieso niet veel kaas van gegeten maar zal er ook wel deels mee te maken hebben dat de tekst op sommige punten nog niet lekker flowt en ik daardoor woorden er wat lastiger uit krijg.
En op sommige punten ook een kwestie van zuurstof tekort ( crappy ademhalingstechniek ) waardoor ik wegval

Wel een supergoede tip qua die frequentie, redelijk rauw lage stem met redelijk rauw lage bas,... misschien inderdaad niet echt handig
Sowieso is het erg moeilijk om voor jezelf te beoordelen of iets wel of niet verstaanbaar is omdat je zelf precies weet wat er gezegd wordt, dus tnx voor de feedback!

Heb de tekst even geprobeerd op een ander beat van me, en minder rauw om te kijken wat er uit kwam :
Wel een aparte beat voor rap, naar mijn mening.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-12-2013 @ 15:02:54 ]
FaktorTaktloos
Gepost door FaktorTaktloos op donderdag 12-12-2013 om 16:35:39
Ik ken het, moeilijk te beoordelen of iets van jezelf goed (verstaanbaar) is. Daar is dit forum op zich een prima middel voor. (Al is het tegenwoordig wat rustig hier.) De vocals klinken nog steeds wat stoffig in de nieuwe beat. Gebruik je iets van EQ, compressor? Daarnaast kan het helpen je back-upvocals/addlibs weer anders te EQ-en, maar het is een beetje spelen altijd.

Hier staan ook wat ideeën: http://homerecording.com/bbs/general-discussions/mixing-techniques/eq-ing-vocals-addlibs-183618/
Er staan ook wel wat videotjes op youtube met how to mix rap vocals en dat soort dingen, dat kan inzicht geven over de mogelijkheden van afmixen, ook al maak je niet dat soort hiphop.

De tip die ik ooit gekregen heb: check iets wat je lekker vind klinken qua track/afmixen en vergelijkbaar is met je eigen muziek, dan check het verschil. Niet dat je exact hetzelfde geluid wil hebben als iemand anders, maar je kunt er wel van leren is mijn ervaring.
CrashBreakdown Gepost door CrashBreakdown op vrijdag 13-12-2013 om 00:31:11
Erg bedankt voor het advies, nu heb ik iig wel een goede richting waar ik verder op kan zoeken, en op verbeteren kan.
Ik denk dat ik gewoon een kort stukkie lyrics pak en dan maar allerlei verschillende dingen daar mee ga uitproberen.
Tot het voor mijn gevoel 'pakt' als 't ware.

De apparatuur heb ik wel, nu nog een bietje expertise
Compressor of andere effecten gebruik ik nog niet nee, weet ik nog te weinig van om echt goed toe te passen, dus daar effe op zoeken en veel mee klooien.

Tnx he


[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-12-2013 @ 00:32:55 ]
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0091 sec.