Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Battle corner /
peeth_ Gepost door peeth_ op dinsdag 13-04-2004 om 01:20:49
Correct me if I'm wrong maar ik zie echt nergens een plek om beats en dergelijke te droppen. Misschien suggestie voor de mods? Verplaats dit topic maar als het hier verkeerd staat.

Ben weinig bezig geweest met beats produceren, vooral eigenlijk jungle gemaakt hiervoor. Maar waarom niet weetje?

Dit is een redelijk simpele down-to-earth beat met een gesampled stuk uit een of andere vage klassieke muziek opname die ik hier ergens zag liggen.

Reacties zijn welkom;

http://fast.vanmeerten.net/mp3/peet/Peet - Rawchord.mp3
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-04-2004 @ 22:27:19 ]
SmrildA Gepost door SmrildA op dinsdag 13-04-2004 om 11:14:44
Is al vet, maar er moet nog een tweede melodie/baslijn bij.
Is ie met tt gemaakt? (waarschijnlijk niet, maar het klint zo gecut)

Heja, nu komen er twee melodien, zet die ene die er bij komt twee acoorden lager, dan heb je de baslijn ook meteen
novakeen
rook nog wat gras, dat bevordert de kuddegeest
Gepost door novakeen op dinsdag 13-04-2004 om 15:35:07
Vette biet gast
Ik hou wel van die klassieke sjit dur in, koel ook dattie zo simpel is (zonder al te veel breaks zegmaar)
Ik vind zelf dattie wel iets sneller mag, maar dat ligt aan mij want ik rap graag op iets snellere biets

Maar goed werk jo
paradox
Lyricist
Gepost door paradox op dinsdag 13-04-2004 om 16:58:17
jah is wel dope, ik waardeer vooral de helderheid van de drumloop.
ik waardeer die klassieke shit meestal wel, maar das persoonlijke shit... een baslijn zou misschien wel kunnen, maar heel erg opletten dat ie alleen maar een paar accenten legt (en dope oploopjes in sommige stiltes ofzo) en niet overheersend wordt, dan verdwijnt de helderheid weer. de opbouw van de orchestra samples is goed. missdhien alleen bij dit soort *zeurige* strings-geluiden kiezen voor een langere sample. ook mist het misschien nog iets dynamiek.
maar zo als ik al zei, strakke beat.



----------------------------------------
uit menige dromen, komen slechts enige uit
maar zonder droom is het lichaam niets dan een ledige huid
Bartoslocos Gepost door Bartoslocos op dinsdag 13-04-2004 om 17:22:08
jA vette beat hoor, drum is alleen weinig verassend zeg maar
gemaakt met reason, of in ieder geval met reason samples??
ennuh wat de fuk bedoelen jullie met tt??

----------------------------------------
I'd kill for a Nobel Peace Prize
peeth_ Gepost door peeth_ op dinsdag 13-04-2004 om 18:21:33
Dankjewel lui...wist niet wat ik moest verwachten met zo'n simpele beat.

Gemaakt met Reason idd. Heb genoeg samples alleen had geen zin om weer uur bezig te zijn om de juiste kit samen te stellen dus daarom maar ff een pre-fab.

Als je met TT turntables bedoelt, umm, je maakt beats voornamelijk met drumcomputer of iets dergelijks, het zou opzich gescratched kunnen zijn maar daar klinkt hij geloof ik iets te strak in de maat daarvoor.

Hoe bedoelen jullie basslijn? Er zit al een lage bassline in.
paradox
Lyricist
Gepost door paradox op dinsdag 13-04-2004 om 18:32:12
een baslijn hoor ik niet.. misschien doordat ik nu alleen op pc speakers hoor... of bedoel je dat er ook lage strings inzitten? voor een bassline wordt vaak een ronder/vetter geluid gebruikt, op basis van een sinus golfvorm bijvoorbeeld.

dat het een 'simpele' beat is klopt wel, maar de fout die veel mensen maken is dat ze hun beats te vol maken, als er dan overheen gerapt wordt wordt het een grote brei... vaak haal je dan naderhand de helft van de sporen weer weg
----------------------------------------
uit menige dromen, komen slechts enige uit
maar zonder droom is het lichaam niets dan een ledige huid
peeth_ Gepost door peeth_ op zondag 18-04-2004 om 22:29:26
Jo lui. Hier nog een beat. Weer tiefessnel in elkaar gezet en ook weer gesampled. Hedwig's Theme klinkt eigenlijk bestwel fijn met een kick-snare patroon erbij. Luister;

fast.vanmeerten.net/mp3/peet/Peet%20-%20Hedwig's%20Theme.mp3
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-04-2004 @ 01:10:38 ]
peeth_ Gepost door peeth_ op dinsdag 20-04-2004 om 01:10:56
ok link doet het.
reacties lui?
spit lickety
ik ga naar G unit :D:D
Gepost door spit lickety op dinsdag 20-04-2004 om 18:21:23
Wel lache je laat opeens heel hedwigs theme wegvalle
----------------------------------------
Dat had je nou net niet moeten doen
 Index / [arch] Battle corner /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0084 sec.