Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] OIP, #Osdorp & Meetings /
Syrion
voorheen Boba Fett
Gepost door Syrion op zaterdag 04-08-2001 om 12:57:00
Na door wat topics gebladerd te hebben blijkt dat er behoorlijk veel ruggesteken worden uitgedeeld naar elkaar.

Sinds ik bij de OIP ben gekomen (eind '97) is het alleen maar bergafwaarts gegaan met de groep (af en toe een voorzichtig piekje, om vervolgens weer in het dal te storten). Als EndeMol producties de OIP gaat verfilmen krijgen we een extra soap erbij (alhoewel iets roffer .

Is dit nu de OIP? Een groep van ruggestekers, dieven, lamers en slackers?

Triest...
----------------------------------------
Tjeerd
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 04-08-2001 om 16:01:55
Wat IS oip eigelijk? Oip staat tegenwoordig voor zoveel en voor zoveel mensen dat je inderdaad alles wat je opnoemt kan tegenkomen. So what? Zeg het tegen degene die zo zijn volgens jou. Ik ken heel wat OIP'ers persoonlijk (goedschiks of kwaadschiks) en van de mensen die ik ken kan ik zeggen dat ik ze er niet verdenk om te jatten of ruggensteken. Natuurlijk is niet iedereen het eens met 1 beleid en bepaalde ruzietjes over dingen zal je altijd blijven houden in een groep. OIP staat nog steeds voor de
O.P. , goeie muziek en lol maken op wat voor een manier dan ook.

Als je zegt van 'het is achteruit gegaan sinds 97', dan zeg ik van dat dat niet meer dan logisch is. De eerste groep (meeting Paard) kende mekaar goed van irc en daar waren alleen mensen die voor het eerst elkaar zou zien. Nu is de groep zo groot dat je altijd mensen hebt die het niet vatten en zonodig herrie moeten schoppen. En wat hoor je dan: 'de OIP is geen fuck aan meer'. Voor mij is de OIP de groep die ik van IRC ken en die je regelmatig tegenkomt en niet de overige 5000.
vampier Gepost door vampier op zaterdag 04-08-2001 om 19:37:17
De OIP

Ik snap gerust waarom de OIP achteruit is gegaan. Ik noem geen namen maar zodra een bepaald persoon een concept ging bedenken voor de OIP is het mis gegaan.

We werden overladen met mailtjes over een of andere 3de-rangs metalgroep uit Rotterdam... of althans het persoon wat daar de marketing en brainwashing voor deed.

De OIP was een gezellige groep van Osdorp Posse fans. Maar zoals Syrion (weinig gezien btw) al opmerkte is er weinig meer over van de harde kern van het Paard. Xl200, Beast, Dinges, Dapozza, Airwolf, Bigsmile etc etc.

Gelukkig gaat de wereld ook vooruit en de tijd ook dus ik denk wel dat de meeste een alternatieve hobby vinden.

GreeTz

Vampier
Prjct9MM
error 404
Gepost door Prjct9MM op zaterdag 04-08-2001 om 20:45:41
Maar OIPer worden is toch wel erg makkelijk zo is te lezen op osdorp-posse.nl:

Wanneer ben je OIP-er?
Je bent OIP-er:
- Als je op de maillijst staat, of
- Als je de OP-site wel eens bekijkt (1 keer is al genoeg), of
- Als je op IRC op #osdorp en/of op #blindjustice zit, of
- Als je uberhaupt DIT al leest!

Je bent het toch ook niet verplicht of wel dan?
----------------------------------------
Wat je ook doet, doe het goed anders krijg je het niet vergoed.
nasibal
DaFungUs!
Gepost door nasibal op zondag 05-08-2001 om 00:10:40
Het gaat niet om het feit of het moet of niet...

Je voelt jezelf oip of niet..

Njah.. zoals de oip nu is... Laat maar...
----------------------------------------
nlhiphopper sinds 2001 :P
alt-x Gepost door alt-x op maandag 06-08-2001 om 10:42:54
- Echte OIP'ers zijn degenen die regelmatig naar de meetings komen.
- Echte OIP'ers zeiken elkaar op IRC niet af achter de rug.

Met andere woorden, Syrion heeft een goed punt.
dap
038
Gepost door dap op maandag 06-08-2001 om 11:50:51
Dus als ik wat doe waar jij het niet mee eens bent mag jij dat betwisten omdat je OIP'er bent? Get real, meningen verschillen en dat heeft niets met afzeiken te maken.

Was jij op meeting 1 ? En 2 ? En 3? En 4?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-08-2001 @ 11:51:38 ]
teigetje Gepost door teigetje op maandag 06-08-2001 om 11:58:21
ik haat meetings.
----------------------------------------
Code #404: User not found
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op maandag 06-08-2001 om 15:19:52
Alle ruzies en de achteruitgang qua sfeer enzo zijn doodnormaal als je selecte groepje uit het begin uitgroeit tot een groep van het formaat als de OIP nu is (en dan praat ik alleen nog maar over de mensen die op IRC zitten en/of naar meetings komen).
Zeker als je je bedenkt dat de mensen ontzettend vaak op IRC zitten. Zo vaak zelfs dat ze echt op elkaars lip zitten en irritaties dus enorm kunnen uitgroeien.
Het is jammer, maar het is niet anders. Je kan er wel over zitten klagen enzo, maar dan gebeurt er nog niks. Het enige wat je kan doen is gewoon met de mensen met wie je altijd al goed kon opschieten verder gaan en zoveel mogelijk het gezeik negeren als het je stoort.
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
Tukkerboer Gepost door Tukkerboer op zondag 12-08-2001 om 14:33:51
Goh,

Dus omdat ik nog nooit op een 'echte' meeting ben geweest ben ik geen OIP-er. Ik zit regelmatig op #osdorp dus beschouw mij zelf als redelijk OIP-er. Goed ik bezoek weinig concerten maar daar heb ik dan zo mijn redenen voor. Maar goed als dat een kwalificatie is voor het OIP zijn, dan maar geen OIP.

de mzzl,
Tukker
----------------------------------------
Een echte feminist die staat als ze pist!
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op zondag 12-08-2001 om 14:47:50
hmm, ik kan me dus uitschrijven als oip-er, #osdorp kom ik niet meer en meetings heb ik ook niet zoveel zin meer in.

mwa, volgens mij was OIP iets kewls in het begin, maar is het nu een kwestie van "met wie loop je mee".

Geef het toe mensen, de spirit van de OIP is weg en zoals het nu gaat komt ie niet meer terug. Toen ik voor het eerst bij de OIP kwam was het nog wel relaxt en gezellig, maar ook toen werd het al minder en minder. Toen kwamen er nog een aantal ruzies tussendoor en dat deed het geheel ook niet veel goed. Dit is waar we het uiteindelijk zelf naartoe hebben gebracht mensen. Take the blame like real people do.
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
[]KRuK[] Gepost door []KRuK[] op zondag 12-08-2001 om 17:24:26
En daarom zat ik de laatste dus heel wijnnig op irc en kwam niet zoveel naar meetings want als ik dan wel heen ging was er altijd wat te beleven en een beetje bijpraten wat er allemaal gebeurt is.. Binnenkort kom ik een aantal weken tot maanden niet mer op irc of op de forum of wat dan ook omdat het dan nog leuk voor mij blijft... GrEeTz []KRuK[]


p.s. ik vond het enorm gezellig bij daewon (of is het nou deawon) dank je wel man...
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 14-08-2001 om 01:40:03
Gaan we weer ?

Zoals ik al vaker heb gezegt OIP was ooit echt iets, een vrij 'hechte' groep peeps. De meeste kende elkaar via IRCnet channel #osdorp (zo niet van daar nog voor). Er werd besloten te meeten. 1ste echte meeting Sensi mailde rond, vroeg wie er wou komen, locatie Den Haag. 50 man orso. Was gezellig top meeste elkaar toen nog niet IRL. Velen zagen voor het eerst die mensen in dat rijtje rechts van je scherm.

Op IRC veranderde zelf toen ook dingen, mensen waar je eerder niet weinig mee chatte chatte je na de meeting wel mee, want ze waren er allebei bij geweest. We waren een groep. Nu gaan we van 4 juli 1998 naar 23 Januari 1999. Tivoli de groep van juli was er nog steeds de eerste die er bij waren op het lijstje dat naar Tivoli ging. Er kwamen dit keer 350 man orso. Maar er was nog steeds een 'groep' min of meer nog steeds veel IRC'ers maar ook niet IRC'ers die door de maillijst hadden gehoord hoe koel Den Haag was.

Vanaf Utrecht ging het achter uit. Het was het perfecte hoogte punt. Geen van de meetings is er ooit overheen gekomen. OIP festival kwam misschien in de buurt. Maar Tivoli was nog steeds DE bom.

De maillist bleef groeien iedereen kon mee doen. Terrecht ik zal nooit zeggen dat ik dat niet terecht vindt. Maar het werd te massaal. De groep die er van het begin was begon om meerdere redenen uit elkaar te vallen. Sommige stopte met school hadden niet meer de tijd voor IRC en veel optredens, sommigen vonden het te massaal worden, sommigen verhuizen, sommigen hadden er gewoon geen zin meer in of was de OP 'ontgroeit'.

Er kwamen nieuwe mensen voor en dat waren niet de mensen die weg gingen. De 'vaste' groep was niet meer de 'vaste' groep. Het was een uitgevallen groep waat gaten opgevult werden. Er zijn koele mensen voor gekomen en minder koele. Er zijn koele mensen weg gegaan en minder koele. Maar DE OIP wat het echt was die groep op IRC die OVERAL was die afspraken met elkaar maakten terwijl ze elkaar niet kenden. Die was weg.

Augustus 1999 Def-P @ lowlands er zijn 80 OIP'ers. Maar er was geen OIP sfeer. 2000 januari koud Spoltsz. Geen OPtreden maar een BJ optreden 200 man. Een mooi aantal. Toch weer niet het OIP gevoel voor mij. Nighttown kwam. OP & BJ in Rotterdam. het had wel wat, 100 man orso. Maar we waren wel lekker aanwezig en gezellig. Melkweg, had van mij drukker gemogen, de meetings volgden elkaar te snel op vondt ik maar goed shit happens. 110 man kwam. Maar van de begin groep was er maar een handjevol de laatste 3 meetings. Het was allemaal anders sinds Tivoli.

Nu komt 2001. Een kut jaar voor mij persoonlijk, moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel meer in gedaan heb met OPtredens en OIP. het hoefde al niet meer. IRC was alleen gezeik. Er werd enorm veel tijd in nieuwe OIP site gestoken en in het forum. Toen heb ik echt gedacht waarom doe ik het nog. DE OIP bestaat niet meer. Het was alleen gezeik en gezeur. En dat blijft zich herhalen. We zijn met te veel mensen om het gezellig te houden en dat is jammer.

Voor mij blijft DE OIP wat er bij Het Paard en Tivoli rond liep. Daarna was het voor mij geen OIP meer.

Ik ben iig. geen OIP'er niet meer. Ik ben iemand die Osdorp Posse luisterd en op Internet zit voor hobby en werk. Het is toeval dat ik dit forum heb neergezet. Het is toeval dat de site van mijn hand is.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
barcode
Er gaat niets boven Groningen!
Gepost door barcode op dinsdag 14-08-2001 om 02:38:50
Jo Sven, ik ben misschien niet direct de aangewezen persoon om hier op te reageren, omdat ik zelf nog maar een jaar rondhang op IRC, maar toch moet ik iets kwijt wat me opviel toen ik je stuk aan het lezen was.

Jij zei; De OIP bestaat niet meer. Het spijt me, maar ik moet je toch zeggen wat mijn persoonlijke opvatting hierover is en waarschijnlijk ook die van de anderen. Misschien bestaat "jouw" OIP niet meer, de groep die je kende van de meetings in Den Haag en Utrecht. Je moet natuurlijk wel begrijpen dat er natuurlijk verandering is binnen een groep en dus ook binnen een groep als de OIP. Je geeft zelf al aan dat er mensen weg gingen en dat er mensen bij kwamen.

Dat de OIP bestaat is iets wat voor mij en voor anderen als een paal boven het Nederlandse water staat. Inderdaad het is niet de OIP van "Den Haag" of "Utrecht", maar dat is dus logisch zoals ik al eerder aan gaf; dingen veranderen. Mijn ervaring is, en ik denk dat ik dat wel mag zeggen, is dat de OIP van nu een groep is die aan activiteiten deelneemt die nog niet eerder ondernomen zijn. Ik bedoel bijvoorbeeld het verhoogde aantal meetings. Een logisch gevolg hiervan is dat er meer gebeuren en dat er dus eerder gezeik kan komen.

Nu ben jij misschien niet bij de laatste meetings geweest en je was ook niet op Center Parcs (Dat heel koel was, zolang het duurde). Ik heb toen ervaren dat de OIP een groep gasten is die gewoon zwaar chill en gewoon hardcore OP fan zijn en dat ook blijven voor een tijd.
Dat jij zegt: "Ik ben iig. geen OIP'er niet meer." heeft volgens mij niet te maken dat de OIP is veranderd, maar misschien ben jij wel veranderd en niet dat dat erg is, je zegt het zelf al, "sommigen hadden er gewoon geen zin meer in of was de OP 'ontgroeit'. Misschien is dat ook wel bij jou het geval.

Nu vind ik het dus zo dat de huidige OIP, die dus gewoon nog steeds bestaat als OIP, naar mijn gevoel, een gezellige groep is, die zijn bestaansrecht grotendeels heeft te danken aan Kirsten (Locuta), die toch maar telkens weer meetings organiseerd en energie steekt in activiteiten. Hulde.
Ik hoop dat je mijn standpunt kan begrijpen.
----------------------------------------
http://www.tbrgroningen.nl
scrumstah
Huh ? Vaag...
Gepost door scrumstah op dinsdag 14-08-2001 om 03:10:20
OiP bestaat nog wel degelijk, misschien voor een aantal niet, maar ik vind het bullshit dat er steeds weer wordt terug gekeken op die "ouwe" groep uit '98 of '99.. Alsof de OiP van nu minder coole lui heeft, of te massaal wordt.. Te massaal is ook wel zo eigenlijk, ik vind dat er nu bepaalde groepen zijn BINNEN de OiP zelf, het is geen geheel meer, en dat sommige mensen elkaar niet mogen, so what ? Ik mag ook wel sommige mensen niet, maar ik heb door de OiP wel een aantal mensen ontmoet waar bij ik van denk, wat moet ik zonder hun kunnen ? Ik denk dat OiP een waardevolle groep is waardoor je echt fijne mensen kan ontmoeten die ongeveer hetzelfde als jou denken kwa muziek en gedachtengang. Er bestaat denk ik ook niet iets wat de OiP heeft, het groeps-gevoel.. jah, dat heeft het nog wel, als je met 100 man door rotterdam of amsterdam loopt, krijg je toch wel een gevoel van, we zijn met elkaar, en voor elkaar. OiP is waardevol voor mij, 'k heb er fijne mensen door ontmoet en wil dat graag zo houden, misschien dat ik er wel meer ontmoet..
----------------------------------------
Signature
locuta Gepost door locuta op dinsdag 14-08-2001 om 15:04:40
dat wat scrum zegt ja...

Natuurlijk is de OIP veranderd. Alles verandert. Wat mij eerst heel zwaar viel was dat mensen waarvan ik dacht dat ze voor eeuwig met alles mee zouden doen ineens niets meer van zich lieten horen. Of heel soms nog. Zoals koen- en jitte. Die waren in het begin echt DE hardcore OIP-ers (onder andere). Maar steeds vaker hadden ze "geen zin", "geen tijd" of reageerden gewoonweg niet. Dit zijn slechts twee voorbeelden, maar er zijn er meer. Wat doe ik fout? Dacht ik. Organiseer ik te weinig? Of teveel? Moet ik de OP-site vaker updaten? Maar dat hielp allemaal niet. Tot er eindelijk een lampje ging branden: mensen veranderen.

Heel veel kern-OIP-ers zijn in de loop der jaren weggegaan, zijn gaan werken, zijn minder naar de OP gaan luisteren, zijn verhuisd, hebben simpelweg hun interesse verloren. Zo gaat dat nu eenmaal! That's life. Daarom zie je bij OP-optredens (!!!!!) ook elke keer weer 16-jarige fans staan. En niet 25 tot 32 jarigen. Want dat is de leeftijdscategorie die er had moeten staan als alle OP-fans waren gebleven die "vroeger" die hard fan waren... Zo werkt het gewoon niet... (nou ja, behalve voor de rolling stones geloof ik). Het werkt niet zo voor de OP en niet voor de OIP.

Aan de andere kant, wat barcode en scrum net zeiden: er zijn weliswaar een hoop mensen weg, en er zijn ruzies, maar er zijn in de loop der jaren ook een heleboel mensen bijgekomen. Sommige koel, sommige minder koel. Maar dat heb je ook met alles.

Als ik kijk wat de OIP nu is dan vind ik het jammer dat er ruzies zijn, maar aan de andere kant ben ik 1000 keer blijer met alle koele mensen en alle leuke dingen die we hebben gedaan en nog gaan doen.

In de kern is de OIP de OSDORP internet POSSE, maar ondertussen zijn we allang veel meer. Een soort uitgebreide vriendenclub die gewoon met zijn allen naar van alles toegaan. Voor de hand liggend zijn OP-optredens, maar iets als Center Parcs is dus ook allang niet gek meer. De kern is en zal de OP blijven, maar de OIP is meer dan dat. Dat moet iedereen toch wel een beetje door hebben.

Er staan nu 7000 mensen op de maillijst waarvan er totaal denk ik 1000 ooit actief iets gedaan hebben. Hetzij op de OP gestemd, hetzij naar een meeting geweest, of naar CP, of mensen die op IRC actief zijn, etc. etc. Zijn die andere 6000 dan geen OIP-er? Natuurlijk wel, waarom niet?

Tivoli was ZEKER koel, maar Tivoli was niet het beste. Tenminste, niet voor mij. het is inderdaad heel subjectief wat de ervaring is van iemand van wat nou het koelste is. Voor spade is dat dus Tivoli, nou, dat kan. Voor mij is het een aantal dingen denk: Tivoli, Splotsz, OIP festival, CP... maar vooral eigenlijk de vele mensen die ik heb leren kennen.

Het is niet altijd leuk om 30 man in je huis rond te hebben lopen, maar what the hell? Who cares,

ALS JE MAAR LOL HEBT!!!

En daar gaat de OIP over...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-08-2001 @ 15:09:02 ]
locuta Gepost door locuta op dinsdag 14-08-2001 om 15:06:07
Eigenlijk wil ik nog veel meer zeggen, maar daar heb ik nu ff geen zin in
creech
Limited Edition
Gepost door creech op woensdag 15-08-2001 om 16:09:06
De OiP is volgens mij nog altijd een groep die naar aanleiding van een gezamelijke interesse (Osdorp Posse voor wie dat niet doorhad) cq levensopvatting dingen samendoet als ze daar zin in hebben (let op die laatste 6 woorden...)

Nu zijn er volgens mij een aantal mensen die er hun hobby van hebben gemaakt om dat te verstoren door alles en/of iedereen in één of twee hokjes proberen te proppen. Waarna ze zo'n hokje weer eens gaan afzeiken. Terwijl de hokjesgeest nou niet bepaald iets is waar de Osdorp Posse bekend om staat volgens mij.

Je kunt niet eens meer ergens heen gaan of wegblijven zonder van een x aantal mensen te moeten dat je met die en die meeloopt danwel dat je tegen een ander persoon bent. Het wachten is nog op de activiteit waarbij je allebei kan zijn.

Op momenten dat er niemand zeurt (dat is tijdens een activiteit) is het gezellig. De enige plek waar je het gezeur tegen komt is zo ongeveer op internet, persoonlijk vindt ik dat een beetje jammer maar wat wil (sorrie kan) je anders verwachten van een groep mensen die "internet" in de naam draagt.

Sorrie voor de mensen die ik nu teleurstel, maar er is slechts 1 persoon die bepaald of ik ergens naar toe ga en dat ben ik dus nog altijd zelf. Dus als iets mij leuk lijkt ik er geld (en vooral tijd) voor heb zal ik er aan meedoen en anders niet. Of iets wel of niet leuk is bepaal ik ook zelf. Als ik zeker weet dat ik die dag superbrak door het een of ander, een hersenschudding heb, gewoon ff rust wil hebben, ongesteld ben of wat dan ook dan ben ik er niet. (punt)

Aangezien maar weinig mensen binnen de OiP dit soort simpele standpunten schijnen te respecteren stel ik voor de OiP op te heffen. Mensen die het leuk lijkt kunnen bij de DiB (#DiB on IRCnet). In de DiB zitten momenteel alleen nog de mensen die bij het EMI optreden waren, SpaM, DeVeNTeR, SpadeAce, dapozza, Squeee, Mizou, CreecH en Vliegjong dus. Als er nog meer mensen bij willen moeten ze mij maar een note sturen en vervolgens 24 uur lang wakker blijven en luisteren naar door mij uit te kiezen muziek. SpaM, DeVeNTeR, Mizou en ik zullen gezamelijk de verdere regels bepalen, SpadeAce en dapozza mogen weer een kewle site bouwen (of bouw deze om, OiP bestaat toch niet meer) Squeee en Vliegjong bungelen er vooralsnog als Melkert baan bij. Hmmmm en locuta mag er ook bij want die heeft wel een handig archief met mail adressen.

438 5228783 7885 47 336 4727, 4336 73743893 7678464 (gsm encoded)

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
creech
Limited Edition
Gepost door creech op woensdag 15-08-2001 om 16:22:46
DiB is natuurlijk Def internet Busters

De 1e die de code goed ontcijfert krijgt een biertje van me btw (of wat anders indien die geen bier drinkt)

shirt
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-08-2001 @ 18:51:00 ]

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op dinsdag 28-08-2001 om 18:22:31
-wegens interne aangelegenheid verwijderd-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-08-2001 @ 22:12:04 ]

----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
[]InTeR[]
wie?
Gepost door []InTeR[] op dinsdag 28-08-2001 om 19:42:22
Yeah nog een oip WAR

Wat de oip in MIJN ogen is.

Vroeger: (de goede oude tijd )
- Stel 'vrienden' die elkaar redelijk goed kende.
- Gezamenlijk lol maakten, en naar O.P. concerten gingen.
- Chatten, lol maken, niet moeilijk doen met bot's

Nu:
- Stel mensen die elkaar oppervlakkig kent, groepsvorming binnen de groep.
- Groepjes die lol maken, groepjes die kabaal maken.
- Chatten, nu alleen met log's om te kijken met wie je al hebt gesproken en niet
- Kicken van newbies (noem geen namen dappoza, shit toch gedaan ) (Of is dit die lol :) )
- Heel veel dingen, zodat je voor je gevoel haast nix meer kan doen.
- Verdeelt over verschillende kanelen.
- Veel moeite met bot's, TO's, ban's, ignores.

Met andere woorden, ik vondt het 'vroeger' gezelliger dan nu. Maar tijden veranderen, alles verandert. Daarom probeer ik er nu ook het beste van te maken, en vooral VEEL lol te hebben!!!!!!!!!


----------------------------------------
shit doesn't happen by it self, it's made by a asshole.
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 28-08-2001 om 21:59:33
-wegens interne aangelegenheid verwijderd-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-08-2001 @ 22:12:48 ]
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op dinsdag 28-08-2001 om 22:05:16
-wegens interne aangelegenheid verwijderd-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-08-2001 @ 22:13:02 ]

----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
dinges
Want boven de grond is het rij
Gepost door dinges op woensdag 29-08-2001 om 19:28:27
ik vind dat mensen die hier iets negatiefs neerzetten niet zo moeilijk moeten doen. als je te oud bent voor de donald duck zeg je toch ook op zonder moeite? doe gewoon je ding en laat een ander in zijn waarde. steek je energie liever in iets anders...een beter milieu ofzo, djiez, dat gezeur altijd. ga op de bahama's wonen als je andere mensen niet kan luchten maar probeer niet iets wat gewoon koel is om zeep te helpen of te bekritiseren anders dan kritiek waarvan het beter zou kunnen worden. als je er niet dood aan gaat zal het vast wel goed voor je zijn...en denk aan je hart lieve kijkbuiskindertjes.
----------------------------------------
Wanneer pasen en pinksteren op een dag vallen...WATJE!
araphor Gepost door araphor op donderdag 30-08-2001 om 22:08:26
Quote:
als je te oud bent voor de donald duck zeg je toch ook op zonder moeite?


echt niet!
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op donderdag 30-08-2001 om 23:17:14
>als je te oud bent voor de donald duck zeg je toch ook op zonder moeite?

Kan je te oud zijn voor de Donald Duck
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
[]InTeR[]
wie?
Gepost door []InTeR[] op vrijdag 31-08-2001 om 00:52:59
on topic please....
----------------------------------------
shit doesn't happen by it self, it's made by a asshole.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 03-09-2001 om 22:00:57
Ik ontvang zelf al een aantal jaren de OP mails, daar kwam ik bij via de website van de Osdorp Posse. Omdat ik zo behoorlijk wat extra informatie ontving bleef ik op de lijst. Sinds een jaar kom ik wel eens op IRC, ook daar krijg je (sporadisch) wel eens info over de OP. Dat is mijn voornaamste reden om deze dingen te doen. Via irc heb ik wel een aantal mensen leren kennen en ik ben ook op het OIP festival geweest, maar of ik me nou beschouw als OIP-er? Ik ga me niet drukmaken over de inhoud van OIP. OPmails zijn handig, irc en forum zijn geinig, festivals e.d. zijn cool, maar boeie dat je dat nou OIP noemt.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
lordv
iedereen zijn camoflage
Gepost door lordv op donderdag 07-03-2002 om 11:05:31
de oip zoals de meeste mensen aan denken is de oude oip zoals ze vroeger hadden

maja tijden veranderen jij verandert de wereld verandert alles verranderd

zo change your point of vieuw en dikke ish die oip

ik spreek niet voor mezelf want ik ben niet oip

ik ben een dingo

plus ik zie de oip nu ook anders meeting tivoli was dope ish

maar de rest was poep kwa activiteiten vind ik dat kirsten (ondanks het gejakken van bepaalde personen en soms incl mij) nog zwaar haar best doet

maar voor mij hoeft et niet dat maakt mij niet slecht en andere mensen meelopers of bla

dat maakt een goed mikpunt op over te praten op irc

are you down son

are you
----------------------------------------
wat is image als jij jezelf voor doet als een ander?
McBouncer Gepost door McBouncer op donderdag 07-03-2002 om 20:31:47
de ware OIP zit toch op #ramp ?
----------------------------------------
Is it coz I is black?
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 07-03-2002 om 20:38:08
kunnen we nou ajb. op houden over #osdorp #ramp en OIP gezeik?

Voor dat ik weer beschuldigt word van dictatuur en weet ik veel wat voor een enge praktijken... Als of ik de tijd heb me actief met een IRC channel te bemoeien. Heb wel iets beters te doen...
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
lordv
iedereen zijn camoflage
Gepost door lordv op donderdag 07-03-2002 om 20:44:25
jah mcb

want de ramp fans chatten al jaren op dit interactieve kanaal waar meestal tientallen mensen online zijn


----------------------------------------
wat is image als jij jezelf voor doet als een ander?
araphor Gepost door araphor op donderdag 07-03-2002 om 22:28:22
Waarom is dit topic weer omhoog getrapt?

Kan er niet gewoon een op?
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 07-03-2002 om 22:35:59
araphor schreef:
> Waarom is dit topic weer omhoog getrapt?
>
> Kan er niet gewoon een [plaatje] op?

Heb ik over gedacht. Wacht af of er nog iets zinnigs van komt, if not then lock
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op dinsdag 12-03-2002 om 22:45:48
ok in navolging van dit topic en de column van Spade op de frontpage : OIP is tegenwoordig RIP ?

Oftewel Ramp Internet Posse?

Ik wil hier even een discussie opstarten over waar deze omezwaai op slaat en of wanneer het "gezicht van de O.P. op het internet" zich eens als een waardige vertegenwoordiger van de O.P. gaat gedragen door de OIP als fanclub in zijn waarde te laten en niet als het haar even niet zint maar een nieuwe versie opstart.

(admins, mochten jullie het bovenstaande niet als een gespreksonderwerp willen, dan verneem ik dat graag)
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
DaTLS
ik ben niet gek
Gepost door DaTLS op dinsdag 12-03-2002 om 23:01:16
Ik kwam iets meer als 2 jaar geleden op IRC, op de dag van meeting 4 (Leiden) het lukte me om te chatten, en ik zei alleen ff dat ik naar Leiden ging....

Leiden was gezellig, een vaag manderijntje (Ypsilon) en []InTeR[] gesproken, wereld opmerking van DeatHLocK toen ik bier gehaald had "Een OP T-Shirt en bier het kan ook niet anders."

Sindsdien veel op IRC geweest, en ja het was gezellig, gewoon nutteloos ouwehoeren over niets... (heerlijk)

Op een gegeven moment begon dit iets te verslechteren, veel newbies. (Al een jaar later)

Ik kwam niet meer op #osdorp (Reden bekent...) (3/4 maanden terug gok ik)

Ik kom weer op #osdorp, vaag kanaal weinig bekende namen, mirror van #idle..

Ach tja ik zit nu overal en nergens, ik zoek de gezelligheid, waar die ook mag zijn, al is #ramp nogal ontoegankelijk voor mij..
----------------------------------------
Wijze spreuken voor beginners.....
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 13-03-2002 om 10:43:03
Jij bent ook newbie geweest, en je was dus ook een nietszeggende naam voor anderen.
Ik ben zelf inmiddels een jaartje of 5 aanwezig op IRC, ben een jaartje afwezig geweest door omstandigheden bla, maar teruggekomen. Ik kan niet zeggen dat ik daar spijt van heb gehad ofzo, heb het er meestal wel naar mijn zin en snap de mensen niet die klagen over dat de OIP dood is... de OIP is niet dood, maar verandert.
Al met al, snap ik niet dat mensen zich druk maken over de OIP en dat deze dood is ofzo, als je het zo erg vind, dan doe je er toch zelf wat aan. Klagen schijnt makkelijker te zijn.
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op woensdag 13-03-2002 om 15:03:06
>Jij bent ook newbie geweest, en je was dus ook een >nietszeggende naam voor anderen.

Dat ben ik nog steeds voor velen die zich nu OIP-er noemen, het gaat er niet om dat ik iemand het niet gun of dat ik mezelf wil promoten.

>Ik ben zelf inmiddels een jaartje of 5 aanwezig op >IRC, ben een jaartje afwezig geweest door >omstandigheden bla, maar teruggekomen. Ik kan niet >zeggen dat ik daar spijt van heb gehad ofzo, heb het >er meestal wel naar mijn zin en snap de mensen niet >die klagen over dat de OIP dood is... de OIP is niet >dood, maar verandert.

Prima, maar zelfs als verandering bij jezelf begint gaat dat in overleg. Locuta is niet de enige die dingen bepaalt bij de OIP maar zo stelt ze zich wel op. Dapozza en Spade hebben veel tijd en werk gegeven aan het maken en bijhouden van #osdorp en de OIP website. En de enige dank die ze krijgen is dat Locuta zich weer eens op haar fictieve pik getrapt voelt en dus maar een nieuw channel start. Dat soort acties zijn toch niet normaal te accepteren.

>Al met al, snap ik niet dat mensen zich druk maken >over de OIP en dat deze dood is ofzo, als je het zo >erg vind, dan doe je er toch zelf wat aan. Klagen >schijnt makkelijker te zijn.

Dat de OIP veranderd is niet erg, alles veranderd en daar kan je lang en kort over klagen maar je zal nooit iets bereiken. Ik klaag over het feit dat er oneerlijk geregeerd wordt bij de OIP.
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
veter Gepost door veter op woensdag 13-03-2002 om 16:29:46
Dit is de eerste keer dat ik dit topic echt lees.

Ik zie hier een paar goede punten tussen staan van oa Spade.De meeting van Tivoli Was super vet en dat is echt nooit meer te overtreffen.Maar ik merk ook dat zelfs de grote meetings het bij lange na niet halen bij de (mini) meetings zoals de cd presentatie van de oh in zwolle.

Ik dnek daarbij dat het voor bepaalde mensen ook wle meespeelt dat ze nu stukken ouder zijn dan de jongere oipers en dat dat leeftijdsverschil ook steeds groter wordt. De mensen van het "begin" (dus een jaar of 5 geleden) zijn allemaal de 20 al gepaseerd en heelveel nieuwe "oipers" dienen zich aan van 14-15 jaar.En zoals meerder mensen ook al zeiden de meetings waren op een gegegeven moment zo kort op elkaar dat het bijna normaal was om naar een meeting te gaan.

Ik denk dat er op een gegeven moment teveel door een persoon is georganiseerd (dit is natuurlijk ook wle een beetje de schuld van de rest van de oip) waardoor het (lijkt) overkomt alsof zij de baas is. Op het moment dta iemand anders iets wou organiseren was er gelijk comentaar en omgekeerd was dat onaanvaardbaar. Ik denk dat het een goede stap vooruit is dat er bepaalde mensen nu ook iets groots organiseren en kijk er met veel verwachting weer naar uit.

Over het nieuwe chat kanaal: Ik vind het opzich flauw dat het kanaal ineens HET OIP KANAAL wordt gebombadeerd terwijl al 7 jaar lang een kanaal is wat dat al is. Maak er dan het oficeele Ramp kanaal van en doe niet zo flauw.

Grtz veter
----------------------------------------
* Ik ben niet verantwoordelijk voor zpelvouten of de emotionele schade die ik daar door veroorzaak*
lordv
iedereen zijn camoflage
Gepost door lordv op maandag 18-03-2002 om 13:17:26
ach veter zo is kirsten nou eenmaal
ik maak me dr niet eens meer druk over
vroeger was het gewoon vetter of dit nou was omdat je kleiner was (mijn OP liefde is ook wel voorbij, maar mijn liefde voor vinyl en hiphop leeft ) en jah ik ga dr ook niet meer echt naartoe
#osdorp daarintegen blijf ik een fijn en gezellig kanaal vinden. oke niet iedereeen is voor mij een vriend maar toch

miskien zit ik dr ook gewoon nog omdat ik een die hard ben ik zit er tenslotte al een jaartje of 5
en ben nog uit de beast airwolf tijd
en waar zijn al dat soort mensen nu bijna allemaal weg
----------------------------------------
wat is image als jij jezelf voor doet als een ander?
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op vrijdag 22-03-2002 om 02:17:41
achja.... mij zal t niet veel boeien.. ik heb er vrij weinig of eigenlijk niets mee te maken... ik kijk toe vanuit de schaduw en kan er wel om lachen.... maar de gebeurtenissen bij de oip zijn niet speciaal iets voor oipers, bij iedere groep kan zoiets gebeuren.....
daarom verbind ik me ook niet graag aan groepen.... doe gewoon je eigen ding is mijn motto....
voor de rest op #osdorp is het gezellig...
en ik kom er graag...veel aardige mensen leren kennen.. maar om nu iedere week n uitje met ze te houden is neit aan me besteed.... bla... njah mijn "advies" is laat gewoon iedereen zijn eigen ding doen.. als iemand in n ander kanaal wil verder gaaan is dat zijn of haar goed recht... en om kinderachtige acties met kinderachtige acties te beantwoorden lost niet veel op.......
gewoon links laten liggen dingen die je neit bevallen...bla....

njah mazllle
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
 Index / [arch] OIP, #Osdorp & Meetings /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0147 sec.