Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Kunst en wetenschap /
araphor Gepost door araphor op zaterdag 04-08-2001 om 22:12:52
Ik denk dat we een soort van klopgeest in de kubus hebben, naar aanleiding van een aantal vreemde dingen die hier gebeurd zijn de laatste jaren (en misschien ook al daarvoor?)

Gebeurtenis 1:
Kirsten lag op bed met naast het bed een fles 7UP. De rest van de kamer was leeg. Kirsten wist precíes waar de fles stond, maar toen ze keek zag ze hem niet. Daarna keek ze nog een keer extra goed om te voorkomen dat ze later niet goed genoeg gekeken zou hebben. Ze zocht de hele kamer door, en toen ze weer terug kwam bij het bed, stond opeens de fles 7UP er weer...


Gebeurtenis 2:
Kirsten en Attila lagen 's nachts te slapen toen ze opeens werden gewekt door een klopgeluid op het raam. Kirsten zowel als Attila werden wakker en hoorden het geluid weer. Het was eerder bonzen dan kloppen; een keihard 'tiktiktik' geluid. Het vreemdste was nog, dat het geluid van BINNEN de kubus kwam, en wel van het raam aan de kant van de trap in de slaapkamer van Kirsten en Attila.


Gebeurtenis 3:
[araphor> teig, heb jij nog ervaringen met murphy die ik vergeten ben?!?
[teigetje] nou
* teigetje zat ooit een film te kijken
[teigetje] battlefield earth geloof ik
[teigetje] en opeens hoorde ik van links naar rechts achter me langs allemaal stemmen door elkaar
[teigetje] echt *vreemd*
[teigetje] want ik heb geen dolby surround
[teigetje] hell ik heb maar 2 boxen en die staan voor me


Laatste gebeurtenis:
Ik zit zojuist met Remco naar de slechte film 'Pups' te kijken, die gaat over twee kinderen van 13 en 14 jaar die een bank aan het overvallen zijn en daarbij een zestal mensen in gijzeling nemen.
Zij hadden op een gegeven moment door de telefoon een gesprek met een mannetje van de FBI, en eisten dat ze meteen ophielden met het uitzenden van deze gijzeling.
Op dit moment maakt Remco een opmerking 'Oh, da's simpel. Dan trek je toch gewoon de kabel er uit?'
Op precies dát moment begint de video te storen. Dat terwijl de rest van de videoband van uitstekende kwaliteit is.


Verder zijn er nog een aantal kleine dingetjes, zoals bepaalde dingetjes die opeens verdwijnen, Attila die echt ALTIJD met zo ongeveer ALLES pech heeft (vandaar de naam Murphy) etc.

Wat is hierover jullie mening?
Worden wij paranoia?
Bestaat Murphy echt?
Heb je zelf geest-ervaringen die je kwijt wilt?

(graag serieuze reacties)


ps.
ik geloof niet in toeval
scrumstah
Huh ? Vaag...
Gepost door scrumstah op zondag 05-08-2001 om 02:08:34
njah, jullie zijn zeker niet gek, ik geloof wel in dat soort shit, zou best kunnen, ik weet verder niet wat die murphy nou is..
maar ik heb ook 1 keer (ik was 8 ofzo, dus kan niet aan drank of wiet hebben gelegen een geest gezien denk ik, we reden over een landweggetje op terug weg van een verjaardag (uur of 12) en langs dat weggetje ligt een kerkhof, dus ik zit zo te kijken uit het raampje, zie ik een kerel met lange jas staan te zwaaien, ik schreeuw "MAMMA!" kijk snel nog eens, en hup weg was die gast.. njah, het kan mijn verbeelding zijn hoor, kan goed, als 8 jarige heb je nog behoorlijk wat fantasie.. maar het kan ook echt zijn.. noujah, ik weet het ook niet..

ik geloof er wel in, das 1 ding dat zeker is.
----------------------------------------
Signature
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op zondag 05-08-2001 om 14:37:47
Hmmmm, apart verhaal.
Dat Attila overal pech mee heeft, heeft niks te maken met een klopgeest, maar gewoon bad karma ofzoiets.

Dingen die verdwijnen en noooooit meer terug gevonden worden gebeurt in elk huis, zeker als je er met meer dan 2 mensen woont.

Ik zou als ik jullie was die film Pups nog een keer kijken en nagaan of er geen onweer/stroomstoring oid was toen jullie hem de eerste keer keken.

Wat had Teigetje op toen hij Battlefield earth zat te kijken? Ik weet trouwens ninet of Teigetje blowt, maar als hij dat doet, dan kan het gewoon een bijwerking zijn van het blowen. Ik heb ook wel eens als ik helemaal nuchter ben nog steeds vage flitsen waarin ik stemmen hoor, poppetjes zie of dat soort dingen. Die flitsen zijn pas gekomen sinds ik begonnen ben met blowen. En ik ben niet de enige blower die daar last van heeft. Zo'n beetje mijn hele blowende vriendenkring heeft daar last van. Zie hier meteen ook een mogelijke verklaring van die fles 7up.

Het enige wat echt vreemd is, is dus dat geklop tegen het raam.

Ik wil niet zeggen dat het allemaal onzin is wat je hier hebt geschreven, maar dit zijn mogelijke andere verklaringen. Het is heel goed mogelijk dat Murphy bestaat, al zou ik eerst wat onderzoek gaan doen naar wat er allemaal is gebeurt voor jullie er kwamen wonen, voordat de kubus er stond, vindt dit allemaal aleen bij jullie kubus plaats, of ook in andere kubussen? Misschien ff Jomanda langs laten komen
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
mhr-zip
*gaap*
Gepost door mhr-zip op zondag 05-08-2001 om 21:25:27
Mja ik geloof niet in geesten en shit, maar je zou naar scary movie 2 kunnen gaan.
teigetje Gepost door teigetje op maandag 06-08-2001 om 08:17:10
Hum toen mij dat overkwam tijdens Battlefield Earth had ik nog *nooit* geblowd dus dat was het niet. Verder blowt Kirsten niet (of ze weet t sneaky te doen ) en als ik t zo hoor is blowen toch iets slechter voor je dan ik eerst dacht. Maar goed *off-topic*.

Araphor en ik hadden ook nog t plan om hoe-heet-t geesten op te gaan roepen om tekijken of Murphy echt bestaat. Zou je hiervoor ook toestemming van de eigenaar van de geest (lees: kubus) moeten hebben? En waar is hierover meer info te vinden?
----------------------------------------
Code #404: User not found
araphor Gepost door araphor op maandag 06-08-2001 om 10:33:45
Geesten oproepen kan een zeer gevaarlijke bezigheid zijn als je niet exact weet waar je mee bezig bent, niet precies weet welke vragen je moet stellen of niet weet hoe je een sessie moet afsluiten.

Voor je ook maar denkt aan de mogelijkheid 'geesten oproepen' raad ik aan eerst goed te gaan uitzoeken wat dit inhoud. Ik heb namelijk al erg veel verhalen gehoord van mensen die geesten op hebben geroepen waarbij het echt mis is gegaan.

Het meest gebruikelijke hulpmiddel voor het 'oproepen' van geesten is het Ouija Board. Dit bord bestaat uit letters en cijfers en wordt vaak bedient met een glas of een stuk hout.


Als je gebruik van zo een bord zou willen maken, hier een aantal tips:

-Zorg dat er ALTIJD iemand bij is met goede ervaringen met zo'n Ouija Board.

-Ga niet op zoek naar de verkeerde dingen, zoals kwade geesten.

-Behandel eventuele geesten met respect!

-Zorg dat niemand onder invloed is van drugs of alcohol; ook moet iedereen goed wakker zijn en niet moe.

-Laat geen mensen meedoen die het niet serieus nemen of er erg skeptisch tegenover staan.

-Nooit de geest vragen of hij kan bewijzen dat hij er is; zo kunnen er dingen gigantisch misgaan. Er kunnen zich zelfs andere geesten met het 'spel' gaan bemoeien.

-Probeer dit met zo'n drie mensen te doen, en niet meer; het wordt dan al snel te druk.

-Vraag nooit dingen die je eigenlijk echt niet wilt weten.

-Als de geest naar 'Good Bye' wijst, laat het gaan en stop

-Als je zelf wilt stoppen, wijs het stuk hout/glas naar 'Good Bye' en zeg dat je weggaat. Laat nu iedereen zijn hand van het bord en de tafel halen.

-Als je geen duidelijk antwoord krijg, stel de vraag nog een keer of vraag of de geest nog een keer kan antwoorden.

-Blijft een antwoord onduidelijk dan kun je vragen of je iets kan doen om de communicatie te verbeteren.


Ik denk dat dit wel de meest belangrijke dingen zijn. Maar nogmaals: Ga er eerst meer over lezen voor je het doet en wees voorbereid.

*don't try this at home*
araphor Gepost door araphor op vrijdag 17-08-2001 om 21:43:20
Er zijn trouwens ook nog andere manieren om met een geest in contact te komen, zou je dat willen.

Bijvoorbeeld door middel van een medium, of voice recording.

Dan zijn er ook nog manieren om geesten te 'verjagen' zonder contact te zoeken..

(ik vind dat niet echt nodig eigenlijk)
McBouncer Gepost door McBouncer op vrijdag 17-08-2001 om 21:50:40
Ik zou voor het medium kiezen en Jomanda uitnodigen!
Altijd gezellig
----------------------------------------
Is it coz I is black?
teigetje Gepost door teigetje op zaterdag 23-03-2002 om 20:54:55
Jomanda is alleen leuk als ze in een jampotje zit dat vastgehouden wordt door Flagg. Get it? Tiel. Ha, ha.
*uche*. Kan iemand mij verbannen van dit forum?
----------------------------------------
Code #404: User not found
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op maandag 25-03-2002 om 04:41:56
geesten hoef je niet op te roepen, ze zijn er al.....
ze bewegen zich tussen gedachten, in vormen,objecten, dieren, mensen, andere gedaantes en situaties...
ze zijn overal om je heen, sommigen dringen je hoofd in, en nemen over...............
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
 Index / [arch] Kunst en wetenschap /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0136 sec.