Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
dap
038
Gepost door dap op woensdag 26-05-2004 om 14:45:28
hehe dit moest ik gewoon ff copy plakken:

"Van: ReyBiz (---.cable.wanadoo.nl)
Datum: 26-05-2004 13:59

Yo waddap mensen,

Ik ben Rey Bizzy van de HB Crew, en naar aanleiding van een aantal posts op verschillende forums die ons in een kwaad daglicht zetten wil ik even iets vertellen over de wraak van brabant om een aantal dingen recht te zetten. Ik ga jullie een verslag geven van het hele gebeuren om een idee te krijgen.

Aan de afdeling hiphop deden mee: Nemesiz, fata morgana, macro, en HB Crew. Na de nodige blabla kwamen we dus terecht in de kleedkamer waar wij kennismaakten met iedereen. Ook aanwezig was de programmeur voor hiphop van 013. Hafty en ik kwamen in discussie met deze kerel over onze visie op hiphop. Uit het gesprek werd duidelijk dat hij onze stijl niet echt koel vond (de demo te gelikt, welke MC doet nou mee aan toptalent brabant... etc.), daarentegen kon hij het goed
vinden met Fata en Macro, die hij sowieso al kende. Hij maakte ons in zoveel woorden even duidelijk dat we er nog lang niet waren en er waarschijnlijk nooit zouden komen. FEIT

De optredens werden gedaan, iedereen deed zijn best. Later moest Macro op de site van fata nog even opmerken dat "de tent was gerocked maar niet door HB Crew." hmmm... de zaal was vol en tot aan achterin gingen die handjes de lucht in... FEIT En het wachten was op de uitslag. In de kleedkamer zat ik later samen met een maat van me uit te rusten, toen Macro en de groep van Fata binnenkwamen. Nadat zij elkaar een tijd lang complimentjes hadden zitten geven en zaten te klagen over hoe die jury toch altijd slechte keuzes maakte werd het me toch een beetje té, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ging naar boven voor de uitslag. FEIT

HB Crew wint Wraak van brabant 2004. FEIT
Een bekende van ons stond toevallig bij de groep van fata, en hoorde ze boos klagen over "voortrekken". FEIT
Bij het vertrekken van de crews was alleen Macro sportief genoeg om ons te feliciteren, fata liep ons strak voorbij en de sfeer werd er niet beter op. Een van hen zei nog mompelend: "gefeliciteerd jongens", maar de blikken die we zagen spraken boekdelen. FEIT
Toen wij gingen vertrekken kwamen we eerder genoemde programmeur tegen. Nou zal ik een deel van wat hij zei citeren: "Het was maar goed dat Sena in de jury zat he?" en "Ik hoorde dat iemand uit de jury jullie beats maakt...". FEIT (wel onzin by the way, we werken hard voor onze shit)

Wie deze feiten tegenspreekt is een LEUGENAAR.
Begrijp met wat voor gevoel wij van de wraak weg gingen.
Nou ga ik een voorzichtige conclusie trekken: Mensen hebben een hekel aan HB Crew, en/of mensen misgunnen ons de prijs en/of er zijn trieste roddels verspreid over ons bij de genoemde betrokkenen.
Wij kennen sena maar niet op het level dat we ermee hangen. De jury heeft ons unaniem gekozen. Wat is het probleem? Macro's reactie op de fata site was de druppel waarop Hafty fel gereageerd heeft, was hij het niet dan was ik het. Deze reactie wordt nou overal gepost. Hier is de andere kant van het verhaal.

Dus boys, houden jullie niet van onze sound? ---> luister niet, ieder zijn smaak
Denken jullie dat je hiphop bent en wij niet? ---> blijf in je kleine wereldje hangen
Was het jullie te doen om de studiotijd? ---> jullie krijgen wel een uurtje van ons

Ik vraag de mensen die dit lezen om betrokkenen/geinteresseerden te wijzen op deze post en dan hun conclusie te trekken. Dit is de 1e en laatste keer dat ik op een forum post.

Groet,

Rey Biz"

gotta love internet.
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op woensdag 26-05-2004 om 14:48:13
ej doe mij dat uurtje

----------------------------------------
clonebabybeats baby
wess
Wees verstandig en fok niet met Wess
Gepost door wess op woensdag 26-05-2004 om 15:12:16
Posers blijven zeiken.
Zonder twijfel. FEIT
----------------------------------------
Ongelofelijk als Haribo! Als Tom cruise ik 'm als afro in m'n cabrio. Ik zie je laterzz jo!!
nonex
fata morganist
Gepost door nonex op woensdag 26-05-2004 om 16:20:36
wazzup,

ik ben libau van FATA MORGANA, en moet ff reageren want er zijn altijd 2 kanten van 1 verhaal.

ten eerste ken ik mike nog niet zo lang, en macro had ik voor heen nog nooit zien optreden laat staan dat wij uitvoerig met elkaar gesproken hadden dus dat verhaal van ons kent ons is een fata morgana voor jullie. (FEIT)

iedereen en de pers vond vooraf EN achteraf dat het zou gaan tussen macro en ons (FEIT)

dat we niet wonnen op dat moment was voor ons een teleurstelling, een reactie die begrijpelijk is. ik was het die je feliciteerde en dat mijn blik zo stond was teleurstelling, niet om hb crew af te kraken of )af)misgunst.

de reactie van doorgespeelde kaart is de eerste reactie van ons geweest naar de jury niet naar jullie, over smaak valt niet te twissten, maar dat zelfs het brabants dagblad over de dubieuse keuze schrijf zegt genoeg denk ik.

ik heb me ook naar jullie en nemesiz professioneel gedragen, ik wens jullie veel succes verder bij GRPR van NL en laten we ophouden te bitchen. daar schiet niemand iets mee op. wij focussen ons op de oogst van overijssel en gaan proberen daar iets te betekenen.

ik heb geen onaardige dingen gepost waar dan ook over jullie persoonlijk, maar wie (FEIT) begint als een kind te bitchen.
niet fata dus. dus hou de feiten op een rijtje.

en noem dat geen leugen ik spreek je zeker tegen. over smaak valt niet te twisten, in de krant lees je dat een journalist macro de winnar vond. of ik het ermee eens ben of niet mij hoor je niet bitchen verder en hou de eer aan mezelf.



duszzzz

[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-05-2004 @ 16:27:00 ]

----------------------------------------
ooohw sjiiiit
dap
038
Gepost door dap op woensdag 26-05-2004 om 16:26:25
Ah ok ik dacht het eerst je hebt t tegen mij maar dit is gewoon wat overal gepost wordt , ok

typerend voor de nederlandse hiphop scene hoe direct alles op vriendjes politiek wordt gegooit.
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op woensdag 26-05-2004 om 16:32:06
gewhine is het...huilende kinderen.
----------------------------------------
clonebabybeats baby
dap
038
Gepost door dap op woensdag 26-05-2004 om 16:34:40
actie reactie, ik kan reactie voorstellen als iemand dit roept.
nonex
fata morganist
Gepost door nonex op woensdag 26-05-2004 om 16:36:52
niet dat wij het vriedjespolitiek vonden, alleen een verkeerde keuze.

je hoeft het toch niet eens te zijn , en in dit geval niet alleen wij.

maar dat maakt niet uit, de keuze staat vast en uiteindelijk respecteer ik ieders zijn mening, de eerste reactie was wellicht wat overtrokken, maar wie doet dat niet bij teleurstelling en in het heetst van de strijd.

het word door anderen erg opgeblazen niet door ons. ik lig er verder niet bijzonder wakker van.

maar op deze wijze worden wij in een kwaad daglicht gezet wat niet terecht is. het feit is er wel dat er twijfels zijn bij de jury uitslag, niet alleen door ons ook bij de media etc etc.

neemt niet weg dat ik het hbcrew misgun nogmaals ik hoop dat alle shit de wereld uit is geholpen en dat iedereen vrolijk met zijn eigen ding bezig gaat.

one love
respect voor iedereen die hiphop leeft

klaar

ps. ik ben zelf ook regelmatig jury en zo, en weet dat dat ook niet de makkelijkste taak is.
bin there done that.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-05-2004 @ 16:40:00 ]

----------------------------------------
ooohw sjiiiit
dap
038
Gepost door dap op woensdag 26-05-2004 om 16:45:35
ok duidelijk!
squee
hm..
Gepost door squee op woensdag 26-05-2004 om 19:24:19
Jongens schrijf gewoon een distrack dat is veel leuker, artistieker, effectiever en beter om te horen dan dit hele stuk te lezen! Gooi die frustraties eruit!
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
limon
Gepost door limon (Oldschool) op woensdag 26-05-2004 om 19:43:18
Quote:
squee schreef op 26-05-2004 @ 19:24:19
Jongens schrijf gewoon een distrack dat is veel leuker, artistieker, effectiever en beter om te horen dan dit hele stuk te lezen! Gooi die frustraties eruit!


hehe, fok ze nou niet op!
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
SpooK!
Gepost door SpooK! op woensdag 26-05-2004 om 19:45:37
Quote:
nonex schreef op 26-05-2004 @ 16:36:52
neemt niet weg dat ik het hbcrew misgun nogmaals ik hoop dat alle shit de wereld uit is geholpen en dat iedereen vrolijk met zijn eigen ding bezig gaat.


ik neem aan dat dat een taalfoutje is, of een freudiaanse verspreking? (hoe schrijf je dat?)
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op woensdag 26-05-2004 om 19:45:59
BEEF BEEF BEEF BEEF
----------------------------------------
clonebabybeats baby
nonex
fata morganist
Gepost door nonex op woensdag 26-05-2004 om 20:03:17
tsja

misgun zo had ik het niet gezien , maar nee hoor

als ik vuur is het niet mis en met woorden
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-05-2004 @ 20:04:03 ]

----------------------------------------
ooohw sjiiiit
squee
hm..
Gepost door squee op woensdag 26-05-2004 om 21:10:42
Doe dan middels een rap daar ben je toch rapper voor
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op woensdag 26-05-2004 om 21:16:28
haha squee de stoker
----------------------------------------
clonebabybeats baby
squee
hm..
Gepost door squee op woensdag 26-05-2004 om 22:26:07
Wat, het is toch zo? Wat heeft het voor zin om dit via forums uit te vechten als je zelf rapper bent en iets tegen een rapper hebt..
Beter ga je van iets negatiefs iets artistieks (=positiefs) maken!
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
nonex
fata morganist
Gepost door nonex op donderdag 27-05-2004 om 08:33:44
ik heb niets tegen hun en wat voor zin heeft dat, ik ben liever bezig met mijn eigen ding en als ze audio willen droppen ze maar.

niet de eerste en niet de laatste keer. ik loop niet sinds gisteren rond

onze intensie word verkeerd opgepakt, laten we gewoon kappen met dit en deze topic want ik word er moe van.

laterrr
----------------------------------------
ooohw sjiiiit
squee
hm..
Gepost door squee op donderdag 27-05-2004 om 14:12:37
Wat je wilt
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0133 sec.