Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Radio, televisie en film /
scrumstah
Huh ? Vaag...
Gepost door scrumstah op vrijdag 17-08-2001 om 02:12:40
Ik heb een keer met iemand gepraat (een gelovig persoon) die deze film helemaal geweldig vond omdat er een soort vage betekenis achter sommige dingen zat.
Zo heb je NEO, hussel met de letters en je krijgt the one dus, the one die dus Jezus moest voorstellen als redder van de aarde. Ze had dus nog veel meer van die vage betekenissen, en ik wil ze weer weten, weet iemand wat van die dingen ? Ik ga zelf ook nog op zoek op internet en post ze hier dan ook. Ook van die vage dingen in andere films is ook wel cool
----------------------------------------
Signature
QyRoZ
Zwart.
Gepost door QyRoZ op vrijdag 17-08-2001 om 07:37:21
Christelijke zeikerds altijd Ze zoeken overal iets achter. Neo is ook 'The One', dat wordt in de film gezegt, maar niet zoals die gozer denkt.
----------------------------------------
De mate van kinderachtigheid van dit soort posts is te sneu voor woorden.
[]InTeR[]
wie?
Gepost door []InTeR[] op vrijdag 17-08-2001 om 09:57:14
The Matrix is vooral een gafe film, omdat veel dingen verklaart worden, zoals dejavu's en mensen die dingen kunnen laten zweven.

Dat vindt ik gaaf, een film die de daagelijkse 'onbekende' dingen gebruikt om een vage cole film te maken.

Daarom staat The Matrix bij mij ook op 1.
----------------------------------------
shit doesn't happen by it self, it's made by a asshole.
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op vrijdag 17-08-2001 om 23:37:30
Maakt mij niet uit wat die christenen erachter zoeken. Het hele verhaal is gewoon gebaseerd op een theorie van Plato.

Die theorie houdt in dat dat wat wij hier waarnemen en aannemen voor de werkelijkheid in feite een schijnwerkelijkheid is.

Hierbij gaf hij als voorbeeld een groep mensen die in een grot vastgebonden zat met het hoofd gericht naar de tegenoverliggende muur. Achter hun wordt een groot vuur gestookt waarvan het licht samen met sillouhetten gebruikt wordt om schaduwen op de tegenoverliggende muur te maken (de muur waar de vastgebonden mensen naar kijken). Dit is dus alles wat deze vastgebonden mensen hun hele leven zien en dus voor de werkelijkheid aannemen. In de film is dit dus het gedeelte waarin iedereen in zijn cocon in de droomwereld van de computer leeft.

Op een gegeven moment breekt iemand vrij en draait zich om. Nu ziet hij hoe hun wereld dus gecreëerd wordt. Met het vuur en de silouhetten. In de film is dit dus het punt waarop Morfeus aan Neo vertelt van de Matrix en Neo de pil laat slikken.

Zodra deze persoon dus doorheeft hoe zijn wereld geschapen is, gaat hij door de lange gang omhoog de grot uit en stapt in het licht. Nadat zijn ogen aan het licht gewend zijn ziet hij dus de echte werkelijkheid. In de film is dit het punt waarop Neo wakker wordt en door de rebellen wordt opgevangen. Hier wordt zelfs nog een verwijzing gemaakt naar Plato's theorie doordat Neo vraagt: "Why do my eyes hurt." en Morpheus antwoordt: "Because you've never used them before." Neo's ogen worden verblind doordat er voor het alleerst echt licht in komt, net als wanneer je uit de donkere grot waar niks anders dan een vuurtje wat licht gaf was, in het dan felle zonlicht stapt.

Zodra deze persoon de echte werkelijkheid door begint te krijgen, gaat hij terug de grot in om de rest te vertellen hoe het allemaal echt in elkaar zit. In de film is dit dus het einde. Neo heeft helemaal door hoe alles in de droomwereld werkt en blijft daar om te kijken hoeveel meer mensen hij kan laten ontwaken...

Ik kan misschien een paar foutjes hebben gemaakt nu, maar ik heb de Matrix ook maar 1 keer gezien.
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
McBouncer Gepost door McBouncer op zaterdag 18-08-2001 om 01:09:31
Ik ben blij dat jij dit gepost hebt wife, want ik wou zelf ook al iets posten om de vergelijking met het verhaal van de grot aan te geven, alleen kende ik het niet goed genoeg meer om die details te kunnen noemen die jij wel aangeeft.
Toen ik voor een verplicht filosofievak wat hieruit moest lezen had ik stom toevallig vlak daarvoor The Matrix gezien en de parallellen vielen me toen inderdaad ook op.
En nu maar hopen dat The Matrix 2 een beetje vroeg in 2002 komt, want die film wil ik zeker zien
Andere aanraders voor 2002 gaan worden Star Wars Episode II: Attack of the Clones, Ali G in da House en de film rond That's My Bush. Dat 2002 een goed filmjaar wordt staat voor mij al vast
----------------------------------------
Is it coz I is black?
zkills
Ken je dat gevoel dat je......
Gepost door zkills op zondag 19-08-2001 om 00:11:29
En ik maar denken dat het om de 'special effects' ging
----------------------------------------
A wise man speaks when he has something to say, the not so wise when he has to say something - Plato
teigetje Gepost door teigetje op zondag 19-08-2001 om 15:05:30
Hmmm dat verhaal van Plato heb ik ook ergens op een site gelezen, met ook een uitleg van t verhaal van The Cave en uitleg over t gebruik van The Oracle in The Matrix.. *zoek 20 seconden* ok check de link
www.suspensionofdisbelief

Enne... The Matrix 2 is verzet naar 2003 wegens lange planning voor de computergraphics..

[EDIT]
Ik heb die link ff clickable voor je gemaakt, hoef je de FM niet te lezen
[/EDIT]
[ Dit bericht is gewijzigd door op 30-03-2002 @ 11:57:18 ]

----------------------------------------
Code #404: User not found
 Index / Radio, televisie en film /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0087 sec.