Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
dap
038
Gepost door dap op donderdag 10-06-2004 om 21:46:48
"Uitgegeven: 10 juni 2004 21:43
LOS ANGELES - De Amerikaanse zanger Ray Charles is donderdag overleden. Hij is 73 jaar geworden. Dat maakte zijn manager bekend.

(later volgt meer)"
dap
038
Gepost door dap op donderdag 10-06-2004 om 22:55:00
Charles stierf aan de gevolgen van een leverziekte. Aan zijn sterfbed waren familieleden en vrienden aanwezig.

De artiest gold als legendarische rhythm and blueszanger. Hij werd 'the genius of soul' genoemd. Hij won twaalf Grammy's, de meest prestigieuze Amerikaanse muziekprijs. In de lente van 2003 gaf hij zijn 10.000e concert.

Charles had een armoedige jeugd. Hij werd op zijn zevende blind. Later kampte hij met een heroïneverslaving.

Onverwacht

"Ik schrik ervan, dit komt net zo onverwacht als de plotselinge dood van Miles Davis", reageerde North Sea Jazzfestival-directeur T. van den Hoek donderdagavond op de dood van de Amerikaanse muzikant Ray Charles. "Ik wist niet dat hij ziek was, ik dacht dat hij de laatste tijd nog gewoon aan het toeren was."

Volgens van den Hoek was het laatste optreden van Charles op het Midsummer Jazz Gala, de openingsavond van het North Sea Jazz Festival, in 1996. Sindsdien heeft hij niet meer opgetreden in Den Haag. In de jaren tachtig was de Amerikaanse muzikant een graag geziene gast op het North Sea Jazz. "Het was een bijzondere man, ik heb hem slechts één keer de hand geschud."
MISTER X Gepost door MISTER X op vrijdag 11-06-2004 om 11:18:33
Het is zeer spijtig om dit te horen.
Hij is zeker weten een ware legende, zijn muziek is tijdloos en zal dus voor altijd blijven staan.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0095 sec.