Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 06-07-2004 om 19:13:21
De haagse boys zitten nog vast (vandaag verlengt met 10 dagen), en de volgende rapgroep vind alweer een aanklacht tegen zich...

Quote:
Eerlijk geript van Nu.nl
Nieuwe aangifte tegen rapgroep op internet

Uitgegeven: 6 juli 2004 17:34
AMSTERDAM - Voor de derde keer in korte tijd is ophef ontstaan over een rapgroep die via internet zou discrimineren, beledigen en aanzetten tot haat en dodelijk geweld. Het Centrum Informatie en Documentatie Israel liet dinsdag weten dat het aangifte heeft gedaan tegen een groep die via de internetuitwisseldienst Kazaa een nummer verspreidt met een antisemitische tekst.

Uit de tekst kan volgens het CIDI worden afgeleid dat de makers fan zijn van de voetbalclub Feyenoord uit Rotterdam. In een transcriptie van de tekst staan beledigingen en dreigementen aan het adres van Ajax, Ajax-voetballer Van der Vaart, homo's en joden.

Het is niet de eerste keer dat een liedje op internet leidt tot commotie. Vorige week deed Tweede-Kamerlid Hirsi Ali (VVD) aangifte tegen een rapgroep uit Den Haag. Dat leidde in het weekeinde tot de arrestatie van drie personen. Eind januari stelde het CDA vragen aan minister van Justitie Donner over een antisemitische rapgroep.

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 06-07-2004 om 19:15:21
sjonge jonge dan kunnen ze complete supportersvakken elke keer wel oppakken
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op dinsdag 06-07-2004 om 19:29:50
Ja dit liedje heb ik ergens gezien. Was dat niet hier. Of op fok.
Was iig ook echt belachelijke tekst.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op dinsdag 06-07-2004 om 20:12:17
Ze hebben dit bericht nu ook op fok en daar staat link naar het liedje.
frontpage.fok.nl/nieuws/43673
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-07-2004 @ 20:12:35 ]
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 06-07-2004 om 20:13:21
hier dus
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 06-07-2004 om 20:15:26
godklere wat een KUT nummer, en dan bedoel ik niet die tekst die is echt gaaap.. typisch voetbal gelul wat en wat dingen die toevallig rijmen.
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op dinsdag 06-07-2004 om 20:16:48
ik hou wel van urban muziek
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
DopeR
Gepost door DopeR op dinsdag 06-07-2004 om 23:56:56
Hier weer eentje (weliswaar van vorig jaar)

Kamervragen over rapgroep NAG
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Planet / Trouw
Gepubliceerd: woensdag 19 november 2003 @ 18:35
CDA-Tweede Kamerlid Mirjam Sterk (CDA) heeft vragen gesteld aan minister Verdonk (Vreemdelingenbeleid en Integratie) en aan minister Donner (Justitie) over de rapgroep Nieuwe Allochtoonse Generatie (NAG), zo meldt Planet Internet vandaag.

Sterk werd geattendeerd op het bestaan van de rapgroep naar aanleiding van een column van Sylvain Ephimenco in Dagblad Trouw van afgelopen weekend. Daarin beschreef Ephimenco een aantal teksten van de Amsterdams-Hilversumse rapgroep, die zeer anti-semitisch en vrouwonvriendelijk zijn. Het Kamerlid vindt de teksten buitengewoon discriminerend en is geschrokken van de populariteit van deze groep onder jongeren. Ze heeft vernomen dat de liedjes erg vaak via het internet (Kazaa) worden gedownload.

Sterk wil weten of de ministers op de hoogte zijn van de rapgroep en de stuitende songteksten en wat zij vinden van de populariteit van NAG onder jongeren. Het CDA-Kamerlid vreest overigens dat het moeilijk zal zijn dergelijke teksten te verbieden, omdat de wet op de vrijheid van meningsuiting vrij breed is.

Columnist Sylvain Ephimenco citeerde in Trouw een gedeelte van het nummer Kanker joden, om zo een beeld te schetsen van wat de groep zoal voortbrengt: 'Fuck die joden, de vieze joden / de allochtonen zullen jullie komen doden / Playerhaters moeten dood, want ze spelen met je brood, Binnenkort komt, gaat die T-shirt, wordt rood / Joden moeten dood, Hamas, Hamas, Joden aan het gas / kameraad, luister naar de bas, 11 september, 11 september, twee vliegtuigen op de World Trade Center / Fuck die Israël / fuck die VS, Saddam Hoessein die is the best, Moslims weten dat de wereld binnenkort vergaat, jullie Joden moeten weten dat ik jullie haat / Binnenkort kom ik met kalasjnikov / jullie moeten weten dat ik jullie pof''.

Via internet is alleen terug te vinden dat de groep vorig jaar op 20 december heeft opgetreden in Tagrijn te Hilversum, op GOOIZZGEVOEL de SPECIAL X-PARTY.

De Amsterdamse officier van Justitie Velleman liet vandaag weten dat er een onderzoek gaande is naar de rapgroep NAG.

NAG is precies hetzelfde als DHC... slechte flow .... slechte text enz.
Erg wack allemaal
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
DopeR
Gepost door DopeR op dinsdag 06-07-2004 om 23:57:33
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35055
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 06-07-2004 om 23:58:00
Kvind hem beter dan DHC
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
DopeR
Gepost door DopeR op woensdag 07-07-2004 om 00:03:15
Ja, misschien ik ook wel, maar veel verschilt het niet...
Dowload maar es wat nummers van hen op internet,tis erg slecht.
Ik heb aantal nummers via KaZaa op me pc staan en voor iemand op cd gezet.... Gozer uit me klas vind het gaaf
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
DopeR
Gepost door DopeR op woensdag 07-07-2004 om 00:03:59
O ja check dit :

http://www.geocities.com/nieuwe_allochtoonse_generatie/

Een website van ze gemaakt door een fan.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
L2N
twezus
Gepost door L2N op woensdag 07-07-2004 om 00:04:08
sla hem voor me
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
DopeR
Gepost door DopeR op woensdag 07-07-2004 om 00:12:05
Haha Zalk doen
Zie hem morgen weer... EN DAN VAKANTIE
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
dap
038
Gepost door dap op woensdag 07-07-2004 om 04:46:42
N A G is wat anders hoor.
DopeR
Gepost door DopeR op woensdag 07-07-2004 om 08:06:47

Je hebt het toch over de Nieuwe Allochtoonse Generatie?
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
dap
038
Gepost door dap op woensdag 07-07-2004 om 08:36:39
ja
DopeR
Gepost door DopeR op woensdag 07-07-2004 om 08:44:55
Die zijn toch ook wack of vind je van niet?

Edit : Ja, ik weet dat N.A.G. en DHC niet dezelfde zijn.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-07-2004 @ 08:45:58 ]

----------------------------------------
Wii will brainwash you.
dap
038
Gepost door dap op woensdag 07-07-2004 om 10:33:21
ja... en ja ik ook
DopeR
Gepost door DopeR op woensdag 07-07-2004 om 12:37:50
Ja oke dan
Maarre met Montana gloofk (volgens mij is dat de tekstschrijver van N.A.G. - Kankerjoden , en ik gloof ook datie zo heet) is er niks gebeurd...geen geldboete of wat dan ook.Dus ik denk niet dat de Sluipschutters een straf zullen krijgen...zou anders wel hypocriet zijn.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
tilly
"Ga d'r maar uit!"
Gepost door tilly op donderdag 19-08-2004 om 14:39:50
hee even serieus sluipschutters zijn hoe zal ik het zeggen......de BOM!
bouncen als een gek en diepe lyrics

N.A.G. en D.H.C daarentegen.....
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-08-2004 @ 14:40:08 ]
dap
038
Gepost door dap op donderdag 19-08-2004 om 15:41:24
je bent gek.
DopeR
Gepost door DopeR op donderdag 19-08-2004 om 17:45:49
Quote:
tilly schreef op 19-08-2004 @ 14:39:50
hee even serieus sluipschutters zijn hoe zal ik het zeggen......de BOM!
bouncen als een gek en diepe lyrics

N.A.G. en D.H.C daarentegen.....


met zo'n opmerking word je natuurlijk niet serieus genomen...
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0067 sec.