Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
GrieP Gepost door GrieP op donderdag 13-09-2001 om 16:37:41
Even om te relativeren. Hoewel de ramp in de VS mij meer geraakt heeft dan ik ooit dacht dat iets mij kon raken, heeft het me ook aan het denken gezet. Ze spreken op de televisie over duizenden doden, op dit moment rond de 6000, hoewel iedereen van binnen wel denkt dat dat hoger zal zijn...
vreselijk wereld nieuws, vreselijk veel documentatie...
Hoeveel mensen gaan er dood tijdens zo'n overstroming in Bangladesh?
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 13-09-2001 om 16:45:37
En hoeveel zijn er doodgegaan door de atoombommen op Japan, hoeveel Joden zijn vervolgd etc. Ik denk niet dat je hier moet relativeren, maar moet generaliseren. Aanslagen/oorlogen moeten niet in belangrijkheid worden geordend naar het aantal gewonden en doden.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
GrieP Gepost door GrieP op donderdag 13-09-2001 om 16:51:46
Ik vind dat je best mag inzien dat iedereen even heftige gevoelens zou moeten hebben over de vele doden die er per jaar vallen door natuurrampen ed maar dat niet hebben. Nou geef ik toe dat dit heftiger is omdat er bewust menselijke daad bij betrokken is, maar toch is de verhouding dan nog steeds niet correct. Ik probeer hier mee niet de zwaarte van de VS ramp omlaag te trekken, maar juist de andere omhoog...
barcode
Er gaat niets boven Groningen!
Gepost door barcode op donderdag 13-09-2001 om 17:40:36
GrieP schreef:
...>Ik probeer hier mee niet de zwaarte van de VS ramp omlaag te trekken, maar juist de andere omhoog...

Hiermee relateer je dan toch de zwaarte van zo een ramp aan een schaal van zwaarte. Maar goed...
Ik zie de ramp in Amerika aan de ene kant als een aanslag die er aan zat te komen. Goed beschouwd zijn de Verenigde Staten van Amerika al sinds de Tweede Wereldoorlog bezig om verschillende organisaties en samenwerkingsverbanden hun wil op te leggen. Deze ontwikkeling had op een gegeven moment op een reaktie kunnen rekenen. Deze aanslag is daar dus het resultaat van.
De zwaarte van de aanslag is volstrekt buiten proporties en raakt ook idd de verkeerde mensen, maar als signaal, en ik word nu vast verkeerd begrepen, is het duidelijk geweest dat Amerika zich niet zo indringend haar wil had moeten opleggen aan andere landen, zoals ze dat tot op dit moment gedaan hebben.
Daarbij komt ook nog eens dat door zo een aanslag Amerika alleen maar zwaarder hun wil gaan opleggen aan andere naties en organisaties, zo zijn de Amerikanen nou eenmaal.
Conclusie: De aanslag was dom en buiten proporties en zal Amerika alleen maar sterker maken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-09-2001 @ 17:58:39 ]

----------------------------------------
http://www.tbrgroningen.nl
nasibal
DaFungUs!
Gepost door nasibal op donderdag 13-09-2001 om 19:21:49
Een natuurramp waar helemaal niets aan gedaan kan worden dan hopen dat het niet gebeurd, of een aanslag die door mensen van vlees en bloed gepleegd wordt. Ik denk dat er wel verschil in zit. Zeker als je ziet waar dit eventueel op uit kan lopen (WW3?)

Het suckt iig big time.

Ze moeten gewoon heel dat midden-oosten platbombarderen, dan hebben ze vast en zeker de dader te pakken. Want er zal echt geen President van daaronder zeggen dat ie het gedaan heeft, want dan is er van zijn land zo'n 3 uur later niets meer over..

Ik vrees het ergste
----------------------------------------
nlhiphopper sinds 2001 :P
GrieP Gepost door GrieP op vrijdag 14-09-2001 om 13:09:01
Ja, lijkt me een goed plan, dan weten we in ieder geval zeker dat het dodental van onschuldigen niet meer te berekenen zal zijn.....

dit soort opmerkingen maken me veel angstiger
Yormaster
Vice-God
Gepost door Yormaster op vrijdag 14-09-2001 om 14:56:35
ongelooflijk!
Ik ben het een keer eens met Griep...
----------------------------------------
#$%
nasibal
DaFungUs!
Gepost door nasibal op vrijdag 14-09-2001 om 17:25:01
Njah.... tis ook fucking angstig.. maar een ww3 idee is nog angstiger
----------------------------------------
nlhiphopper sinds 2001 :P
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op vrijdag 14-09-2001 om 17:40:24
WW3 komt er niet van, hooguit als blijkt dat OOK Saddam er mee te maken heeft. Maar dan is het nog snel gedaan... Geen enkel land zal het in z'n hoofd halen om tegen de NAVO in te gaan in deze zaak, zeker niet nu de NAVO de steun heeft van Moskou en Peking. De enige supermacht die nog over is is India en die hebben het zelf al te druk met gezeik, en willen hier niks mee te maken hebben. Een 3e wereld oorlog komt er niet omdat er simpel weg te veel landen en supermachten aan 1 en de zelfde kant staan.

Naar alle waarschijnlijkheid zal zelfs Arafat steun geven als dat nodig zal zijn om de directe daders te pakken. Maar zal die niet doen, maar dit is iets wat ik 'm nog wel zie doen. De steun aan de schuldigen, ook als Irak hier bij betrokken is zal bestaan uit kleine groeperingen meer niet.

Iran zal zich er buiten houden, India steunt de VS, Pakistan werkt mee met de VS, Afganistan is bereidt mee te werken. Tegen welke landen zou er een oorlog gevoerd moeten worden ? Er zijn geen landen om een oorlog tegen te voeren.

Wat er dinsdag gebeurd is, heeft waarschijnlijk de aanzet gegeven tot een internationaal samen werkende anti-terrorisme macht. En daar zullen heel wat naties aan mee werken, ookal willen ze misschien niet. Ze zullen wel moeten. Want waarschijnlijk als een land weigerd mee te gaan werken zullen de economische kosten daarvan niet te over zien zijn. Niet vanwege sancties, maar omdat bedrijven zelf weg trekken uit die landen en samen werkingen opheffen. En dat zullen metname Amerikaanse bedrijven zijn.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-09-2001 @ 17:45:20 ]

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Flagg
Your nothing like me...
Gepost door Flagg op vrijdag 14-09-2001 om 19:14:17
SpadeAce schreef:
> WW3 komt er niet van, hooguit als blijkt dat OOK Saddam er mee te maken heeft.

Er is door de Israelische inlichtingen dienst bekend gemaakt dat Irak financiele steun heeft gegeven aan Osama bin Laden...................


SpadeAce schreef:
Tegen welke landen zou er een oorlog gevoerd moeten worden ? Er zijn geen landen om een oorlog tegen te voeren.

Ik denk dat als er sprake is of zou zijn van een eventuele derde wereld oorlog, we niet moeten denken aan de oorlogen die we tot nu toe kennen.
Als Amerika en de Navo de dader(s) (hoogstwaarschijnlijk Osama bin Laden) aan gaan pakken, wat wel zal gebeuren, zullen de aanhangers van bin Laden proberen om de landen die hun leider hebben gepakt, terug te pakken.(en dat zullen er heel wat zijn, die aanhangers)
Dat zal betekenen dat ze nog meer van dit soort aanslagen gaan plegen en dan misschien ook op kerncentrales en ik hoef denk ik niet uit te leggen wat dat zal betekenen.

Ik hoop niet dat het ooit zover komt.
----------------------------------------
The bottom line is money nobody gives a fuck
GrieP Gepost door GrieP op zaterdag 15-09-2001 om 01:01:47
Ik denk dat er wel genoeg intelligente mensen rond Bush en andere machthebbers staan om te voorkomen dat er WW3 komt. De wapens die er nu tot ieders beschikking staan zijn zo machtig, dat een oorlog de snelste vorm van zelfvernietiging zou blijken...
barcode
Er gaat niets boven Groningen!
Gepost door barcode op zondag 16-09-2001 om 11:20:47
Dat is dus ff afwachten he GrieP, tot die tijd: Maak er een feest van....
----------------------------------------
http://www.tbrgroningen.nl
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 18-09-2001 om 20:22:24
Flagg schreef:
> Er is door de Israelische inlichtingen dienst bekend gemaakt dat Irak financiele steun heeft gegeven aan Osama bin Laden...................

Dat zou ik vrij knap en vooral onnodig vinden van Irak... dit omdat bin Laden een persoonlijk vermogen heeft dat groter is als het staats te goed van Irak zelf (bij wijze van spreken, hoe wel het me niet eens echt zou verbazen als dat echt zo is)
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
teigetje Gepost door teigetje op donderdag 20-09-2001 om 08:48:42
Misschien is t niet zozeer financiele dan wel materiele hulp (via via aan 'bepaalde' wapens helpen) alhoewel dit wegens diverse embargo's tegen Irak ook wel mee zal vallen. Dit klinkt alsnog niet fijn gezien t feit dat Irak in staat is/was om kernwapens te maken...
----------------------------------------
Code #404: User not found
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0062 sec.