Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: [1] 2 ]
Safire
Gepost door Safire op donderdag 05-08-2004 om 13:11:08
THC heeft weer een nieuwe clip uitgebracht. Dit keer bij de track: Wil je weten hoe het voelt. Je kan hem hier checken:

http://www.mtnl.nl/vids/thc-wilje.asx


----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
dap
038
Gepost door dap op donderdag 05-08-2004 om 13:39:23
wat een kattegejank, kut stem, standaard beats. Enige positieve is de tekst.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 05-08-2004 om 13:42:58
Hij staat al op mijn pc. Ik vind het een dope clip.
Ook een lekker en mooi nummer.
dap
038
Gepost door dap op donderdag 05-08-2004 om 13:46:02
jullie zijn volgens mij echt snel tevreden, heb je dit soort tracks nou al niet 1000 keer gehoord ondertussen?
Safire
Gepost door Safire op donderdag 05-08-2004 om 13:47:51
Ik vind het wel een dope nummer en een dope clip. Het is niet iets wat ik veel zal luisteren, maar als 'ie op thebox komt zal ik het zeker niet wegzappen.

iig veeeel beter dan "ballen tot we vallen". Alhoewel ik daar de beat nog wel dope van vond.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op donderdag 05-08-2004 om 13:48:05
je weet gewoon niet hoe het is om een buitenlander te zijn dap
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-08-2004 @ 13:48:40 ]

----------------------------------------
clonebabybeats baby
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 05-08-2004 om 13:48:13
Ok zeg maar welke track hier op lijkt dan.
En die situaties in die clip kunnen niet vaak genoeg worden benadrukt.
Safire
Gepost door Safire op donderdag 05-08-2004 om 13:48:43
Quote:
dap schreef op 05-08-2004 @ 13:46:02
jullie zijn volgens mij echt snel tevreden, heb je dit soort tracks nou al niet 1000 keer gehoord ondertussen?


Op wie slaat jullie ?


----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
dap
038
Gepost door dap op donderdag 05-08-2004 om 13:51:13
kommop nou zeg, standaard beatje... standaard gitaartje! Die gasten kunnen niet rappen, al is dit beter dan dat ballen tot we vallen dat was gewoon de ultieme triestheid voor de nederlandse hiphop. @noedels: ik zeg toch, enige waar ik props voor geef is de tekst.

Voor de rest is echt niet interresant, misschien is het boeiend als het wat bekender wordt voor het standaard wacke tmf publiek maar ik verwacht toch wel van mensen die hier komen dat ze wat kritischer zijn.

Toch?
dap
038
Gepost door dap op donderdag 05-08-2004 om 13:51:52
@safire: jullie, iedereen die dit nummer zoo speciaal vindt.
Safire
Gepost door Safire op donderdag 05-08-2004 om 13:53:52
Maar niet iedereen hoeft dezelfde mening te hebben als jou. Wat jij wack vindt, kan iemand anders wel tyfus ill vinden.

Dat is het leuke van meningen.

Ik persoonlijk vind deze track dus wel dope. Alhoewel het absoluut niet bij de dopeste tracks hoort die ik heb. Dit is gewoon een lekker nummer om af en toe een keertje te luisteren, niet een nummer wat je grijsdraait in je discman.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
R-Gino
Buitengewoon.
Gepost door R-Gino op donderdag 05-08-2004 om 13:54:08
Ja wel leuk liedje, maar niet dat het echt dope is ofzo....
En ze hebben betere tracks gemaakt...
Weet je welke ik dope vind: Nummer 1 van Rocks
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op donderdag 05-08-2004 om 13:56:17
echt dikke vette wOrd! @ dap...als je dit dope vind ken je waarschijnlijk gewoon geen hiphop! KLAAR!

----------------------------------------
www.serife.nl
Safire
Gepost door Safire op donderdag 05-08-2004 om 13:57:57
Beetje kortzichtig gedacht Mizou.


----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
dap
038
Gepost door dap op donderdag 05-08-2004 om 14:03:35
Quote:
Ik persoonlijk vind deze track dus wel dope. Alhoewel het absoluut niet bij de dopeste tracks hoort die ik heb. Dit is gewoon een lekker nummer om af en toe een keertje te luisteren, niet een nummer wat je grijsdraait in je discman.


van mij mag je t best dope vinden (pfew! ) maar kritisch gezien stelt dit niks voor. Nu ben ik ook geen voorstander van alles willen analyseren maar dit is toch een makkie. Als dit ooit op nummer 1 zou komen en ze noemen dit hiphop dan zou ik me schamen.
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op donderdag 05-08-2004 om 14:06:25
ja ok ik zeg t misschien beetje bot..en dat is ook pcies mn bedoeling! ik vind t gewoon triest als je dit al cool vind terwijl dit helemaal niks voor stelt, er is zoveel dope shit! waarom zou je dan zulke wacke shit gaan luisteren?
ok smaken verschillen maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dit soort shit echt serieus kunt nemen...t is te makkelijk man op deze manier...er is gewoon weg helemaaaaal niks sepeciaals aan en wat dap dus al zei er zijn al 4077573257340 van dit soort nummers gemaakt...wees orgineel!! en kom niet met die wacke troep...
----------------------------------------
www.serife.nl
Safire
Gepost door Safire op donderdag 05-08-2004 om 14:08:08
Nee tuurlijk zijn er véél dopere tracks. Ik luister ook veel liever naar Pharoahe Monch, Mobb Deep, Common, Gangstarr, Opgezwolle, DAC, The Opposites, sTRESs, Tongteelt, H3, Relax, Postmen, Maestro Mikel, Skiggy Rapz en Pete Philly om maar een paar namen te noemen.

Ik zou ook liever zien dat een nummer van één van deze mcs/crews op nummer 1 zou komen dan dit nummer of een "moppie".
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Mip
Gepost door Mip op donderdag 05-08-2004 om 14:08:42
thc *kots
begrijp je toch niet dat iemand dit dope vindt
dap
038
Gepost door dap op donderdag 05-08-2004 om 14:08:51
kijk.. haha shit hee, eerst kom je met THC en dan kom je ineens met deze lijst die WEL dope is.
Safire
Gepost door Safire op donderdag 05-08-2004 om 14:10:39
Hahaha, maar ik poste het ook meer om even te melden dat er een nieuwe clip online stond en om te checken wat mensen er van vonden. Uit THC dingen komen altijd leuke discussies voort
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op donderdag 05-08-2004 om 14:11:48
haha ja idd die lijst
----------------------------------------
www.serife.nl
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 05-08-2004 om 14:19:15
Quote:
dap schreef op 05-08-2004 @ 14:03:35
[...]

van mij mag je t best dope vinden (pfew! ) maar kritisch gezien stelt dit niks voor. Nu ben ik ook geen voorstander van alles willen analyseren maar dit is toch een makkie. Als dit ooit op nummer 1 zou komen en ze noemen dit hiphop dan zou ik me schamen.

Zou best kunnen dat dit hoog gaat scoren. Maar wat maakt het uit of het hiphop is ja of nee.
Denk niet zo in hokjes. Het is gewoon een nummer. Sommige vinden hem dope anderen niet.
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 05-08-2004 om 14:24:17
Die achtergrondsmuziek bij Tom & Jerry is nog boeiender dan deze beats. De beats deden me echt helemaal niks.
De stem was al niet veel beter. Het overtuigde me echt niet.
De tekst was op zich wel goed, maar ook weinig vernieuwend. 't Is ook niet zo dat alleen "buitenlanders" daar last van hebben. Bij rocks ben ik nog het meest te spreken over de stem denk ik.
Als ik geen Nederlands zou verstaan zou ik waarschijnlijk denken dat het een slaapliedje was.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
dap
038
Gepost door dap op donderdag 05-08-2004 om 14:26:56
Ik weet wel beter, maar het grote publiek denkt misschien 'o is dit echte hiphop', lekker dan kommaarniet laat maar hangen dus! Nu krijgen we straks weer de URRRRBAN discussie ..
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op donderdag 05-08-2004 om 14:28:08
hahah beter geen urban discussie we moeten ontopic blijven
----------------------------------------
www.serife.nl
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 05-08-2004 om 14:32:25
Urban word ik ook moe van. Voor mij is dat gewoon een verzamelnaam voor zwart georieenteerde muziek.
Dat van die breezer sletjes en tmf ho's het verneuken en het niet snappen moet je je echt niet druk om maken hoor.
dap
038
Gepost door dap op donderdag 05-08-2004 om 14:33:25
bzz fout URBAN is stedelijk en meer niet. Het is gewoon hip om daar nu aan te koppelen wat ze nu urban noemen. Hoe urban is URK, is lachwekkend..voor 10 seconden.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 05-08-2004 om 14:34:35
Ik weet ook wel dat het stedelijk betekent. Maar ik geef ook niet de betekenis.
Ik zeg dat betekent het voor mij.
dap
038
Gepost door dap op donderdag 05-08-2004 om 14:35:52
dat slaat toch nergens op ? Ik ga toch ook niet aan jou vragen wat 'tafel' voor jou betekend? Jij gaat mij toch dan niet zeggen dat tafel voor jou tv betekend?
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 05-08-2004 om 14:37:29
Quote:
BattleCat schreef op 05-08-2004 @ 14:32:25
Urban word ik ook moe van. Voor mij is dat gewoon een verzamelnaam voor zwart georieenteerde muziek.


Dus jij vind dat brassbands, jazzformatie, blues artiesten enzo ook urban muziek maken ? Om nog maar te zwijgen over 2 unlimited ?
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 05-08-2004 om 14:38:28
Duh dat is helemaal een nutteloze opmerking. Maar urban is letterlijk stedelijk.
Maar de betekenis van de muziekstroming is ongeveer wel van mijn strekking.
dap
038
Gepost door dap op donderdag 05-08-2004 om 14:39:41
ja en DAT klopt dus niet, dat andere mensen dat hier van maken door hun the box shit kan ik niks aan doen. We gaan tafel toch niet eens gabbermuziek noemen?
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 05-08-2004 om 14:40:38
Quote:
creech schreef op 05-08-2004 @ 14:37:29
[...]

Dus jij vind dat brassbands, jazzformatie, blues artiesten enzo ook urban muziek maken ? Om nog maar te zwijgen over 2 unlimited ?

Ja jazz, blues en soul is ook urban. Niet dat ik het dan luister ofzo.
En 2 unlimited was ook rap. Alleen was de muziek niet echt hiphop zeg maar.
dap
038
Gepost door dap op donderdag 05-08-2004 om 14:44:07
Quote:
En 2 unlimited was ook rap


haha die is om in te lijsten. Ray deed wat rijmpjes maar dat mag je niet echt rap noemen. En bij 2 unlimited ging het echt niet om de rijms hoor, het ging om de simpele deuntjes (die nu nog oldschool lachen zijn) en lekkere Anita. En blues urban??? Blues = Blues
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op donderdag 05-08-2004 om 14:45:05
ik heb persoonlijk nks tegen urbanmuziek (behalve dat kut R'nB), ik vind reggae, dancehall, soul, jazz of blues best relax om te luisteren, wat ik ertegen heb is dat het tot de zelfde categorie als HipHop word gerekend, want dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Zo, heb ik ook weer ff mijn onderschrift verklaard
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 05-08-2004 om 14:47:48
Ja het was ook primitief. Het sprak ook eigenlijk een ander publiek aan maar ik luisterde het wel hoor.
En ja anita is/was wel lekker ja.
Maar kijk ik heb gewoon een brede muzieksmaak. Kijk dat jullie alleen naar hiphop of weet ik veel willen luisteren moeten jullie zelf weten.
Ik kijk niet zo in hokjes van dat is hiphop of dat is r&b.
Als ik het dope vind luister ik het en anders niet. Simpel.
dap
038
Gepost door dap op donderdag 05-08-2004 om 14:50:56
ER IS GEEN URBAN MUZIEK!!!

ik luister helemaal niet alleen naar hiphop, alleen URBAN muziek bestaat niet. Blues = Blues, R&B = R&B. URBAN MUZIEK bestaat niet, dat is gemaakt omdat 'ze' alles lekker makkelijk onterecht onder 1 noemer stoppen.
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op donderdag 05-08-2004 om 14:53:28
tafel een eigen betekenis geven....uhm beetje raar voorbeeld vind ik
iedereen weet wat een tafel is dat is heel erg duidelijk...

bij urban vind ik het nog niet zo duidelijk...naja ook weer wel
maar ik vind misschien andere dingen urban dan jij...

sommige mensen vinden hiphop ook urban...ik noem bv lange frans en baas B wel urban maar opgezwolle toch echt niet!

er zo kun je wel door gaan....waar ligt die grens...voor mij is die grens wel duidelijk maar voor t grote publiek?

misschien heeft iedereen een andere grens of is er een officiele grens...

tja beetje vage post misschien
----------------------------------------
www.serife.nl
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 05-08-2004 om 14:55:23
Ja het is inderdaad lekker makkelijk onder een naam gedaan.
Maar urban kan je dan weer onderverdelen in hiphop r&B dancehall en weet ik veel.
Maar als jij het het fijner vindt om alles apart te noemen zal ik daar niet moeilijk over doen.
Maar als ik wil zeggen ik luister urban en dan voornamelijk hiphop hoop ik niet dat je daar moeilijk over doet.
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op donderdag 05-08-2004 om 14:56:11
hahah en ik luister zeker niet allene naar hiphop whahahha
t enige was ik niet echt aan kan horen is r&b en zelfs daar zijn heel heel heeeeeeel af en toe is uitzonderingen...


haha toch die urban discussie
----------------------------------------
www.serife.nl
dap
038
Gepost door dap op donderdag 05-08-2004 om 14:56:26
Daarom noem ik tafel ook als voorbeeld, het is een woord waar iedereen weet wat het betekend. Dat is/was ook zo met urban. Urban is stedelijk, niet gebonden aan muziek of 1 ander iets. Stedelijk, meer niet.

Nu komen hier mensen die ineens maar uit het niks de 'zwarte muziek' urban gaan noemen, en dan ook nog beetje allerlei soorten bij mekaar gooien onder de noemen urban. Slaat nergens op, urban muziek bestaat niet, urban is uit zijn betekenis gehaald door slimme zakenmannetjes die met dit ineens veel mensen willen aanspreken.
dap
038
Gepost door dap op donderdag 05-08-2004 om 14:58:49
@battlecat: pak letterlijk nou 'urban muziek' ... 'stedelijke muziek'. Ja HOEDAN?! Welke stad, wat dan? Snap je, hoe kan je nou daar iets onder gooien. Als mensen bijv in een stad Nirvana luisteren, weet niet meer zo waar die gasten vandaan komen.. is dat ook ineens Urban? Is Grunge ineens Urban? Er is geen urban muziek of je moet alle muziekstijlen onder het kopje urban gaan gooien.
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 05-08-2004 om 15:01:27
het topic begon over de THC clip en is geëindigd in een Urban disscusie......beetje offtopic maar
dap
038
Gepost door dap op donderdag 05-08-2004 om 15:02:34
uhmm om het ontopic te houden, deze discussie is ook al 1000 keer gehoord net als die track... zo
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 05-08-2004 om 15:02:50
Ik snap je punt wel. Maar ik heb het ook niet verzonnen he.
En laat jij je beinvloeden door die rijken die dat verzonnen hebben. Ik denk het niet.
Is het makkelijk om het te gebruiken als verzamelnaam? Ja ik vind van wel.
Maar de betekenis van urban muziek is gewoon beslist door de muziek maatschappijen.
Jij weet ook best wel wat ze er mee bedoelen.
dap
038
Gepost door dap op donderdag 05-08-2004 om 15:04:17
JIJ laat je inpakken, ik niet. De makkelijkste weg is niet altijd de juiste.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 05-08-2004 om 15:07:59
Ik laat me niet inpakken hoor. Ze verdienen aan mij geen stuiver.
Ik vind alleen het woord makkelijk en snap waar hun willen dat het voor staat.
Maar ik doe verder echt niet mee aan die commerciele heisa.
Ik denk dat we allemaal lekker blijven downloaden en cd's kopen die we echt goed vinden en niet omdat in die clip zo lekkere wijven zitten ofzo.
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 05-08-2004 om 15:09:02
Quote:
BattleCat schreef op 05-08-2004 @ 14:40:38
Ja jazz, blues en soul is ook urban. Niet dat ik het dan luister ofzo.
En 2 unlimited was ook rap. Alleen was de muziek niet echt hiphop zeg maar.


Blues oorspronkelijk dus niet. (Tenzij jij denkt dat plantages vroeger in hartje stad lagen)
Soul komt ook al niet uit de steden. maar uit de kerken.
Jazz komt wel uit de steden (Nou ja, uit New Orleans) En is van oorsprong zowel "zwart" als "wit".
Jazz & blues kan ik je trouwens echt aanraden om eens te gaan luisteren. Daarin zit nogal eens meer overtuiging dan in de meeste hiphop/urban/R&B hits van tegenwoordig. Freestylen doen ze daarin ook, alleen noemen ze het dan solo's.

Het is al irritant genoeg dat R&B de naam is voor 2 verschillende genres. Laten we nou niet alles ook de naam urban geven. Want afgezien van wat van die boomknuffelaarsmuziek & vogelgeluiden cd's komt zo ongeveer alle muziek uit een stedelijk gebied. Country misschien niet. Maar om alle muziek die er is op te delen in de categoriën country & urban is ook niet erg functioneel.
Als je urban dan toch een defenitie wilt geven kan je het volgens mij het beste "muzieksoort ontstaan in de overwegend zwarte achterbuurten van de grote steden in de VS"
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op donderdag 05-08-2004 om 15:09:25
ik vind urban echt een beledigend woord voor sommige muziek, dus ik hou t lekker bij de losse muziek soorten..waarom moet t ook opeens veranderen...als ik zou zeggen ik luister urban dan zeg ik dus ik luister OOK r&b hahah dat is niet t geval en ik wil ook niet dat mensen dat denken! (naja eigenlijk boeit dat me ook geen fuck wat anderen van me denken..maar voor mezelf wil ik t toch liever bij gewoon hiphop of andere namen houden)
ik heb ook t idee dat t alleen ubran genoemd word als t commerciel is en makkelijk te beluisteren voor t grote publiek...niet dat dat erg is maar ik voel me daar niet echt bij horen...mij zal je niet zien bij jean paul of beyonce.

als we in 2015 zitten ofzo kunnen we zeggen...

" Ja urban echt iets uit t jaar 2004!"


teminste... deze betekenis van urban
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-08-2004 @ 15:15:14 ]

----------------------------------------
www.serife.nl
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op donderdag 05-08-2004 om 15:11:22
sean paul dig ik wel, maar dat is tenslotte weer dancehall (wat voorkomt uit reggae), en dat is weer wat anders dan R'nB
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
 Index / Muziek /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0124 sec.