Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
dap
038
Gepost door dap op woensdag 18-08-2004 om 00:11:36
Cannabis geen bewezen oorzaak van schizofrenie

Uitgegeven: 17 augustus 2004 20:16

Quote:
RIJSWIJK - Er is onvoldoende bewijs voor een verband tussen cannabisgebruik en het ontstaan van schizofrenie. Dergelijk bewijs is waarschijnlijk ook in de toekomst niet te leveren. Dat stellen dr. J. van Amsterdam, dr. A. Opperhuizen en professor W. van den Brink in het Tijdschrift voor Psychiatrie van deze maand.

Recente publicaties en ook een door de overheid gefinancierde campagne suggereren dat langdurig cannabisgebruik tot schizofrenie leidt. Maar volgens de onderzoekers is daar geen wetenschappelijk bewijs voor. De eerste symptomen van schizofrenie treden vaak op tijdens de puberteit. Dat is ook de tijd dat voor het eerst met cannabis wordt geëxperimenteerd. Uit literatuuronderzoek blijkt echter dat er geen verband bestaat tussen die twee zaken.

Tot slot wijzen de onderzoekers erop dat de sterke toename van het gebruik van cannabis onder de bevolking niet heeft geleid in een toename van schizofrenie bij de gebruikers. Waarschijnlijk lokt cannabis wel een schizofrenie uit bij mensen die daar kwetsbaar voor zijn en heeft de softdrug een nadelig effect op het verloop van de psychische aandoening.

De onderzoekers adviseren cannabis te ontmoedigen voor mensen met schizofrenie in de familie en patiënten die de aandoening zelf hebben.


dus als jullie schizo zijn, komt t in iedergeval niet daardoor
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op woensdag 18-08-2004 om 00:15:36
Kick naar N&M
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op woensdag 18-08-2004 om 00:22:07
ik heb dr ook geen last van

ken eigenlijk niemand die dr last van heb
wel mensen die paranoia worden van blowen, dat snap ik ook nooit zo, maar daar schijnt wel een direct verband voor te zijn
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0124 sec.