Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
Safire
Gepost door Safire op zaterdag 04-09-2004 om 16:43:14
Wat doe je als je ziet dat iemand in elkaar wordt geslagen ? Zoals bijvoorbeeld bij René Steegmans zo was (om even een voorbeeld te noemen). Geweld om niks dus. Of 1 persoon die in elkaar geslagen wordt door een grote groep. Bel je 112 en hou je je afzijdig ? Mobiliseer je omstanders om te helpen ? Spring je ertussen en laat je iemand anders 112 bellen ? Of.. ?


----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
R-Gino
Buitengewoon.
Gepost door R-Gino op zaterdag 04-09-2004 om 16:45:00
Helpen..... en 112 laten bellen
Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 04-09-2004 om 16:46:26
Ik vind het idee van dat spotje wel goed. Voor de rest hangt het ook van de situatie af. Ik heb dit jaar 2 bruggers die elkaar in de haren vlogen uit elkaar gehaald. Maar als ik het op straat zie gebeuren zal ik eerst wel effe kijken wie de belagers zijn voor/als ik erin spring. Vind dat omstanders idee wel ok.
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op zaterdag 04-09-2004 om 16:47:32
keihard mee hoeken

wel eerst kijken wie er fout bezig is, niet gelijk op de zwarte springen

ik ben geen held op sokken, ik ben een held die kan boxxxen
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
R-Gino
Buitengewoon.
Gepost door R-Gino op zaterdag 04-09-2004 om 16:48:16
haha...
Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 04-09-2004 om 16:48:39
Quote:
R-Gino schreef op 04-09-2004 @ 16:45:00
Helpen..... en 112 laten bellen


Heb je het wel eens meegemaakt dan?

Het is ook moeilijk te zeggen van: Ik srping er tussen, als je zoiets nog nooit hebt meegemaakt. Het verschilt per persoon, maar je kan het van te voren niet zeggen.
R-Gino
Buitengewoon.
Gepost door R-Gino op zaterdag 04-09-2004 om 16:50:47
Idd, ligt aan de situatie enzo.......
Safire
Gepost door Safire op zaterdag 04-09-2004 om 16:53:36
Ik zou er zelf tussen springen. Mijn rechtvaardigsheids gevoel is te groot om dat niet te doen. En daarnaast heb ik 3/4 van mn leven een vechtsport gedaan en van mn vader geleerd hoe ik allerlei dagelijkse voorwerpen kan veranderen in wapens en hoe ik met wapens moet omgaan. Ik ben ook niet bang om zelf gewond te raken. Op zo'n moment voel ik alleen maar de drang er tussen te springen en de adrenaline door mn lichaam pompen.

Ik heb 1 keer een gevecht weten te voorkomen door er tussen te springen. En 1 keer werd een jongen in elkaar geslagen door een groep jongens. Ik ben er toen opaf gerend om er tussen te springen, maar mn vrienden hebben me vastgehouden zodat ik er niet heen kon. Gelukkig stopte er toen een tram om te helpen..
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
R-Gino
Buitengewoon.
Gepost door R-Gino op zaterdag 04-09-2004 om 16:55:03
Zo.....

Pittige tante....
Nee serieus: Dat is wel goed van je
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op zaterdag 04-09-2004 om 16:57:10
pcies safire dat heb ik ook

ik kan nie blijven staan en kijken. mijn benen willen wat anders en me hoofd ook.

gelukkig heb ik maten die pcies het zelfde denken dus sta ik zelden alleen bij dit soort dingen
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
Safire
Gepost door Safire op zaterdag 04-09-2004 om 17:00:23
Ik ben denk ik het grootste vechterstypje in mn vriendengroep. En wat jij zegt heb ik idd ook. Ik kan niet gewoon gaan staan kijken of weg lopen. Ik moet gewoon wel er tussen springen. En dan word ik maar in elkaar geslagen.. Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven dat ik achteraf op het nieuws hoor dat iemand die ik had kunnen helpen is overleden omdat niemand ingreep.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 04-09-2004 om 17:01:34
Tja, ik weet het van mezelf niet. Ik kan alleen maar hopen dat ik reageer om er tussen te springen aangezien ik ook Politie oid wil worden...
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op zaterdag 04-09-2004 om 18:06:41
wat?

nsb-er
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
L2N
twezus
Gepost door L2N op zaterdag 04-09-2004 om 18:09:08
Quote:
Safire schreef op 04-09-2004 @ 16:53:36
geleerd hoe ik allerlei dagelijkse voorwerpen kan veranderen in wapens


Ik geloof je hoor, maar kun je voorbeelden geven?
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Safire
Gepost door Safire op zaterdag 04-09-2004 om 18:34:27
Paraplu's (scherpe punt, je kan er mee "steken", slaan etc..), handtasjes (kan je als soort nun chaku gebruiken, behoorlijk hard mee slaan), haarlak/deospray (lijkt me logisch, in de ogen sprayen) en ga zo maar door.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 04-09-2004 om 18:44:16
Quote:
_Osiris_ schreef op 04-09-2004 @ 18:06:41
wat?

nsb-er


Heb ik iets tegen je gedaan ofzo?? 2e vage reactie van vandaag...
DopeR
Gepost door DopeR op zaterdag 04-09-2004 om 19:07:24
Quote:
mc De Beul schreef op 04-09-2004 @ 17:01:34
Tja, ik weet het van mezelf niet. Ik kan alleen maar hopen dat ik reageer om er tussen te springen aangezien ik ook Politie oid wil worden...


Denk dat Osiris NSB-er zegt , omdat jij politie wil worden.
Anders zou ik het niet weten...
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
L2N
twezus
Gepost door L2N op zaterdag 04-09-2004 om 19:10:28
Quote:
Safire schreef op 04-09-2004 @ 18:34:27
Paraplu's (scherpe punt, je kan er mee "steken", slaan etc..), handtasjes (kan je als soort nun chaku gebruiken, behoorlijk hard mee slaan), haarlak/deospray (lijkt me logisch, in de ogen sprayen) en ga zo maar door.


Je pa is dope ik had waarschijnlijk geslagen met die paraplu ipv steken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-09-2004 @ 19:11:00 ]

----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 04-09-2004 om 19:57:53
@doper, like I didn't know that....

vraag alleen of ik iets fouts bij hem heb gedaan aangezien dat de 2e vage reactie was...
SchizoMania Gepost door SchizoMania op zaterdag 04-09-2004 om 20:00:38
voel je je gepest??

ontopic weer..

zou wel iets doen...
ligt beetje aan de situatie af of ik er tussen zou springen of niet maar gewoon doorlopen en doen alsof er niks aan de hand is zeker niet
----------------------------------------
chicks willen me maar doortrekken omdat ik de shit ben//
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 04-09-2004 om 22:47:21
ik zou eerlijk gezegt echt niet weten wat ik zou doen als ik het zag gebeurne. Ik hoop van mezelf dat ik er tussenspring, maar op dat soort momenten dnek je toch iets anders...

Ik heb het ook nog nooit meegemaakt, dus is lastig te zeggen....
Wel een paar keer andersom meegemaakt (ik slachtoffer dan hé, niet degene die t doet ), maar dat liep gelukkig wel goed af

Begrijp me niet verkeerd, ben over het algemeen niet snel bang ofzo, maarja in paniek reageer je toch anders. Nu ik hier veilig achter me bureau zit te typen, denk ik wel dat ik er tussen zou springen. Maarja...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-09-2004 @ 23:08:26 ]

----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
DopeR
Gepost door DopeR op zaterdag 04-09-2004 om 23:49:00
word @ v.i.p.

zou ook niet weten wat ik zou doen.

----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Scrummie
* Scrummie has returned
Gepost door Scrummie op zondag 05-09-2004 om 04:12:16
Ingrijpen doe ik sowieso, niet in alle gevallen though, als het zinloos van beide kanten is (voetbal rellen etc, dat soort dingen).

Ik denk dat deze drang van mij vooral komt omdat ik ook 'ooit' eens slachtoffer was van zinloos geweld. Als het jezelf overkomt durf je toch een poos niet echt alleen over straat, dat had ik tenminste (of ik ben gewoon een fucking mietje . Als je dan wel geholpen word heb je tenminste (denk ik) niet het gevoel dat je er alleen voor staat, vooral op straat.

----------------------------------------
-none-
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zondag 05-09-2004 om 09:54:44
je bent niet een mietje dan hoor, is heel logisch vind ik (en ik weet wat ik zeg)
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
rana Gepost door rana op zondag 05-09-2004 om 11:23:35
Quote:
Safire schreef op 04-09-2004 @ 18:34:27
Paraplu's (scherpe punt, je kan er mee "steken", slaan etc..), handtasjes (kan je als soort nun chaku gebruiken, behoorlijk hard mee slaan), haarlak/deospray (lijkt me logisch, in de ogen sprayen) en ga zo maar door.


fietspompen zijn ook altijd handig..en die kan je overal pakken in de stad
----------------------------------------
Kijk moppie geen rozengeur of wodka lime geen trots maar pijn dit is what the fuck ze willen zijn
Bartoslocos Gepost door Bartoslocos op zondag 05-09-2004 om 12:43:26
asbakken zijn ook erg handig (voor in de kroeg dan) sleutel o.i.d tussen je vingers steken,gebruiken als vingerzwaard(buski-ken), btje zand o.i.d van de grond pakken en in het gezicht werpen van de tegenstander,goede afleiding
Een aansteker in je vuist maakt dat die ook wat harder aankomt...
en zo zijn er nog 1001 van dit soort 'trucjes'
----------------------------------------
I'd kill for a Nobel Peace Prize
creech
Limited Edition
Gepost door creech op zondag 05-09-2004 om 12:43:57
Quote:
Scrummie schreef op 05-09-2004 @ 04:12:16
Ik denk dat deze drang van mij vooral komt omdat ik ook 'ooit' eens slachtoffer was van zinloos geweld. Als het jezelf overkomt durf je toch een poos niet echt alleen over straat, dat had ik tenminste (of ik ben gewoon een fucking mietje . Als je dan wel geholpen word heb je tenminste (denk ik) niet het gevoel dat je er alleen voor staat, vooral op straat.


Tsja, nadat ik aangevallen was ben ik niet meer of minder 's nachts buiten geweest alleen. maar dat zou ook kunnen komen doordat ik die mafkees die me aanviel binnen 1 minuut op de grond had en ik 112 aan het bellen was met het verzoek of ze iemand op konden komen halen.
Het enige jammere was dat er in de 3 minuten die de politie nodig had om daar te komen er een Tukker (heb je wel eens in Twenthe) langsliep die dacht dat ik die andere gast aanviel en vervolgens zonder iets te vragen mij op m'n bek mepte. 't Is een beetje lastig afweren als je iemand anders vast hebt en probeert je telefoon weer in je broekzak te stoppen

@ rana beter pak je dan gelijk die hele fiets. Die zijn nogal kut af te weren als ze naar je gegooit worden.

Of ik er tussen spring als iemand anders belaagd wordt ?
Ja, been there done that.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
creative
Fresh
Gepost door creative op zondag 05-09-2004 om 13:11:05
Woooord, ik zou het ook wel doen denk ik, maar zoals vele al zeiden eerst ff die situatie afwachten...Maar haal niet zo snel twee volwassen mensen uit elkaar ik bedoel ik ben nog maar een jochie...
rana Gepost door rana op zondag 05-09-2004 om 15:18:19
we hebben het wel eigenlijk over wat je allemaal als wapen kunt gebruiken.. maar wie loopt er hier rond met een wapen!?
----------------------------------------
Kijk moppie geen rozengeur of wodka lime geen trots maar pijn dit is what the fuck ze willen zijn
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op zondag 05-09-2004 om 15:23:07
Ik ben haast niet alleen dus ik zou die gast met wat matties gaan helpen!,

Veder ben ik ook een vechtsporter en paar vrienden ook..

Heb nog nooit met wapens te maken gehad, word vaak alleen mee gedreigd!
----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
rana Gepost door rana op zondag 05-09-2004 om 15:26:22
ze worden ook wel is gebruikt hoor.. een half jaar geleden heeft een hele goede vriend van mij klappen gevangen van een gummy knuppel...
----------------------------------------
Kijk moppie geen rozengeur of wodka lime geen trots maar pijn dit is what the fuck ze willen zijn
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op zondag 05-09-2004 om 15:29:06
Ja. ik had het over me eigen situaties.. mijn tweeling broer had poosje geleden ook iemand op de grond gewerkt en toen wou ie ook zijn mes pakken, gelukkig zag ik het en zei ik tegen me broer en zijn we snel weg gegaan..

Gast hebben we nooit meer last van.. wat wilje.. iemand van 14 die jou als 17jarige ff vloert
----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
Scrummie
* Scrummie has returned
Gepost door Scrummie op zondag 05-09-2004 om 15:37:59
Quote:
creech schreef op 05-09-2004 @ 12:43:57
[...]

Tsja, nadat ik aangevallen was ben ik niet meer of minder 's nachts buiten geweest alleen. maar dat zou ook kunnen komen doordat ik die mafkees die me aanviel binnen 1 minuut op de grond had en ik 112 aan het bellen was met het verzoek of ze iemand op konden komen halen.


Mja dat is inderdaad een groot verschil. Ik was in elkaar gemept door een stuk of 20, waarvan 1 het leuk vond op mn achterhoofd in te bashen.

Heel toevallig heb ik dus gisternacht een telefoontje gekregen van een vriendin van me, er was ruzie in de kroeg waar ze was en ze had er midden in gestaan met een vriendin, en had dus een paar rake klappen opgevangen.

Het rare is, dat er ook jongens bij waren, vrienden van hun dus, waarvan 1 de vriend van haar vriendin. En die hebben dus niets gedaan, die lieten de 2 meisjes maar stikken. Toen ze buiten waren heeft geen enkele gozer van die hun nog geholpen of naar huis gebracht of whatsoever. Dus het is erg triest gestelt..

Voor iemand vraagt waar ik dan wel niet was: het was in Zeeland, een behoorlijk stukje weg van hier (Vroomshoop, Twente).

Feit is dat ik dus anders zou handelen in zo'n situatie. Eerst die meiden veilig stellen, en daarna elke idioot die hun een klap heeft gegeven het dubbele terug geven, maar dat ben ik dan weer.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-09-2004 @ 15:40:04 ]

----------------------------------------
-none-
DopeR
Gepost door DopeR op zondag 05-09-2004 om 15:41:40
Quote:
rana schreef op 05-09-2004 @ 15:18:19
we hebben het wel eigenlijk over wat je allemaal als wapen kunt gebruiken.. maar wie loopt er hier rond met een wapen!?


nee, misschien wel als ik 18 ben.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Merelle
Brabantse BOERUUHH!!!!
Gepost door Merelle op zondag 05-09-2004 om 15:50:54
ik als meisje zijnde... ik zou eerst kijken of er een paar stevig gebouwde jongens rond lopen en dan pas ingrijpen.. maar hangt van de situatie af. ik ben niet zo'n held..
----------------------------------------
De Wit Ginne Mens
creative
Fresh
Gepost door creative op zondag 05-09-2004 om 17:44:21
Ik ook niet, ik ben 13 mensen
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zondag 05-09-2004 om 18:01:33
ik ben ook niet snel bang ofzo, maar als er 4 mensen alleen tegen mij gaan, alle 4 een stuk ouder + groter, dan maakt dat toch wel indruk
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 05-09-2004 om 20:09:57
de ervaring heeft me geleerd dat ik ingrijp... maar nu ik wat ouder ben en wat minder actief "in combat", zou ik toch eerst de situatie inschatten. ik zou gek zijn om op 20 marokkanen te springen. Maar ik zou doen wat ik zou kunnen.
creech
Limited Edition
Gepost door creech op maandag 06-09-2004 om 00:44:53
Quote:
rana schreef op 05-09-2004 @ 15:18:19
we hebben het wel eigenlijk over wat je allemaal als wapen kunt gebruiken.. maar wie loopt er hier rond met een wapen!?

Wat noem je een wapen ?
Ik heb altijd werkmateriaal bij me. Een aantal dingen daarvan worden door de politie inderdaad niet gewaardeerd als je ze bij je hebt.
Verder wordt er ook niemand vrolijker op als ik die persoon met een S3 en dat heb ik standaard buiten de deur zo ongeveer.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Safire
Gepost door Safire op maandag 06-09-2004 om 18:58:39
Ik heb geen echte wapens mee. Alleen dingen die ik als wapen zou kunnen gebruiken, maar das anders.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 07-09-2004 om 08:38:12
ik heb ook alleen maar een 9mm mee, die ik eventueel als wapen zou kunnen gebruiken.
creative
Fresh
Gepost door creative op dinsdag 07-09-2004 om 09:00:57
Quote:
livio schreef op 07-09-2004 @ 08:38:12
ik heb ook alleen maar een 9mm mee, die ik eventueel als wapen zou kunnen gebruiken.


Hehe vet...
rana Gepost door rana op dinsdag 07-09-2004 om 14:06:53
wapen's

boksbeugel
vlindermes
enz enz

wat de politie ook als wapen beschouwd zeg maar..

ik heb soms wel is een vlinder mes bij me als ik bijv savonds laat met de trein ga ofzz
----------------------------------------
Kijk moppie geen rozengeur of wodka lime geen trots maar pijn dit is what the fuck ze willen zijn
creative
Fresh
Gepost door creative op dinsdag 07-09-2004 om 14:29:10
oooh, Thug life
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 07-09-2004 om 14:29:21
Quote:
Safire schreef op 06-09-2004 @ 18:58:39
Ik heb geen echte wapens mee. Alleen dingen die ik als wapen zou kunnen gebruiken, maar das anders.


Euhm tsja ik loop bijna altijd rond met een leatherman en maglite
Verder heb ik meestal schoenen met een stalen neus aan.
Verder heb ik meestal ook wel een victorinox bij me maar bij gebrek aan een lock heb je daar niet zo veel aan. (behalve als slagmassa)
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op dinsdag 07-09-2004 om 14:30:41
ik heb 2 grote negers bij me werkt veel beter
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
rana Gepost door rana op dinsdag 07-09-2004 om 14:44:34
victorinox
wat is dat!??
----------------------------------------
Kijk moppie geen rozengeur of wodka lime geen trots maar pijn dit is what the fuck ze willen zijn
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op dinsdag 07-09-2004 om 14:50:04
Dat is een zwitsers zakmes
rana Gepost door rana op dinsdag 07-09-2004 om 15:02:29
ohw zown rood ding met zown kruisje er op!?
----------------------------------------
Kijk moppie geen rozengeur of wodka lime geen trots maar pijn dit is what the fuck ze willen zijn
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 07-09-2004 om 17:19:49
Quote:
rana schreef op 07-09-2004 @ 14:06:53
ik heb soms wel is een vlinder mes bij me als ik bijv savonds laat met de trein ga ofzz


Daarmee lok je het indirect ook uit. Als je bedreigd voelt ga je dan geneigd zijn om naar je mes te pakken wat de ander net over die drempel helpt om je helemaal te grazen nemen. Misschien ook wel met een mes waardoor je kans van overleven krimpt.
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0097 sec.