Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 07-09-2004 om 23:07:56
Anders doet Safire t vast wel

ik vind nu onzin aangezien iedereen het op zijn eigen manier gaat intrepeteren hoe het hun het beste uitkomt. Zowel de voor als tegenstanders.

Iets wat zolang geleden geschreven moet zijn past echt niet meer in dit tijdsplaatje.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-09-2004 @ 23:13:05 ]
Safire
Gepost door Safire op dinsdag 07-09-2004 om 23:12:19
Ik vind de bijbel zelf geen crap. Alleen de manier waarop mensen het interpreteren is crap. Iedereen gebruikt het maar als excuus. "Volgens de bijbel zijn homofielen slecht, dus laten we ze vermoorden" (even ter voorbeeldje hoor..)
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Angel-eyez
Kanye West is the best!
Gepost door Angel-eyez op dinsdag 07-09-2004 om 23:14:04
In de Bijbel staat niet dat homo's slecht zijn hoor.
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 07-09-2004 om 23:15:41
nee niet letterlijk, maar wel in verbloemde taal dat het niet juist is.
Safire
Gepost door Safire op dinsdag 07-09-2004 om 23:15:58
Nee. Maar het ging in mijn stukje om hoe mensen dingen interpreteren. Er zijn genoeg moorden op homo's gepleegd waarvan de daders zeiden dat het van God of Allah moest.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Safire
Gepost door Safire op dinsdag 07-09-2004 om 23:16:12
Quote:
dap schreef op 07-09-2004 @ 23:15:41
nee niet letterlijk, maar wel in verbloemde taal dat het niet juist is.


Dat dus.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
DopeR
Gepost door DopeR op dinsdag 07-09-2004 om 23:16:43
heb de bijbel nooit gelezen dus zal niet oordelen.
lijkt me wel een saai boek, ben ook niet gelovig.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Angel-eyez
Kanye West is the best!
Gepost door Angel-eyez op dinsdag 07-09-2004 om 23:17:42
Quote:
Safire schreef op 07-09-2004 @ 23:15:58
Nee. Maar het ging in mijn stukje om hoe mensen dingen interpreteren. Er zijn genoeg moorden op homo's gepleegd waarvan de daders zeiden dat het van God of Allah moest.


Ja dat is wel waar ja. Maar wat je al zegt die interpreteren het niet goed.
Timmie.
The real timmie
Gepost door Timmie. op dinsdag 07-09-2004 om 23:18:50
Nog eens, de bijbel moet niet letterlijk worden genomen geld dus voor alle "heilige geschriften". Mocht je opzoek zijn naar nieuwe openbaringen raad ik je boeken van neal donald walsch aan. Ook geen shit die je letterlijk moet nemen maar tis leuk om te lezen en zitten veel waarheden in.
----------------------------------------
denk buiten de doos
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 07-09-2004 om 23:24:49
Quote:
Ja dat is wel waar ja. Maar wat je al zegt die interpreteren het niet goed.


jaaa en laat dat nou altijd net het moeilijkste zijn kan je nagaan dat mensen op het forum hier elkaar al niet snappen soms omdat ze dingen anders lezen dan bedoeld.

Hoe denk je dan dat die vage dingen uit de bijbel zijn...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-09-2004 @ 23:25:06 ]
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op dinsdag 07-09-2004 om 23:26:12
ik vind de bijbel het beste verkochte verhaal aller tijden

kan hier een helehoop paradoxen van de bijbel vermelden
maar ook van andere heilige geschriften

mijn mening is dat het officieel een mix is van een verhaal om bovennatuurlijke (of toen nog nie verklaarbare) dingen te verklaren (om het volk rustig te houden) en een zooi leefregels is (normen en waarden)

daarom lijken alle heilige geschriften ook op elkaar


sowieso
als de darwin theorie waar is, verklaar jij het scheppingsverhaal dan ff voor mij

god daar in tegen, die bestaat .
er is een hogere macht, maar of die is zoals wij ons voorstellen met de hemel enz nee
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 07-09-2004 om 23:32:18
'god bestaat', ja dat is de basis van het geloof... dat geloof je. Maar net zo makkelijk kan vanuit logica gaan redeneren dat er geen 'echte' bewijzen zijn.

Dus bestaat ie niet. Het probleem vind ik, dat altijd de raarste mensen met zogenaamde bewijzen komen dat ie bestaat. Als ie bestaat waarom dropt ie dan niet gewoon even langs om te laten zien 'ey ik besta nou niet meer fokken he'.

Ik benader het logisch, ik zou niet weten waarom ie bestaat alleen maar omdat iemand het ooit opgeschreven heeft. Onzin.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 07-09-2004 om 23:33:30
sja ieder zijn / haar menig.

Persoonlijk neem ik afstand van elk algemeen geloof in god(en). Het probleem met geloof is dat iedereen denkt dat zijn/haar geloof beter is als die van een ander. Zo heb je in Ierland twee geloofsgroepen die elkaar jaren lang hebben afgeslacht. Tegelijk maken in het Midden- en Verre- Oosten en Afrika minstens 30 verschillende moslimgroeperingen elkaar af, omdat ze denken dat hun versie van het geloof beter als die van de ander. Door drie regeltjes verschil tussen de heilige boeken.

Dan zullen we het maar helemaal niet over de combinatie moslims/christenen gaan hebben. Fok één ieder die zijn geloof beter vind dan die van een ander.

Ofwel fok de bijdel / koran / thorah en weet ik veel wat. Niemand die nog begrijpt wat er bedoeld werd in een tijd die alweer 2000 jaar achterhaald is.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Angel-eyez
Kanye West is the best!
Gepost door Angel-eyez op dinsdag 07-09-2004 om 23:34:13
nooit over wonders gelezen dap? ik bedoel er zijn gebedsgenezers die mensen weer kunnen laten lopen en zo...Of denk jij dat dat dat gewoon lot is dan?
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 07-09-2004 om 23:34:51
ja ok maar voor de eenvoud neem ik bijbel, maar waar je bijbel leest mag je ook koran invullen.
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op dinsdag 07-09-2004 om 23:36:14
dap

ik kan em nie vinden, op fok was ooit een bewijs dat god bestaat.

1 of andere formule ofzo

maja zolang god zich nie laat zien blijf ik
anargnost
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 07-09-2004 om 23:38:14
wonderen zijn wonderen, wonderen komen misschien wel door een stofje in de lucht (ik zeg maar wat). Iedereen die wonderen heeft gezien zijn zo vaag dat niemand ze gelooft en dus altijd die wazigheid heeft.

Laat een heel bekend iemand die iedereen respecteert en gelooft dan een wonder hebben.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op woensdag 08-09-2004 om 00:09:26
Ik vind bijbel en religie niks voor mij.
Ik heb ook zoiets van waarom alle problemen op de wereld?
Alleen omdat een bitch een hap van een appel heeft genomen?
En de wereld bevolking zou volgens de bijbel vette incest zijn.
Want adam en eva kregen kinderen en om verder te komen moesten die kinderen het met elkaar doen.
Ik vind het ook wel grappig waarom er volgens de bijbel verschillende talen zijn.
Omdat die toren van babel niet gebouwd mocht worden komt er een vloek dat de mensen elkaar niet meer verstaan en dus de bouw in de soep loopt.
Ook staat er het einde is nabij maar dat wordt al duizenden jaren geroepen dan.
Er zijn ook niet echt bekende of grote bewijzen voor god.
Terwijl de evolutietheorie toch met onderbouwde en onderzochte dingen komt.
Ik denk dat religie is voor mensen die een naam willen geven aan iets hogers.
Net als bij de grieken, ze zagen onweer en zeiden oh dat doet een god.
We weten nu natuurlijk wel beter. Maar mensen die geloven gebruiken het denk ik gewoon als verklaring voor wat ze nog niet kennen/weten.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op woensdag 08-09-2004 om 07:59:27
Bijbel crap... hahaha... beter gaan jullie je eens verdiepen in de geschiedenis.

De bijbel (biblia) betekent verzameling boeken. Er zijn veel oude (geschiedenis)geschriften samengenomen in de bijbel SAMEN met een aantal 'heilige geschriften' of hoe je dat ook wil noemen.

de bijbel beschrijft juist letterlijk hoe wij zijn ontstaan, de bron van de geschriften zijn ook al lang gevonden in zuid-irak, egypte, etc. Als je meer wilt weten over buitenaards bezoek dat in de bijbel beschreven staat:

www.bibleufo.com
www.AliensInTheBible.com

of wacht tot eind van het jaar als

www.FactsorFiction.com live gaat

----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
dap
038
Gepost door dap op woensdag 08-09-2004 om 09:00:07
het boek van sinterklaas beschrijft ook alles sinds heel lang... wie zegt dat ik DAT geloof?
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op woensdag 08-09-2004 om 09:04:14
hahaha zo vroeg en al zo gevat haha
----------------------------------------
clonebabybeats baby
L2N
twezus
Gepost door L2N op woensdag 08-09-2004 om 10:09:50
Kan god een steen maken die te zwaar is voor hem?
Als ie dat kan, kan ie hem niet tillen.
Als ie dat niet kan, kan hij niet alles.
Dit wou ik ff met jullie delen

Zelf geloof ik er wel in, maar lees het niet.
Ik vind het wel erg dat al die kleine (..) stelen, terwijl dat duidelijk verboden wordt in hun koran dinges.
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
dap
038
Gepost door dap op woensdag 08-09-2004 om 10:15:23
ja en priesters misbruiken kleine jongetjes... shit heeft niks met welk geloof dan ook te maken maar meer met de mens zelf.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op woensdag 08-09-2004 om 12:51:55
Quote:
limon schreef op 08-09-2004 @ 07:59:27
de bijbel beschrijft juist letterlijk hoe wij zijn ontstaan


Heb jij mijn stuk wel gelezen?
Dus van de appel en de pratende slang enzo.
Ja klinkt logisch dat het zo is gegaan.
Maar limon sinterklaas, de kerstman en de paashaas bestaan niet hoor.
Sorry als ik je met dat nieuws gekwetst heb
dap
038
Gepost door dap op woensdag 08-09-2004 om 13:06:16
haha oeeeh nou heb je vastg limon kwaad gemaakt
Dav P Gepost door Dav P op woensdag 08-09-2004 om 23:02:52
lol "god bestaat" dat vind ik zo n onzin wie heeft bewijs?
niemand, en btw et lijkt mij vrij onlogisch dat 1 persoon de wereld binnen 7 dagen geschapen heeft, dat KAN gewoon niet
het lijkt mij een stuk logischer dat het door "bacterien" zich steeds verder heeft ontwikkeld.
ik bedoel mars of jupiter is tog ook niet door een persoon zoals god gemaakt waarom zou de aarde dat wel zijn?
ik vind het allemaal maar 1 grote bullshit de hele bijbel kijk tot op zekere hoogte denk ik echt wel dat er sommige verhalen echt zullen zijn alleen steeds maar aangedikt door mensen die het aan elkaar doorvertelden waardoor het uiteindelijk iets is geworden wat in mijn opzicht onwerkelijk lijkt
araphor Gepost door araphor op woensdag 08-09-2004 om 23:17:40
Of de bijbel crap is? Nee.

Voor heel veel mensen (inclusief ikzelf) is de bijbel God's woord. Zij gebruiken het om God te leren kennen, putten er kracht uit, vinden er antwoorden in op levensvragen, etcetera. Voor deze mensen is de bijbel alvast geen 'crap'.

Op literair gebied is de bijbel ook zeker geen crap. Het bestaat uit een flinke verzameling boeken die in een periode van duizenden jaren zijn geschreven. Poëzie, reisverhalen, liefde, moord, verleiding, trouw, verraad, hoop, allemaal literair interessante onderwerpen die op hoog niveau in de bijbel voorkomen.

Dan de kunst. Hoeveel kunst is er niet op de bijbel gebaseerd? Michelangelo, Rembrandt, Dali, Bernini, Bach, allemaal kunstenaars die geïnspireerd werden door de bijbel. Ook voor de kunst is de bijbel geen crap.

Nee sorry, ik kan persoonlijk toch niet zeggen dat de term 'crap' goed bij de bijbel past.
L2N
twezus
Gepost door L2N op woensdag 08-09-2004 om 23:22:27
Als je god nooit hebt gezien, dan weet je toch ook niet wie het is?, mischien is ie wel zo groot dat ie aardbollen uitkotst.
Ja klinkt raar, maar mischien rent ie wel zo snel dat ie overal bollen achterlaat, en is het heelal zo groot dat ie veeeeeeeeels te ver is om hem te zien. Heb jij bewijs dat het niet zo is?
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
limon
Gepost door limon (Oldschool) op woensdag 08-09-2004 om 23:40:52
waarom linken jullie nou de bijbel aan 'god'. Zie dat eerst eens los van elkaar.

@allemaal:

geloven jullie dat Napoleon bestond?
geloven jullie dat er een eerste wereldoorlog was?
geloven jullie dat in de middeleeuwen ridders vochten?

ik heb meer hard bewijs en tastbaar, meetbaar en alles voor mijn metatheorie die ondermeer de bijbel als verzameling boeken 100% echt keurt en waaronder het verhaal over 'god' dat is niet een raar wezen, maar gewoon een mens zoals wij die hier op aarde samen met zijn metgezellen leven bracht door kunstmatige inseminatie. Oftewel, op planeet x (nibiru, zie www.xfacts.com) was eerder leven dan op aarde, maar wel vergelijkare met de huidige aardse mensen. Zij kwamen via hun 'luchtschepen' naar de aarde en zo versneldden zij het evolutieproces van de aapmens naar mens... echter met een aantal genen minder of verkeerd ingesteld. Zodat wij o.m. maar een kort leven hebben.

----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 09-09-2004 om 02:35:22
Ze hebben napoleons dick. Eerste wereldoorlog zijn overlevenden van.
Van de ridders zijn ook allemaal wapens en harnassen gevonden.
En van dat tweede stuk, ja ze zijn gekomen met een spaceship en hebben het toen gefixt.
Boy get off the drugs or stop watching sci-fi.
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 09-09-2004 om 02:45:00
@doper. De bijbel is alles behalve saai om te lezen. Sommige passages zullen saai zijn. Andere zal je boeiender vinden dan Houdini.

Bewijzen dat een god bestaat ? Wat is dat voor onzin. Je gelooft er in of niet. Dat is juist de kern ervan. Zodra het bewezen is, is het geen geloof meer.
Voor degene die zich afvragen waarom God zoveel onrecht toelaat moet ik toch echt verwijzen naar de Bijbel zelf. Dat staat zelfs al in het OT uitgelegd.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 09-09-2004 om 06:46:37
Quote:
BattleCat schreef op 09-09-2004 @ 02:35:22
Ze hebben napoleons dick. Eerste wereldoorlog zijn overlevenden van.
Van de ridders zijn ook allemaal wapens en harnassen gevonden.
En van dat tweede stuk, ja ze zijn gekomen met een spaceship en hebben het toen gefixt.
Boy get off the drugs or stop watching sci-fi.



dat is het hele punt kereltje, van de eerste twee zijn toch genoeg bewijzen, daar geloof jij toch ook niet in? Ik geloof niet dat er mensen naar de aarde zijn gekomen en dat dat ondermeer in de bijbel is beschreven, ik weet het.

dit is verder zinloos, want als je geen moeite doet om je er in te verdiepen kan je je alleen maar tegen het idee verzetten. Ik onderzoek dit nu al 10 jaar.... en geloof mij kerel..... dan gaan je ogen open.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op donderdag 09-09-2004 om 07:22:26
Ik denk dat dít wél een onzinnig topic is. Omdat iedereen iets anders verstaat onder 'bijbel'. Sommigen denken meteen aan god, andere aan de boodschap achter de bijbel, en weer anderen alleen maar aan de verhalen erin, en de kunst enz.

Het is natuurlijk allemaal de bijbel, maar zo is t een beetje lastig een normale discussie te voeren

Zal er wel door komen dat Safire hem niet heeft geopend, want die heeft ervaring met discussie's openen, maar dat Dap het heeft gedaan, die moet duidelijk nog leren
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
dap
038
Gepost door dap op donderdag 09-09-2004 om 09:09:22
Hoezo, je geeft zelf aan dat iedereen het anders ziet. Juist dan kan de discussie wel boeiend worden. Ik geef alleen voor mijzelf aan dat ik het niet kan geloven dat het zo gegaan is zoals in de bijbel staat (niet dat ik hem compleet heb doorgelezen).

Ik heb respect voor iedereen die anders denkt, dat heeft hier niks mee te maken. Je kan je van alles wel afvragen waarom je iets geloofd, maar de bijbel is zooo lang geleden dat ik echt denk dat het anders is gegaan.
Angel-eyez
Kanye West is the best!
Gepost door Angel-eyez op donderdag 09-09-2004 om 11:54:10
Quote:
V.I.P. schreef op 09-09-2004 @ 07:22:26
Ik denk dat dít wél een onzinnig topic is. Omdat iedereen iets anders verstaat onder 'bijbel'. Sommigen denken meteen aan god, andere aan de boodschap achter de bijbel, en weer anderen alleen maar aan de verhalen erin, en de kunst enz.


Wat een onzin. De Bijbel is het boek voor de christenen. Wat valt daar over te discuseren? dat is gewoon een feit hoor.
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 09-09-2004 om 14:24:25
dat het een boek voor christenen is valt niet over te discusiëren inderdaad. Hoe het boek wordt geïnterpreteerd is echter een heel ander iets. Dat zie je zowel bij de Tora als de Koran. Daar staan allemaal fraaie oude levenswijzen in beschreven, maar hoe je het wilt interpreteren, dat doe je zelf.
De een vind een homo een fout van God die geëlimineerd moet worden, een ander kijkt er langs.
Wel (merkw)aardig overigens hoe alle drie de boeken die eignelijk ovre hetzelfde gaan op verschillende manieren worden beleefd en geleefd.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op donderdag 09-09-2004 om 16:22:18
Quote:
Gepost door livio op 09-09-2004 @ 14:24:25
dat het een boek voor christenen is valt niet over te discusiëren inderdaad. Hoe het boek wordt geïnterpreteerd is echter een heel ander iets. Dat zie je zowel bij de Tora als de Koran. Daar staan allemaal fraaie oude levenswijzen in beschreven, maar hoe je het wilt interpreteren, dat doe je zelf


Kijk zo bedoelde ik het ook, daarom is t een beetje lastig om over te discussieren, het moet wat specifieker

[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-09-2004 @ 16:22:52 ]

----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 09-09-2004 om 17:32:03
Quote:
limon schreef op 09-09-2004 @ 06:46:37
[...]


dat is het hele punt kereltje, van de eerste twee zijn toch genoeg bewijzen, daar geloof jij toch ook niet in? Ik geloof niet dat er mensen naar de aarde zijn gekomen en dat dat ondermeer in de bijbel is beschreven, ik weet het.


Ik geloof dat ja. Maar ik weet het ook wel zeker.
En als jij weet dat de bijbel klopt waarom is er dan zo weinig bewijs en waarom weten veel anderen het niet.
Hans teeuwen had hier in een show een leuke grap over.
Hij vraagt aan iemand waarom geloof je in god?
Die zegt dan: Dat staat in de bijbel geschreven.
Dan zegt hans teeuwen: Oh maar ik heb hier een briefje waarop staat geschreven dat god niet bestaat.
R-Gino
Buitengewoon.
Gepost door R-Gino op donderdag 09-09-2004 om 17:36:16
Quote:
BattleCat schreef op 09-09-2004 @ 17:32:03
[...]

Ik geloof dat ja. Maar ik weet het ook wel zeker.
En als jij weet dat de bijbel klopt waarom is er dan zo weinig bewijs en waarom weten veel anderen het niet.
Hans teeuwen had hier in een show een leuke grap over.
Hij vraagt aan iemand waarom geloof je in god?
Die zegt dan: Dat staat in de bijbel geschreven.
Dan zegt hans teeuwen: Oh maar ik heb hier een briefje waarop staat geschreven dat god niet bestaat.


Die was van Youp van 't Hek
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 09-09-2004 om 17:49:49
Dan heeft hans teeuwen hem gejat.
Hij deed hem volgens mij in de show "dat dan weer wel".
Maar nogal offtopic reactie. Dus nu weer over bijbel enzo.
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 09-09-2004 om 18:44:47
wat ik niet snap is dat er mensen over lopen te bitchen...laat mensen lekker geloven. Of dat nou in een god is, een wetenschap of wat dan ook. Als iemand dat nou nodig heeft om zich optimaal te voelen, laat iemand dan lekker geloven.
Laat ieder in zijn waarde en respecteer een ander geloof. Niet geloven is ook geloven, maar dan in de wetenschap of natuurkunde.
dap
038
Gepost door dap op donderdag 09-09-2004 om 18:52:05
livio, volgens mij heeft niemand nog gezegt dat iemand niet mag geloven hoor. Iedereen mag voor mij geloven wat hij of zij wil.
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 09-09-2004 om 18:54:05
ey, ik reageer ook niet op iemand, maar in het algemeen. even mijn ding zeggen enzo
Lumi-Fizzle
Forum Junk Met Woorden Teveel
Gepost door Lumi-Fizzle op donderdag 09-09-2004 om 20:28:12
mag ik niet zeggen fuck jezus met een bijbel
das pas crap .....
----------------------------------------
Cur tu me vexas?
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 09-09-2004 om 20:57:23
Quote:
BattleCat schreef op 09-09-2004 @ 17:32:03
[...]

Ik geloof dat ja. Maar ik weet het ook wel zeker.
En als jij weet dat de bijbel klopt waarom is er dan zo weinig bewijs en waarom weten veel anderen het niet.


dat is het hele punt! Er is bewijs aan overvloed, niks briefjes, gewoon harde bewijzen, levende bewijzen, het is er kerel, over de hele wereld.

Het is niet 'algemeen bekend' omdat nou eenmaal een beperkte groep 'wetenschappers' bepaalt wat feiten zijn en wat mysterie is... maar daarom open ik ook de website met alle bewijzen verzameld, geschiedenis les uit delen die ook in de bijbel staan komen daar ook in voor ja, maar dat is niet het zwaartepunt.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 09-09-2004 om 21:47:14
Maar geef dan is die bewijzen. Som is wat dingen op.
Dus geen links naar www.xfiles.com ofzo.
paradox
Lyricist
Gepost door paradox op maandag 13-09-2004 om 01:13:10
Quote:
limon schreef op 09-09-2004 @ 20:57:23
[...]

dat is het hele punt! Er is bewijs aan overvloed, niks briefjes, gewoon harde bewijzen, levende bewijzen, het is er kerel, over de hele wereld.

Het is niet 'algemeen bekend' omdat nou eenmaal een beperkte groep 'wetenschappers' bepaalt wat feiten zijn en wat mysterie is... maar daarom open ik ook de website met alle bewijzen verzameld, geschiedenis les uit delen die ook in de bijbel staan komen daar ook in voor ja, maar dat is niet het zwaartepunt.


natuurlijk zullen er wel bewijzen zijn
er zijn al duizend jaar mijoenen mensen die het WILLEN bewijzen, als je het dan zelf WIL geloven zullen er vast wel overtuigende dingen zijn voor je
snap je? die bewijzen zijn bewijzen voor mensen die geloven, maar zijn dat niet voor mensen die niet geloven


----------------------------------------
uit menige dromen, komen slechts enige uit
maar zonder droom is het lichaam niets dan een ledige huid
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 13-09-2004 om 12:17:23
toevallig net van de week een aardig boek (roman) gelezen over het Christendom en haar verhullingen etc.

De da Vinci code - Echte aanrader

belicht een kant waarvan ik het bestaan niet wist.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 13-09-2004 om 16:08:02
Quote:
BattleCat schreef op 09-09-2004 @ 21:47:14
Maar geef dan is die bewijzen. Som is wat dingen op.
Dus geen links naar www.xfiles.com ofzo.


paradox heeft wel een deel gelijk, mensen die daar niks van willen weten sluiten daar toch wel hun ogen voor.

battlecat: hier staan wat dingen van een oud topic op nlhiphop:

forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=889
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op maandag 13-09-2004 om 17:44:21
Nou die eerste post die daar van jou staat kan ik best inkomen hoor.
Zou goed kunnen dat die zijn weggevaagd.
Dat zal met ons ook een keer gebeuren.
Maar er blijft altijd wel de kleinste bacterie of iets achter.
Dus dan zal de evolutie weer opnieuw beginnen.
En aangezien wetenschappers zeggen dat de aarde al miljoenen jaren oud is heeft die beschaving een langere ontwikkeltijd gehad.
Maar ze waren dus nog niet zo ontwikkeld om hun vernietiging af te wenden.
Ik zie ook niet het verband met dat god wel of niet zou bestaan.
Aantal constateringen zouden ook god tegenspreken.
De levende wezens op aarde zijn al meerdere malen uitgestorven.
Dat schijnt ook de bedoeling van god te zijn, het einde van de aarde om daarna een paradijs te stichten.
Maar als dat einde er al is geweest waarom dan niet meteen actie ondernomen en de wereld weer vredig gemaakt.
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0191 sec.