Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
dap
038
Gepost door dap op woensdag 22-09-2004 om 20:05:40
Tieners kunnen niet meer zonder mobieltje

Quote:
AMSTERDAM - Bijna alle Nederlandse kinderen tussen de 10 en 14 jaar hebben een mobieltje. Eén op de drie kinderen kan zich zelfs geen leven meer zonder mobieltje voorstellen. En sms'en heeft de traditionele functie van de mobiele telefoon voor hen overgenomen. Dit zijn enkele uitkomsten van het 'tweeniesonderzoek' dat IPM KidWise in opdracht van Orange heeft uitgevoerd onder kinderen van 10 tot en met 14 jaar.

Het onderzoek is in augustus uitgevoerd onder 400 kinderen. Er is onderzocht hoe zij tegen een mobiele telefoon aankijken.

De meeste kinderen krijgen hun eerste mobieltje als ze 9 of 10 jaar zijn. Op die leeftijd willen vooral de ouders graag dat hun kinderen bereikbaar zijn. Slechts 36 procent van de kinderen betaalt de rekening zelf, 13 procent doet het samen met de ouders, en bij 49 procent van de ondervraagden betalen de ouders de kosten van de mobiele telefoon. Naarmate de kinderen ouder worden, zie je dat kinderen vaker zelf de kosten van hun mobiel betalen.


het is handig maar wel zwaar irritant vaak. En zo jong mobiele tel, get real zeg! Op die leeftijd gooi je ze achter de playstation of voetbal buiten.
chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op woensdag 22-09-2004 om 20:10:12
WORD!
ALLES gebeurd tegenwoordig steeds vroeger...
----------------------------------------
onderschrift
DopeR
Gepost door DopeR op woensdag 22-09-2004 om 20:28:08
laat ze als ze dan een mobiel willen.
moeten hun weten , heb dr weinig last van in het openbaar.
heb zelf wel mobiel , maar gebruik hem zowat nooit en heb em amper bij me.

----------------------------------------
Wii will brainwash you.
chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op woensdag 22-09-2004 om 20:38:48
Ik heb der zelf ook een, maar soms zie je een koter van 10 jaar met de nieuwe mobiel met abo ofzo dat vind ik TE
----------------------------------------
onderschrift
G.T.G
als je weet
Gepost door G.T.G op woensdag 22-09-2004 om 20:43:22
ach jah wat zij willen... vind ik
met een mobiel kun je nog steeds wel voetballen enzo tog??

----------------------------------------
..maak je haar los en maak me gek..
creative
Fresh
Gepost door creative op woensdag 22-09-2004 om 21:03:03
Ik ben 13 en heb Géén mobiel, dan ben ik toch ook gewoon mezelf, maar ik voetbal liever als die sms zooi en shit

Ik zie wel eens kinderen op schoolplein, woon tegen over een school. Dan gaat bij de ene de mobiel ' hoi, waar ben je ? ' zegt de andere : ' Achter je ' . Zegt de ene weer : ' Ja, ik zie je! '. Het enige wat mensen willen weten is ' Hallo, waar ben je ' . En ook ik zat binnen en op eens gaat de telefoon en tegelijkertijd gaat de bel. Ik denk ' Wat zal ik doen? '. Ik besluit op te nemen. ' Hallo met Najib ' ' Hey Najib met mij, kijk ff uit je raam ik sta voor je deur' .

- Najib Amhali , Veni Vidi Vici
dap
038
Gepost door dap op woensdag 22-09-2004 om 21:05:15
hehe ja die ken ik, die show is echt zwaar de bom. En dat ie gebelt wordt door man op de maan...

'EY waar ben je? De maan?? VET MAN! Hey wacht ff ik krijg een wisselgesprek..."
R-Gino
Buitengewoon.
Gepost door R-Gino op woensdag 22-09-2004 om 21:10:54
Quote:
chester schreef op 22-09-2004 @ 20:38:48
Ik heb der zelf ook een, maar soms zie je een koter van 10 jaar met de nieuwe mobiel met abo ofzo dat vind ik TE


Het is overdreven idd, maar ik snap niet waar we ons druk over maken....
creative
Fresh
Gepost door creative op woensdag 22-09-2004 om 21:13:23
[offtopic]
'Wat doe je op de maan' ' Niks ff een vlag planten,Ooh nee me telefoon valt !' ' Hallo ' ' *krunkj* Ja heb hem weer' 'Ey man hou vol ik hoor dat me beltegoed hier op is !'[/offtopic]

Sorry voor deze komische inval..


Quote:
R-Gino schreef op 22-09-2004 @ 21:10:54
[...]

Het is overdreven idd, maar ik snap niet waar we ons druk over maken....


Zie jij je zusje al met een zo'n I-mode dingen huppelen nou ik niet. (bij wijze van spreken)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-09-2004 @ 21:15:23 ]
Schaduw Gepost door Schaduw op woensdag 22-09-2004 om 21:53:47
Het erge is nog dat ze allemaal ook van die nieuwe high-teck dingen hebben. Mijn mobiel is zo goedkoop mogelijk nadat de ander kapot was gegaan..
dap
038
Gepost door dap op woensdag 22-09-2004 om 21:56:37
straks kan je niet eens meer een mobieltje kopen die alleen kan bellen en sms'en

dus ik ben zuinig op mijn cheap ass nokia die doet wat ie moet doen.
R-Gino
Buitengewoon.
Gepost door R-Gino op woensdag 22-09-2004 om 22:00:16
Quote:
creative schreef op 22-09-2004 @ 21:13:23
[...]

Zie jij je zusje al met een zo'n I-mode dingen huppelen nou ik niet. (bij wijze van spreken)


Nee, maar toch ik maak me niet druk
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 22-09-2004 om 22:12:04
eerlijk gezegd heb ik ook geen mobiel

ik heb er wel eens over gedacht er een te kopen, maar k vind toh dat ik t geld beter aan iets anders kan besteden

en eigelijk denk ik dat ik hem nooit zou gebruiken
Ik bel haast nooit, en bij een echt noodgeval kan ik altijd wel mobieltje van een van me vrienden lenen
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-09-2004 @ 22:18:16 ]

----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Timmie.
The real timmie
Gepost door Timmie. op woensdag 22-09-2004 om 22:17:58
Ja als je af en toe om je heen kijkt zit iedereen aan de mobiel zelfs van die oude taartjes die niet eens weten hoe ze op moeten nemen. De mijne staat vaak uit wil niet altijd bereikbaar zijn en heb geen huistelefoon
----------------------------------------
denk buiten de doos
Schaduw Gepost door Schaduw op woensdag 22-09-2004 om 22:19:33
ik heb er wel een omdat ik best wel vaak van huis ben, maar meer ook niet....
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op woensdag 22-09-2004 om 22:48:09
Kick naar N&M

Ik kan me er niet zo druk om maken hoor.
Ik had wel een telefoon maar deed er ook niet veel mee dus heb ik weer verkocht.
Maar mensen gaan er altijd vanuit dat je een mobiel hebt dat is wel irritant.
ROK Gepost door ROK op woensdag 22-09-2004 om 23:03:35
wtf , mensen die geen leven hebben zonder mobiel..das echt te triets voor woorden ..

en ja ik heb ook 1 telefoon..en ik bel gemiddeld 3 minuten in de maand en sms niks..
----------------------------------------
WHAT !!!
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 22-09-2004 om 23:24:14
hmm, ik vind die verjongingsslag wel vaag eigenlijk. kids van 10 tot 12 met een mobiel, peukie, breezertje erbij... beetje neuken hier en daar. nee klopt niets van. Kids van 12 horen nog te nintendo'en enzo.
QaaZ
Le Rustique
Gepost door QaaZ op vrijdag 24-09-2004 om 18:39:21
Quote:
creative schreef op 22-09-2004 @ 21:03:03
Ik ben 13 en heb Géén mobiel, dan ben ik toch ook gewoon mezelf, maar ik voetbal liever als die sms zooi en shit

Ik zie wel eens kinderen op schoolplein, woon tegen over een school. Dan gaat bij de ene de mobiel ' hoi, waar ben je ? ' zegt de andere : ' Achter je ' . Zegt de ene weer : ' Ja, ik zie je! '. Het enige wat mensen willen weten is ' Hallo, waar ben je ' . En ook ik zat binnen en op eens gaat de telefoon en tegelijkertijd gaat de bel. Ik denk ' Wat zal ik doen? '. Ik besluit op te nemen. ' Hallo met Najib ' ' Hey Najib met mij, kijk ff uit je raam ik sta voor je deur' .

- Najib Amhali , Veni Vidi Vici


Heheh Najib is de man moet alleen freefight nog zien
----------------------------------------
Hey rasta ! Heb je marlboro?
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0061 sec.