Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Kunst en wetenschap /
Bliss Gepost door Bliss op woensdag 24-10-2001 om 12:51:25
Om even door te bomen over het dromen topic. Doordat mensen dromen blijkt dus dat ze heel veel verbeelding hebben.

Kinderen hebben dit nog meer, dat weet iedereen wel, je hebt kids die drie kwartier alleen met een zakdoekje kunnen spelen. De meeste onder ons hebben als kind ook hele avonturen gespeeld/beleefd bij het buiten spelen. Of complete legovoertuigen en wereldjes gebouwd uit de eigen fanatsie.

Rond de leeftijd van 12 jaar verdwijnt dit omdat iemand dan de realiteit veel meer snapt enonder ogen ziet en er mee leert/moet omgaan.

Maar waarom gaat dit in het dromen nog wel vaak door, waarom is de fantasie en het wegvallen van de realiteit zo groot als je droomt ?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-10-2001 @ 12:52:55 ]
zkills
Ken je dat gevoel dat je......
Gepost door zkills op woensdag 24-10-2001 om 13:42:04
Als je hoort wat 'volwassenen' zoal dromen lijkt het alsof dromen na je 12de overgaat in een vorm van ontsnappen uit de realiteit. De meeste mensen beginnen dan ook over geheel andere dingen te dromen en voornamelijk over hoe zij graag de realiteit het liefst dienen te ervaren. Het feit dat men vaak niet blij is met wat men heeft (zowel het matriele als het immatriele) zou kunnen verklaren waarom men zo vol fantasie is.
But then again, I could be wrong.
----------------------------------------
A wise man speaks when he has something to say, the not so wise when he has to say something - Plato
Fizzgig
Conjunction
Gepost door Fizzgig op zondag 20-01-2002 om 07:11:11
Is de brug tussen fantasie en realiteit wel zo enorm groot? Het ligt eraan hoe je je dromen interpreteert, is het een waarschuwing? Is het een teken hoe je moet gaan handelen in bepaalde situaties? Als je je dromen volgt, je laat ze lichtelijk leiden, dan kom je in hele verassende situaties terecht. En dat hoeft niet alleen maar slecht te zijn, maar ook een stap in de goede richting. Ze zeggen wel eens dat je je dromen uit kan laten komen, dat heeft een positieve boodschap in die zin. Het valt me trouwens wel op dat je makkelijker nachtmerries herinnert dan de betere fantasie dromen.

Ik geloof zeker dat dromen een boodschap met zich mee brengen en dat ze niet totaal genegeerd moeten worden. Mischien komt het kind dan wel weer in ons boven. En fantasien heeft iedereen nog wel, en die zijn er niet voor niets, die hebben een reden, een ontsnapping aan de dagelijkse sleur perhaps?
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 21-01-2002 om 10:09:42
Ik heb net een boekje over dromen gekocht voor m`n vriendin. Die is aan de hand van een groep psychologen gemaakt. Er zijn heel veel dromen die een betekenis hebben die je niet zomaar verwacht. Daarnaast heb je volgens mij ook gewoon dromen die je hersenen 'ontspant', want ik droom ook best vaak normale dingen die ik net die dag heb meegemaakt etc. En in het boekje wordt nog geschreven over dat veel dromen gaan over wat je heel graag wil, of waar je grote angst voor hebt.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
araphor Gepost door araphor op maandag 21-01-2002 om 14:34:59
    Quote
    Bliss schreef:
    Maar waarom gaat dit in het dromen nog wel vaak door, waarom is de fantasie en het wegvallen van de realiteit zo groot als je droomt ?

Vrijwel alles in dromen is symbolisch. De symbolen kunnen op meerdere manieren geinterpreteerd worden en ik denk dat de meeste symbolen ook meerdere betekenissen hebben. Als symbolen meerdere betekenissen moeten hebben, zal de realiteit in dromen al snel weg vallen.

Toch zie je dat dromen qua opbouw vaak heel logisch zijn. Soms zijn het hele verhalen die zich tijdens de droom afspelen.
araphor Gepost door araphor op donderdag 24-01-2002 om 00:42:35
Voor de geinterreseerden:

Vanavond om 20:00 uur op Ned3 (VPRO) het programma 'Noorderlicht', waar het zal gaan over dromen.

http://applic.portal.omroep.nl/gids/proginfo.php?print=true&id=1886
Nietyormaster
Ik
Gepost door Nietyormaster op donderdag 24-01-2002 om 03:25:56
Als je naar symbolen gaat zoeken zal je ze altijd vinden. Wat ik hier mee bedoel is dat veel mensen in dingen symbolen gaan zoeken om iets te begrijpen.
Hetzelfde voor dromen; droom ik over vliegen ben ik op zoek naar vrijheid en droom ik over een donker gat dan ben ik angstig. Ik geloof er niet zo in, maar omdat mensen aannemelijke symbolen kunnen toewijzen aan dromen lijkt het allemaal waar te zijn.
Wel geloof ik dat sommige dromen(nadruk op sommige)een waarschuwing zijn, maar dat je dit niet bewust mee krijgt. Iets in je gevoel zal zeggen dat je iets niet moet doen, maar op dat moment zelf denk je niet van o ja daar heb ik over gedroomd..
----------------------------------------
Ik
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op woensdag 13-02-2002 om 02:22:53
ehm ik droom of slecht of niet en als ik wakker word begint de echte nachtmerrie pas echt... een hele wereld vol enge mensen...
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
 Index / [arch] Kunst en wetenschap /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.008 sec.