Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Computers en Techniek /
locuta Gepost door locuta op woensdag 24-10-2001 om 14:26:30
Even korte uitleg en dan een vraag: Binnenkort komt GPRS eraan. Kort gezegd kun je je mobiele telefoon dan aansluiten op een laptop of palmtop en daarmee internetten. Je bent 24 uur per dag online, maar daar betaal je niet voor. Je betaalt wel voor dataverkeer. Dus als je mail stuurt of ophaalt, of als je IRC-t dan betaal je. Je kunt dan uit 4 pakketten kiezen, net als goedkope of duurdere belbundels.

Stel nou dat je voor 5MB dataverkeer 15 EUR moet betalen, dat is ongeveer 500-1500 mailtjes, of een maand IRC-en (als ik het goed heb), zou je dat dan doen? Of laat je GPRS naast je liggen en denk je: whatever...

Ik ben heel benieuwd...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-10-2001 @ 14:46:57 ]
Flagg
Your nothing like me...
Gepost door Flagg op woensdag 24-10-2001 om 15:15:10
Ligt er dus helemaal aan wat het kost, hoe snel het is en of het betrouwbaar is.

Ik vind het wel een goed idee, vooral omdat omdat ik nu dus inbel ben en alle tikken moet betalen, of er nou dataverkeer is of niet.
----------------------------------------
The bottom line is money nobody gives a fuck
Ragja Gepost door Ragja op woensdag 24-10-2001 om 19:47:08
Ligt er dus helemaal aan wat het kost, hoe snel het is en of het betrouwbaar is.

Wat het kost zei ik dus net. Snel: 115 kbps, dus niet snel
Betrouwbaar: dat wel.

Ik vind het wel een goed idee, vooral omdat omdat ik nu dus inbel ben en alle tikken moet betalen, of er nou dataverkeer is of niet.


euhhh user id staat nog op rgaja maar ik ben het, locuta
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-10-2001 @ 19:47:35 ]
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op woensdag 24-10-2001 om 20:12:32
Jullie gaan maar is op nieuw inloggen daaro in de kubus. Altijd zelfde gezeik met [EDIT] sorry ik was eigelijk [vulmaar in] maar die en die was nog ingelogt
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op woensdag 24-10-2001 om 21:41:05
Quote:

Even korte uitleg en dan een vraag: Binnenkort komt GPRS eraan. Kort gezegd kun je je mobiele telefoon dan aansluiten op een laptop of palmtop en daarmee internetten. Je bent 24 uur per dag online, maar daar betaal je niet voor. Je betaalt wel voor dataverkeer. Dus als je mail stuurt of ophaalt, of als je IRC-t dan betaal je. Je kunt dan uit 4 pakketten kiezen, net als goedkope of duurdere belbundels.

Stel nou dat je voor 5MB dataverkeer 15 EUR moet betalen, dat is ongeveer 500-1500 mailtjes, of een maand IRC-en (als ik het goed heb), zou je dat dan doen? Of laat je GPRS naast je liggen en denk je: whatever...

Ik ben heel benieuwd...



Het klinkt op zich erg leuk, maar persoonlijk ga ik meer voor het citynet idee. Ik zal dit ook even toelichten. Klein detail van te voren is dat dit op het moment nog zwaar in testfase zit en de eerste tijd niet voor particulieren bedoeld zal zijn.

Citynet is een wireless LAN omgeving die een gehele stad moet omvangen, door bij daarvoor geauteriseerde leveranciers een speciale W-LAN PCMCIA adapter te kopen en deze met de juiste instellingen en encryptycodes te voorzien is er een 11Mbit verbinding met het bedrijfsnetwerk (VPN) en een 5 tot 11Mbit verbinding met een ISP tot stand te brengen, deze verbinding werkt tot ongeveer 5 kilometer buiten de stad, daarna verbreekt de verbinding wel, maar 5 kilometer voordat je de volgende stad binnen komt (onafhankelijk van de stad dus) komt de netwerkverbinding weer tot stand.

Concreet zegt dit dus :
- Stedelijk Wireless LAN
- VPN verbindingen naar corperate netwerk mogelijk met max snelheid van 11Mbit (dit is in de testsituatie nog zo, maar kan nog uitgebreid worden)
- Internetverbinding van 5 tot 11Mbit naar gelang de keuze van de aansluiting.
- bruikbaar tot 5 kilometer buiten de stad.

Op dit moment zijn er in een aantal steden testen hiermee om de haalbaarheid hiervan te bepalen.

Lijkt mij persoonlijk erug lekker

euhhh user id staat nog op Deathlock maar ik ben het, DeatHLocK
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-10-2001 @ 21:42:29 ]

----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
araphor Gepost door araphor op donderdag 25-10-2001 om 12:09:31
Quote:
Stel nou dat je voor 5MB dataverkeer 15 EUR moet betalen, dat is ongeveer 500-1500 mailtjes, of een maand IRC-en (als ik het goed heb), zou je dat dan doen?


Absoluut!

Als je weinig download en vooral veel chat e.d. is dit veel voordeliger dan een abonnement nemen waarbij je 4 gig of zelfs geen datatlimiet hebt.
teigetje Gepost door teigetje op donderdag 08-11-2001 om 07:26:14
Ik ga het iig niet doen, er zijn voor mij genoeg plaatsen waar ik kan internetten (werk, school, thuis). Ik kan me voorstellen dat mensen met Casema of een andere ernstig trage verbinding (heb ik ook last van bij mijn ouders thuis ) of ver van steden e.d. toch kiezen voor deze oplossing. Toch wel potentie voor minstens een half miljoen mensen, gok ik.

BTW, dat draadloze netwerk door een hele stad heen bestaat al, maar dan niet moedwillig: op o.a. deze pagina staat een stukje over de 'veiligheid' van sommige bedrijfsnetwerken. Als je daarop aansluit en er van uitgaande dat de meeste bedrijfsnetwerken ook aan internet hangen, kun je al snel snel en draadloos internetten...

/edit
Kan iemand me uitleggen waarom URL/URL niet meer werkt? Moet ik weer moeilijk gaan doen met HTML enzo
/edit
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-11-2001 @ 07:28:37 ]

----------------------------------------
Code #404: User not found
araphor Gepost door araphor op donderdag 08-11-2001 om 09:22:20
Quote:
Moet ik weer moeilijk gaan doen met HTML enzo


Mja, dubieus...

Moeilijk en HTML in 1 zin...
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op vrijdag 09-11-2001 om 00:03:20
de [URL] tag heeft nooit gewerkt hier op de een of andere manier wil die niet verwerkt worden Ga er wel weer een keer naar kijken als de nieuwepagina af is.

Overigens twijfel iker niet eens over GPRS te gaan gebruiken. Ga het namelijk niet doen. Heb wel iets beters te doen dannog meer netwerk vervuiling te genereren.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
QyRoZ
Zwart.
Gepost door QyRoZ op vrijdag 09-11-2001 om 11:06:08
SpadeAce schreef:
>Heb wel iets beters te doen dannog meer netwerk vervuiling te genereren.

Forum-vervuiling genereren
----------------------------------------
De mate van kinderachtigheid van dit soort posts is te sneu voor woorden.
[]InTeR[]
wie?
Gepost door []InTeR[] op vrijdag 09-11-2001 om 12:56:36
locuta schreef:
> Stel nou dat je voor 5MB dataverkeer 15 EUR moet betalen, dat is ongeveer 500-1500 mailtjes, of een maand IRC-en (als ik het goed heb), zou je dat dan doen? Of laat je GPRS naast je liggen en denk je: whatever...
>
> Ik ben heel benieuwd...

Leuk die die 5MB = 15 EUR, maar dat is echt VET duur. Ik wacht wel op UMTS
----------------------------------------
shit doesn't happen by it self, it's made by a asshole.
 Index / [arch] Computers en Techniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0142 sec.