Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: [1] 2 ]
IndeX
It takes two to play that game
Gepost door IndeX op zondag 24-10-2004 om 12:41:09
waarom wordt er hier op deze site vaak sceptisch gedaan over 'zang met rap'. Alsof dat niet cool zou zijn ofso? Kijk wordt er dan gezegd ; das R&B, maar zou 2pac bijvoorbeeld dan niet de grootste R&B artiest geweest zijn ooit!
Nu ook weer met 'moppie' en 'ik ben het zat' blijkt een zangrefreintje gewoon VET te zijn. Ik weet dat de meeste van jullie opgezwolle aanbidders zijn(of respect whatever!) en die gebruiken idd nooit een refrein-lijntje middels zang...is dat de maatstaf??
----------------------------------------
Tralalala
dap
038
Gepost door dap op zondag 24-10-2004 om 12:43:45
kattegejank is toch gewoon r&b ? noem het beestje bij zijn naampje. Als het dope is is het dope, is het kattegejank is t troep. Heeft niks te maken wie het waar gebruikt.

Een dope zangeres met wat lines is prima. En als je van r&b houdt dan moet je dat zelf weten. Maar je kan moeilijk verwachten dat op een hiphop forum allemaal r&b lovers zitten.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zondag 24-10-2004 om 12:47:21
ik heb niks tegen zang, ben groot liefhebber van reggae en soul, maar 't moet wel een beetje passen bij de rest van 't nummer

ik ben meer geen fan van Brayce in plaats van geen fan van zang
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
IndeX
It takes two to play that game
Gepost door IndeX op zondag 24-10-2004 om 12:48:21
Nee DAP, daarin zijn wij het niet eens 'kattegejank is zekers geen R&B' 2pac maakte ijzersterke tracks met R&B-refreintjes, dus niet met kattegejank-refreintjes!
----------------------------------------
Tralalala
dap
038
Gepost door dap op zondag 24-10-2004 om 12:50:24
jawel voor mij is r&b kattegejank, een zangeres met een gezongen refrein noem ik geen r&b.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zondag 24-10-2004 om 12:51:12
Quote:
IndeX schreef op 24-10-2004 @ 12:48:21
Nee DAP, daarin zijn wij het niet eens 'kattegejank is zekers geen R&B' 2pac maakte ijzersterke tracks met R&B-refreintjes, dus niet met kattegejank-refreintjes!


smaken verschillen, zo ''ijzersterk'' vond ik Tupac nou ook weer niet
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
IndeX
It takes two to play that game
Gepost door IndeX op zondag 24-10-2004 om 12:55:57
ach daar ligt Tupac en Tupacaanhangers niet wakker van hoor ey wat jij van hem vindt! En DAP als jij als Tupac-zijnde feuturings opneemt met K-C en Jojo dan is het ineens geen R&B meer, maar zang en daarmee dus kattegejank?? Dacht het niet he....
----------------------------------------
Tralalala
dap
038
Gepost door dap op zondag 24-10-2004 om 12:57:40
tuurlijk zijn het wel r&b refreintjes, maar er zit een verschil tussen een refreintje of een hele track. Dat tupac wat uitstapjes maakte naar r&b boeit niet, die tracks zou ik toch wel skippen.

Als jij het verschil niet weet tussen een hiphop artiest en een r&b artiest..
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zondag 24-10-2004 om 12:59:05
Quote:
IndeX schreef op 24-10-2004 @ 12:55:57
ach daar ligt Tupac en Tupacaanhangers niet wakker van hoor ey wat jij van hem vindt! En DAP als jij als Tupac-zijnde feuturings opneemt met K-C en Jojo dan is het ineens geen R&B meer, maar zang en daarmee dus kattegejank?? Dacht het niet he....


tupac ligt sowieso nergens meer wakker van he?

en ik zeg 't gewoon om mijn mening te geven, als jij dan meteen zo'n reactie geeft...
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
IndeX
It takes two to play that game
Gepost door IndeX op zondag 24-10-2004 om 13:00:59
Dap zei at tupac wat uitstapjes maakte naar r&b boeit niet, die tracks zou ik toch wel skippen.

Hehehehe...denk je dat 2pac Opgezolle ook zo goed vindt!?

Ik zelf de originele Rhytm en Blues niet kennen? DAP hiermee geef je idd aan dat je mij nog laaang niet kent! LOL

----------------------------------------
Tralalala
dap
038
Gepost door dap op zondag 24-10-2004 om 13:05:34
Natuurlijk ken ik je niet... hoor je mij ook niet zeggen. Ik snap even niet wat opgezwolle hier mee te maken heeft? Ik mag toch wel dingen skippen die ik niet dope vindt, dat heeft niks te maken behalve de artiest waar het over gaat.

Als jij zegt de originele r&b te kennen, dan moet je ook doorhebben dat dat niks meer te maken heeft met wat ze tegenwoordig r&b noemen. Of heb je vroeger kattoen geplukt in de velden?
IndeX
It takes two to play that game
Gepost door IndeX op zondag 24-10-2004 om 13:12:59
dat was vroeger dap...,dat doe ik nu niet meer! En dit ging over dat jij vind dat het kattegejank-lijntjes zijn ipv R&B-lijntjes, terwijl ik vind dat je op een zodanige beat EN evt. kan rappen en EVT> kan zingen vanuit een R&B perspectief, dat gaat namelijk wat moeilijker bij een rammstein-beat! En jij zegt van die skip ik om het onderwerp onderdanig te maken aan je point of view, das zielig en daarom antwoord ik ook met een zielige respons
----------------------------------------
Tralalala
dap
038
Gepost door dap op zondag 24-10-2004 om 13:15:34
mijn point of view (net engelse les gehad joh?) is dat ik r&b kattegejank vindt. Ik ga dan zappen, gelukkig is dit een vrij land en mag dat.

Een beat maakt een nummer niet r&b , maar als ik replay hoor dan heb ik toch snel de neiging om een baksteen door de radio te smijten. Dat jij die neiging niet hebt, prima.
IndeX
It takes two to play that game
Gepost door IndeX op zondag 24-10-2004 om 13:20:35
Ik gooi dan twee bakstenen erdoorheen...hier; daar doe je het weer==> je legt MIJ woorden in de mond Gozer dat je al bijna 27 bent wil niet zeggen dat je meer weet...

Jij vind AL het R&B dus kattejank? Nou mensen, I rest my case(de clue zat um in het woordje AL-capslock-) En nee, het is zondag mensen hebben dan geen les, pappie!
----------------------------------------
Tralalala
dap
038
Gepost door dap op zondag 24-10-2004 om 13:25:02
Jij bent degene die van alles wil gaan analyseren, ik niet. Iets wat dope is is dope en anders niet. Als jij perse wil weten wat dan precies r&b is en waar de grens ligt volgens mij , dan moet je niet raar opkijken als je een antwoord krijgt van wat ik vind.

En ja, al het pure r&b vind IK kattegejank. Je moet niet dingen gaan omdraaien en zeggen dat ik voor jou spreek. Jij profileert je hier als een tolerantere r&b liefhebber of hoe je het ook wil noemen. Mij best.
IndeX
It takes two to play that game
Gepost door IndeX op zondag 24-10-2004 om 13:29:21
Ik hou van R&B ja, als het maar echt is! En dat jij daar niet van houdt das jouw mening zekers! Maar dat zegt al genoeg over jou en je muzikale know-how(weer zo'n engelse term, tja wat wil je: de scene is nou eenmaal engelstalig he)
En nee gozer, jij legt MIJ woorden in de mond door te zeggen dat ik dan geen baksteen door de tv heenhaal, dat zei ik niet--> dat maakte jij ervan om zo aan te geven dat ik zelfs Romeo goed zou vinden




----------------------------------------
Tralalala
dap
038
Gepost door dap op zondag 24-10-2004 om 13:32:43
radio was het .. maar zo komt het bij me over, als jij zegt dat het niet zo is .. aight! Maar in het zelfde geval heb jij het fout door op te merken 'maarja engelstalig'. Mijn cd collectie is misschien 35% engelstalig, van wu tang, naar snoop, naar relax, naar INF, naar Nas, naar x-ecutioners...

dus dat is het niet, het is echt dat ik r&b gewoon niet digg.
IndeX
It takes two to play that game
Gepost door IndeX op zondag 24-10-2004 om 13:37:13
noem eens een stel echte R&B-érs dan..,want je moet wel de echte shit hebben gehoord eer je zo'n opmerking kan maken, word up tog???
----------------------------------------
Tralalala
dap
038
Gepost door dap op zondag 24-10-2004 om 13:40:28
En dit is nu precies wat ik bedoel, jij wilt perse alles gaan analyseren om direct te kunnen afzeiken als ik niet 'echte r&b'ers' volgens jouw standaarden ga noemen.

Muziek is een gevoel , niet perse een naam. Ik heb het hokje r&b niet gedefineert en van mij mogen ze alle hokjes wel afschaffen. Maar ik moet het nu wel r&b noemen anders snap je helemaal niet waar ik het over heb.
IndeX
It takes two to play that game
Gepost door IndeX op zondag 24-10-2004 om 13:43:27
waarom zeg je niet gewoon: Ik ken geen R&B zangers, dat kan ook: effectief en snel, doet wel een beetje pijn, maar ach: wat boeit het!
----------------------------------------
Tralalala
dap
038
Gepost door dap op zondag 24-10-2004 om 13:46:46
Dus ik zou ook niet mogen zeggen dat ik techno bagger gebonk vind met eentonige shit? Dan kom jij met het tegenargument dat ik een hele rits techno makers op zou moeten noemen? Beetje krom he.
IndeX
It takes two to play that game
Gepost door IndeX op zondag 24-10-2004 om 13:49:28
ja mooi voorbeeld idd! Als jij geen-techno artiesten zou afkraken dan vind ik het belangrijk dat jij wel eerst weet vat techno is en wie het maakt, anders kan je ook zeggen ik vind voetbal geen mooie sport, terwijl het om korfbal gaat hehehehe.....Ik bedoel je dacht dat Romeo ook R&B zou zijn, of maybe toch een techno(?)
----------------------------------------
Tralalala
dap
038
Gepost door dap op zondag 24-10-2004 om 13:51:46
die vergelijking gaat niet echt op , we praten hier over vrij algemene dingen. Je kan aannemen dat iemand het verschil tussen voetbal en korfbal weet. Net zozeer dat iemand globaal het verschil weet tussen techno en r&b.

Pas als ik zou zeggen 'ja ik vind techno-uk-garage' kut muziek, dan kan je me komen testen of ik weet over welke sub ding het gaat.
IndeX
It takes two to play that game
Gepost door IndeX op zondag 24-10-2004 om 13:53:35
ik test je nietm, ik vraag alleen of jij echte R&B artiesten kent voordat je die branche gaat afkraken...jij hebt het ineens heel interessant over garage enzo....leuk en aardig, but stick with the subject
----------------------------------------
Tralalala
MISTER X Gepost door MISTER X op zondag 24-10-2004 om 13:54:53
DIP zit er gewoon mee dat opgezwolle niet kan zingen,
Dus is ZE jaloers.
2Pac was een van de grootste in scene, samen met Biggie die overigens ook R&B gebruikte.
Fuck man, als je gaat nadenken gebruiken ze allemaal zang als refreintjes.
En de nummers waar dat niet mee gebeurt, verkoopt bijna niet!!!
Dan zulle ze ook geen bling bling hebben.

Wat is JZ en R. Kelly dan, daar word meer gezongen dan alleen een refrein.
Dat is BIGBUISNESS BITCH
dap
038
Gepost door dap op zondag 24-10-2004 om 13:56:35
dat is toch echt testen. Ik ga je geen voer geven om direct te kunnen zeggen dat ik geen shit van echte r&b weet. Nee klopt, ik weet net zoveel van r&b als van techno. En toch vind ik het beide niks.
IndeX
It takes two to play that game
Gepost door IndeX op zondag 24-10-2004 om 13:57:50
word up Mister X, ik vind dat zang/R&B een track echt wel kan maken, ook wel kan kraken ligt eraan wie het doet, maar DIP kent het begrip R&B niet en heeft het maar kattegejank genoemd, omdat dat volgens zijn buurtje stoer zou zijn en geen hiphop is zogenaamd weet je wel
----------------------------------------
Tralalala
IndeX
It takes two to play that game
Gepost door IndeX op zondag 24-10-2004 om 13:58:44
Quote:
IndeX schreef op 24-10-2004 @ 13:57:50
word up Mister X, ik vind dat zang/R&B een track echt wel kan maken, ook wel kan kraken ligt eraan wie het doet, maar DIP kent het begrip R&B niet en heeft het maar kattegejank genoemd, omdat dat volgens zijn buurtje stoer zou zijn en geen hiphop is zogenaamd weet je wel


I rest my case
----------------------------------------
Tralalala
dap
038
Gepost door dap op zondag 24-10-2004 om 14:02:09
Denk je dat ik overtuigd wordt, doordat de grootste schreeuwer Mister X zogenaamd iets beter weet?

Quote:
Wat is JZ en R. Kelly dan, daar word meer gezongen dan alleen een refrein.
Dat is BIGBUISNESS BITCH


Dus? Dance is ook big business, vindt toch ook niet iedereen dope?
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op zondag 24-10-2004 om 14:04:12
dap

ik draag je nu op om te kappen
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
MISTER X Gepost door MISTER X op zondag 24-10-2004 om 14:04:23
Ik weet het altijd beter als jou DIP
dap
038
Gepost door dap op zondag 24-10-2004 om 14:04:44
tuurlijk mister.
MISTER X Gepost door MISTER X op zondag 24-10-2004 om 14:05:45
Dance is buisness, maar niet bigbuisness.
HipHop/Rap + R&Bsizzles is BIGBUISNESS.
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op zondag 24-10-2004 om 14:07:30
een armin v buren of een tiesto of tom harding of die grote kale negert (ben de naam ff kwijt)

verdienen met een uurtje draaien meer dan een g-unit voor een optreden
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
IndeX
It takes two to play that game
Gepost door IndeX op zondag 24-10-2004 om 14:08:06
zeker op dit moment ja...
----------------------------------------
Tralalala
Verantwoord Gepost door Verantwoord op zondag 24-10-2004 om 14:08:54
IndeX
It takes two to play that game
Gepost door IndeX op zondag 24-10-2004 om 14:09:59
hahahaha....:z
----------------------------------------
Tralalala
MISTER X Gepost door MISTER X op zondag 24-10-2004 om 14:17:10
Yeh right.
Opeens hebben jullie ook verstand van DJ s....die 5 a 10 000 euro/dollar voor optreden krijgt ergens bijv. discotheek.

G.Unitconcert(een van de vele grote HIPHOPartiesten) 50 000 a 100 000 euro.

I know it all
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op zondag 24-10-2004 om 14:46:14
het label verdiend lekker jah met zo een optreden, maar nog maar een fractie van wat jij zegt

maar iemand als loyd banks of 50 cent heeft totaal geen doekoe

ze miljoen van de deal is allang op, die stoere g-unit ketting is van de maatschappij

sorry hoor maar een rapper verdiend 3x niks
het is allemaal schijn en imago als je ze op tv ziet
millie vanilli is meer real dan de meeste gangster rappers tegenwoordig

tevens duren toers zo lang om het decor dr uit te halen enz
is het puur voor de plaat verkoop

rappers verdienen het meest uit merchendaising (maar dan goed geschreven) en that's it

een tietsto daar in tegen, heeft alleen ze plaatjes en that's it
geloof btw dat die neger (kom ff nie op ze naam) een ton schoon verdiend per optreden daar kan een g-unit echt nie aan tippen met hun kinder publiek en mensen die water gooien
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
Rem
Tourist
Gepost door Rem op zondag 24-10-2004 om 15:41:26
Quote:
_Osiris_ schreef op 24-10-2004 @ 14:07:30
die grote kale negert (ben de naam ff kwijt)


k zal je ff bijstaan..
-Carl Cox
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op zondag 24-10-2004 om 15:53:52
w00rd

die mofo zocht ik, kwan nie verder dan karl kani
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
MISTER X Gepost door MISTER X op zondag 24-10-2004 om 18:12:52
OSIBITCH/ millie vanilli is meer real dan de meeste gangster rappers tegenwoordig

dit segt al genoeg over jou kennis.

En dat ze nix hebbe is onzin, nooit mtv cribs gezien.
Die gaste stinken in het geld, al is het een voorschot.

En een dj verdient meer.....dat geloof je tog self niet.

Worldtours, Videoclips, Albums, Singles, Featerings, Promo s....do i need to say more
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op zondag 24-10-2004 om 18:52:41
ik weet dat deathrow met materiaal betaald(de) ipv cash
das de reden dat bv snoop weg ging.

auto's die ze hebben zijn voornamelijk geleased

het verschil in huizen tussen nederland en de vs al belachelijk groot is een villa hier is daar bekant een ondermodaal huis , omdat het arm/rijk daar heel anders werkt

zo'n gang onderhouden kost ook veel
en de platenmaatschappij haalt toch het meeste weg

dunno heb heb ooit wat op mtv gezien

1 ding is iig zeker, ze doen het way beter dan ons
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op zondag 24-10-2004 om 21:16:49
Maar wat boeit het of een rapper arm of rijk is.
En als ze rijk zijn is dat toch niet straat man.
Ze moeten arm zijn en hosselen voor hun geld, dat is pas straat.
Of niet dan x.
DHDG
Oja Joh?
Gepost door DHDG op zondag 24-10-2004 om 21:25:48
w0rd @ BC

daarom is ook alleen het 1e album van snoop,dmx,nas,epmd,biggie,mobb deep,big pun,m&m etc etc ook straat

daarna hebben zij veelsteveel doekoe om straat te zijn en dat hoor je ook trug op de albums

of wou je zeggen dat het niet zo is???
----------------------------------------
Dat is grappig, je ma zei gister precies hetzelfde ..
DHDG
Oja Joh?
Gepost door DHDG op zondag 24-10-2004 om 21:32:03
Quote:
het verschil in huizen tussen nederland en de vs al belachelijk groot is een villa hier is daar bekant een ondermodaal huis , omdat het arm/rijk daar heel anders werkt


en daar lieve vriend heb je het fout\

prijzen van amerika zijn veeeeeeeeeeel goedkoper dan die van europa

je laat daar voor 300.000 een dik huis bouwen, vrijstaand met tuin ezo
hier koop je hooguit een appartementje voor datgeld
is daar stukke goedkoper
ligt natuurlijk wel aan de lokatie maar nederland is een stuk dichter bebouwd dan de USA
tuurlijk als je een huis in centrum new york wil dat je veel doekoe betaald, maar het is een feit dat de states minder dicht bebouwd zijn dan ons en qua huizen ook stukke goedkoper zijn ...
----------------------------------------
Dat is grappig, je ma zei gister precies hetzelfde ..
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op zondag 24-10-2004 om 21:47:15
Uhm die uitleg die jij geeft zegt hij ook in die zin hoor.
Ja begrijpend lezen
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op zondag 24-10-2004 om 22:13:15
@ Mister X.. Hou jij maar vol dat een Rapper meer verdient dan een Dj als Tiesto maar echt tiesto verdiend genoeg om lekker rond te komen dus wat kunnen hun het nou verrekken..

Je kan altijd nog profvoetballer worden
----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op zondag 24-10-2004 om 22:50:13
ik had het over het verschil

of hebben we hier of soort van ghetto achterwijken
big ass is gewoon big ass en arm is ya your fucked
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
MISTER X Gepost door MISTER X op maandag 25-10-2004 om 14:14:02
BATTLECAT:
En als ze rijk zijn is dat toch niet straat man.
Ze moeten arm zijn en hosselen voor hun geld, dat is pas straat.
Of niet dan x.
**************************************************
Je snapt het gewoon niet wat straat is!!!!!!!!!!! eerlijk waar battlecat.
***********************************************
Huizen zullen daar wel groter zijn als hier, maar niet elk huis heeft tog goude kranen, sportzalen,golfbanen enz.
En hier in de stad heb je inderdaad voor 300 000 euro een appartement, maar ook in New York jah./en beverly mag je niet eens naar binnen met 300 000 balle.
Hier ergens in een dorp kan je voor 300 000 en iets meer al een aardig vet huis kopen.
Daarbij hebbe ze meerdere huizen en meerdere autos, met andere woorden, ze krijgen VOLOP
***********************************************
 Index / Muziek /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0108 sec.