Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Kunst en wetenschap /
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op maandag 03-12-2001 om 09:12:48
Ok, na lang wachten en veel verzoeken tot een vervolg ( ) hier dan nu eindelijk een nieuwe stelling.

Deze stelling komt uit de telegraaf van enkele weken terug.

Even een kleine samenvatting van het artikel :
    Quote

    Harry Potter zet, door de aanhoudende rage binnen de jeugd, aan tot mogelijke duivelsaanbidding. Dit wordt veroorzaakt door de constante omgeving van waaruit het boek geschreven wordt. De spoken en heksen zijn immers niet uit het boek weg te denken. Ook het hebben van een uil als huisdier wordt volgens de experts in dit boek aangemoedigd.



Mijn mening : bullshit, de Harry Potter serie is een Fantasy boekenserie voor jongeren en ouderen vanaf een jaar op 10 (denk ik) en moet vooral niet als een serieus iets genomen worden.

Nu graag jullie meningen........
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
araphor Gepost door araphor op maandag 03-12-2001 om 12:49:22
    Quote
    De spoken en heksen zijn immers niet uit het boek weg te denken

Wat hebben spoken en heksen met duivelsaanbidding te maken? NIETS!

In de film komen trouwens wel de woorden 'beast' en 'devil' voor, evenals het getal '666'.
(viel me op..)

Maar ik ben het absoluut niet eens met die stelling. Ik heb zelf nog geen boek gelezen uit de serie, maar de film zet in ieder geval normaal nadenkende kinderen niet aan tot 'duivelsaanbidding'.
creech
Limited Edition
Gepost door creech op maandag 03-12-2001 om 14:43:03
En LotR zet mensen aan tot ringen dragen en mensen in vulkanen gooien...

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op maandag 03-12-2001 om 21:27:10
    Quote

    Wat hebben spoken en heksen met duivelsaanbidding te maken? NIETS!



Heksen zijn de afgezanten van de duivel.

Spoken weet ik zo snel ff niet
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
araphor Gepost door araphor op maandag 03-12-2001 om 22:16:34
    Quote
    Heksen zijn de afgezanten van de duivel.

Waar bazeer je dat op?
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op dinsdag 04-12-2001 om 08:53:52
eerlijk gezegd op de film "warlock"
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 04-12-2001 om 09:55:49
De link ontbreekt hier toch echt. Omdat ze de film zien zullen misschien tot duivelaanbidding overgaan? En als ze Rambo zien op tv willen ze ook iedereen uitmoorden? En als ze Quake hebben gespeeld denken ze ook alleen nog maar aan kills halen in het leven in plaats van skills?
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
araphor Gepost door araphor op dinsdag 04-12-2001 om 10:59:18
    Quote
    eerlijk gezegd op de film "warlock"

Jammer. Dat is het *foute* antwoord.
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op dinsdag 04-12-2001 om 19:23:19
    Quote

    Jammer. Dat is het *foute* antwoord.



Zou je me dan willen overtuigen daarvan?
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
araphor Gepost door araphor op woensdag 05-12-2001 om 17:38:05
    Quote
    Zou je me dan willen overtuigen daarvan?

De film Warlock is een horrorfilm uit 1989, die niet volledig gebaseerd is op de werkelijkheid. (correct me, if I'm wrong)

In de realiteit daarentegen, is een heks iemand, die een op de natuur gebaseerde religie aanhangt. Vaak wordt er gebruik gemaakt van magie (en nee, niet zoals in films als Warlock).

Meer ga ik er nu niet over vertellen hier, want ik heb het gevoel dat er niet bepaald behoefte aan is. Mocht je nog iets willen weten, vraag het me maar. Ik wilde alleen even duidelijk maken dat hekserij (buiten de filmindustrie) weinig met duivelsaanbidding te maken heeft..

* araphor is ook aanhanger van deze religie
creech
Limited Edition
Gepost door creech op woensdag 05-12-2001 om 22:48:55
araphor schreef:

> Meer ga ik er nu niet over vertellen hier, want ik heb het gevoel dat er niet bepaald behoefte aan is.

Doe maar wel, kijken of jij iets weet dat ik nog niet weet erover.

> Mocht je nog iets willen weten, vraag het me maar.

Bij deze.

> Ik wilde alleen even duidelijk maken dat hekserij (buiten de filmindustrie) weinig met duivelsaanbidding te maken heeft..

To qoute a popular Springfield phrase: D'oh !

> * araphor is ook aanhanger van deze religie

Ik heb jou altijd al eng gevonden

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op woensdag 05-12-2001 om 23:02:11
araphor schreef:
>Ik wilde alleen even duidelijk maken dat hekserij (buiten de filmindustrie) weinig met duivelsaanbidding te maken heeft..

Niet alleen in de filmindustrie...
Door de katholieke kerk werd het idee verspreid dat heksen heks zijn geworden doordat ze sex gehad zouden hebben met de duivel. Waarom denk je anders dat ze verbrand werden en niet op een andere manier om het leven gebracht?

Maar om on topic te blijven:

Natuurlijk zal er door de Harry Potter rage door kinderen meer interesse getoond worden in tovenarij en bovennatuurlijke zaken. Maar tot duivelsaanbidding zulen ze niet overgaan zolang Harry Potter dat zelf niet gaat doen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-12-2001 @ 23:07:16 ]

----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
araphor Gepost door araphor op donderdag 06-12-2001 om 11:42:13
    Quote
    Bij deze

Misschien iets specifieker?

    Quote
    Door de katholieke kerk werd het idee verspreid dat heksen heks zijn geworden doordat ze
    sex gehad zouden hebben met de duivel. Waarom denk je anders dat ze verbrand werden en niet op een andere manier om het leven gebracht?

Heksen werden in die tijd inderdaad in verband gebracht met de duivel en daarvoor op de brandstapel geworpen. Niet alleen heksen belandden trouwens op de brandstapel, ook vrouwen waarvan men dacht dat het heksen waren, ook al waren zij het niet, kwamen op de brandstapel terecht.
Dit beeld dat de katholieke kerk heeft gecreeerd is hebben helaas veel mensen nog steeds. Recentelijk (dit jaar nog) zijn er honderden mensen verbrand omdat er van ze gedacht werd dat zij heksen waren (ik geloof dat dit in Brazillie is gebeurd).

    Quote
    Maar tot duivelsaanbidding zulen ze niet overgaan zolang Harry Potter dat zelf niet gaat doen.

Ik geloof dat er nog zo'n 5 films aan zitten te komen, dus juich niet te vroeg..
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 06-12-2001 om 12:48:30
araphor schreef:
> Ik geloof dat er nog zo'n 5 films aan zitten te komen, dus juich niet te vroeg..

Als het 1 film/boek is komen er nog 6 of 7 aan...

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Bliss Gepost door Bliss op donderdag 06-12-2001 om 13:33:34
Ik kan niet wachten

Anyway euh ik denk wel dat het kinderen bewuster maakt van alles wat het oog niet kan zien en wat toch bestaat. En ik geloof ook best dat ze voor een tijd erg geinteresseerd zijn in tovenaars en heksen en vreemde wezens doordat ze die film hebben gezien. Ik zag zelf in de pauze een bende kids al scenes naspelen en doen alsof zij ook met hun paraplu konden toveren en chocolade kikkers eten.

Duivelsaanbidding ? Dat lijkt me niet, de film schildert duidelijk zwarte magie en slechte tovenaars af als "de slechten" en de verliezers.
nasibal
DaFungUs!
Gepost door nasibal op maandag 10-12-2001 om 09:50:56
Er komen in totaal 7 boeken

Maar of de filmindustrie het volhoudt om 7 films te maken over harry potter is nog maar de vraag... De vraag blijft of het over 7 jaar (dan neem ik 1 film per jaar) nog steeds koel is.

(On topic toevoeging)
Ik geloof niet dat kinderen duiveltjes gaan worden na het zien van Harry Potter.. Denk ff na.. ze houden over het algemeen ALLEMAAL van K3.. Das al duivelsaanbidding op zich... dus wrom zou het erger worden door een film?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-12-2001 @ 09:52:52 ]

----------------------------------------
nlhiphopper sinds 2001 :P
creech
Limited Edition
Gepost door creech op maandag 10-12-2001 om 18:56:26
nasibal schreef:
> Denk ff na.. ze houden over het algemeen ALLEMAAL van K3.. Das al duivelsaanbidding op zich... dus wrom zou het erger worden door een film?

Misschien een domme vraag, maar wat is K3 ?

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 11-12-2001 om 10:42:03
K3: 3 Vlaamse meisjes in de 20 die allemaal een voornaam hebben die met de K begint en 'kinderdanceliedjes' maken, en het wordt volgens mij ook op de radio gedraaid (ik heb zelf nooit radio aan) en staat/stond ook in de top40 (oma`s aan de top???)

Waarom Duivelaanbidding?: Alle Dance is Duivelsaanbidding!
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
teigetje Gepost door teigetje op donderdag 13-12-2001 om 07:21:18
/compleet off-topic
hmmm K3
/compleet off-topic

/edit by slaperige moderator
Even on-topic blijven

hmmz, misschien moet er maar weer eens een nieuwe stelling komen
/edit by slaperige moderator
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-12-2001 @ 10:49:03 ]

----------------------------------------
Code #404: User not found
 Index / [arch] Kunst en wetenschap /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0062 sec.