Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op zaterdag 22-01-2005 om 23:03:28
Ik ben erg enthousiast over de laatste reden die George Bush geeft om Irak te bombarderen: zijn geduld raakt op. Dat gevoel ken ik! Al een tijdje heb ik het helemaal gehad met Mr Johnson, die een paar deuren verderop bij mij in de straat woont. Oja, hij en Mr Patel. Patel heeft een natuurvoedingszaak verderop in de straat.

Ze kijken me allebei aan met zo'n typische blik en ik weet zeker dat Mr Johnson iets akeligs van plan is. Ik ben er alleen nog niet precies achter wat dat is. Ik ben al een paar keer bij hem binnen geweest om te zien wat hij van plan is, maar hij heeft alles goed verborgen. Zo'n ellendeling is het wel.

Met betrekking tot Mr Patel: vraag me niet hoe ik het weet (sommige dingen weet je gewoon, ik heb het uit betrouwbare bron), maar Mr Patel is een massamoordenaar. Ik heb in de straat huis aan huis folders in de brievenbus gedaan met een oproep om snel te Handelen. Als we niet snel ingrijpen, maakt hij ons een voor een af.

Sommige van mijn buren zeggen dat ik naar de politie moet stappen als ik bewijzen heb. Maar dat is natuurlijk belachelijk. De politie zal zeggen dat ze bewijs van een misdaad nodig hebben omdat ze anders niets kunnen doen.

Ze zullen aankomen met allerlei argumenten waarom het niet is toegestaan om Mr Johnson uit voorzorg uit te schakelen. Al die tijd kan Johnson zijn gang gaan en zijn plannen om iets verschrikkelijks met mij te doen verder voorbereiden. En Mr Patel zal ondertussen in het geheim mensen vermoorden. Omdat ik de enige in de straat ben met een redelijke hoeveelheid vuurwapens in huis, vind ik dat het mijn taak is om de vrede in de straat te handhaven.

Tot voor kort was dat een beetje moeilijk. Nu heeft George Bush echter duidelijk gemaakt dat het voldoende is als ik mijn geduld verlies. Dan mag ik namelijk doen wat ik wil!

Je kunt er niet omheen. Het doordachte en fijngevoelige beleid van Mr Bush ten aanzien van Irak is de enige manier om internationaal vrede en veiligheid te bereiken. De enige manier waarop je er zeker van bent dat je islamitische fundamentalisten tegenhoudt met het plegen van aanslagen, is door een paar islamitische landen te bombarderen die ons nooit bedreigd hebben.

Daarom wil ik dus de garage van Mr Johnson opblazen en zijn vrouw en kinderen vermoorden. Eerst schieten, dan praten. Dat zal hem een lesje leren. Daarna zal hij ons in vrede laten leven en ophouden met zijn rare blikken, die totaal onacceptabel zijn.

George Bush maakt duidelijk dat het enige dat hij nodig heeft om Irak te bombarderen, de wetenschap is dat Saddam echt een naar mannetje is en dat hij massavernietigingswapens heeft. Ook al kan niemand die vinden. Ik weet zeker dat ik evenveel recht heb om de vrouw en kinderen van Mr Johnson te vermoorden als Bush heeft voor het bombarderen van Irak.

Het lange termijn doel van George Bush is om de wereld veiliger te maken door 'schurkenstaten' en 'terrorisme' te elimineren. Slim bedacht. Want hoe kun je er nou zeker van zijn dat je je doel bereikt hebt? Hoe kan George Bush er zeker van zijn dat hij alle terroristen heeft uitgemoord? Als alle terroristen dood zijn? Maar wat dan met alle potentiele terroristen? Dat zijn degenen die je écht wilt uitschakelen aangezien de meeste terroristen vanwege zelfmoordaanslagen zichzelf al uitmoorden.

Misschien kan Bush beter iedereen uitroeien die in de toekomst mogelijk terrorist zou kunnen worden. Misschien is hij er pas zeker van dat hij zijn doel bereikt heeft als iedere moslim fundamentalist dood is. Maar dat leidt er misschien toe dat gematigde moslims zich bekeren tot fundamentalisme. Misschien is het het veiligst als Bush voor de zekerheid alle moslims uitroeit.

Bij mij in de straat is het hetzelfde. Mr Johnson en Mr Patel zijn slechts het topje van de ijsberg. Er zijn tientallen mensen bij mij in de straat die ik ook niet mag, en die eerlijk gezegd ook allemaal met zo'n typische blik naar mij kijken. Niemand is veilig tot ik ze allemaal heb uitgeroeid.

Volgens mijn vrouw ga ik te ver, maar wanneer ik zeg dat ik dezelfde logica gebruik als de president van de Verenigde Staten, heeft ze even niks te zeggen.

Net als George Bush is mijn geduld op. En als dat voor de president van de Verenigde Staten genoeg reden is, is het ook goed genoeg voor mij. Ik geef de hele straat nog twee weken. Wat zeg ik: tien dagen. Dat is de tijd die ze hebben om naar buiten te komen en al hun intergallactische rebellen, buitenaardse wezens en interstellaire terroristen aan mij over te dragen. En als ze dat niet doen en niet braaf dank je wel zeggen, dan bombardeer ik de hele straat rechtstreeks de prehistorie in.

Dat is net zo zinnig als hetgeen George W. Bush voorstelt. In tegenstelling tot wat hij voorstelt, is mijn beleid er alleen maar opgericht een straat te verwoesten.

die vent heeft totaal gelijk
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
L2N
twezus
Gepost door L2N op zaterdag 22-01-2005 om 23:09:40
heb je geen samenvatting
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
MowiE Konnect
Zuiver!
Gepost door MowiE Konnect op zaterdag 22-01-2005 om 23:09:58
wat je zegt...
----------------------------------------
Jij = Poep
Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 22-01-2005 om 23:15:08
Leuke/goede vergelijking. Alleen vind ik Irak niet meer zo heel boeiend...
MowiE Konnect
Zuiver!
Gepost door MowiE Konnect op zaterdag 22-01-2005 om 23:29:05
ik heb gehoord dat die aap ook nog iran wil gaan binnen vallen
----------------------------------------
Jij = Poep
Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 22-01-2005 om 23:32:26
Mocht ie willen... hele wereld ziet toch dat Irak een flop is geworden... lukt het 'm echt niet om ook nog iran er door heen te krijgen...

Ook onlogisch trouwens, iran is (als het goed is) opgehouden met het maken van kernwapens... denk dat áls boes nog wat gaat doen dat et in noord-korea gaat worden..

je moet ook niet alles geloven wat je hoort
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 22-01-2005 om 23:48:32
bush durft Noord-Korea niks te doen denk ik. Te groot leger en te dicht bij China. Ik denk dat 't toch Iran wordt
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Offensief
Mokum!!!
Gepost door Offensief op zondag 23-01-2005 om 00:00:10
Haha...

Die Amerikanen hebben hun handen vol aan de kwestie Irak.

Een inval in Iran,zal hun ondergang worden,hoeveel geld willen ze nog gaan besteden? dat geld raakt ook op zodra er een bepaald limiet word bereikt.
Bijna elke dag worden er soldaten doodgeschoten/of raken gewond.
Het Amerikaanse volk ziet dat ook wel in op die rednecks na dan.

Iran is uitgesloten,zo ja... dan hoop ik stil.. dat Bush word omgelegd ofzo
----------------------------------------
Voor die rappers is het als Big Diet één grote afvalrace.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zondag 23-01-2005 om 00:05:31
als het Amerikaanse volk dat echt inzag, was Bush niet herkozen
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op zondag 23-01-2005 om 00:11:17
Geld raakt juist niet op.
Ze verdienen door de oorlog ook weer bij juist.
Want ze gaan toch voor de olie in irak en dat levert weer geld op.
Ook sluiten ze allerlei deals met bedrijven die dan dingen mogen verzorgen.
Offensief
Mokum!!!
Gepost door Offensief op zondag 23-01-2005 om 00:19:53
Quote:
V.I.P. schreef op 23-01-2005 @ 00:05:31
als het Amerikaanse volk dat echt inzag, was Bush niet herkozen

Die gasten die daar allemaal ergens in Alabama zitten enz..

die rednecks en religiueze conservatieven.. en jammergenoeg zijn dat er heel wat in Amerika.

Maar als je kijkt naar NY en LA en andere grote steden als Boston.. daar waren ze helemaal niet zo beneden met Bush.


----------------------------------------
Voor die rappers is het als Big Diet één grote afvalrace.
Offensief
Mokum!!!
Gepost door Offensief op zondag 23-01-2005 om 01:47:21
@Battlecat


Vorig jaar werd er nog 25 miljard dollar gereserveerd voor het uit het reservefonds.. en dit jaar verwachten ze dat er nog meer dan 25 word gereserveerd.. Het senaat werkt er tegen maar toch komt het geld er steeds.

Dan komt er nog bij dat Amerika een hele hele grote staatschuld heeft,en toch besteden ze zelf qua defensie in hun eentje meer dan de rest van de wereld.

Daarnaast hebben ze Afganistan ook nog lopen.

p'z
----------------------------------------
Voor die rappers is het als Big Diet één grote afvalrace.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zondag 23-01-2005 om 09:35:45
ja maar Bush zal echt niet toegeven dat die oorlog een flop was, hij gaat waarschijnlijk gewoon door en laat het puinruimen aan z'n opvolger over
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zondag 23-01-2005 om 13:27:08
ik heb nu pas die tekst in de eerste post gelezen maar die is goed geschreven

waar heb je die van?
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Darnold
Official COD Junkie
Gepost door Darnold op zondag 23-01-2005 om 14:44:04
bush kan het niet maken om irak aan te vallen ik denk dat niet veel landen hem daarbij zullen steunen

Idd irak is een grote flop geweest en daarom zullen ze iran denk ik niet zo snel aanvallen
----------------------------------------
Toen de partysquad nog geen bazen maar werknemers waren - Gele Haas
Cap'N Anus
Don Smoke 2005
Gepost door Cap'N Anus op zondag 23-01-2005 om 15:05:52
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-01-2005 @ 12:29:26 ]

----------------------------------------
nice
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op zondag 23-01-2005 om 16:19:55
dat was een brief dat een iemand van monty python heeft geschreven(een britste bende komieken) maar de amerikanen verstaan de humor niet en zeker niet de waarheid zo heeft iemand gereageerd....


"The man who wrote this article is an ill-informed, non-thinking, butt monkey. Maybe the person who wrote this has investments in Iraq."



van www.broodjeaap.nl dat z'n meeste urban legends het is echt wel grappig dat bv.dat een 20 doller briefje de naam OSAMA spelt alst je het juist vouwt en dan kun je ook de branende wtc torens
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-01-2005 @ 16:21:58 ]

----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0097 sec.