Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Omar Sharif
me > you
Gepost door Omar Sharif op maandag 24-01-2005 om 21:27:00
's-Werelds bekendste Hip Hop / R&B radio zender WQHT, oftewel Hot97. Waar o.a. DJ's Funkmaster Flex, DJ CLue, DJ Fatman Scoop, DJ Kay Slay, DJ Angie Martinez draaien, heeft de afgelopen week gedurende de ochtend programmas een parodie op "We Are The World" uitgezonden. Het nummer gaat over de slachtoffers van de Tsunami en is op de muziek en maat van "We Are The World" ingezongen door programma makers van de radiozender.

Download het nummer http://www.thesilent1.com/longer_hot97_tsunami.mp3

Het begint met een idiote discussie maar na enkele minuten begint het nummer...

Ik ben echt fuckin kwaad dat er mensen zijn die Hip Hop representen deze shit in de air gooien..

Ze hebben inmiddels hun excuus aangeboden..

Quote:
HOT 97 regrets the airing of material that made light of a serious and tragic event. We apologize to our listeners and anyone who was offended.
HOT97 takes pride in its community involvement and in the last few weeks has joined with broadcasters nationwide to raise money for victims of the Tsunami. Our relief effort will result in a substantial cash donation.
As an additional sign of HOT 97’s commitment to the cause, Miss Jones in the Morning, along with her entire staff, have agreed to contribute one week’s pay to Tsunami Relief efforts.
If you wish to make a further comment, you can send an e-mail to the program director jdimick@hot97.emmis.comor you can write to WQHT, 395 Hudson Street, 7th Floor, New York, N.Y. 10014.



..maar fuck dat, een wekelijkse betaling maakt dit niet goed. Toen ze er achter kwamen dat mensen er de humor niet van in konden zien hebben ze de link van hun site gehaald in de hoop dat ze er met een simpele verontschuldiging van af zouden komen, maar nogmaals; fuck dat.


Kijk, hier een screenshot van hoe ze er in eerste instantie over dachten.. shit stond in hun Funny shit sectie... :x




Okayplayer.com en hiphopmusic.com waren de eerste die van de schande spraken en kwamen met twee online petities die inmiddels al door 4190 & 5089 mensen zijn getekend.

Ik voel me aangesproken als er wat in de naam van Hip Hop gedaan wordt, en in dit geval is er iets walgelijks gedaan namens Hip Hop dus als je je zo ook voelt en net zo walgt van deze shit als ik.. teken dan op zn minst één van de twee petities...

http://www.petitiononline.com/tsunmai7/petition.html
http://www.petitiononline.com/endhate/petition.html

...maar wat hate mail naar hot97@hot97.comom ze te laten voelen hoe lame ze zijn kan ook geen kwaad.

Zie hier de onderwerpen/discussies op Okayplayer & hiphopmusic.com

http://www.okayplayer.com/dcforum/general2/390253.html#394
http://www.hiphopmusic.com/archives/000759.html

1
----------------------------------------
Rotterdam, wat?!
L2N
twezus
Gepost door L2N op maandag 24-01-2005 om 21:32:07
ahh joh is maar een grapje, maak je niet dik.
Of moeten Caberetiers ook inpakken?
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op maandag 24-01-2005 om 21:46:02
Moet je daarom meteen de layout opfucken?
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 24-01-2005 om 22:08:20
Quote:
Ik voel me aangesproken als er wat in de naam van Hip Hop gedaan wordt, en in dit geval is er iets walgelijks gedaan namens Hip Hop dus als je je zo ook voelt en net zo walgt van deze shit als ik.. teken dan op zn minst één van de twee petities...


sorry hoor, maar dan is er érg veel waar je je aansprakelijk voor kan voelen
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
G.T.G
als je weet
Gepost door G.T.G op maandag 24-01-2005 om 22:41:18
Fuck man stel je aan...
als ieamdn misplaatste grap maakt hoef je nog geen haad mailtjes te sturen..
damm man egt ik vind al dat gedoe ziek...
----------------------------------------
..maak je haar los en maak me gek..
dap
038
Gepost door dap op maandag 24-01-2005 om 22:43:29
tja dat soort grappen zijn best wel hard, maar om _alles_ wordt grappen gemaakt. Dit is wel erg tegen de grens aan aangezien we het wel over miljoenen gewonden hebben.
Darnold
Official COD Junkie
Gepost door Darnold op maandag 24-01-2005 om 22:44:03
idd het is gewoon als grap bedoelt
----------------------------------------
Toen de partysquad nog geen bazen maar werknemers waren - Gele Haas
DopeR
Gepost door DopeR op maandag 24-01-2005 om 22:45:22
-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-01-2005 @ 22:54:57 ]

----------------------------------------
Wii will brainwash you.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 24-01-2005 om 22:50:48
-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-01-2005 @ 22:54:27 ]

----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
DopeR
Gepost door DopeR op maandag 24-01-2005 om 22:51:39
-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-01-2005 @ 22:54:46 ]

----------------------------------------
Wii will brainwash you.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 24-01-2005 om 22:53:49
-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-01-2005 @ 22:54:34 ]

----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op dinsdag 25-01-2005 om 01:54:39
Dap als je berichten gaat wijzigen doen dan ook even die pic voor me.
Bij mij 1024*768 fokt hij de layout.
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op dinsdag 25-01-2005 om 13:59:41
zal wel uit de hand gelopen grappie zijn, anders zijn ze wel erg triest
SchizoMania Gepost door SchizoMania op woensdag 26-01-2005 om 10:37:08


jin's reply erop

www.alljin.com/Audio/Exclusives/jin-tsunami_response.mp3

----------------------------------------
chicks willen me maar doortrekken omdat ik de shit ben//
Mip
Gepost door Mip op vrijdag 28-01-2005 om 11:11:05
Quote:
Zeven medewerkers van het ochtendprogramma van de Amerikaanse radiozender WQHT-FM Hot 97 zijn geschorst vanwege een gewaagd liedje over de tsunami in Azië. Het liedje, een parodie op We are the World uit 1985, werd door veel luisteraars als schokkend ervaren. Duizenden mensen dienden een klacht in. Daarop besloot de directie van het station de programmamakers te schorsen.

You can hear God laughing, 'Swim you bitches swim', zo luidt één van de passages uit het gewraakte nummer. En in een ander stuk werd gezongen: Go find your mommy/I just saw her float by/a tree went through her head/and now the children will be sold to child slavery. Aanvankelijk kwalificeerde de directie van het radiostation het liedje wel als 'moreel onverantwoord', maar de verantwoordelijken werden vooralsnog niet op non-actief gesteld. Na vele dringende oproepen van luisteraars werd de zevenkoppige crew, waaronder de presentatrice Miss Jones, echter toch geschorst.

Het is niet de eerste keer dat WQHT-FM Hot 97 op omstreden wijze in het nieuws komt. Eerder werden al twee presentatoren geschorst vanwege misplaatste opmerkingen rond het overlijden van de R&B-zangeres Aaliyah. Ook werd een presentator van Sky Sports deze week de laan uitgestuurd na een grap over de tsunami.

bron: Fok!
limon
Gepost door limon (Oldschool) op vrijdag 28-01-2005 om 21:04:44
tering gezeik, Giel Beelen heeft ook een stukje laten horen gisterochtend. Ik moet zeggen... best grappig.

Humor staat toch nooit in relatie tot het aantal slachtoffers, kankergrappen zijn er ook genoeg.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Vent
Gepost door Vent op vrijdag 28-01-2005 om 23:54:40
Jatoch, sommige zijn ook kankergrappig.
DopeR
Gepost door DopeR op vrijdag 28-01-2005 om 23:58:02
Ja limon, ik lach me ook kapot.
Ik rolde hier zo van het lachen enzo dat ik de deur uitrolde hup de trap af naar beneden met de langen uit m'n lijf van het lachen, dit is echt geweldig.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Showdown
*Respect
Gepost door Showdown op donderdag 03-02-2005 om 20:16:08
Da's hard.. Kvind het ook wel een overschreden limit...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-02-2005 @ 20:16:41 ]
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op vrijdag 04-02-2005 om 13:45:12
limon heeft wel gelijk, enschede, volendam zegt dat jullie iets? nog geen dag na die rampen vlogen de grappen ook al door de lucht.

1 slachtoffer of 250.000 slachtoffers maakt echt geen verschil. Dat iets niet smaakvol is wil niet zeggen dat het niet grappig is.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op zaterdag 05-02-2005 om 08:53:48
geeef spade gelijk
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
GB-rob
bob marley was born on feb.7.1945
Gepost door GB-rob op zaterdag 05-02-2005 om 09:12:43
wie maakt er grappen over Enschede
MC Dushi
Space
Gepost door MC Dushi op zondag 06-02-2005 om 00:30:37
ik vind het ook niet kunnen hoor.. even denken... zoveel kinderen zijn hun ouders kwijt.. ouders zijn hun kinderen kwijt.. bijna allemaal zijn ze hun huis kwijt, ze (hadden) geen geld meer, maar gelukkig waren er mensen die WEL een hart heben en dus geld stuurden, waaronder ik, gewoon mijn hele loon hopsakee naar azie... aangezien er ook aangetrouwde familie van mij in thailand is overleden.. ikzelf heb er geen moeite mee maar mijn stiefmoeder gaat kapot, vandaar dat we in de zomervakantie ook naar thailand toegaan. mijn pa heeft ervoor gezorgd vanuit nederland dat daar een huis gebouwd word waar ze nu aan bezig zijn voor de aangetrouwde familieleden die nog wel leven, omdat hun huis en al hun spullen ook weggespoeld zijn. maargoed, mensen hebben geen eten geen drinken geen onderdak geen geld en weinig familie over. EN EEN STEL MEGOLEN GAAT HIER EEN HEEL GRAPPIG NUMMER OVER MAKEN?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! shiiiit hopeloos en triest van ze gewoon... klasse mensen
----------------------------------------
Drie Keer Draaien
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op zondag 06-02-2005 om 01:45:33
dus met andere rampen mogen ze dat wel doen omdat daar geen familie is?
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 06-02-2005 om 01:49:21
ik vraag me af waarom iedereen zoveel geld overmaakt, het is gewoon een complete hype aan het worden, om zoveel mogelijk geld over te maken, alsof het een wedstrijdje is. Belachelijk. stuur de helft van dat geld naar andere ellendige oorden.
ik heb nul gestort. daar ik mijn centen nuttiger kan besteden. Lomp maar waar.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zondag 06-02-2005 om 09:34:13
Quote:
ik vraag me af waarom iedereen zoveel geld overmaakt, het is gewoon een complete hype aan het worden, om zoveel mogelijk geld over te maken, alsof het een wedstrijdje is. Belachelijk. stuur de helft van dat geld naar andere ellendige oorden.


word
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
MC Dushi
Space
Gepost door MC Dushi op zondag 06-02-2005 om 10:13:39
Quote:
AsbezT schreef op 06-02-2005 @ 01:45:33
dus met andere rampen mogen ze dat wel doen omdat daar geen familie is?


nee ik vind het zowiezo gewoon niet kunnen... bij elke ramp raken er wel mensen familie kwijt... en dan is het gewoon een beetje laag om daar grappen over te maken.. is net zoiets als dat jouw broer of zus of neef nicht weet ik veel bijvoorbeeld dood is gegaan en iemand maakt daar droge grappen over... ik heb voor zulke mensen die daar grappen over maken maar een woord TRIEST
----------------------------------------
Drie Keer Draaien
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op zondag 06-02-2005 om 11:20:38
zeg er word toch ook gelachen met de wereldoorlogen
en met de consentratiekampen en daar stierven 6MILJOEN mensen
maar toch zit iedereen er mee te lachen
en dan met de tsunami ramp mag niemand lachen
oké zo'n stom liedje moet ge ook niet maken,maar ieder diertje zijn pleziertje zé
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-02-2005 @ 11:21:54 ]

----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.012 sec.