Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 13-12-2001 om 00:20:22
Men kan wel zeggen dat de warezscene over de gehele wereld is opgeschrikt door een grote actie van oa. de FBI tegen de warez scene.

Wereldwijd zouden er zo'n 100 arrestatiebevelen zijn afgekondigd, en zijn er al arrestaties verricht in Finland, Noorwegen, Engeland, Nederland en Australië. In de VS kwam de politie in 27 steden in actie. Zij heeft 130 computers in beslag genomen.

Op het moment zijn veel zogenaamde FXP-boards gesloten, hetzij uitvoorzorg, hetzij omdat de admins opgepakt zijn en de servers inbeslag genomen.

Wat denkt men er van, hoeveel invloed zal dit hebben op de warez handel in de toekomst? Zal het een in een kort dipje komen. Of zou de FBI denken dat ze samen met andere politie machten daadwerkelijk de warez handel kan stil leggen?

- Mocht je zelf bezig zijn met warez ed. Let op! en zorg dat ze je niet pakken -

[notitie]
Noem hier geen namen van mensen waarvan je weet dat ze zich bezig houden met warez. Daar maak je je niet populair mee . En plaats niet warez related stuff en/of downloads op het forum[/notitie]
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
dap
038
Gepost door dap op donderdag 13-12-2001 om 00:33:25
Mochten er toevallig nog mensen bij ftp's inloggen, pas op.. er zijn zogenaamde 'Fed's ftp' servers gevonden. Die doen dus net alsof ze een warez ftp zijn maar in het echt van de FBI.

"country busts:
2 people in finland got busted
6 people in britain (.uk)
7 people in australia
2 in norway
holland hit pretty hard
.se is safe at the moment
australia was hit (bandido)"

pas op.
Bliss Gepost door Bliss op donderdag 13-12-2001 om 09:35:08
Omdat dit topic in Algemeen en Actueel staat DURF ik het te vragen ... Wat zijn/is warez ?!?
QyRoZ
Zwart.
Gepost door QyRoZ op donderdag 13-12-2001 om 09:51:22
Bliss schreef:
> Omdat dit topic in Algemeen en Actueel staat DURF ik het te vragen ... Wat zijn/is warez ?!?
Illegale software
----------------------------------------
De mate van kinderachtigheid van dit soort posts is te sneu voor woorden.
teigetje Gepost door teigetje op donderdag 13-12-2001 om 10:20:31
Er zal zo te zien wel een grote dip komen in warezland. Helemaal stil krijgen ze het nooit; er lopen altijd wel studentjes/scholiertjes rond die cdtjes kopieren voor minder geld dan de legale versie kost. Dat is ook niet moeilijk met de huidige prijzen. Als ze echt de 'kern' van de zaak stil weten te leggen, komt alleen de snelle internationale softwareverspreiding tot stilstand. Per land zal nog steeds de mogelijkheid aanwezig zijn om "gewoon" cd'tjes te kopieren.

De prijzen in de markt zijn zelfs zo hoog tegenwoordig dat je ongeveer de keuze moet maken tussen het onderhoud van je 'gezin' of de aanschaf van dat nieuwe besturingssysteem + tekstverwerkapparaat. Nou ja, ongeveer dan

Een oplossing zou volgens mij wel zijn om software voor de 'gewone' consument goedkoper te maken. Uiteraard moeten de producenten dan wel het geld ergens anders vandaan zien te toveren. Misschien zou het een idee zijn voor de overheid om onder het motto 'computergebruikstimulatie' kortingen te gaan geven op besturingssystemen en educatieve software.
----------------------------------------
Code #404: User not found
scrumstah
Huh ? Vaag...
Gepost door scrumstah op vrijdag 14-12-2001 om 00:13:44
mjah, het probleem is inderdaad de prijs van software. en dan ook nog vooral met games want je gaat geen 100 piek neerleggen voor je weet of het die 100 piek wel waard is. Ik wil meestal eerst ff weten of het een coole game is of niet, en als ik het een coole game vind koop ik het soms wel (al heb ik de laatste maanden alleen max payne gekocht).
De meeste games zijn de laatste tijd gewoon CRAP!
----------------------------------------
Signature
creech
Limited Edition
Gepost door creech op vrijdag 14-12-2001 om 14:13:18
dapozza schreef:
> holland hit pretty hard

Ik heb nog nergens gelezen dat er Nederlanders zijn opgepakt. Hooguit sites down. Uni Wageningen heeft wel weer medewerking toegezegd.

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
creech
Limited Edition
Gepost door creech op woensdag 19-12-2001 om 13:49:30
http://130.239.125.104/nomore.jpg

shirt
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-12-2001 @ 13:50:02 ]

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0112 sec.