Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Kunst en wetenschap /
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 13-12-2001 om 10:59:21
Stelling:

Jezus was een buitenaards wezen, in zoverre dan dat hij door zijn buitenaardsen familieleden door kunstmatige inseminatie in maria was gestopt om zo te worden geboren als half-god. Dit was de enige manier voor deze buitenaardsen om op aarde in contact te komen met de mens en deze te overtuigen van de goede bedoeling van hen.

-alle verwijzingen in de bijbel naar engelen zijn dan op te vatten als 'alien contact'.
- In de bijbel komen veel verhalen voor waarin ruimteschepen worden beschreven (ik zag een groot glinsterend ding dat met een lichtflits verdween etc. etc. kij hiervoor op:
www.aaaa.demon.nl )
een paar interessante bijbelteksten:
Johannes 8:
23 En hij zeide tot hen: Gij zijt van beneden, ik van boven; gij zijt van deze wereld, ik ben niet van deze wereld.

Openbaring 18:
1 En daarna zag ik een anderen Engel nederdalen van den hemel; die had ene grote macht, en de aarde werd verlicht van zijne heerlijkheid.

En natuurlijk de allerbekenste en allermakkelijkst verklaarbare:
Jezus ging na zijn opstanding in een 'wolk' de hemel in.

Overduidelijk dat dit een beschrijving is van een raket die de hemel ingaat.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op donderdag 13-12-2001 om 23:31:40
Tja, als je het wilt lezen staat het er ja, anders is het gewoon een leuk fantasieverhaaltje of ging Jezus door middel van Goddelijke inmenging omhoog.

Ik ben nog steeds niet overtuigd, voor mij is het gewoon nog een fantasie verhaaltje.

/edit by limon
Sorry, ik heb per ongeluk je bericht geedit ipv door erop te antwoorden. dit was als het goed is je originele tekst.
/edit by limon
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-12-2001 @ 10:06:35 ]

----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
lordv
iedereen zijn camoflage
Gepost door lordv op donderdag 11-04-2002 om 11:47:30
jezus is op meerderemalen verklaarbaar. maar je kan de bijbel idd zo interpreteren ookal vind ik em erg fout. ik zelf blijf liever in de buurt van darwin.
waar zijn in de bijbel dino's als adam en eva de eerste mensen waren en de dag daarna pas ALLE dieren werden geschapen.
----------------------------------------
wat is image als jij jezelf voor doet als een ander?
Alternative Gepost door Alternative op donderdag 11-04-2002 om 20:01:35
Hm ik ben zelf van mening dat Jezus nooit bestaan heeft. Geloof ook niet in buitenaardse wezens...
Denk persoonlijk dat er gewoon mensen zoals wij ergens op een andere planeet rondlopen maar dat die planeet gewoon te ver weg is om door onze technische mogelijkheden gezien te worden.
----------------------------------------
NEDERHOP!!!
scrumstah
Huh ? Vaag...
Gepost door scrumstah op vrijdag 12-04-2002 om 00:47:59
Quote:
Denk persoonlijk dat er gewoon mensen zoals wij ergens op een andere planeet rondlopen maar dat die planeet gewoon te ver weg is om door onze technische mogelijkheden gezien te worden.


Das toch precies hetzelfde als buitenaards leven/wezens ? Zijn wij voor die mensen dan geen buiten(aardse) wezens ?

Ontopic:
Het zou wel degelijk kunnen dat het allemaal alien gedoe is.. maar ik denk het niet..
en lord: De mens werd op de 1-na-laatste dag gemaakt, daarna ging ie pitten... tenminste, als ik mezelf goed heb ingelicht, kan het fout hebben natuurlijk. Heb niet de bijbel er weer bij gepakt enzo.
----------------------------------------
Signature
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op vrijdag 12-04-2002 om 13:57:03
scrumstah schreef:
Quote:
De mens werd op de 1-na-laatste dag gemaakt, daarna ging ie pitten... tenminste, als ik mezelf goed heb ingelicht, kan het fout hebben natuurlijk. Heb niet de bijbel er weer bij gepakt enzo.

Scrum: je hebt gelijk hoor, staat zo beschreven in Genesis 1 (en in 2 staat hoe hij de mens schiep, voor de geïnteresseerden ).

Alternative schreef:
Quote:
Hm ik ben zelf van mening dat Jezus nooit bestaan heeft.

Jezus heeft wel degelijk bestaan, zijn naam staat iig vermeld in de Romeinse archieven, waarin vermeld wordt dat hij aan het kruis gestorven is en zich voor de Zoon van God uitgaf. Of hij dat ook was is een tweede...

[edit]
Ff een entertje erin gegooid zodat het wat overzichtelijker werd.
[/edit]
[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-04-2002 @ 13:58:58 ]

----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
nasibal
DaFungUs!
Gepost door nasibal op zaterdag 13-04-2002 om 01:00:43
De BBC is toch bezig met die TV-serie waar zo'n ophef over was een tijd geleden? Met beelden van hoe Jezus er écht uitzag, dus like een doodgewone vent, dik en een lelijke baard (en niet die blonde "God" die ze nu altijd laten zien)..

Ik geloof best dat ie bestaan heeft, en dat hij behoorlijk wat slappe verhalen heeft opgehangen geloof ik ook, en vooral geloof ik dat van een mug een olifant gemaakt is toenertijd.

Maar toch.. bij Jezus zijn geboorte begon de jaartelling.. Waarom kon die lul dan niet een week wachten en echt op 1 januari geboren worden?
----------------------------------------
nlhiphopper sinds 2001 :P
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 15-04-2002 om 16:26:27
lordv schreef:
> jezus is op meerderemalen verklaarbaar. maar je kan de bijbel idd zo interpreteren ookal vind ik em erg fout. ik zelf blijf liever in de buurt van darwin.
> waar zijn in de bijbel dino's als adam en eva de eerste mensen waren en de dag daarna pas ALLE dieren werden geschapen.


De bijbel is een verzameling van verhalen. Dat Jezus bestaan heeft betekent niet dat ik zeg dat de scheppingstheorie klopt, integendeel. De scheppingstheorie klopt NIET. Waarom dan wel Jezus?

Ik ben ervan overtuigd dat Adam een genetisch gemanipuleerde aapmens is. Check www.sitchin.com en klik op ADAM om wetenschappelijke bewijs te lezen dat de evolutie niet voor de huidige mens heeft gezorgd. Dat betekent dat de geschiedenisboeken van de Soemeriers, waarin beschreven wordt dat de mens een kruising is van de mensen van de 12e planeet (Nibiru) en de op aarde levende aapmensen. Overigens kun je op de website ook het bewijs lezen van het bestaan van deze 12e planeet.

Wat anderen willen geloven of denken laat ik aan hen. Ik weet dat er een dag komt waarop jij in zal zien dat er veeeeeel meer aan de hand is...

Die dag: 23 december 2012

*edit*
Oh ja: die Jezus is dus one of them...those who came form heaven to earth...
*edit*
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-04-2002 @ 16:28:54 ]

----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
 Index / [arch] Kunst en wetenschap /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0121 sec.