Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Jappie
De louter rijm
Gepost door Jappie op vrijdag 04-02-2005 om 21:06:09
The Game doelwit disstrack
donderdag 3 februari 2005

Twee weken na de release van The Game's debuutalbum heeft Q45 zijn disstrack uitgebracht waarin hij The Game beschuldigt van het rippen van zijn concept voor de titeltrack van 'The Documentary'. Volgens Q45, een rapper uit Atlantic City, werd hij in augustus van het afgelopen jaar door een gezamenlijke vriend aan Game voorgesteld en hadden de twee een lange luistersessie waarin ze eigen materiaal aan elkaar lieten horen. Q45 beweert nu dat The Game zijn materiaal als basis heeft gebruikt voor de titeltrack van zijn succesvolle debuutalbum. "Game en ik waren in LA aan het chillen en ik liet hem mijn shit horen. Die nigga vond het te gek en daar was ik blij om. Ik liet meer shit horen, maar hij wilde één bepaalde track nog een keer horen. We hebben dat nummer uiteindelijk nog twee keer zitten luisteren. Daarna hebben we gewoon relaxt zitten praten. Ik dacht dat het allemaal wel goed zat, ik dacht zelfs dat er een mogelijkheid was voor een samenwerking tussen mij en Game. Maar ik koop het album van die nigga en ik hoor gewoon mijn shit op zijn album," aldus Q45. Q45 heeft nu over Eminem's 'Toy Soldiers' een diss richting The Game gespit. Op de disstrack hoor je ook snippets van beide tracks en er is inderdaad een opvallende vergelijking tussen beide tracks. Op 'Billions' spit Q45 een rhyme waarin hij titels van albumklassiekers gebruikt.

I'm a find a chick that's 'bout it / hit the Ill Na Na Doggystyle and roll up on The Chronic / 'cause All Eyez On Me I'm the Don Cartegena / Venni Vetti Vecci / it's a Hard Knock Vita...

In het refrein van 'The Documentary' doet The Game ongeveer hetzelfde.
I'm Ready to Die without a Reasonable Doubt; smoke Chronic and hit it Doggystyle before I go out / Until they sign my Death Certificate All Eyez on Me / I'm still at it; Illmatic and that's 'The Documentary'

Volgens Q45 is de gelijkenis geen toeval en heeft The Game zijn concept na de luistersessie gejat. "Als hij 'The Documentary' al voor die luistersessie klaar had, had hij heus wel iets gezegd als 'Yo, ik heb een track waarin ik zo ongeveer hetzelfde doe' maar hij zei niks. Hij had die track toentertijd ook niet bij zich. Die track is gewoon na onze luistersessie gemaakt." Q45 twijfelt nog over juridische stappen, hij wil The Game ook de mogelijkheid geven om dit probleem buiten de rechtszaal op te lossen.

hier is de link
http://www.sohh.com/media/media_player.php?media_ID=6

bron
----------------------------------------
De louter rijm
DopeR
Gepost door DopeR op vrijdag 04-02-2005 om 21:08:49
Wat een kankerbeat voor een disstrack :|
Maar vind die track eigenlijk niets van die Q45
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Jappie
De louter rijm
Gepost door Jappie op vrijdag 04-02-2005 om 21:09:38
geluids kwaliteit is wel bagger ja
----------------------------------------
De louter rijm
Mip
Gepost door Mip op vrijdag 04-02-2005 om 21:31:23
jezus wat een zeikerd, juridische stappen om een line what the fuck?!
ik ga dit niet luisteren omdat ik het mn tijd niet waard vindt en overigens moet ik vermelden dat ik ook niet down ben met The Documentary
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op vrijdag 04-02-2005 om 21:44:05
wat hij zegt
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
Jappie
De louter rijm
Gepost door Jappie op vrijdag 04-02-2005 om 21:44:29
The game is vet
----------------------------------------
De louter rijm
L2N
twezus
Gepost door L2N op zaterdag 05-02-2005 om 11:21:08
The Game is niet echt goed hoor,
Die beats op zijn cd doen echt alles.
Dre,Timbo,Justblaze
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op zaterdag 05-02-2005 om 11:24:19
idd, de beats doen het meeste
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op zaterdag 05-02-2005 om 11:37:49
vent valt wel mee
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 05-02-2005 om 22:32:20
zo heel erg leken die lines nou ook weer niet op elkaar, hij maakt zich er iig wel veel te druk over
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Prism
Gepost door Prism op dinsdag 08-02-2005 om 15:27:47
The Documentary is DA SHIT.
Q wie???
Cap'N Anus
Don Smoke 2005
Gepost door Cap'N Anus op vrijdag 11-02-2005 om 13:55:39
Quote:
L2N schreef op 05-02-2005 @ 11:21:08
The Game is niet echt goed hoor,
Die beats op zijn cd doen echt alles.
Dre,Timbo,Justblaze
idd
----------------------------------------
nice
TivoBizzy
Tivo Is In Het Huisje
Gepost door TivoBizzy op vrijdag 11-02-2005 om 14:01:30
Beats en Hijzelf zijn chill.. hoe je het nou went of keert.. documentary is een
goed begin voor the game...
----------------------------------------
Tivo
"We zijn de meest gevreeste beeste leven in de stad der steden , de reden dat ik hier ben.."
R-Gino
Buitengewoon.
Gepost door R-Gino op vrijdag 11-02-2005 om 14:06:30
Live From Compton is ook dope..
Mightymiel Gepost door Mightymiel op vrijdag 11-02-2005 om 14:06:31
Bij the game cd hoor je gewoon dat het echt voor de miljoenen inelkaar is gezet met de guestlist van rappers en producers.iedere andere rapper die beetje kan rappen had met die beats net zoveel succes, vin het niks nieuws.
----------------------------------------
He was Dying To Get Famous But Never Sold Out
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0074 sec.