Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Rem
Tourist
Gepost door Rem op vrijdag 18-02-2005 om 19:49:00
Quote:
Habbekrats Reclame Amsterdam besluit zonder toestemming van Duvelduvel een videoclip te schieten voor de videoclip van Duvelduvel-track Wie is Ut? Hiervoor zoekt het bureau naar dubbelgangers. De rappers zelf reageerden niet toen het bureau een concept voor de videoclip opstuurde. Maar dat mag de pret voor het creatieve bureau niet drukken. Habbekrats besloot dat het zonder rappers en opdrachtgever ook wel kon. Jim Taihuttu van Habbekrats: "We zijn op zoek naar Duvelduvel look-a-likes voor de eerste ongeautoriseerde videoclip uit de Nederlandse hiphopgeschiedenis. Het nummer Wie Is Ut? vonden we simpelweg briljant. Het is zeker geen dis naar de heren apen, eerder een ode. Zie het als een ultieme uiting van ons fandom."

"Het mooie aan ons concept is dat het vrijwel geheel te draaien is zonder de rappers in kwestie." Slechts voor enkele shots zijn dubbelgangers van de rappers nodig. "Als mensen dus een buurman, baas of stiefvader hebben die grote gelijkenis vertoont met Rein de Vos, Supahdupah of -niet onbelangrijk- Duvel zelf, verzoeken wij dringend contact met ons op te nemen."

Dat het geen grap is wil creatief directeur Jim Taihuttu graag benadrukken. "Je mag er om lachen, maar het is bloedserieus. Ik heb nog vierhonderd euro op de bank en mijn partner Victor nog driehonderd. We gaan begin maart draaien met de dubbelgangers. We willen nu liever de dubbelganger dan Duvel zelf. Het is leuker zonder hem." Wanneer de clip af is, komt hij waarschijnlijk gratis online op mixin.nl. "Wat er daarna mee gebeurt, zien we wel." Het bureau was eerder verantwoordelijk voor de, binnenkort te verschijnen, Raymzter videoclip Zeg Ja!

Rapper Duvel heeft geen bezwaar tegen de 'gratis reclame'. "Ik had het nog niet gehoord. Maar ik weet wel dat die jongens met clips bezig zijn en zo. Ik heb het videoconcept gewoon doorgestuurd naar mijn platenbaas Kees de Koning. De jongens van Habbekrats zijn er niet meer op terug gekomen. Maar als ze het écht doen, vind ik het wel stoer van ze, het is wel een actie met ballen."

Kees de Koning, labelbaas van Topnotch is minder te spreken over de actie. "Ik vind het een onprofessionele actie, maar ik laat me niet opjagen. Na een dergelijk actie ga ik natuurlijk niet zomaar met ze in zee. Dat is een principiële kwestie."

bron: 3voor12.nl

----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op vrijdag 18-02-2005 om 19:52:34
lol
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op vrijdag 18-02-2005 om 19:53:43
ik wens ze alvast veel geluk
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
Darnold
Official COD Junkie
Gepost door Darnold op vrijdag 18-02-2005 om 19:59:40
dubbelgangers:S jemig wat moet dat voorstellen dat wordt dus egt niks

ik vindt dat best wel zielig van die lui
----------------------------------------
Toen de partysquad nog geen bazen maar werknemers waren - Gele Haas
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op vrijdag 18-02-2005 om 20:23:11
je moet ze niet afkraken keer kijken wat ze er van brengen en dan zeggen mislukt of niet

----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
Verantwoord Gepost door Verantwoord op vrijdag 18-02-2005 om 23:57:48
Had het gister op ml gelezen.

Dope toch? Weet je hoe duur het is om een clip te maken? Die gasten doen het gewoon, omdat ze het leuk vinden (plus goeie reclame voor hun natuurlijk).

Ik vind het een tof idee, kost niks voor Duvel Duvel en toch een (dope?) clip. In iedergeval een vet idee.
DopeR
Gepost door DopeR op zaterdag 19-02-2005 om 01:03:57
Nou en? Duvel vindt het goed en het is inderdaad wat Verantwoord zegt, dus wat is er mis mee
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 19-02-2005 om 02:44:58
had het eergister al op 3voor12 gelezen ... en daarvoor op mixin ..

maar super lame idee.
TommyReusse
dit jaar wordt camouflage de nieuwe rage!
Gepost door TommyReusse op zaterdag 19-02-2005 om 13:54:10
hmmm vage zooi
waar slaat dit op
----------------------------------------
Tommy Reusse
odin
Producer
Gepost door odin op zaterdag 19-02-2005 om 15:43:09
NEE HE....... komt het zeker op de box, daarna volgen Mtv en TMF ... komen die mainstream flikkertjes er straks ook weer dapper mee doen, zonde

btw: hier een dope Duvelduvel clip (MET DE ORGINELE APEN) op hotelworldwide.com:
LoRes: http://www.hotelworldwide.com/hotel/TisLeukGeweestLoRes.mov
HiRes: http://www.hotelworldwide.com/hotel/TisLeukGeweestHiRes.mov

(en niet doorsturen naar je breezer drinkende shihut tmf kijkende vriendjes en vriendinnetjes)
aub


----------------------------------------
Old enough to know better, young enough to not give a f*ck.
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 19-02-2005 om 15:47:05
joh hallo welkom bij 2004. Die was al op the box geweest en al heeeel lang online

Dat 'standin duvel' clip ding plan vind ik gewoon nergens op slaan.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 19-02-2005 om 15:47:22
Quote:
NEE HE....... komt het zeker op de box, daarna volgen Mtv en TMF ... komen die mainstream flikkertjes er straks ook weer dapper mee doen, zonde

btw: hier een dope Duvelduvel clip (MET DE ORGINELE APEN) op hotelworldwide.com:
LoRes: http://www.hotelworldwide.com/hotel/TisLeukGeweestLoRes.mov
HiRes: http://www.hotelworldwide.com/hotel/TisLeukGeweestHiRes.mov

(en niet doorsturen naar je breezer drinkende shihut tmf kijkende vriendjes en vriendinnetjes)
aub


hoezo zouden 'mainstream flikkertjes' geen Duvelduvel mogen horen?

ik heb juist liever dat ze dat horen dan sommige anderen dingen... en dan zie ik 't ook wat vaker langskomen
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-02-2005 @ 15:48:48 ]

----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
odin
Producer
Gepost door odin op zaterdag 19-02-2005 om 15:52:25
Quote:
V.I.P. schreef op 19-02-2005 @ 15:47:22
[...]
hoezo zouden 'mainstream flikkertjes' geen Duvelduvel mogen horen?

omdat ze stinken


die apen stront is gewoon van ons
----------------------------------------
Old enough to know better, young enough to not give a f*ck.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 19-02-2005 om 15:59:14
het zijn gewoon normale mensen (meestal dan ), behalve dat hun muzieksmaak niet zo goed is
dus als we ze daar van afhelpen is er niks meer mis mee

[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-02-2005 @ 15:59:32 ]

----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
DopeR
Gepost door DopeR op zaterdag 19-02-2005 om 17:11:34
Fuck dat, Duvel Duvel vinden ze toch niks aan, want hun zijn geen D-Men of Ali B debielen.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Huussuh Gepost door Huussuh op zaterdag 19-02-2005 om 18:22:52
Ik denk dat sommige nummers best zouden kunnen aanslaan bij het wat minder conservatieve massamediapubliek.

Maar das niks voor Dubbel D en zn click.
Quote:
'We gaan ondergronds, je weet toch'


Aldus Supadupah.
zegt genoeg lijktme


Maar ik zou die video best willen zien, een soort Zoete-inval idee
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-02-2005 @ 18:29:04 ]

----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0078 sec.