Index / Algemene zaken / [Pagina: 1 [2] ] | |
Spliffmeister katslauw |
Gepost door Spliffmeister op zaterdag 05-11-2005 om 11:28:27 | |
Quote: SpooK! schreef op 23-02-2005 @ 14:51
en als je 21 of ouder bent kan je toelatingstoetsen doen (heb ik ook gedaan, ik heb geen middelbare schooldiploma)
Dus je kan zonder diploma die toetsen doen, en als je daar in slaagt kan je gewoon mbo of hbo gaan doen?
hoe zwaar waren die toetsen?
---------------------------------------- Tot de schijt ons dood. |
Angelix jeweetwie |
Gepost door Angelix op zaterdag 05-11-2005 om 11:39:34 | |
Die toetsen worden waarschijnlijk afgeschaft in de komende jaren,
of ze worden moeilijker.
---------------------------------------- Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind. |
Spliffmeister katslauw |
Gepost door Spliffmeister op zaterdag 05-11-2005 om 12:02:46 | |
jah, maar hoe zit dat nu dan? Want da's voor mij wel erg interresant. Ik wist niet eens dat dat bestond, die toelatingstoetsen.
---------------------------------------- Tot de schijt ons dood. |
Dvince Amateurklasse |
Gepost door Dvince op zaterdag 05-11-2005 om 13:21:55 | |
Zal even wat info geven, hoe je naar hbo kan
- De middelbare school ( elke ochtend/middag naar school, veel huiswerk en nog een verplicht ook)
- Toelatingstoets( niet zo moeilijk schijnbaar, maar je moet wel 21 jaar zijn)
- Avond school(mavo/havo/vwo) ( gewoon s'avonds/s'middags naar school, weinig huiswerk, af en toe een werkstuk en je hebt bepaalde tijden( 4 keer, toetweek 1,2,3 en examen) dat je even een weekje moet leren of een weekendje, je vak sluit je gewoon het zelfde schooljaar nog af, kost veel minder, je krijgt geen kinderbijslag, wel jaarlijkse 500 pleuro. Je kan alles in 1 jaar doen(dan heb je een diploma). Veel betere shit dan die middelbare zooi + je bent niet leerplichtig, dus je kan ok wel eens zeggen van, heb geen zin!!! Je hoeft max 22/26 uur naar school en minimaal 2( volledige pakket = 26, 1 vak = 2 uur per week).
Dus het scheelt al minstens 6 uur dan middelbare school).:p
---------------------------------------- Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak |
livio Oldschool |
Gepost door livio op zaterdag 05-11-2005 om 13:27:15 | |
of een mbo-opleiding.
of je komt gewoon naar intercollege www.intercollege.nl
|
Safire |
Gepost door Safire op zaterdag 05-11-2005 om 14:29:51 | |
Quote: Angelix schreef op 23-02-2005 @ 14:58
ik vat em, maarja, voor mij is het me tijd uitzitten eigenlijk.
ik kwam van vmbo naar havo toen naar vwo, en nu zit ik weer op havo. Dus tis allemaal wel makkelijk, alleen de praktische opdrachten ensow. Tjah, maar ik wil denkik ook journalistiek gaan studeren
als je toch 4 open dagen moet bezoeken.. 18/19 nov (= vrijdag en zaterdag) is er open dag van windesheim. ik moet dan studentenradio doen
---------------------------------------- Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music.... |
Angelix jeweetwie |
Gepost door Angelix op zaterdag 05-11-2005 om 15:09:03 | |
Dat heb ik inmiddels al gedaan!
Maar ik kom sowieso weer kijken en ik ga een dagje mee lopen met een paar studies.
Ben nog steeds aan het denken, overheids communicatie lijkt me namelijk ook leuk.
Maar communicatie en journalistiek is toch wat meer all-around volgens mij en dat
lijkt mij beter voor mij zelf.
---------------------------------------- Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
Safire |
Gepost door Safire op zaterdag 05-11-2005 om 15:29:40 | |
communicatie kan ik je niet aanraden. heb t zelf ook een blauwe maandag gedaan en vind het echt veeeeeeel te breed.. je leert van alles wat, maar net te weinig van een onderwerp.. ik ken echt superveel mensen die dat hebben gedaan en iedereen dacht er t zelfde over als ik.. maar goed misschien vind jij het wel erg leuk. communicatie staat een beetje bekend als de studie die je gaat doen als je nog geen flauw idee hebt wat je wilt worden..
---------------------------------------- Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music.... |
livio Oldschool |
Gepost door livio op zaterdag 05-11-2005 om 15:43:24 | |
communicatie is opzich wel aan te raden als je daarna een master gaat doen waarbij je je wat meer toelegt op een specifieke kant.
|
Dopoloog Onbedwaald present |
Gepost door Dopoloog op zaterdag 05-11-2005 om 15:44:00 | |
gewoon universiteit doen dan heb je dat gezeur niet meer
---------------------------------------- Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet |
Prow Rechtvoorjeraaprap |
Gepost door Prow op zaterdag 05-11-2005 om 17:45:01 | |
Ik ben er ook geweest, ik was op locatie de uithof geweest.
@ Capone pfieeuw vrouwelijk schoon was er wel zeg, [ Dit bericht is gewijzigd door op 05-11-2005 @ 17:49:49 ]
---------------------------------------- Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit |
Hyreme |
Gepost door Hyreme op zaterdag 05-11-2005 om 17:50:38 | |
horeca rules
---------------------------------------- Pupils dilate like columbine killers with slow watches |
Özcan cum suis! |
Gepost door Özcan op zaterdag 05-11-2005 om 17:52:06 | |
18 en 19 november naar windesheim..mensjes
|
LIL'J poesje! |
Gepost door LIL'J op zaterdag 05-11-2005 om 18:51:03 | |
ben vandaag naar de Hogeschool Zeelandgeweest, ik ga waarschijnlijk International Buisiness en Languages Studys oftewel IBMS doen.. |
Boswottels |
Gepost door Boswottels op zaterdag 05-11-2005 om 18:55:04 | |
Quote: LIL'J schreef op 05-11-2005 @ 18:51
ben vandaag naar de Hogeschool Zeelandgeweest, ik ga waarschijnlijk International Buisiness en Languages Studys oftewel IBMS doen..
weet jij wanneer opendagen zijn van ROCzeeland?? |
LIL'J poesje! |
Gepost door LIL'J op zaterdag 05-11-2005 om 19:03:27 | |
Quote: Boswottels schreef op 05-11-2005 @ 18:55
[...]
weet jij wanneer opendagen zijn van ROCzeeland??
nee, neem aan dat die ook rond deze tijd komen moet je even op de site kijken van ROC (denk ik) |
Robbie |
Gepost door Robbie op zondag 06-11-2005 om 18:20:23 | |
Quote: LIL'J schreef op 05-11-2005 @ 18:51
ben vandaag naar de Hogeschool Zeelandgeweest, ik ga waarschijnlijk International Buisiness en Languages Studys oftewel IBMS doen..
Ik zit daar ook.
---------------------------------------- Owww ok. |
Angelix jeweetwie |
Gepost door Angelix op zondag 06-11-2005 om 19:01:05 | |
@ Safire,
daarom ga ik wederom naar de opendagen van windesheim.
Ben ook naar de ijselhallen geweest, ook wel een leerzame ervaring.
Dadre Dus dat |
Gepost door Dadre op zondag 06-11-2005 om 19:10:56 | |
ben naar erasmus geweest
|
Index / Algemene zaken / [Pagina: 1 [2] ] | |