Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /   [Pagina: [1] 2 ]
dap
038
Gepost door dap op maandag 14-03-2005 om 20:39:57
whop
kasper
klapsdadding
Gepost door kasper op maandag 14-03-2005 om 20:42:24
was die oude vol ofzo?

naja goed dan gaan we gewoon verder met zeggen dat het een vet feestje was maar dat het jammer was van het eind van de ill-legal en jammer dat dappies camera weg is waardoor er geen foto's zijn van de nlhiphopparty en jammer dat wouten zulke lijers zijn
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-03-2005 @ 20:42:39 ]

----------------------------------------
K L A P V A N D E M O L E N
van lotje getikt
dap
038
Gepost door dap op maandag 14-03-2005 om 20:44:41
ja.. ik heb net wat meer dingen gehoord. Moment.
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op maandag 14-03-2005 om 20:59:09
en die zijn...

(dap:vond je vorige prentje beter ...)
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
dap
038
Gepost door dap op maandag 14-03-2005 om 21:01:09
https://www.nlhiphop.nl/news.php?id=957

Zaterdagnacht is in Zwolle de ILL_LEGAL hiphop party bruut verstoord door de politie. Terwijl iedereen rustig wegging toen de politie dat vroeg, is een agente hem geflipt. Hard scheldend heeft ze een hond losgelaten waardoor de vlam in de pan sloeg. Er is iemand aangesproken die dit heeft gefilmd. Please, stuur even een email naar info@opgezwolle.nl. je bewijs is hard nodig want er worden aanklachten tegen de politie gedaan.

Andere mensen met foto's of beelden kunnen ook daarheen mailen of naar ons, dan brengen we jullie in contact. Alvast namens iedereen bedankt.
kasper
klapsdadding
Gepost door kasper op maandag 14-03-2005 om 21:04:04
het zal ze leren ook, stinkwouten

heb je dit al gepost op ml of zal ik dat ff doen?
----------------------------------------
K L A P V A N D E M O L E N
van lotje getikt
dap
038
Gepost door dap op maandag 14-03-2005 om 21:34:43
@Djurkwin, dope van die pics toch!
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op dinsdag 15-03-2005 om 01:05:44
Volgens mij hebben we nog nooit 2 topics hoeven aanmaken over 1 feestje
enneuh pics zijn inderdaad wel cool...
----------------------------------------
clonebabybeats baby
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 15-03-2005 om 09:34:21
Quote:
De nachtrust van de buurtbewoners aan het begin van de Lichtmisweg, pal tegenover de voetgangerstunnel, werd niet verstoord door het hiphopfeest afgelopen weekend.

‘Ik hoorde over het feest via het nieuws. ’s Nachts heb ik niets gehoord, terwijl wij er maar honderd meter vanaf wonen’, zegt Henk Aalberts (73).

De volgende morgen, zondag, lag het in de tunnel wel vol met rotzooi: stille getuigen van het feestgedruis van de voorgaande nacht.

Aalberts: ‘Enorm veel bierflesjes en ook lege flessen sterke drank lagen op de grond verspreid. En ze hebben een meterkast gesloopt, maar die is inmiddels alweer gemaakt.’

Ook Margriet Kollen (57) hoorde pas ’s zondags van het illegale feest. ‘Vorig jaar was er ook een feest georganiseerd in de tunnel. Toen was het zomer en hadden we de ramen wel openstaan. Dan hoor je zulke dingen veel beter want wij wonen er vlakbij. De politie greep destijds niet in. Het werd gedoogd.’

Volgens een woordvoerder van de politie zijn er in de nacht van zaterdag op zondag geen telefoontjes binnengekomen over geluidsoverlast, hoewel dat in een politiebulletin zondagmiddag wel werd gemeld. Was er over lawaai geklaagd, dan was het feest beëindigd, zegt de politiemedewerker. ‘We gedogen dit soort feesten absoluut niet.’

Juist ongepast hard optreden van de politie zorgde zondagochtend voor problemen bij een illegale hiphopparty in Zwolle. Dat zeggen een woordvoerder van de feestorganisator én de beide rappers van de bekende rapformatie Opgezwolle. De hiphoppers hekelen de gang van zaken. ‘Als de politie niet zo massaal en met bijtgrage honden had opgetreden, was het feest gewoon gestopt’.

Onbegrip en onbehagen. De feestgangers, die hun party zondagochtend bruut beëindigd zagen, kunnen het harde politie-optreden slecht plaatsen. In en rond Zwolle zijn vaker illegale feesten. Meerdere keren per jaar ontmoeten liefhebbers van muziekgenres die in de reguliere zalen naar hun smaak te weinig aan bod komen, elkaar daar. Een ander argument dat de organisatoren voor de feestjes geven is dat de prijzen van kaartjes en consumpties in het geijkte circuit de pan uitrijzen.

Dreiging

In de tunnel onder snelweg de A28 is al vaker gefeest. Net als bij andere illegale parties gedoogt de politie die activiteiten - als er geen klachten van omwonenden zijn - of wordt in overleg met de organisatoren besloten de boel op te breken, aldus de woordvoerder van de organisatie. Maar zondagochtend escaleerde de boel toen feestgangers opmerkingen maakten naar agenten over hun ‘dreigende houding’.

‘Het feest was in een smalle tunnel. We hadden de muziek al gestopt en maakten aanstalten om weg te gaan uit de tunnel toen agenten met honden de ene kant van de tunnel inkwamen. Toen de feestgangers aan de andere kant uit de tunnel kwamen, werden ze daar ook met honden opgewacht. Daar zijn opmerkingen over gemaakt, waarna de politie hard ingreep’, zegt de woordvoerder van de organisatie.

Rappers Junte Uiterwijk - ‘Sticky Steez’ - en Ricardo McDougal - ‘Phreako Rico’ - van Opgezwolle bevestigen die lezing. Beiden werden gearresteerd tijdens de schermutselingen en brachten uren door op het politiebureau. Uiterwijk en McDougal waren ‘gewoon’ te gast op het feest. ‘Het was dus geen Opgezwolle-feestje, zoals wel is gesuggereerd is’, benadrukken ze.

De artiesten willen best toegeven dat ze het een en ander hebben geroepen tegen agenten, maar begrijpen niets van alle commotie.

‘De sfeer op het feest was prima. Maar de politie had moeten beseffen dat de massale aanwezigheid met honden beangstigend werkt. Een hond is een wapen. Ze hebben die beesten veel te snel ingezet. En dat leidt dan tot reacties’, zegt Uiterwijk.

De gemeente Zwolle maakt goede sier met de landelijke faam van hiphopband Opgezwolle. Maar intussen ontbreekt het in de stad aan een plek waar alternatieve muzikanten en dj’s terecht kunnen. Die kritiek uiten de beide rappers van Opgezwolle, na hun arrestatie zondagochtend op een illegaal feest. Er gaan bij de feestgangers meer stemmen op voor betere popfaciliteiten in de stad.

Niets ten nadele van Hedon. Daar staat eens in de zoveel tijd een hiphopavondje geprogrammeerd. ‘Maar meestal is dat al weer vroeg afgelopen’, zegt rapper Junte Uiterwijk van Opgezwolle. Hij wijst op de Randstad met wekelijks hiphopparties. Pijnlijk, omdat juist Zwolle vaak gepresenteerd wordt als hiphophoofdstad van het land. En daarom steekt de arrestatie - zondag in alle vroegte - de rappers van Opgezwolle juist zo.

‘We waren gewoon als gast op dat hiphopfeestje. Omdat zulke dingen te weinig gebeuren in Zwolle. Terwijl het gemeentebestuur op gezette tijden goede sier maakt met ons succes, blijkt er in de dagelijkse praktijk weinig te kunnen in de stad.’

Opgezwolle krijgt bijval van de organisatoren van het feest. ‘Er is behoefte aan dit soort feesten, dat blijkt ook uit de belangstelling. Afgelopen weekeinde waren er op het hoogtepunt zo’n 150 mensen. Niet iedereen kan en wil de hoge prijzen in de stad meer betalen’, zegt een woordvoerder - die niet met zijn naam in de krant wil. Op het feest betalen bezoekers een habbekrats voor een versnapering, of ze nemen zelf drank mee en delen dat. ‘De meeste bezoekers kennen elkaar van gezicht.’

De locatie van zo’n illegaal feest wordt met mond-tot-mondreclame verspreid, en via een speciaal telefoonnummer.

De organisatie ruimt over het algemeen na afloop de rotzooi zelf weer op. Het enige echt illegale afgelopen weekeinde was dat de stroom is afgetapt van Essent - normaliter krijgen de organisatoren hun stroom via een generator. Stel dat er in Zwolle een plek komt voor alternatievere muziek dan Hedon nu biedt? ‘Dan blijkt er nog wel een groep te zijn die anarchistisch zijn eigen weg zoekt’, erkent de organisator.

Stentor
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 15-03-2005 om 09:38:37
Helemaal mee eens, Hedon wil ook te vroeg open en te vroeg sluiten .. daar hebben wij geen invloed op.
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 15-03-2005 om 09:40:25
goed stukje
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 15-03-2005 om 09:48:22


foto is niet echt .. toepasselijk.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-03-2005 @ 09:50:13 ]
Verantwoord Gepost door Verantwoord op dinsdag 15-03-2005 om 09:57:31
Het lijkt net of Delic een scheet moet laten...
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op dinsdag 15-03-2005 om 10:11:21
Hehe en de rellenschopper/koppensneller van het stel is ontkomen Shit nu zit ik al die shit te lezen en mis ik mn trein verdomme..
----------------------------------------
clonebabybeats baby
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 15-03-2005 om 10:21:29
hehe... nu zijn het tenminste echte rappers
sharon Gepost door sharon op dinsdag 15-03-2005 om 11:40:24
ja ik vind dat stuk wat dap heeft gepost van de stentor wel koel. Het wordt allemaal afgeschilderd als een slachpartij doordat "de feestganger" alles verpest zouden hebben. niets is minder waar.

maar hebben jullie al mensen kunnen vinden met beelden en/of ander bruikbaar materiaal dan?
----------------------------------------
one love aan de aarde,one love aan de goden,one love aan de levenden,one love aan de doden.
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 15-03-2005 om 15:41:19
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op dinsdag 15-03-2005 om 16:59:42
precies dat je op flikken gaan slaan/schelden met honden zonder reden
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
Angel-eyez
Kanye West is the best!
Gepost door Angel-eyez op dinsdag 15-03-2005 om 17:52:14
close dit topic nou maar toch dom gelul dit...
het was een illegaal feest.. politie heeft terecht ingegrepen enne verder niet zeuren nou...
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 15-03-2005 om 17:58:39
Angel jij weet daar echt niks van.
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op dinsdag 15-03-2005 om 18:20:24
kunt ook zo zeggen
ja het was een illigaal feest duus politie had het recht om mensen neer te knallen
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op dinsdag 15-03-2005 om 18:22:55
Dus als jij een papiertje op de grond gooit hebben de koppers t recht om honden op je los te laten? Ze hebben het recht om het feest te beeindigen (al is het erg flauw) maar niet om te handelen zoals ze gedaan hebben...
----------------------------------------
clonebabybeats baby
TommyReusse
dit jaar wordt camouflage de nieuwe rage!
Gepost door TommyReusse op dinsdag 15-03-2005 om 21:33:10
wow wat een opmerking van angel
zeker nooit zelf behoefde gehad aan een feest dat niet al om 1 uur afgelopen is met een heleboel mensen die ook van hiphop houden
----------------------------------------
Tommy Reusse
Angel-eyez
Kanye West is the best!
Gepost door Angel-eyez op dinsdag 15-03-2005 om 22:33:52
tuurlijk wel.. feestjes houden is niks mis mee. en ook niet 's nachts dat heb ik niet gezegd. Maar ik zeg wel, dat het illegaal was, er werd stroom illegaal afgetapt en dan heeft de politie toch het recht om in te grijpen? Die gasten doen gewoon hun werk.
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 15-03-2005 om 22:35:44
maar ze deden mss hun werk niet goed, dat kan ook nog
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 15-03-2005 om 22:37:17
dus? Daarom moeten ze zomaar honden gaan loslaten, daarom moeten er bekende mensen en vrienden van me zomaar gemept worden met van alles?
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op dinsdag 15-03-2005 om 22:38:03
Hehe hun werk is dan om het feest stop te zetten.
Niet om iedereen in elkaar te knuppelen, van wat ik hoor is de politie het ''gevecht'' begonne tusse beide partijen, en was er niks aan de hand geweest als ze niet met die honde begonne te klooien.
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 16-03-2005 om 10:51:34
Quote:
Angelix schreef op 15-03-2005 @ 22:38:03
Hehe hun werk is dan om het feest stop te zetten.
Niet om iedereen in elkaar te knuppelen, van wat ik hoor is de politie het ''gevecht'' begonne tusse beide partijen, en was er niks aan de hand geweest als ze niet met die honde begonne te klooien.


meestal is dat echt zo'n tweezijdig geval... al vaak zat zoiets meegemaakt.
politie komt einde maken aan feestje... veel mensen onder invloed die dat niet willen... feestje wordt rustig afgebroken, politie vind niet snel genoeg gaan, wordt iets dreigender, feestvierende meute niet van gediend, krijgen arrogantere houding. politie waarschuwt en in dit geval loopt het dus volledig uit de klauwen.
Ik was er niet, kan niet oordelen, maar gok dat het zo ongeveer is gegaan. En waarschijnlijk inderdaad 1 politietjap die de druk niet aankan en de hel breekt los.
Safire
Gepost door Safire op woensdag 16-03-2005 om 12:18:38
Yo..

Ik ga voor school een nieuwsverslag schrijven over ILL_Legal.. Als er mensen zijn die aanwezig waren bij het hele politie gebeuren end aar over willen vertellen, graag even noten of mailen naar sa4e@hotmail.com Mijn deadline is morgen om 1 uur, dus graag voor die tijd..

p'ze
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Djurkwin
Swammerdammer in hart & nieren
Gepost door Djurkwin op woensdag 16-03-2005 om 16:16:12
Hier toch nog ff een paar pics met de coppers & dogs erop. Kreeg ik vandaag nog van iemand anderZ toe gestuurd !!!

Coppers Pic(g)s

Hier ook nog ff een keer de Ill-LEGAL pics


----------------------------------------
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch
dap
038
Gepost door dap op woensdag 16-03-2005 om 17:15:55
Saf en ik zijn er vanmiddag nog ff geweest, je ziet alleen nog maar wat blikjes en waxinelichtjes liggen. Aardig netjes voor een tunnel.
dap
038
Gepost door dap op woensdag 16-03-2005 om 22:17:22
http://82.192.77.1:8470/index.html

als t goed is zo misschien Jappie op de radio .. als ie t juist heeft. Ok dan moet je ook wel wat zeggen he

dit is niet echt goed he
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-03-2005 @ 22:42:52 ]
Jappie
De louter rijm
Gepost door Jappie op woensdag 16-03-2005 om 22:50:12
Quote:
dap schreef op 16-03-2005 @ 22:17:22
http://82.192.77.1:8470/index.html

als t goed is zo misschien Jappie op de radio .. als ie t juist heeft. Ok dan moet je ook wel wat zeggen he

dit is niet echt goed he


[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-03-2005 @ 22:52:04 ]

----------------------------------------
De louter rijm
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op woensdag 16-03-2005 om 22:55:12
shiiittttt
dat zal ze leren
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
Jappie
De louter rijm
Gepost door Jappie op woensdag 16-03-2005 om 22:57:33
He mensen was ff een misverstand ik had een gesprek met die kerel dacht tot hij dat gesprek had opgenomen en ging uitzenden maar dat was niet zo toen ik op eenz op de radio was dacht ik tot die gast vergeten was op te hangen en daar hoor je me ook lachen
----------------------------------------
De louter rijm
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op woensdag 16-03-2005 om 22:59:32
wahaha de politie gaat stappen tegen je nemen! Kijk uit! Wat is dat voor presentator man?

----------------------------------------
clonebabybeats baby
Jappie
De louter rijm
Gepost door Jappie op woensdag 16-03-2005 om 23:00:16
hehe een gozer met 3 of 4 luisteraars ofzo
----------------------------------------
De louter rijm
dap
038
Gepost door dap op woensdag 16-03-2005 om 23:01:12
Er luisteren best veel mensen naar omroep zwolle hoor..onderschat dat niet.
Jappie
De louter rijm
Gepost door Jappie op woensdag 16-03-2005 om 23:03:56
die gast zei tegen mij zoveel mense luisteren er nu waarschijnlijk niet
----------------------------------------
De louter rijm
dap
038
Gepost door dap op woensdag 16-03-2005 om 23:04:29
dan heb je net mazzel gehad, gelukkig hebben we de mp3 nog !
Jappie
De louter rijm
Gepost door Jappie op woensdag 16-03-2005 om 23:05:11
Wil je die er af halen ????????
----------------------------------------
De louter rijm
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op woensdag 16-03-2005 om 23:05:23
Dit gaat je achtervolgens jappie....
----------------------------------------
clonebabybeats baby
Jappie
De louter rijm
Gepost door Jappie op woensdag 16-03-2005 om 23:06:14
hehehe mocht ik ooit bekend worden word ik hier zeker mee geconfronteerd
----------------------------------------
De louter rijm
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op woensdag 16-03-2005 om 23:13:15
maaaaaaaaaahahahah.. wie is daar zo aan het hijgen
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op woensdag 16-03-2005 om 23:15:46
haha grappig, je hoort hem zo lachen
----------------------------------------
beng!
Jappie
De louter rijm
Gepost door Jappie op woensdag 16-03-2005 om 23:16:39
ach wat kan mij het eigenlijk schelen vind het nu best wel geinig een legendarisch radio optreden gelukkig weten jullie niet hoe ik er uit zie
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-03-2005 @ 23:17:41 ]

----------------------------------------
De louter rijm
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op woensdag 16-03-2005 om 23:19:16
Dit ben je toch?
Jappie
De louter rijm
Gepost door Jappie op woensdag 16-03-2005 om 23:19:37
Quote:
BattleCat schreef op 16-03-2005 @ 23:19:16
Dit ben je toch?


shit
----------------------------------------
De louter rijm
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op woensdag 16-03-2005 om 23:52:49
Maar waarom zei je nou niks?
Ik neem aan dat je die presentator wel hoorde praten over de telefoon.
Jappie
De louter rijm
Gepost door Jappie op woensdag 16-03-2005 om 23:55:49
Quote:
BattleCat schreef op 16-03-2005 @ 23:52:49
Maar waarom zei je nou niks?
Ik neem aan dat je die presentator wel hoorde praten over de telefoon.


was ff een misverstand ik had een gesprek met die kerel dacht tot hij dat gesprek had opgenomen maar hij had ook niet tegen me gezegt ja we gaan nu live ofzo daarom dacht ik tot die gast had opgehangen en en ik hoorde hem jappie en daarom ging ik lachen ja sorry tis misschien een afgang maar ik vind het nu best wel geinig
----------------------------------------
De louter rijm
 Index / Optredens, festivals en parties /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0127 sec.